Wat vind je van de Ander?

Algemeen

Moderator: Moderators

Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Dit is natuurlijk een gevaarlijke vraag. Hij is ook vooral bedoeld voor degenen die (bij wijze van spreken) een briefje van de dokter hebben waarop staat of je Travestiet, Transgender of Transsexueel bent. (Of Interseksueel... Whatever :wink: )

Ik vroeg me dit af omdat in de poll 'tricky question' de transseksuelen bijna allemaal reageerden met : 'Mijn antwoord staat er niet bij', de Travestieten doorgaans te herkennen waren aan hun vlotte: 'Ik wist het direct' en het merendeel van de transgenders erg zat te twijfelen en na moest denken.....

Blijkbaar zijn er dus verschillen tussen 'de groepen'. Durf je dingen te benoemen? Als je jezelf vergelijkt met mensen die zeer stellig roepen wat ze zijn, helpt dat jou jezelf beter te ontdekken? Kortom: zie jij eigenschappen bij de ander waardoor je weet: "Dat ben ik dus niet".

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Ciska,

In het begin van mijn zoektocht heb ik heel erg veel websites van TS'en en TV's gelezen - en dat was het allemaal niet:
* Bij TV's zag ik heel veel foto's van fetish gekleede mensen (ik vond dat soms wel mooi, meestal vond ik het -te-, het was in geen geval iets dat bij mij paste).
* Op 1 van de sites van die TV's las ik ook dat 'partners hun T* rustig aan konden spreken op het te veel dragen van vrouwenkleren: een paar keer per maand was echt voldoende'. Ik merkte bij mijzelf dat als ik niet dagelijks vrouwenkleren droeg dat het dan voor mij te weinig was.
* Op sites van TS'en zag ik soms foto's van een SRS. Heel bloederig, voor mij -te- bloederig. Ik had toen ook totaal geen hekel aan mijn mannelijke lichaamsdeel (tegenwoordig een heel klein beetje, maar lang niet zo sterk als ik van anderen lees), terwijl ik op alle sites van TS'en las dat dat de allerbelangrijkste operatie was. En dus heb ik de conclusie getrokken dat ik geen TS was.

Ik ben 1 website tegengekomen van een TG. Helaas is die tegenwoordig uit de lucht... Ik las er van iemand die heel langzaam zichzelf aan het ontdekken was. Bij (toen nog) hem was het zo dat (toen nog) hij graag panties onder zijn broek aantrok, gewoon omdat dat bij hem paste. Meer-en-meer bleek hem toen dat zijn vrouw-deel toch groter was dan hij eerst dacht, waardoor uiteindelijk het vrouw-deel groter bleek dan het man-deel. Tegenwoordig leeft ze dan ook als vrouw. Toch heeft zij altijd geprobeerd om zowel haar man-deel als haar vrouw-deel juist te waarderen. En dat heeft mij altijd een goed uitgangspunt geleken. Daarom noemde ik me vanaf toen TG.

Overigens weet ik inmiddels dat er ook TV's bestaan die helemaal niet omkleden vanwege fetish (ik vond het interview van Yvonne aan omroep Brabant ook heel verhelderend) en weet ik dat er ook TS'en zijn die een geslachtsoperatie afwijzen (hoi, Mila) of die het nog niet weten (ik word zelf door de VU als TS geklassificeerd). En ben ik bij bijeenkomsten geweest waarbij ik op basis van uiterlijk dacht "dat is vast een TV", toen bleek zij toch post-op-TS te zijn. En omgekeerd: iemand waarvan je denkt "die loopt er vast dagelijks zo bij, zo naturel - vast een TS", bleek het toch een TV te zijn.

Juist omdat TG in de meest ruime definitie gewoon een welkom vakje is voor iedereen tussen beginnend-TV en post-op-(en post-FFS-)TS, blijf ik mooi in het TG-vakje zitten.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ciska, ik vind van un ander, dat die mens is.... :wink:

Die persoon in kwestie kan zich klassiviceren, ik kan het niet, ik kan het ook maar bij me zelf, zelfs de beruchte deskundigen bij een genderteam of wat dan ook, kunnen nie beoordelen wat je bent, ze kunnen maar conclusies trekken. Een ieder moet zichzelf maar de diagnose stellen, anderen kunnen dat niet, juist omdat er geen methode bestaat via bvb usb zich bij iemand intepluggen of zo.......

Groetjes vanuit Milano

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ja dat is nu juist bijna de kern van mijn probleem. Los van het fei dat ik me niet graag in een hokje laat duwen wil ik de serieuze vraag van Ciska toch wel serieus beantwoorden.

In de travestieten groepen (ga even uit van verschillende groepen) ben ik tot dusver alleen maar mensen tegengekomen waarvan ik zeg zo ben ik dus niet, behalve die paar die later toch transseksueel bleken te zijn, dat is dus de kern van mijn probleem.

