Vaag experiment

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

dat zou inderdaad heel goed kunnen dat het zich in het verborgene heeft afgespeelt.... Hoe dominant erfelijk T is weet ik niet, maar dat 't ergens doorgegeven wordt lijkt me wel.. is daar geen onderzoek over bekend? :wink: ?
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

als het ergens in genen doorgegeven wordt, waarom zijn er dan zo weinig gevallen bekend van bijv vader op zoon?

er bestaat geen enkele onderzoek die daarin ene rode draad heeft ontdekt
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

denk trouwens dat ik hier meer van mijn moeder heb doorgekregen dan van mijn vader :wink:
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Joy schreef: er bestaat geen enkele onderzoek die daarin ene rode draad heeft ontdekt
Hmja, maar volgens mij worden wij als groep ook niet zo goed onderzocht, of wel?
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

kijk maar ff naar de gemiddelde t op het forum

beperk dat ff tot tg en ts, en je zult zien dat er naast tg of ts bijzonder wienig raakvlakken zijn te ontdekken, behalve misschien het functioneren, verleden en omgang met maatschappij

verder komt het niet door katolieke ouders, een moeder aan de drank, ook niet in de genen, ook niet door medicijngebruik tijdens zwangerschap etcetc

kortom, we zijn echt helemaal uniek, en daarmee eenzaam

nee hoor :)

magoed, ik heb ook dagen dat ik denk, hoe kun je van een ander verwachten dat ie je serieus neemt

gisteren bij man bijt hond nog een trans , ze liep ergens over de markt

ik zag een kerel in vrouwenkleren, denk ik ik ook, lachwekkend, niet serieus te nemen

en zo zijn er velen, en zo denken velen net zo goed hetzelfde over mij

het is ook van de zotte, al die kerels die zogenaamd vrouw willen zijn

Joy
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Hoi Joy, mijn excuses dat ik mijn bovenstaande berichtje een beetje heb aangepast (hehe ingekort zeg maar), waardoor jouw reactie niet helemaal duidelijk meer is.

Maar idd ik zei dus, dat het misschien komt omdat wij als groep niet zo algemeen serieus genomen lijken te worden...

En ja Joy, ik heb dat met mezelf ook...ik denk ook: "verschrikkelijk" - ben ik dat, waar ben ik mee bezig, en ben ook heel vaak bang dat het er gewoon niet uit ziet (en dat zelf niet in de gaten heb)...zo tevreden als ik ben met elke vervrouwelijking...maar what it comes down to...

Het zijn slechts flitsen, enkele zeer korte ogenblikken, dat ik in de spiegel echt een meisje zie...daar word ik dan weer heel gelukkig van...maar tis wel een overdreven reactie...want de andere 90 % van de tijd zie ik dat niet...en dat zien andere mensen dat natuurlijk ook niet...
maar gewoon een jongen met rare kleding aan :) haha

ik vind het zelf ook wel eens een beetje lachwekkend...
en soms gruwelijk

Maar ja, zo rommelen we maar wat aan...
in de hoop dat het eindresultaat tenminste een heel klein beetje fatsoenlijk zal worden....(wat dat ook moge zijn)

xx,
Mina
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Hmm hier is een boek over geschreven en dat heet 'As Nature Made Him'
The Boy Who Was Raised A Girl.

Wat hij heeft moeten doorstaan in zijn puberteit is toch wel vergelijkbaar met een Ftm.Beetje domme psycholoog die dacht dat je van een intersexueel kind zo maar even het geslacht kon bepalen. .maja toen wisten ze niet beter...
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Volgens sommige wetenschappers zou het te maken hebben met de hormoonhuishouding van de zwangere moeder. Net in een verkeerde fase van de groei van de foetus iets teveel van dit of van dat in de placenta en daar ga je. Lekker makkelijk, hoor. Kan ik mijn moeder hier ook de schuld van geven, zeker. het ouwe mens heeft het al moeilijk genoeg....

Aan de andere kant: Lost het iets op als dr. Frankenstein morgen de Nobelprijs wint omdat hij onomstotelijk bewijst waar genderdysforie ontstaat?
Volgens mij ben ik dan overmorgen nog steeds een Trans.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

Volgens mij heeft het ook te maken met de hormoonhuishouding in de baarmoeder bij de foetus. Een amerikaanse arts heeft ooit onderzoek gedaan naar de hersenen van overleden transseksuelen die een diagnose hadden en als vrouw leefden. Het bleek dat de structuur gelijk was aan die van andere vrouwen. Er was ook een arts die beweerde dat dat kwam vanwege de hormoonbehandeling, maar toen is er ook onderzoek gedaan naar transseksuelen met diagnose nog voor de hormoonbehandeling en ook daar kwam uit dat de hersenstructuur gelijk was aan die van andere vrouwen. Volgens mij kun je dan letterlijk spreken van een meisje in een jongenslichaam (of andersom natuurlijk).

Maar ontopic: volgens mij ging dit 'vaag experiment' niet over transsexualiteit maar intersexualiteit en dat is toch heel iets anders.
Hoewel een interesexuele activist in Amerika (Kiira Triea) vindt dat HSTS (homosexual transkids -- homo toen ze nog jongen waren) wel veel lijkt op intersexualiteit.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

of, het is

men kan maar moeilijk overweg met zichzelf, laat men het eens als vrouw proberen

(grapje hoor)

Sis, je bent dan nog steeds trans en het maakt verder ook weinig uit voor het trans zeijn

ik ben echter gewoon newsgierig naar wel een rode draad, zodat men in de toekomst bij vermeende genderdysforie liefst voor d egrboorte nog gewoon een pilletje kan gaan slikken die alles ff reset int hoofd, zijn we meteen ook gene last meer voor samenleving, stuk goedkoper ook
Sem
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 20, 2006 18:37
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bericht door Sem »

Volgens mij heeft het iets met genen te maken, een gen wat je oorspronkleijk vrouw maakt of juist een man, is verkeerd geprogrameerd. Maar ja ik hield me dus ook al bezig met de vraag waar gaat het is of is het mis gegaan.
Veni, vidi, Vici--- Ik kwam, Ik zag, Ik overwon
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

neeej want het geslachtschromosoom bij transseksuelen (blegh! wat een rotwoord eigelijk) is gwn gelijk aan het biologische geslacht.. bij m-v is dat xy en bij v-m xx...

Dus volgens mij klopt dat niiet wat je zegt..
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

@sem

mis?

is er iets mis dan?
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

laura_girl19 schreef: Maar ontopic: volgens mij ging dit 'vaag experiment' niet over transsexualiteit maar intersexualiteit en dat is toch heel iets anders.
Hoewel een interesexuele activist in Amerika (Kiira Triea) vindt dat HSTS (homosexual transkids -- homo toen ze nog jongen waren) wel veel lijkt op intersexualiteit.
Transseksualiteit, Interseksualiteit, Genderdysforie, Genderdysfasie.....
Zijn dat allemaal verschillende namen voor hetzelfde beestje?
Volgens mij proberen allerlei doktoren met experimenten als deze vooral te 'bewijzen' dat genderidentiteit iets aangeleerds is. Zelfs een berucht feministe al Simone de Bouvoir heetf ooit iets gezegd in de trant van: "Je wordt niet als vrouw geboren, je wordt tot vrouw gevormd". Heel verleidelijk (voor sommigen) om zo'n opmerking van de Bouvoir verkeerd uit te leggen, natuurlijk (zij doelde vooral op de sociale rol van de vrouw in de 50-er, 60-er jaren).

Ik zie in dit experiment vooral een soort 'reversed engeneering' door artsen en wetenschappers die Genderdysforie nooit hebben kunnen bevatten. De types die GD voor het gemak afdoen als een vorm van psychose.
Zie bijv. : http://www.europeants.org/WTPS/Papers/hype.htm

Ik zal niet zeggen dat de bevindingen van aCampo volslagen nonsens zijn. Het is bekend dat lijders aan bepaalde persoonlijkheidsstoornissen soms menen in een verkeerd lichaam te zitten. De functie van het psychologisch onderzoek bij het VU is met name bedoeld om deze gevallen uit te filteren.

Verder valt me op dat wanneer je op zoek gaat naar verslagen van transseksuelen/Transgenders die genezen zijn, in alle gevallen bij nauwkeurige beschouwing blijkt dat degene die genezen is nooit leed aan Gendedysforie, en dat er altijd een sterke Religieuze* invloed meespeelde.

* De hevigheid en intensiteit van de religieuze beleving, is dan meestal weer van een dusdanig extreme aard, dat dit doet denken aan psychose.

Kortom: Ik heb nog nergens kunnen ontdekken dat dit soort onderzoek ook maar iets bij zou kunnen dragen aan verbeterde inzichten in GD. En dit soort onderzoek is onnodig zolang niet allerlei andere mogelijkheden benut zijn. (Ik denk daarbij met name aan een diepgaand interview met mij en met mijn broers en zussen)

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

laura_girl19 schreef:Maar ontopic: volgens mij ging dit 'vaag experiment' niet over transsexualiteit maar intersexualiteit en dat is toch heel iets anders.
De vraag "nature or nurture" (vanaf geboorte zo, of aangeleerd) is een heel belangrijke vraag als je het hebt over het oplossen van genderdysforie. Als Money namelijk gelijk gehad zou hebben dat genderdysforie aangeleerd gedrag is, dan zou dat betekenen dat je met *alleen* psychosynthese het ook kunt oplossen. En hoe gek het ook klinkt: we hebben in Nederland een psychiater (a Campo) die dit een paar jaar geleden (ver nadat bekend werd waar Money mee bezig was) hardop durfde te zeggen en die met (onder meerr) deze stelling gepromoveerd is tot professor..

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie