Passabiliteit

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

weenie meer waar ik hem vandaan heb maar ik vind deze echt tof:

'T levenslange verlangen naar een vrouwelijk lichaam maakt je vrouw, hoe je d'r verder ook over mag denken

nice ej:)
Sem
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Sem »

Ik houdt niet van hokjes, ik ben ik en daar doet men het mee, en als ik dan niet passebel ben, dan maar niet, ik leef zoals ik leef en daar doet men het maar mee, ben daar heel hard in, ik ga niet mee met wat anderen willen.
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Dorine schreef :

op basis van je uiterlijk clementie verwachten, ik kan daar niet over uit

zou er activistisch van worden !

grr opstandig >

Goed, ongeleid projectiel, eeeeeeeeehhhhhh......Dorine,

A: ik heb 2 keer gesolliciteerd als vrouw en toen bleek dat ik TS ben ook 2 keer aangenomen, met 1 medische keuring. Want geloofwaardig als vrouw. Als een overduidelijke TS, oftewel niet passabel, gaat solliciteren als vrouw, dan.........? vul maar in. Ook solliciteren en werken hoort bij het dagelijks leven van een TS.
Ik word dus in de 1e instantie voor een vrouw aangezien, in de 2e/3e/4e instantie valt het muntje van zelf wel. Guess what? Mensen in het algemeen accepteren me toch wel zoals ik ben, want: geloofwaardig. En word idd: met alle regards behandeld.
Wil je je dagelijks leven in alle opzichten, dus niet hier alleen in dit knuffelhoekje, prettig houden, dan kun je dus maar beter voor een passabel voorkomen zorgen.
Is dat het niet, en wil je ook niet zo passabel mogelijk voor de dag komen, dan resten je 2 dingen: activiste of 'ruimdenkend' worden, en je dan ook uitsluitend en alleen met 'activisten en ruimdenkende' mensen op te houden.

<hoe vaak ik wel niet heb moeten inspringen om te voorkomen dat iemand vreemd ging of grof praatte over een date... en over gevoelens praten... nee dan ben je homo, het zijn juist die mensen (onder invloed van alchohol) van wie je clementie wil die het leven je zuur maken maar ook je weer er een dag doorheen slepen. Erg afhankelijke opstelling !!>

In wat voor leefwereld verkeer jij dan?? Voetbal hooligans of zo?? En jij zelf ook 'verkleed' als voetbalhooligan?? Sjees, jij hebt je in verkeerde (werk)kringen begeven zeg, als pre ts?? Of zit jij hier mannen opzettelijk zo negatief af te schilderen om ons te laten lezen hoe vrouwelijk jij wel niet bent, in tegenstelling tot hun?

En voor jouw informatie Dorine: ik heb het niet over clementie van 'geile mannetjes', ik heb het clementie *in het algemeen*, als na nader contact het muntje valt.

< Ja het is fijn als alle auto's stoppen .... ze de deur voor jou openhouden .... je overal een smile krijgt .......
Enfin het gaat om een gevoel ..... het gaat om power, kracht, uitstraling .... eigenlijk is het niet te beschrijven.
Mensen (mannen) reageren heel anders op mij dan vroeger en dat geeft mij zeer veel kracht en motivatie. .

Kijk, hier ben ik het roerend mee eens. Ik word ook liever met pluimstrijkerijen en alle egards behandeld (door oa mannen) dan bevreemd aangekeken en aangestaard te worden, opmerkingen te verduren krijgen, evt uitgescholden, dan wel openlijk uitgelachen. Je kunt mij van alles wijsmaken, behalve dat dat niet aanvreet na verloop van tijd. En het zou me niet verbazen dat deze of gene Rambo TS na verloop van tijd ook werkelijk met een wielmoersleutel iemand de hersens inslaat. Na tot de rand te zijn gedreven. Daar doe je maar een paar jaar over hoor.