In de groep androgyne (wat door sommigen ook wel de transgender grope wordt genoemd) heb ik al helemaal niemand die bij mij in de buurt komt.

In de transseksuele groepen ( ga even uit van 2 groepen, primair en secundair) zie ik de meeste verwantschap, met name in de tweede groep dan.

Ik wilde me er niet mee afmaken deze keer, met ik ben ik, ik ben Irene, maar dat is wel zo.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Re: Wat vind je van de Ander?

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Ciska Lacomte schreef:Dit is natuurlijk een gevaarlijke vraag. Hij is ook vooral bedoeld voor degenen die (bij wijze van spreken) een briefje van de dokter hebben waarop staat of je Travestiet, Transgender of Transsexueel bent. (Of Interseksueel... Whatever :wink: )

Ik vroeg me dit af omdat in de poll 'tricky question' de transseksuelen bijna allemaal reageerden met : 'Mijn antwoord staat er niet bij', de Travestieten doorgaans te herkennen waren aan hun vlotte: 'Ik wist het direct' en het merendeel van de transgenders erg zat te twijfelen en na moest denken.....

Blijkbaar zijn er dus verschillen tussen 'de groepen'. Durf je dingen te benoemen? Als je jezelf vergelijkt met mensen die zeer stellig roepen wat ze zijn, helpt dat jou jezelf beter te ontdekken? Kortom: zie jij eigenschappen bij de ander waardoor je weet: "Dat ben ik dus niet".

Ciska.
Als ik in de spiegel kijk, weet ik: dit ben ik dus wèl! Zoveel mensen, even zovele verschillen. Vergelijken is een welhaast onmogelijke zaak, en ik probeer me daar dan ook ver van te houden. Ik wil vooral mezelf zijn, en ik kan alleen maar van harte hopen dat andere mensen ook uitsluitend zichzelf willen zijn. Het lijkt me in ieder geval het beste uitgangspunt.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Ciska Lacomte
Banned Lid

Eerlijk gezegd ben ik deze draad begonnen omdat ik zelf erg veel klaarheid gevonden heb in de ideeën die anderen hier uiten. Het kost weleens moeite om door allerlei emotionele uitingen te prikken, maar uiteindelijk heb ik mezelf als het ware herkend in vele anderen.

Ik ben ook gaan begrijpen waarom ik jaren geleden een soort afkeer voelde voor transseksuelen, terwijl ik er tegelijkertijd enorm tegenop keek. Ik merk nu ook dat ik helemaal geen beeld heb van transgenderisten; mensen die echt tussen de seksen in leven, dus. Eerlijk gezegd weet ik ook erg weinig van Travestie, ook al heb ik mezelf daar heel lang toe gerekend.

Maar ik hoor er zo weinig over. Het lijkt wel of hier steeds een klein groepje mensen aan het woord is die na een poosje gewoon zichzelf aan het herhalen zijn. Ik wil dat doorbreken; eens van anderen iets horen.

Ciska. (Die gewoon verder wil)
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

cis, ik wil best op je vraag ingaan, maar ik twijfel nog of ik met naam en toenaam moet posten, of dat ik in zijn algemeenheid moet reageren

tot nader orde, in afwachting van uw reactie,hoogachtend en met vriendelijke groet

regards...

Joy
Ciska Lacomte
Banned Lid

Dank je, Joy.

Mijn voorstel: Wacht een dagje ofzo. Dan kunnen we zien of er iemand uit een schulpje kruipt die ons of zichzelf iets wil leren. Ik weet dat er hele volksstammen onze everlasting slowchat mee lezen (blijkbaar mooier dan Goede Tijden Slechte Tijden), maar ik wil ook eens iets van ze horen. (Klinkt dat als: nog een meet'n'greet, maar dan anders??? Nee toch? )
enfin. Snap je?

Ciska. (die toch maar onder de doesj gaat)
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Ciska schreef :

Ja hoor.

1)
Ik heb ooit een foto gezien op internet van een man met heel weinig haar die een rok droeg.
En verder dus niks van extra vrouwelijke kenmerken.
Er stond iets onder in de zin van : ik ben transgender en ik ben er trots op.
Ik dacht toen , fijn voor jou ..... maar dat is alvast niks voor mij.
(Ne lelijke dat da was, amai .......)
Enfin het zit van binnen zeggen ze hé.

Enfin die persoon is nu één van mijn beste vriendinnen .... ze heeft ondertussen wel een SRS, borstvergroting, facelift, FFS achter de rug en draagt nu toch ook een pruik.
Uiterlijk is niet alles, maar ik focus me als 'gewezen' travestiet toch redelijk veel op het uiterlijk.

Ja ik heb best veel aan sommige transgenders, dat geeft me echt kracht om verder te doen.
Want ik geloof dus absoluut niet in het afschaffen van de M/V opdeling in onze maatschappij als oplossing voor niet-passable tg's en transen.

