Androcur ?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Androcur ?

Bericht door Wendy B »

elsevier.nl schreef:Thee remt haargroei bij vrouwen

dinsdag 20 februari 2007 17:57

Groene muntthee kan helpen extreme haargroei bij vrouwen tegen te gaan. Dat zeggen de Turkse onderzoekers onder leiding van professor Mehmet Numan Tamer.

Twee keer per dag groene muntthee drinken vermindert het mannelijke hormoongehalte of androgeen in het lichaam. Deze hormonen kunnen extreme haargroei (hirsutisme) veroorzaken op de buik, borsten en het gezicht van vrouwen.

Hirsutisme wordt meestal met medicijnen behandeld die helpen mannelijke hormonen in het lichaam terug te dringen. Volgens de Turkse wetenschappers is de groene muntthee een ‘goed natuurlijke alternatief’ hiervoor.

Schaamte
Overmatige haargroei wordt zelden veroorzaakt door een serieuze ziekte, maar leidt tot verdriet en schaamte en mogelijk psychische problemen.

Vrouwen maken van nature kleine hoeveelheid testosteron aan. Bij een overproductie van dit hormoon leidt dit tot extreme haargroei. Muntthee brengt het testosterongehalte naar beneden. Dit lijkt ook uit een eerdere onderzoek in de Turkse stad Isparta. Daar verminderde de muntthee het libido bij mannen.

Door Sebelan Kilic
Bron


Klinkt als een soort aanvulling op hop.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Hihi is in elk geval wel lekkerder dan hop.

(Ben een jaar geleden begonnen met hopkorrels, maar kon die zooi na twee weken niet meer hebben :( , dus einde hop)
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

hop zorgt voor borstgroei, de thee voor vermindering haargroei

hop is iig geen verlengde daarvan
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

overdag Muntthee en 's avonds een biertje, het leven is zo slecht nog niet ;-)

Of het echt allemaal doet je er van verwacht is natuurlijk afwachten.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Irene schreef:overdag Muntthee en 's avonds een biertje, het leven is zo slecht nog niet ;-)

Of het echt allemaal doet je er van verwacht is natuurlijk afwachten.

Irene
Tsja, ik denk dat de kosten van een muntthee/hop kuur ook wel recht evenredig goedkoper zijn dan die van een medische hormonenkuur. :wink:
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Wendy B schreef :

Tsja, ik denk dat de kosten van een muntthee/hop kuur ook wel recht evenredig goedkoper zijn dan die van een medische hormonenkuur


Is dat dan duur in NL ?
In BE krijgen we dat via de ziekteverzekering aan een lager tarief.
Die regel is wel enkel van toepassing, indien je via een officiële psych en endocrinoloog gaat.

Een doosje Androcur (goed voor 50 dagen) kost ongeveer 10 Euro.
De Oestrogel kost ongeveer 2,75 Euro voor 2 tubes van 100 ml ( goed voor 2 tot zelfs 3 maand)

Na de SRS gebruik je eigenlijk nog enkel die Oestrogel, dus dat is dus ongeveer een 15 Euro per jaar voor de hormonen.
Je moet wel 1 keer per jaar op controle (en voor nieuwe voorschriften) bij de endo en dat kost je ook nog een beetje.
Maar echt duur noem ik dat toch niet echt.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

melina_r schreef:Wendy B schreef :

Tsja, ik denk dat de kosten van een muntthee/hop kuur ook wel recht evenredig goedkoper zijn dan die van een medische hormonenkuur


Is dat dan duur in NL ?
In BE krijgen we dat via de ziekteverzekering aan een lager tarief.
Die regel is wel enkel van toepassing, indien je via een officiële psych en endocrinoloog gaat.

Een doosje Androcur (goed voor 50 dagen) kost ongeveer 10 Euro.
De Oestrogel kost ongeveer 2,75 Euro voor 2 tubes van 100 ml ( goed voor 2 tot zelfs 3 maand)

Na de SRS gebruik je eigenlijk nog enkel die Oestrogel, dus dat is dus ongeveer een 15 Euro per jaar voor de hormonen.
Je moet wel 1 keer per jaar op controle (en voor nieuwe voorschriften) bij de endo en dat kost je ook nog een beetje.
Maar echt duur noem ik dat toch niet echt.

Groeten,

Melina
Ik ging even uit van de prijs als je het zelf moet betalen.
En die vergoeding krijg je alleen als je in een traject zit.

In Nederland kost dat als je verzekerd bent sowieso al 255 euro eigen risico (neem ik aan).
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Zie ook hier.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
yasmine_tv
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: za feb 26, 2005 3:52

Re: Androcur ?

Bericht door yasmine_tv »

Wendy B schreef:
elsevier.nl schreef:Thee remt haargroei bij vrouwen

dinsdag 20 februari 2007 17:57

Groene muntthee kan helpen extreme haargroei bij vrouwen tegen te gaan. Dat zeggen de Turkse onderzoekers onder leiding van professor Mehmet Numan Tamer.

Twee keer per dag groene muntthee drinken vermindert het mannelijke hormoongehalte of androgeen in het lichaam. Deze hormonen kunnen extreme haargroei (hirsutisme) veroorzaken op de buik, borsten en het gezicht van vrouwen.

Hirsutisme wordt meestal met medicijnen behandeld die helpen mannelijke hormonen in het lichaam terug te dringen. Volgens de Turkse wetenschappers is de groene muntthee een ‘goed natuurlijke alternatief’ hiervoor.

Schaamte
Overmatige haargroei wordt zelden veroorzaakt door een serieuze ziekte, maar leidt tot verdriet en schaamte en mogelijk psychische problemen.

Vrouwen maken van nature kleine hoeveelheid testosteron aan. Bij een overproductie van dit hormoon leidt dit tot extreme haargroei. Muntthee brengt het testosterongehalte naar beneden. Dit lijkt ook uit een eerdere onderzoek in de Turkse stad Isparta. Daar verminderde de muntthee het libido bij mannen.

Door Sebelan Kilic
Bron


Klinkt als een soort aanvulling op hop.
Interessant, en op zich is het misschien de moeite waard om het te proberen. Baat het niet dan schaadt het waarschijnlijk ook niet. Zijn er hier al mensen die merkbare resultaten hebben behaald met groene muntthee?

Ik vraag me af welke thee hier precies voor gebruikt zou moeten worden. Misschien de thee zoals die in Noord-Afrika (Marokko, Tunesie, Algerije) bereidt wordt? Dus verse munt (nana) in combinaite met chinese groene thee? En dan ietsss minder suiker in verband met overgewicht.. Ik vind het heerlijk die thee, maar wel een heel gedoe om klaar te maken. Zeker wanneer je het een paar keer per dag zou moeten maken. Ik ben lui geworden door m'n senseo thee-tjes denk ik, haha. Senseo heeft overigens ook muntthee maar of die ook groen is weet ik niet, lekker vind ik 'm in ieder geval niet.

Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat het vreemd is dat mensen in Marokko deze thee de hele dag door drinken en dat er toch behoorlijk wat vrouwen met een 'snor' lopen daar.. In Turkije drinkt men voornamelijk appelthee. Als groene muntthee voor Turkse vrouwen zou werken zou het voor Marokkaanse vrouwen toch ook moeten werken? Just thinking out loud..
Plaats reactie