Passabiliteit
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Tip 6. Neem niet alles klakkeloos van een ander over. Ik ben van dit forum afgecommentarieerd door mensen die het geen stijl vonden dat ik in vrouwenkleren en borsten, maar zonder make-up naar een openbaar vrouwentoilet durfde te gaan - en dan ook nog verontwaardigd was dat ik eruit gezet werd.... Durf liever zelf een foutje te maken en te kijken wat er met jouw kleren, jouw uiterlijk, jouw omgeving, jouw houding wel-en-niet werkt dan zo maar af te gaan op meningen en berichten van anderen... Zie verder ook tip 4
Groetjes,
Frederique
(die tips verzint waar je bij staat)
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
zolang vriendinnen gaan vragen hoe ik mijn wenkbrauwen zo netjes in vorm krijg, maak ik me geen zorgen
ik heb gelukkig wat bio-vriendinnen om me heen, zij zijn een beetje mijn graadmeter ook
mijn wenkbrauwen zijn niet overdreven dun, maar wel netjes in vorm gebracht,en eenmaal in vorm hoef je alleen nog maar bij te houden
vooral niet knippen , tenzij je lubbers wenkbrauwen wilt
het zal uiteraard nog beter kunnen, en daarvoor wil ik best een keer een deskundige raadplegen die ff meedenkt hoe mijn gezicht het beste uitkomt
ik heb gelukkig wat bio-vriendinnen om me heen, zij zijn een beetje mijn graadmeter ook
mijn wenkbrauwen zijn niet overdreven dun, maar wel netjes in vorm gebracht,en eenmaal in vorm hoef je alleen nog maar bij te houden
vooral niet knippen , tenzij je lubbers wenkbrauwen wilt
het zal uiteraard nog beter kunnen, en daarvoor wil ik best een keer een deskundige raadplegen die ff meedenkt hoe mijn gezicht het beste uitkomt
kortom, hanteer je eigen normen, je komt er vanzelf wel achter of het je linea recta naar huis drijft , of dat je toch iets goed doetFrederique_ schreef:Tip 6. Neem niet alles klakkeloos van een ander over. Ik ben van dit forum afgecommentarieerd door mensen die het geen stijl vonden dat ik in vrouwenkleren en borsten, maar zonder make-up naar een openbaar vrouwentoilet durfde te gaan - en dan ook nog verontwaardigd was dat ik eruit gezet werd.... Durf liever zelf een foutje te maken en te kijken wat er met jouw kleren, jouw uiterlijk, jouw omgeving, jouw houding wel-en-niet werkt dan zo maar af te gaan op meningen en berichten van anderen... Zie verder ook tip 4
Groetjes,
Frederique
naja, ook ik ken de verhalen van transen die een beweren dat je geen vrouw bent als je geen rok draagt
en nu, nu ga ik ff loos op het kantklosinboerekielforum want ik ben het ff helemaal zat om met het onderwerp bezig te zijn
joy
Hoi Irene,
niet te danken hoor, en ik was nog vergeten te vermelden dat de make up van het huismerk van Etos en die van de Hema niet alleen spotgoedkoop is, maar ook nog kwalitief zodanig goed, dat bv de volume mascara van het Etos huismerk a 3.99 euri eerverleden jaar als beste getest is door de consumentenbond. Geldt ook voor de overige Etos huismerk make up en die van de Hema. Geweldige lipstick van de Hema voor 2.99 en het bijpassende lippenpotlood voor 1.99!
Alsmede goedgekeurd door de Nederlandsche Vereeniging van Transsexueelen.
Groetjes Mila.
niet te danken hoor, en ik was nog vergeten te vermelden dat de make up van het huismerk van Etos en die van de Hema niet alleen spotgoedkoop is, maar ook nog kwalitief zodanig goed, dat bv de volume mascara van het Etos huismerk a 3.99 euri eerverleden jaar als beste getest is door de consumentenbond. Geldt ook voor de overige Etos huismerk make up en die van de Hema. Geweldige lipstick van de Hema voor 2.99 en het bijpassende lippenpotlood voor 1.99!