Groetjes Mila.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Mila, vindt jij dan dat wij onszelf moeten bekritiseren zoals de maatschappij ons bekritiseerd?
Ik (ver)oordeel zelf ook mensen niet op die wijze, en ben ook niet van plan dat met mijzelf te gaan doen. TG TS zijn is een handicap waar volgens mij ook goed mee te leven valt.
Je moet ook kijken naar wat er WEL mogelijk is. Je raadt iemand die niet kan lopen of blind is toch ook niet af om naar buiten te gaan, alleen maar vanwege die handicap?

Mina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mina schreef:Wat hebben wij wat biologische vrouwen niet hebben?
Ons vrouw zijn is zo sterk dat het zelfs de mannelijke
hormonen overleefd heeft :).
Dat vind ik een heel mooie gedachte!
Bedankt!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

melina_r schreef:Maar het doet wel goed hoor ......
Ja het is fijn als alle auto's stoppen .... ze de deur voor jou openhouden .... je overal een smile krijgt .......
Verrassing: ik krijg ook overal een smile. Vervolgens inspecteren ze je van top tot teen. En als ik terugsmile dan worden ze een beetje rood en smilen ze nog een keer...

Ik interpreteer die smile van "we zien wel dat je als man geboren bent en we zien ook je vrouwenkleren, maar we vinden het wel knap dat jij het aandurft om er zo bij te lopen". 't Is een echte win-win-situatie: zij hebben iets om over te praten bij het avondeten, ik heb het gevoel dat ik de wereld weer een stukje ont-dichotomiseerd heb, beide een smile, beide blij...

Groetjes,

Frederique
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

even verder voor Mila:

Zoals je nu doet lijkt het alsof je voortdurend bezig bent ons te ontmoedigen iets met onze problemen en gevoelens te gaan doen.

"Je zult zo nooit een normale vent krijgen, denk je dat je een baan krijgt als TS dan? Je kan er vast niet tegen steeds nageroepen te worden, je ziet er gewoon niet uit als vrouw met brede schouders, je bent geen vrouw als je een stierenek hebt en 2 meter lang bent, dat vind ik niet alleen...maar zo'n beetje 90% van de mensen ziet dat zo, jouw vrouwelijkheid is slechts een entiteit op jouw lichaam"enz enz.

Op zich snap ik de goedbedoelde waarschuwingen wel...maar

Wat vertel je ons dan over jezelf?

"Maar ik kan wel lopen, ik kan zelfs hollen, ik heb die rolstoel niet nodig, maar jij....jij wel....jij moet voortdurend geholpen worden...je zult nooit met jouw handicap een gelukkig en volwaardig leven kunnen leiden, want geef maar toe...lopen zul je nooit, dus een leven leiden zoals een normaal mens kun je wel vergeten, als ik jou was zou ik het niet proberen, moet je kijken hoe goed ik het doe, geloof me nu maar, dat gaat je nooit lukken hoor"

Mina
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

wat ik zeggen wil bij evt onpassabiliteit: bedenk goed wat je doet, en giet het dan in een acceptabele vorm, die ook voor andere mensen acceptabel is. Je leven bestaat uit meer dan tg/ts zijn alleen, en je krijgt met andere mensen en werksituaties te maken, en nee, niet iedereen is vreselijk ruimdenkend. Helaas.
Of je moet een ego van plaatijzer hebben natuurlijk, als je tegen allerlei narigheid en reacties kunt (voor de rest van je leven).
Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Trouwens Mina,

als ik zou beweren hoe goed ik het wel niet doe, zou ik dan ook toegeven dat mensen vanzelf wel na verloop van tijd doorkrijgen dat ik TS ben, of zou ik dan beweren als 100% vrouw in diepe stealth te leven? Doe ik niet toch?
Groetjes Mila.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mina schreef:ok, any tips?