2) Van show travesties heb ik zeer veel geleerd, maar ik weet ondertussen ook wel dat het niet mijn ding is.
Het is wel leuk om eens naar zo een optreden te gaan, maar ik zie me zelf niet meteen op een podium staan om een vrouw te imiteren.
Ik ben er liever eentje dan er eentje na te doen.
Al zitten die shows wel goed in elkaar hoor ... en er zitten zeker ook heel mooie travestieten tussen.

Groeten,

Melina
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:Dank je, Joy.

Mijn voorstel: Wacht een dagje ofzo. Dan kunnen we zien of er iemand uit een schulpje kruipt die ons of zichzelf iets wil leren. Ik weet dat er hele volksstammen onze everlasting slowchat mee lezen (blijkbaar mooier dan Goede Tijden Slechte Tijden), maar ik wil ook eens iets van ze horen. (Klinkt dat als: nog een meet'n'greet, maar dan anders??? Nee toch? )
enfin. Snap je?

Ciska. (die toch maar onder de doesj gaat)
ik vroeg alleen maar hoe ik nu moest reageren, ik ben door alle warrige gesprekken de standaard regels even helemaal kwijt en ik wens daar uiteraard niet buiten te treden

nou, wanneer is die greet ?

ik wil namelijk zo ontzettend graag in de belangstelling omdat mijn waarheid de enieg echte is en alleen ik de enige echte ben die zich nooit heeft verschuilt achter facades en iedereen moet mij zien als wie ik werkelijk ben, liefst met veren..

maar een gewoon gesprek mag ook..

joy
Ciska Lacomte
Banned Lid

Joy schreef:
ik vroeg alleen maar hoe ik nu moest reageren, ik ben door alle warrige gesprekken de standaard regels even helemaal kwijt en ik wens daar uiteraard niet buiten te tredenjoy
Ho, wacht even... nou weet ik het ook niet meer. Ik heb net even ter ontspanning de avonturen van Eucalypta de Heks zitten lezen. Ken je die? Het is sprekend mijn moeder. Heerlijk om weer es thuis te zijn. Mag ik hieer na een goeie nachtrust weer op doorgaan?

Joy schreef: ik wil namelijk zo ontzettend graag in de belangstelling omdat mijn waarheid de enige echte is en alleen ik de enige echte ben die zich nooit heeft verschuilt achter facades en iedereen moet mij zien als wie ik werkelijk ben, liefst met veren..

joy
Dit is een raadsel, hé? Wie betekent het...... euhmmm....
Oehoeboeroe, hetvriendje van Eucalypta?

Ciska. (En natuurlijk allemaal de groeten van Paulus).
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:
Joy schreef:
ik vroeg alleen maar hoe ik nu moest reageren, ik ben door alle warrige gesprekken de standaard regels even helemaal kwijt en ik wens daar uiteraard niet buiten te tredenjoy
Ho, wacht even... nou weet ik het ook niet meer. Ik heb net even ter ontspanning de avonturen van Eucalypta de Heks zitten lezen. Ken je die? Het is sprekend mijn moeder. Heerlijk om weer es thuis te zijn. Mag ik hieer na een goeie nachtrust weer op doorgaan?

------the horror, the horror....

Joy schreef: ik wil namelijk zo ontzettend graag in de belangstelling omdat mijn waarheid de enige echte is en alleen ik de enige echte ben die zich nooit heeft verschuilt achter facades en iedereen moet mij zien als wie ik werkelijk ben, liefst met veren..

joy
Dit is een raadsel, hé? Wie betekent het...... euhmmm....
Oehoeboeroe, hetvriendje van Eucalypta?

Ciska. (En natuurlijk allemaal de groeten van Paulus).
dunderklumpen? volgens mij onder 1 hoedje,zoals ik er meer verdenk van siamese activiteiten , of ben ik nu werkelijk de wge kwijt in de tuin van magische kruiden?

joy
Ciska Lacomte
Banned Lid

Joy schreef:.............. , of ben ik nu werkelijk de wge kwijt in de tuin van magische kruiden?

joy
Lijkt me een heel goed plan. Zullen we de rest dan maar samen oproken? Met z'n achten in een tipi ergens in een stuk bos wat op de nominatie staat om gekapt te worden ten bate van de vooruitgang?
Wat zegt U? Ik kal raas... Heel juist opgemerkt, lieve.....

Ciska (Staat best mooi, zo'n dwangbuisje)
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ik gebruik geen drugs maar dit is een wel heel aantrekkelijk aanbod

we kunnen ook gewoon het land verlaten...

x
Joy
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Joy schreef :

we kunnen ook gewoon het land verlaten...

Met zijn allen naar Afganistan, waar het heel eenvoudig kan/moet zijn om als trans-vrouw passable door het leven te gaan.
Mits geen al te grote voeten en geen overdreven lengte.

Gr,

Mel
Plaats reactie