Alsmede goedgekeurd door de Nederlandsche Vereeniging van Transsexueelen.
Groetjes Mila.
-
- Eredivisie
Joy Schreef :
naja, ook ik ken de verhalen van transen die een beweren dat je geen vrouw bent als je geen rok draagt
Vreemd is dat niet eerder zo bij een travestiet ?
Als travestiet dacht ik er ook wel zo over ... een rok of kleedje dat was verplicht voor een vrouw.
Nu ik als vrouw leef , draag ik alleen een rok of kleedje als het heel heel erg warm is. Of in de slaapkamer .... als het daar ook te warm begint te worden (lol)
Opvallend in feite hoe dat met de tijd kan veranderen.
De relevantie van het dragen van een rok is helemaal verdwenen.
Groetjes,
Melina
Als travestiet dacht ik er ook wel zo over ... een rok of kleedje dat was verplicht voor een vrouw.
Nu ik als vrouw leef , draag ik alleen een rok of kleedje als het heel heel erg warm is. Of in de slaapkamer .... als het daar ook te warm begint te worden (lol)
Opvallend in feite hoe dat met de tijd kan veranderen.
Groetjes,
Melina
Hoi Melina,
<De relevantie van het dragen van een rok is helemaal verdwenen.>
Niet onlogisch toch? Je bent nu een vrouw, dus hoef je je ook niet meer 'te bewijzen' dmv kleding, toch?
Daarbij schept het dragen van een broek meer bewegingsvrijheid enzo. En bescherming ook, maar dat is mijn persoonlijke mening hoor.
Groetjes Mila.
<De relevantie van het dragen van een rok is helemaal verdwenen.>
Niet onlogisch toch? Je bent nu een vrouw, dus hoef je je ook niet meer 'te bewijzen' dmv kleding, toch?
Daarbij schept het dragen van een broek meer bewegingsvrijheid enzo. En bescherming ook, maar dat is mijn persoonlijke mening hoor.
Groetjes Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoewel ik snap hoe je hierbij komt vind ik het toch heerlijk dat ik vanmorgen in alle vrijheid voor een rok kon kiezen (terwijl ik vandaag de enige op het werk was die in een rok liep). Ik voelde me mooi - en gelukkig dat dat nu zo kon...
Echte vrijheid is: kunnen en mogen kiezen...
Groetjes,
Frederique
Echte vrijheid is: kunnen en mogen kiezen...
Groetjes,
Frederique
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Melina schreef:
Irene
Ik denk dat dat te maken heeft met ontwikkeling. Ik heb dat ook bij mijn dochter gezien, die droeg als klein meisje het liefst alleen maar rokken en jurken, maar dat is in de loop van de tijd toch minder geworden. Praktische overwegingen gaan op een gegeven moment de overhand nemen boven het aficheren als meisje. Een meisje is ze toch wel, daar heeft ze geen rokjes meer voor nodig.Opvallend in feite hoe dat met de tijd kan veranderen.
Irene
Kleine stapjes
Hoi Frederique,
< in alle vrijheid voor een rok kon kiezen (terwijl ik vandaag de enige op het werk was die in een rok liep). Ik voelde me mooi >
Wel fijn dat je je mooi voelde
Korte rok? Lange rok? Tot op de knie? Of er net over?
En ga je dan op de fiets naar je werk (rokzadel?), of met het OV of de auto?
Ikzelf draag hoogst zelden rokken of jurken. Ik voel me er niet prettig in, hoewel ik wel een paar heel erg mooie jurken heb, maar dat zijn subtiel sexy lange feestjurken.
Een jurk of een rok dragen in het dagelijks leven genereert (nog) meer aandacht, en daar zit ik eerlijk gezegd niet zo op te wachten.
