Transgender Community

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
VvS
ff weer wat posten

Transgender Community

Bericht door VvS »

Hoi iedereen

Ik had al eens eerder een "Hoi, ik ben nieuw!" postje gemaakt hier maar voor de rest niet zoveel mee gedaan

Ik heb een tijdje bij Humanitas gelopen in Rotterdam maar mee gestopt uiteindelijk; ik wist niet precies wat ik nou wilde en ook een stuk angst om daadwerkelijk stappen te zetten was daar bij .

Nog steeds weet ik niet precies hoe ik in elkaar zit omtrent mijn genderdysforie ( Ik had het vandaag even met mijn moeder erover en ze antwoorde dat ik misschien wel homosexueel was nadat ik zei "Ik kan een vrouw erg leuk vinden maar ben meer jaloers"

Nou ja, dat even terzijde :)

Ik vroeg me af of er enige gespreks/meeting groepen voor transgender jongeren (20-30 ongeveer) zijn...ik weet zelf niet zo goed waar ik moet zoeken

Groetjes,
Vincent
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Vincent,

Welkom hier!

Heb je op de site van Humanitas ( http://www.wgtrans.nl/ ) de volgende oproep gezien aan jongvolwassenen?
Website Humanitas schreef:Ik ben mezelf!
Praatgroep voor jongvolwassenen over transseksualiteit.

Je bent tussen de 16 en 24 en je krijgt hormonen om van geslacht te veranderen. Misschien ben je opgelucht dat er eindelijk iets gebeurt, maar je komt ook ineens nieuwe dingen tegen. Hoe ga je om met jezelf en met anderen nu je aan het veranderen bent? Wat kom je tegen tijdens de behandeling? Lijkt het je fijn om daar met leeftijdgenoten over te praten die vergelijkbare ervaringen hebben? Dan is deze gespreksgroep iets voor jou.

Bij Humanitas start in 2007 weer een gespreksgroep ‘Ik ben mezelf!’ voor jong- volwassenen. Daan Bergmans en Marleen Meijaard leiden deze groep.

Als je meedoet kom je, in een vaste groep, zes zaterdagen bij elkaar.

Thema’s die er dan bijvoorbeeld kunnen worden besproken zijn: uiterlijk, hoe reageert je omgeving?, hoe en aan wie vertel ik het?, word ik ontdekt?, vriendschap, relaties, familie, seks, idolen.

Als je mee wil doen of meer informatie wil, bel dan met Bastiaan Franse, medewerker Humanitas, telefoonnummer:020-5231100. Je kunt ook hier klikken voor het versturen van een e-mail en schrijven dat je interesse hebt om deel te nemen aan deze groep.

Voordat Daan en Marleen starten met de groep nodigen ze je uit voor een gesprek.

In 2007 start, bij voldoende aanmeldingen, een nieuwe groep.

Wanneer: de bijeenkomsten zijn op de zaterdagmiddag.
Tijd: 13.30 tot 16.30 uur.
Waar: Humanitas, Sarphatistraat 6, Amsterdam

Als de data van de middagen bekend zijn, worden die aan je doorgegeven.
Succes gewenst!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Het is in elk geval alweer een stapje verder dat je dit post. Je kunt ook overwegen om met behulp van een professionele hulpverlener te zoeken naar je aard. Helaas zijn er heel weinig gendertherapeuten in dit land en die mogen niet eens allemaal een diagnose stellen. Ikzelf heb daarom contakt opgenomen met drs. Tanja van Hengel hier klikken voor haar website.

Zelf vond ik het een hele stap om naar haar toe te gaan, ik heb ook lang geaarzeld, maar je wordt niet opgegeten of uitgelachen, sterker nog: iedereen daar is erg aardig.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Ciska,

Het schijnt dat iedere psycholoog en psychiater in Nederland diagnose mag stellen. Ze doen het alleen niet allemaal.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ciska Lacomte schreef:. Ikzelf heb daarom contakt opgenomen met drs. Tanja van Hengel hier klikken voor haar website.
http://www.pig-net.nl ..deze bedoel je denk ik.
Plaats reactie