Passabiliteit
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik weet niet of het onder passabiliteit valt, 't voelde wel goed.
Bij mij op het werk zitten de mannen en vrouwentoiletten lang niet overal direkt naast elkaar. Ik was vanmiddag in een computerruimte aan het werk, na een paar uur moest ik. Nu wist ik wel de toiletruimte voor de mannen, maar niet die voor de vrouwen. Ik liep dus die ruimte uit, praatte in mezelf "even zoeken naar de toiletten", er min-of-meer vanuitgaand dat het deze keer bij uitzondering de mannentoilet zou worden. Mijn collega hielp me direkt: "volgens mij zijn ze daar" - en hij wees naar links. Hij had gelijk...
Oftewel: hij vindt 't vanzelfsprekend dat ik het vrouwentoilet gebruik.
't Voelde goed...
Groetjes,
Frederique
Bij mij op het werk zitten de mannen en vrouwentoiletten lang niet overal direkt naast elkaar. Ik was vanmiddag in een computerruimte aan het werk, na een paar uur moest ik. Nu wist ik wel de toiletruimte voor de mannen, maar niet die voor de vrouwen. Ik liep dus die ruimte uit, praatte in mezelf "even zoeken naar de toiletten", er min-of-meer vanuitgaand dat het deze keer bij uitzondering de mannentoilet zou worden. Mijn collega hielp me direkt: "volgens mij zijn ze daar" - en hij wees naar links. Hij had gelijk...
Oftewel: hij vindt 't vanzelfsprekend dat ik het vrouwentoilet gebruik.
't Voelde goed...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Neuh.... Het herkenningsteken zijn op z'n minst vuile blikken, maar als de situatie het toelaat vooral Moddergooien (wordt ook volop geoefend op de fora..)mireille schreef:Tja, wat is de code als je elkaar tegenkomt in het veld ? ga je dan naar elkaar zwaaien zoals ze dat met de bus doen ?
Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
- Lianne
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Nu, er is al zoveel over gezegd, maar toch.
De laatste paar jaar ben ik in het weekend en vakanties vrijwel altijd al mezelf, dus vrouw.
Als ik dan naar het toilet moet is het steevast altijd het damestoilet, maakt niet uit waar (restaurant, cafe, disco, pretpark etc).
Hierop heb ik nog nooit commentaar gehad, wel af en toe verbaasde blikken, maar de toiletdames zijn altijd aardig naar mij, ik trouwens ook naar hun toe.
Maak ook vaker met uitgaan enzo mee dat de biomeiden mij hetzelfde behandelen als een van hun, dus ook gezellig kletsen op het toilet, en af en toe ook nog weleens een positieve tip krijg.
Als ik weleens op let, is het zo dat een enkeling er schijnbaar moeite mee heeft, maar nooits commentaar gehad.
Valt dit nu onder passabiliteit of onder geacccepteerd worden hoe je bent, zolang je maar jezelf bent.
Voor mij weegt het laatste op dit moment zwaarder, maar kan best zijn dat ik er in de toekomst anders over ga denken.
groetjes Bibi
De laatste paar jaar ben ik in het weekend en vakanties vrijwel altijd al mezelf, dus vrouw.
Als ik dan naar het toilet moet is het steevast altijd het damestoilet, maakt niet uit waar (restaurant, cafe, disco, pretpark etc).
Hierop heb ik nog nooit commentaar gehad, wel af en toe verbaasde blikken, maar de toiletdames zijn altijd aardig naar mij, ik trouwens ook naar hun toe.
Maak ook vaker met uitgaan enzo mee dat de biomeiden mij hetzelfde behandelen als een van hun, dus ook gezellig kletsen op het toilet, en af en toe ook nog weleens een positieve tip krijg.
Als ik weleens op let, is het zo dat een enkeling er schijnbaar moeite mee heeft, maar nooits commentaar gehad.
Valt dit nu onder passabiliteit of onder geacccepteerd worden hoe je bent, zolang je maar jezelf bent.