:)

x,
Mina
Ja, jump in & hang in there

Helaas zit er niet veel anders op

Ach, ik merk aan mezelf hoe ik verander, enerzijds opener naar buitenwereld, anderzijds harder , de huid wordt langzaamaan dikker, gaat vanzelf, zelfbescherming, en dan loop ik nog niet eens in de kleding rond die ik het liefst aan wil trekken, ik zit er nu tussenin, maar val toch op, zoals vanmiddag, starende mensen bij de bandenboer, ik had een lekke band en die laat je dan maken, mensen kijken je van boven naar beneden aan en staren ff, denken na:

Wat heb ik hier voor me

Kijk ik gewoon terug

Dat zou me een jaar geleden veel minder ontspannen gelukt zijn

Het grote verschil, ik kan en wil me niet meer verstoppen, intern schreeuwt mijn ik om eindelijk te mogen zijn wie ik ben, maar dat kost nu eenmaal tijd en geduld, al is het maar vanwege de praktische zaken

belangrijk, mijn zelfrespect, zolang ik mijn zelfrespect kan behouden, nog kan voelen, gaat het goed

Een dun draadje,maar wel een krachtige

Er is maar 1 manier:

doen

doen, ervaren voelen, jezelfschouderklopje geven dat je het hebt gedaan, zo groei je

doen doen doen

een andere manier is er niet, en dat geld voor alles

denk eens terug aan je kind zijn, alles wat je nu kan, heb je moeten leren, als kind

zo moet je nu ook leren je staande te houden, door te doen

das niet eenvoudig, maar er zijn tig voorbeelden van successen, dus het kan wel
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Tsja, voor mij heb ik toch wel heel veel aan de bijdrages van Mila, je kunt er best veel uithalen als je wilt, komt op mij in elk geval niet zo negatief over hoor.
Heeft voor mij meer als een deel van de realiteit te maken, omstandigheden waar je mee te maken kunt krijgen, het is en blijft volgens mij toch erg moeilijk om daar een goed evenwicht in te zoeken.

Voor mij staat niet alleen mijn vrouwelijkheid centraal, maar ook dat ik me lekker voel in het leven, hoe ik ben.
De jaren die ik als "man" hebt geleefd waren niet echt prettig, maar om ze te verruilen voor een leven, waarin je uiterlijk en je gevoel wel overeenkomen, maar de kans er is dat je door de maatschappij toch als "anders" betiteld wordt; tsja dat is een beslissing die je heel goed moet overwegen, voors en tegens op een rijtje zetten.
Daarin horen mijn inziens dus ook de prettige en minder prettige zaken bij, als je een goede afweging weet te maken, zal het daarna denk ik eerder mee als tegenvallen.

Naar mijn idee kun je met moeilijkere zoniet negatieve bijdrages ook lastiger omgaan als je onzeker bent over jezelf.
Op moment dat ik zeker ben van mezelf kan ik met negatieve reacties/bijdrages heel goed omgaan, en neem ik ze mee in mijn oordeel,
op mijn onzekere momenten trek ik het me aan, en dan is het effe lastig ja.

Passabiliteit betekent voor mij niets meer of minder dat je je lekker voelt in het leven dat je leeft, en daarin mag iedereen een andere mening hebben.

groetjes Bibi
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

tuurlijk kun jij wel een leuke (echte) vent krijgen hoor. Er bestaan (mannelijke) homo's die op vrouwelijk vallen, en ook bi mannen. Staar je niet blind op 'hetero' mannen. Die willen trouwens toch in de regel de extra onderdelen van tv/ts, omdat ze 'the real thing' meestal al thuis hebben zitten, of omdat dat vrijelijk te verkrijgen is.