Een capri broek met een jaren 50 truitje met lage hals, een paar ballerina's en een paar grote, zilveren oorringen, daar voel ik me het prettigst in.
< in alle vrijheid voor een rok kon kiezen (terwijl ik vandaag de enige op het werk was die in een rok liep). Ik voelde me mooi >
Wel fijn dat je je mooi voelde
Korte rok? Lange rok? Tot op de knie? Of er net over?
Ikzelf draag hoogst zelden rokken of jurken. Ik voel me er niet prettig in, hoewel ik wel een paar heel erg mooie jurken heb, maar dat zijn subtiel sexy lange feestjurken.
Een jurk of een rok dragen in het dagelijks leven genereert (nog) meer aandacht, en daar zit ik eerlijk gezegd niet zo op te wachten.
Een capri broek met een jaren 50 truitje met lage hals, een paar ballerina's en een paar grote, zilveren oorringen, daar voel ik me het prettigst in.
zij vond van nietmelina_r schreef:Joy Schreef :
Groetjes,
Melina
pers heb ik ook niet zoveel met een rok , al is het in de zomer wel prettiger, ik draag eerder een sarong trouwens, meer het liefst een broek
joy
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Dat klopt, we zijn 't eens!mila schreef:Wel fijn dat je je mooi voelde
't Kwam ook wel door de oorbellen. Ook zo'n verworvenheid van het als vrouw naar het werk gaan...
Een rok tot net over de knie. Helaas geen rokzadel, maar wel op de fiets.mila schreef:Korte rok? Lange rok? Tot op de knie? Of er net over?
Mooi dat ook jij mag en kunt kiezenmila schreef:Een capri broek met een jaren 50 truitje met lage hals, een paar ballerina's en een paar grote, zilveren oorringen, daar voel ik me het prettigst in.
Groetjes,
Frederique
Ik zou eigenlijk wel een rokzadel moeten. Heb vorig jaar op de fiets een dunne zwarte katoenen rok gescheurd doordat er teveel spanning op kwam tijdens het fietsen.
Heb het met de naaimachine redelijk weten te repareren (al is de vorm nu minder mooi) maar even goed had een rokzadel beter geweest.
Heb het met de naaimachine redelijk weten te repareren (al is de vorm nu minder mooi) maar even goed had een rokzadel beter geweest.
Cyn.
Ontzettend leuk die positieve berichtjes!
Staat een hoop in waar ik wel iets aan heb...
Ik zal het zo nog even goed lezen en eventueel reageren.
Ik wil al heeeeeeeeeel lang mooie zwarte lange rokken en jurken dragen, laarzen, en lang stijl blond haar..., net als dat ik vroeger had, maar dan iets voller, gelukkig kan dat met een pruik !!
Als ik ga stappen kleed ik me best uitbundig, heavy eyeliner, beetje gothic...vind ik leuk...maar val dan wel erg op, op straat.
Een passable Mina bestaat nog niet, maar zodra ze bij wijze van "feministisch protest" na afloop van een T&T avond een aantal haarstukjes en pruikjes bij elkaar heeft weten te roven, is ze back in business! en zal ze verder gaan experimenteren met passabiliteit.
xx,
Mina
Staat een hoop in waar ik wel iets aan heb...
Ik zal het zo nog even goed lezen en eventueel reageren.
Ik wil al heeeeeeeeeel lang mooie zwarte lange rokken en jurken dragen, laarzen, en lang stijl blond haar..., net als dat ik vroeger had, maar dan iets voller, gelukkig kan dat met een pruik !!
Als ik ga stappen kleed ik me best uitbundig, heavy eyeliner, beetje gothic...vind ik leuk...maar val dan wel erg op, op straat.
Een passable Mina bestaat nog niet, maar zodra ze bij wijze van "feministisch protest" na afloop van een T&T avond een aantal haarstukjes en pruikjes bij elkaar heeft weten te roven, is ze back in business! en zal ze verder gaan experimenteren met passabiliteit.
xx,
Mina