Boek over een niet gangbare sekse

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mila schreef:Joy,

Ik heb eens een grootschalig onderzoek naar het welbevinden van post op ts'en gelezen, uitgevoerd door de VU.

Om kort te gaan: meer dan de helft zat werkeloos thuis, en zonder partner.

Mila.


<dat hoeft niet perse met pasabiliteit of genderdysforie te maken te hebben>

joy


Nee, uiteraard niet! Stel je toch voor?? Het is heel gewoon puur toeval, niets meer dan dat hoor.

Mila.
Gelukkig maar, het zou natuurlijk te gek zijn als dat de enige redenen waren

joy
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

hihi nou dan wordt het hoog tijd dat in NL spoedig een WIS komt.

:p
x,
Mina
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

wis?
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Wet inkomensvoorziening Transseksuelen (Wis)
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

mila schreef:heck op youtube 'desperate living' van John Waters, de naam van die actrice is Renay....nog wat.

aaaah ja desperate living ken ik wel hoor, even kijken welke je bedoelt...die een die op Dolly Parton lijkt...?

Mina (is fan van Dolly Parton)
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

mina schreef:Wet inkomensvoorziening Transseksuelen (Wis)
ehm WIT bedoel ik...niet wis....
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mina schreef:
mila schreef:heck op youtube 'desperate living' van John Waters, de naam van die actrice is Renay....nog wat.

aaaah ja desperate living ken ik wel hoor, even kijken welke je bedoelt...die een die op Dolly Parton lijkt...?

Mina (is fan van Dolly Parton)
het gaat je vast om der tieten

wit dus

ik wist niet dat zoiets bestond, lijkt me positief

Joy
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

hoi mevrouw/overig Frederique/Mila/Ciska/ Mina en andere meisjes

ik heb zo n druk en werkzaam leven dat ik niet eerder kon posten. Altijd weer de zelfde slow chatters hier tsk tsk. Lezen jullie wel eens Suicide Girls, daar is het ook zo n chaos, wel leuk

Ja Frederique, ik heb dan het gevoel dat je niet naar het licht aan het einde van de tunnel toe leeft maar dat je elke stap heel bewust neemt (logopedie, hormonen, presentatie) maar met zoveel (teveel?) realiteitsbesef dat jejezelf gewoon nog niet als vrouw kan zien, nu niet, en in de toekomst niet, vind ik heel gedegen en logisch en ook bij je passen maar ik ben overtuigd dat het goed komt

Mensen lachen misschien met je of om je me dat is niet zo erg, medelijden is veel minder leuk, lijkt ondersteunend maar het bevestigt je eigen verdriet dat je uitstraalt, ben ik ook pas net achter waarom iedereen een arm om me heen legt lol

Over realiteitsbesef gesproken Mila, dat de helft van de transen werkeloos op de bank hangt, is inderdaad jammer. Je kan ook kijken of dit te maken heeft met de werkgevers, het volgende onderzoek is de relatie passabiliteit en hebben van een baan/relatie

lijkt me duidelijk wat daar uit komt.

je kan ook zeggen het glas is halfvol, de helft heeft nl een baan, dat is heel wat voor een groep die het toch moeilijk heeft in deze maatschappij

positief Mila



xx

Dorine

die het veel te druk heeft om lange postjes te schrijven haha
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dorine schreef:ik heb zo n druk en werkzaam leven dat ik niet eerder kon posten. Altijd weer de zelfde slow chatters hier tsk tsk. Lezen jullie wel eens Suicide Girls, daar is het ook zo n chaos, wel leuk
Leuk vind ik niet het juiste woord voor het gevoel dat ik t.o.v. de slowchatters hier aan het ontwikkelen ben. Ik zal het dan ook maar hier in het openbaar doen (per PB helpt 't niet, kwam ik net achter) en zal het nog iets duidelijker doen dan ik per PB al deed.

Ik heb er een GRUWELIJKE PEST aan dat mensen gewoon doorgaan met slowchatten. Het toont GEEN respect voor andere mensen dat er gewoon doorgegaan wordt met dat off-topic geleuter, terwijl je weet dat de regels anders zijn. En wat me dan nog het meest irriteert is dat als ik iemand daar per PB op aanspreekt dat die persoon dan luchtigjes zegt "kan me niet herinneren dat ik ooit van jou of van iemand anders een waarschuwing heb gehad, dus je toon kan wat mij betreft best wat anders hoor" :evil: . Als je niet door hebt dat dankzij jullie geslowchat mensen hier van het forum aan het weglopen zijn (o.m. Cynthia, maar er zijn meer mensen die ik de laatste tijd niet meer zie) -EN- dat dat geslowchat leidt tot irritatie bij anderen (zie ook eerdere berichten van onder meer mijn hand) dan ben je gewoon BLIND voor waar je mee bezig bent.