Ik herinner me trouwens een aflevering van Catherine een paar jaar geleden, make over voor tv's. Diva Mayday, jawel, zij dus, deed de styling en make up van de voorheen -monsterlijk- geklede en opgemaakte tv's. Kwam allemaal erg leuk tevoorschijn, en guess what? Ze droegen oa damesbroeken (tip dus). Verder bleek 'less is more', dus kortharige damespruiken, niet al te veel make up, eenvoudige bloesjes etc. (tip).
Hilarisch moment: een zeer smaakvol en ooglijke, voorheen afgrijselijk geklede gemakeoverde tv keek nogal chagrijnig, want ze vond haar outfit etc maar nix. Waarop Catherine dus heel gevat zei: 'aaaaha, jij wilde natuurlijk het snolletje blijven he?' En ja hoor, de tv in kwestie gaf het toe! lol!

Voor het overige geldt eigenlijk dat een ts/tg aan de hormonen (ex) mannelijke trekjes ongenadig benadrukt door zich heel vrouwelijk te kleden, en vrouwelijke trekjes juist benadrukt door zich neutraal te kleden.
Verder is er vrij veel niet hypervrouwelijke dameskleding te krijgen,ook voor lange vrouwen, oa bij Mango, Bijenkorf Huismerk, of anders 'inbreng' 2e handswinkels, all over town. Koop alleen geen hypervrouwelijke kleding, koop kleding die wel vrouwelijk is, maar not too frilly, geen schreeuwende kleuren, en bloesjes, truitjes etc voorzien van een patroon to you liking; een patroon op een bloesje/truitje leidt namelijk het evt gebrek aan borsten af, of iets te onnatuurlijke vullingen. Of gewoon een damesspijkerbroek met een leuk ('neutraal') vrouwelijk truitje oid.
Make up: ook zo subtiel mogelijk. Kladder je gezicht niet vol foundation om baardgroei oid te verbergen. Neem een matterende, transparante poeder. Als je (een dikke laag) foundation op je gezicht smeert dan benadruk je juist de baardgroei/onregelmatige huid. (gekleurde) lipgloss ipv lipstick, dat kan te hard maken. Beetje potlood langs boven en onder oogleden, geen zwart, te hard, maar bruin of grijs, opzettelijk de kohl een beetje uitvegen met een wattenstaafje, maakt zachter dan een 'solide'potloodlijn.
Beetje -vooral- neutraal gekleurde oogschaduw, lichtgrijs bv., goed uitvegen met een schuinafgesneden kwast. maakt zachter. Wat zwarte mascara.
En: pluk je wenkbrauwen niet te dun, hou ze eerder aan de dikke kant. Heel dunne boogjeswenkbrauwen maken ouwelijk en hard, zoals de gemiddelde bio vrouw weet, en bij een tv/ts/tg benadrukken te dunne wenkbrauwen juist het mannelijk voorhoofd/browridge. je wenkbrauwen evt inkleuren met *oogschaduw* bruin of donkergrijs, geen zwart,te hard, aan te brengen met een klein kwastje met een schuinafgesneden punt. Maakt zachter dan potlood. *GEEN* rouge oid. het is voor een bio vrouw al moeilijk die zacht en vloeiend aan te brengen, maar op de onregelmatige huid van een man kan het clownesk uitpakken.
Alle make up van het huismerk van de Etos of Hema, kost geen drol.

Het is nu wintertijd, en H&M verkoopt hele leuke (rekbare) damesmutsjes, try one, ipv een pruik. Of een hele leuke sjaal als turban oid over je hoofd draperen. Niet als hoofddoek dus, maar leuk om je hoofd knopen.
Schoeisel: gympen komen in alle soorten en maten, en het leuke is, is dat ze sexeneutraal zijn. Er bestaan ook elegant ogende herengympen, bij oa seventyfive.