Voor mij weegt het laatste op dit moment zwaarder, maar kan best zijn dat ik er in de toekomst anders over ga denken.
groetjes Bibi
Ik heb van mijzelf het idee dat ik toch wel aardig plausible ben
Ik kan gewoon rondlopen zonder rare blikken en kan gewoon met mensen kletsen zonder dat ze raar kijken of dingen vragen
Ik ga ook gewoon naar het vrouwentoilet en daar wordt nooit wat van gezegd.
Als ik nu mensen ontmoet zeg ik niet dat ik een transje ben en meestal ontdekken ze het ook niet.
Vandaag kwam ik op station Heerlen erachter hoe goed ik al op een meid/vrouw lijk. Iemand sprak me aan en zei dat ik mooi was. Dit kon ik nog waarderen.
Daarna vroeg ie of ik hem een pijpbeurt wou geven . De klap die volgde kon je op het hele perron horen. Hij stond aardig voor aap.
(foto op avartar is van maanden trug. Zie allang niet meer zo uit, maar kan die niet wijzigen. Zie http://sugababes.nl/rodeknuf)
Ik kan gewoon rondlopen zonder rare blikken en kan gewoon met mensen kletsen zonder dat ze raar kijken of dingen vragen
Ik ga ook gewoon naar het vrouwentoilet en daar wordt nooit wat van gezegd.
Als ik nu mensen ontmoet zeg ik niet dat ik een transje ben en meestal ontdekken ze het ook niet.
Vandaag kwam ik op station Heerlen erachter hoe goed ik al op een meid/vrouw lijk. Iemand sprak me aan en zei dat ik mooi was. Dit kon ik nog waarderen.
Daarna vroeg ie of ik hem een pijpbeurt wou geven . De klap die volgde kon je op het hele perron horen. Hij stond aardig voor aap.
(foto op avartar is van maanden trug. Zie allang niet meer zo uit, maar kan die niet wijzigen. Zie http://sugababes.nl/rodeknuf)
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Nou, lieverd... Mijn gedachte is hierbij toch wel een beetje dat er ook T*-lovers zijn die niet bang zijn om in de openbare ruimte ranzig tegen je te gaan lopen doen, dus niet alleen op internet.tijgertje schreef: Iemand sprak me aan en zei dat ik mooi was. Dit kon ik nog waarderen.
Daarna vroeg ie of ik hem een pijpbeurt wou geven .
Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Ik kan het duidelijk zien hoor. Je ziet er ook veel ouder uit dan 19.tijgertje schreef:(foto op avartar is van maanden trug. Zie allang niet meer zo uit, maar kan die niet wijzigen. Zie http://sugababes.nl/rodeknuf)
<tijgertje schreef:
Iemand sprak me aan en zei dat ik mooi was. Dit kon ik nog waarderen.
Nou, lieverd... Mijn gedachte is hierbij toch wel een beetje dat er ook T*-lovers zijn die niet bang zijn om in de openbare ruimte ranzig tegen je te gaan lopen doen, dus niet alleen op internet.>
Eeeeehhhhmmmmmm.........nou.........het punt is namelijk dat als men in in real life in de gaten krijgt dat je geen man, geen vrouw, maar een trans bent, alle gedragscodes en omgangsvormen komen te vervallen. Voor mannen geldt dan dat je gehypersexualiseerd word, en wel per direct, en voor vrouwen geldt dat ze dan de meest persoonlijke vragen gaan stellen, alsof je geen discretie of persoonlijke gene kent. Heel vervelend om zo behandeld te worden, als je buiten alle sociaal gangbare categorieen valt.
Oftewel: je word niet als vrouw gelezen, maar als trans. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een dergelijke man een bio vrouw eerst 'complimenteerd' en direct daarna vraagt of ze hem even wil pijpen. Not done, doet ie dus ook niet. Als een man een bio vrouw wil versieren, dan komt er van beide kanten namelijk een hele batterij psychologische spelletjes aan te pas. Bij een trans dus meer dan overduidelijke, volstrekt primaire directheid.