Houd je gewoon aan de regels - ook als je het er niet mee eens bent!

Groetjes,

Frederique
... die echt niet weet hoe die het nog duidelijker moet zeggen ...
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Valt bovenstaand niet in het kader 'off-topic'?

Met andere woorden: de pot verwijt de ketel...

:roll:
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Frederique_ schreef: Frederique
... die echt niet weet hoe die het nog duidelijker moet zeggen ...
Nou laat ik dan maar even duidelijk tegen jou zijn Frederique.
Ten eerste vind ik het ZEER opgepast van jou dat ik iets dat ik jou via een PRIVE BERICHT stuur, hier terug vind op het forum.

Ja, (ik ga je PRIVE BERICHT aan mij niet hier op dit forum plaatsen, ) maar ik blijf erbij dat je mij ook op een andere manier had kunnen aanspreken... die bijna hysterische aanvallende toon in je prive bericht vond ik heel onaangenaam, en dat vind IK nou getuigen van weinig #respect. Dus verwacht dan ook niet dat je een poeslieve reactie van mij terug krijgt.

Ik wil wel degelijk rekening houden met de forumregels, en ik weet best wel dat dat mij dat niet altijd lukt, ik ben niet perfect, maar als jij denkt dat dat onwil is, dan ben ik blijkbaar niet de enige met oogkleppen op (of blind zoals jij het noemt).

Lees de volgende forumregels nog maar eens goed door, en bekijk dan jouw bovenstaande post nog eens, dan begrijp je misschien wat ik bedoel.


# Probeer geen aanzet te geven tot onzinnige of vervelende discussies.
# Vermijd en voorkom flamewars (scheldpartijen/ negatieve discussies over en weer)
# On topic blijven (niet tever van het onderwerp / vraag afwijken). Topics die volledig en totaal off-topic raken maken het forum er niet overzichtelijker op en zelfs onaantrekkelijk om nog langer te lezen.
# Privéberichten, mails etc. zijn privé en dienen dan ook privé te blijven. (post NOOIT een privebericht of email die je ontvangen hebt op onze site)

Ik reageer hier verder niet meer op, (dus alleen PB graag).

Groetjes,
Mina
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

Ik heb die boodschap al lang begrepen Frederique, en post veel minder en on topic dacht ik, en dit was zeker geen slowchat maar ging over het tussen de sexen inleven en mijn vragen erover aan jou Mina en Joy en ook Mila die wel heel persoonlijk zijn, dat moet ik wat minder doen, komt omdat ikzelf tot de uiterste grenzen van zelfkennis ben gegaan.

Waarom niet wat milder, zachter met elkaar omgaan?

back on topic:

Ik was nieuwsgierig naar jouw en Mina's antwoord over 'androgynie of onzijdigheid'. Is dat niet een permanente staat van in de wachtkamer zijn? en dat voelt ok?
en dat vind ik weer tegenstrijdig want we zouden allemaal liever als meisje geboren zijn

Ik las vandaag iets heel moois

*groeien kan je alleen naar binnen toe*

je straalt iets uit van de groei die je meegemaakt hebt om te mogen zijn wie je bent.

veel liefs

Dorine
die niet boos is, maar wel een beetje van streek door strenge forum personen
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Dorine schreef:Ik was nieuwsgierig naar jouw en Mina's antwoord over 'androgynie of onzijdigheid'. Is dat niet een permanente staat van in de wachtkamer zijn? en dat voelt ok?
en dat vind ik weer tegenstrijdig want we zouden allemaal liever als meisje geboren zijn
Ik zie het niet als permanente staat van in de wachtkamer zijn. Ik zie het juist tegenovergesteld daaraan: ik zie het als een continue staat van zo dicht mogelijk bij mijzelf leven, met alle lichamelijke beperkingen die daarbij horen. Natuurlijk zou ik liever als een meisje geboren zijn, maar de realiteit is dat dat niet zo maar kan.

De realiteit is dat je wel je lichaam heel sterk vrouwelijk kunt laten lijken, maar dat je zelfs met alle medische behandelingen die er mogelijk zijn het verschil nog zult kunnen blijven zien. En als je die realiteit kent dan kun je beter zeggen "van welke operatie/behandeling vind ik dat die de moeite waard is" dan dat je uitgaat van een totaalpakketje behandelingen + operaties die je moet uitvoeren. Want, even filosofisch: stel dat je alles doet wat nu mogelijk is. Wat heb je dan niet?
* Een baarmoeder
* Andere chromosomen
* Botstructuur (bijv. lengte, grootte van de handen) blijft ongewijzigd
* Je geschiedenis blijft die van iemand die als man geboren is en nu als vrouw leeft

Kortom: er zijn en blijven verschillen tussen een biologische vrouw en jou. Oftewel: wie kiest voor een transitie zal hoe dan ook de rest van haar leven met haar man-geweest-zijn geconfronteerd blijven worden en dus tussen man en vrouw inleven. Waarom dan de stelling betrekken dat je per-se alles moet doen wat medisch gezien kan? Waarom de stelling betrekken dat je pas een vrouw bent nadat je een geslachtsoperatie hebt ondergaan (zoals onze wetgever nog altijd doet)? Waar ligt het verschil tussen een 90% vrouw (huidige medische techniek + als vrouw leven) en een 80% vrouw (huidige medische techniek-zonder-geslachtsoperatie + als vrouw leven) - en waarom zou je bij 80% je paspoort niet mogen wijzigen van M in V? Waarom is het zowieso nodig om M of V in je paspoort te zetten als er ook biometrische kenmerken (irisscan, vingerafdruk) mogelijk zijn die je zonder M of V eenduidig identificeren? Als je er wat langer over nadenkt dan is en blijft het heel erg krom...
Dorine schreef:*groeien kan je alleen naar binnen toe*
Dat klopt als een bus. Een heel erg mooie quote!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

Okay ik begrijp je nu beter dank je voor je uitvoerige antwoord


Liefs

Dorine
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Hoi Frederique, Dorine, and everybody,

Het is een beetje een gloomy sunday! Maar laat ik er maar een feestje van maken...Schubert op mijn koptelefoon en een beetje met jullie verder filosoferen over dit vermoeiende onderwerp, lol! Dat je er al over moet nadenken is al erg genoeg! Maar goed, hier zijn mijn gedachten dan.

Ik denk dat je androgyn voelen op zich helemaal niet zo'n probleem is. Misschien is het in bepaalde opzichten zelfs gunstiger (de afkeer van bepaalde mannelijke eigenschappen is soms wat minder groot).

There is a catch though: De regels van onze samenleving.

Als andogyn mens overtreed je voortdurend genderregels, terwijl je als TS bij wijze van spreken de spelregels van man verwisselt hebt voor die van de vrouw.

Omdat er geen afspraken zijn gemaakt voor en met transgenders, weet ook bijna niemand hoe met ze om te gaan. Wat hun relatie is, tov van een transgender. M.a.w. ze weten niet of ze het als een man of als een vrouw moeten behandelen, of ze het aantrekkelijk of juist afstotend moeten vinden, of ze zich ermee moeten identificeren of niet enz enz.

Het kan dus zijn dat mensen met onverwerkte genderissue's "op tilt" slaan als ze in contact komen met een transgender persoon. Dat gebeurt vrij regelmatig, wat je dus mogenlijk doet afvragen of dat niet betekent dat veel biomannen en vrouwen de genderregels gedurende de opvoeding ook wel eens als te "streng" of dwingend ervaren hebben? Hebben zij op bepaalde punten ook zichzelf aangepast en nemen ze het de ander mogelijk onbewust kwalijk dat hij/zij/het dat niet doet? Ze herkennen en erkennen het mogelijk eerder als een provocatie, dan als een authentieke geaardheid. Hoewel anderen die wel "well-gendered" zijn iets minder moeite lijken te hebben met transgenderisme, omdat ze weten wie en wat ze zijn, zij twijfelen niet meer. Vinden het een raar gezicht, een man in vrouwenkleding...maar ze vinden het geen bedreiging. Ze zijn tevreden met zichzelf. Ze vinden het dikwijls zelfs leuk, dapper, grappig of mooi. Dat zijn vaak de mensen waar je wel leuke reactie's van krijgt. Zij spreken soms heel bewust hun waardering uit. Zij vinden het belangrijk en goed dat je bent zoals je bent.

Degenen die wel twijfelen beroepen zich steeds op de spelregels...transgenders verstoren die afspraken en verschillen tussen mannen en vrouwen, en maken het zodoende ingewikkeld voor mensen die zelf niet zo zeker zijn van hun mannelijk- of vrouwelijkheid.

Daarnaast voert de man met de vrouw al eeuwenlang strijd...waarbij het "Zelf" van de man zichzelf wilde ervaren als van grotere waarde dan de vrouw. Je kunt je voorstellen dat dat niet zo'n geweldig huwelijk is geweest, en daar dragen wij nu met zijn allen nog de gevolgen van. Er wordt vandaag de dag nog gediscrimineerd tussen mannen en vrouwen.. Hoe diep geworteld zit dit probleem!

En hoe kan er ooit wereldvrede zijn als er nog geen vrede bestaat tussen de seksen?

Een transgender is een soort bemiddelaar of tussenpersoon, iemand die tussen de genders instaat, en daarmee zich geheel buiten beide grote partijen heeft plaatst, en dus ook (en ongewild) buiten hun respect, waardering en acceptatie. Maar trangenders mogen wel de problemen tussen beide partijen oplossen. ;)Op het woordje "acceptatie" kom ik later nog even terug.

Maar goed, je kunt je voorstellen dat het de nodige problemen op kan leveren voor een transgender persoon....Hij/zij/het leeft op de grens waar beiden partijen zichzelf hebben leren zien en identificeren als anders dan de "ander" (man - of vrouw respectievelijk).

Lees op dit forum bijv de afschuw eens van sommigen voor mannen met panties en/of rokken aan. Of bijv de reactie op Frederique's toiletverhaal (dat je als man zonder make-up absoluut niet naar het vrouwentoilet mag gaan).

Zelfs een TS heeft blijkbaar wel eens moeite met transgenderisme. Zij ziet zichzelf als vrouw en hecht veel waarde aan het onderscheid tussen zichzelf en "de man". Een TS wil als vrouw geaccepteerd te worden, als vrouw leven en mogelijk intiem kunnen zijn met "de ander" of een seksegenootje als "zichzelf".

Passabiliteit is daarom voor haar heel belangrijk, omdat ze zich geheel vrouw wil voelen, als vrouw wil leven, en dat kan voor haar gevoel pas volledig als de ander haar geaccepteerd en herkend heeft als de "ander" of een "soortgenootje". Niet als een omgebouwde man of TS. Want dat is zij niet.

Zie wat Melina schreef over misplaatste schaamte. Waarom moet je jezelf blijven verontschuldigen....je bent immers vrouw, je liegt niet als je niet verteld dat TS bent...Je BENT vrouw....Een vrouw met een verleden, maar daar zijn er wel meer van hoor. (hoewel dit verleden naar mijn mening geen enkel verband heeft met het verleden van bijv iemand die in de prostitutie heeft gewerkt of drugsverslaafd is geweest ~ zie post Frederique).

Als een man moeite heeft met jouw TS verleden, is dat ZIJN probleem...dat komt omdat hij dan niet erkend en begrijpt dat je volledig vrouw bent. Daarom lijkt het me idd keihard en ik kan mij voorstellen dat je als je een afspraakje maakt met iemand je niet direct verteld dat je TS bent...Je wilt immers niet al zodanig herkent en gezien worden...en het is beter voor je gevoel van eigenwaarde als een man het in eerste instantie niet doorheeft en pas afhaakt als hij ervan afweet.

Het is gewoon gebrek aan educatie wat mij betreft. Een TS is gewoon een vrouw...geboren in een mannenlichaam...Niet een man die vrouw geworden is. Ze was altijd al vrouw, daar komt ze stapsgewijs achter wanneer ze leert dat alles wat anderen haar over haarzelf geleerd hebben, onjuist en niet passend genoeg voor haar is gebleken.

Daarom zou ik graag zien dat kinderen meer vrijgelaten worden in hun genderexpressie... Zodat duidelijk wordt welk gevoel of welke ziel er in het kind aanwezig is...en aan de hand van die gevoelens kan het haar of zijn plaats vinden in de maatschappij en tov zijn of haar klasgenootjes.

Je kunt jezelf niet bedenken...Je kunt jezelf geen man of vrouw denken, het is een gevoel. Daarom is het belangrijk kinderen zoveel mogelijk vrij te laten zodat zij op jongere leeftijd kunnen ervaren hoe het is om een meisje of jongen te zijn. Dat ze het zelfs aangereikt krijgen op school, bij de ouders thuis en later ook in de maatschappij (en laat die keuze niet afhankelijk zijn van een SRS). Dat is voor een groep mensen een mensonwaardige behandeling. Dat hun genderidentiteit afhankelijk wordt gemaakt van een geslachtsveranderende operatie. Het is daarom ook nogal behoorlijk verschrikkelijk dat TS's hier TG's als niet werkelijk vrouw ervaren worden... Dat is precies hetzelfde als een TS een kerel noemen. Het is even pijnlijk en ik vind het tereurstellend dat niet veel mensen dat hier in de gaten lijken te hebben.

Daarom denk ik dat mannelijk en vrouwelijkheid in de praktijk dikwijls verkeerd geinterpreteerd en geidentificeerd wordt. Je kunt best vrouw zijn met een piemel. Op het moment dat je dat niet geloofd, doe je net alsof genderdysforie niet bestaat. De verschillen bestaan, dat is waar, maar de uitzonderingen ook...ze zijn mooi, ze vullen elkaar aan, zie er de schoonheid van, en zie de schoonheid van ieders geaardheid.

Je bent niet wat de meerderheid of de macht voor jou heeft bedacht.
Jij bent jij.

Liefs,
Mina
Plaats reactie