En less van alles is more :-)

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

En dan nu mijn tips voor de beginners onder ons:

Tip nr 1: kies de kleding die bij je past. Het is niet meer dan normaal dat je al die leuke dameskleding wilt passen en kopen die je jarenlang als man niet mocht passen en kopen. Het is ook niet meer dan normaal dat je daar seksueel actief op wordt. En dat geldt ook voor TG's en TS'en die dat mogelijk wel vreselijk zullen vinden (ik vond het zelf nl helemaal niets)... Accepteer ook dat je "leergeld" zult betalen voor kleren die later toch niet (helemaal) bij je passen, omdat ze toch te fetish of te "normaal" zijn. Of die te groot, te wijd, te lang of te kort en krap zijn. In het begin van je traject heb je dit allemaal nodig. Koop of draag je (met name) fetish kleren niet "omdat geen enkele vrouw van jouw leeftijd dat koopt of draagt", bedenk dan dat als je deze fase overslaat dat je dan altijd jaloers zult blijven op meiden die wel die kleren dragen en "die weten wat jij nooit zult weten, nl hoe het voelt om die kleren te dragen".

Tip nr 2 is: durf jezelf te zijn, maar bouw het wel langzaam op. Begin voorzichtig door al die mooie nieuwe spullen binnenshuis te dragen. Kijk waar je mee naar buiten zou durven. En probeer dat laatste het eerst met de minst uitdagende kleding. N.B: een kledingwinkel is geen basis voor een modeshow. Hoe goed je er in zo'n pashokje ook uitziet in je nieuwe mooie kleren, een ander zit er niet op te wachten om jou daar alle aandacht naar jezelf toe te zien trekken... N.B-2: het is geen schande om kleren in de kast te hebben die je alleen binnenshuis wilt/durft te dragen.

Tip nr 3 is: Maak je geen zorgen hoe een ander over je denkt. Die angst die heb je zowieso uit jezelf genoeg, je hebt geen andere schrijfsters op dit forum nodig om die angst er extra in te laten praten. Probeer het ook niet overdreven-vrouwelijk-goed te doen: liever dat men je als een authentieke man-in-vrouwenkleren ziet dan dat men je ziet als iemand die "loopt te spelen dat ze een vrouw is". Dat laatste wordt namelijk minder geaccepteerd dan het eerste.

Tip nr 4 is: Denk en voel zelf. Wat Mila en ik schrijven kan voor jou niet werken - en da's geen probleem. Mila schrijft wat zij belangrijk vindt, ik schrijf wat ik belangrijk vind. En jij doet en leeft zelf. In jouw omgeving, niet in die van Mila of die van mij. En dus kunnen er dingen die bij Mila en mij niet kunnen - en misschien ook wel omgekeerd.

Groetjes,

Frederique
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

kleine toevoeging:5

Vraag hulp als je vind dat je het nodig hebt, niemand kan alles alleen
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<en dan loop ik nog niet eens in de kleding rond die ik het liefst aan wil trekken, ik zit er nu tussenin, maar val toch op, zoals vanmiddag, starende mensen bij de bandenboer>

Ik ken je niet in real life hoor, en nergens om, maar ik las eens dat je schreef dat je je wenkbrauwen epileert? Epileer ze niet te dun........laat ze eens uitgroeien, en style dan wat ipv te (dun) te epileren. Gewoon, evt de losse haartjes rond je wenkbrauwen uittrekken, maar de natuurlijke vorm in tact laten. Je zult zien wat voor een verschil het zal maken in de reacties van mensen in het algemeen.
Het zijn juist de geëpileerde/getekende wenkbrauwen die aandacht naar een ts gezicht doet trekken, als zeker als die ts een mannelijk voorhoofd/browridge heeft.

Als je het verschil tussen naturel gevormde en geplukte wenkbrauwen wilt zien, leg dan eens 2 foto's van Sofia Loren naast elkaar. Een uit begin jaren zestig, met dikke, natuurlijk gevormde wenkbrauwen, en een uit begin jaren zeventig, met dunne, geepileerde boogjes wenkbrauwen. Dat eerste benadrukt haar schoonheid, dat laatste doet afbreuk aan haar schoonheid, en maakt ouwelijk/hard. En dat is dan een voorbeeld hoe wenkbrauwen een bio vrouw kunnen maken of (gedeeltelijk) breken, laat staan een TS.

Groetjes Mila.
Plaats reactie