Helaas.
Groetjes Mila.
Iemand sprak me aan en zei dat ik mooi was. Dit kon ik nog waarderen.
Nou, lieverd... Mijn gedachte is hierbij toch wel een beetje dat er ook T*-lovers zijn die niet bang zijn om in de openbare ruimte ranzig tegen je te gaan lopen doen, dus niet alleen op internet.>
Eeeeehhhhmmmmmm.........nou.........het punt is namelijk dat als men in in real life in de gaten krijgt dat je geen man, geen vrouw, maar een trans bent, alle gedragscodes en omgangsvormen komen te vervallen. Voor mannen geldt dan dat je gehypersexualiseerd word, en wel per direct, en voor vrouwen geldt dat ze dan de meest persoonlijke vragen gaan stellen, alsof je geen discretie of persoonlijke gene kent. Heel vervelend om zo behandeld te worden, als je buiten alle sociaal gangbare categorieen valt.
Oftewel: je word niet als vrouw gelezen, maar als trans. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een dergelijke man een bio vrouw eerst 'complimenteerd' en direct daarna vraagt of ze hem even wil pijpen. Not done, doet ie dus ook niet. Als een man een bio vrouw wil versieren, dan komt er van beide kanten namelijk een hele batterij psychologische spelletjes aan te pas. Bij een trans dus meer dan overduidelijke, volstrekt primaire directheid.
Helaas.
Groetjes Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Goh, is dat zo?mila schreef:het punt is namelijk dat als men in in real life in de gaten krijgt dat je geen man, geen vrouw, maar een trans bent, alle gedragscodes en omgangsvormen komen te vervallen.
Mij persoonlijk nog nooit zo opgevallen...
Door 99,99% van de mensheid word ik normaal behandeld. Pubertjes schreeuwen nog wel eens wat of giechelen wat. En da's eigenlijk alles...
Aan mijn haar kan iedereen zien hoe ik geboren ben... En aan mijn klering, borsten en oorbellen kan iedereen zien hoe ik gezien wil worden...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Nou -- er zijn genoeg vrouwen die andere ervaringen hebben; er zijn zelfs liedjes erover:mila schreef:Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een dergelijke man een bio vrouw eerst 'complimenteerd' en direct daarna vraagt of ze hem even wil pijpen. Not done, doet ie dus ook niet. Als een man een bio vrouw wil versieren, dan komt er van beide kanten namelijk een hele batterij psychologische spelletjes aan te pas.
http://www.youtube.com/watch?v=5-ZpK2MEgT8
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
eehhhh, Mila, maar jij bent vaak degene die vaak beweert dat "some things never change" bij mensen?mila schreef:Hoi Lisa,
nergens om hoor, leuk filmpje, maareh, we zijn inmiddels zo'n 45 jaar verder (filmpje is duidelijk uit de jaren 60), en 2 feministische golven ook trouwens......
Groetjes Mila.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Hoi Lisa,
voor wat transen betreft misschien wel, maar ik ben ook degeen die steeds beweerd dat mannen mbt vrouwen wel degelijk veranderd zijn hoor. Denk aan wat ik zoal geschreven heb over ongewenst vaderschap bij hetero/bi mannen. Inmiddels zijn de m/v verhoudingen zodanig veranderd dat we het songtextje van Donna kunnen veranderen in 'my masculinity.....but it turns out she only wants to have a baby desperately, without my consesus' enzenz.
Groetjes Mila.
voor wat transen betreft misschien wel, maar ik ben ook degeen die steeds beweerd dat mannen mbt vrouwen wel degelijk veranderd zijn hoor. Denk aan wat ik zoal geschreven heb over ongewenst vaderschap bij hetero/bi mannen. Inmiddels zijn de m/v verhoudingen zodanig veranderd dat we het songtextje van Donna kunnen veranderen in 'my masculinity.....but it turns out she only wants to have a baby desperately, without my consesus' enzenz.
Groetjes Mila.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer: