Verkiezingen der Provinciale Staten / Eerste kamer

Algemeen

Moderator: Moderators

Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Verkiezingen der Provinciale Staten / Eerste kamer

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

mag ik alle stemgerechten bij deze veel stemplezier toewensen bij de Provinciale Statenverkiezingen? Het schijnt zo te zijn dat hier geen interesse voor is (????), maar laten we vooral van onze democratische rechten gebruik maken!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Als de SP maar veel stemmen krijgt!
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Kimyy schreef:Als de SP maar veel stemmen krijgt!
het was niet mijn bedoeling om er een politiek uithangbord van te maken, maar vooral om mensen aan te sporen om van hun democratisch recht gebruik te maken. Ik ervaar het als stuitend dat er in den lande zo'n gebrek aan interesse is: voor ons zijn verkiezingsdagen altijd een feest, en wij ( m'n partner en ik ) gaan altijd met heel veel plezier stemmen! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

een partij voor T&T brabant lijkt me wel wat hihi :lol:
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

wat let je? :)

opkomst 14 % trouwens

meeste mensen hebben weinig met 1e kamer blijkbaar
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Ik heb braaf gestemd. Mensen hebben eeuwen gevochten voor dit soort rechten, dan moet je ze gebruiken ook :)
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Ik wou wel gaan stemmen, maar een beetje lastig als je al leeft als vrouw, maar geen brief van het VU

grrrr
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoihoi,

<Ik wou wel gaan stemmen, maar een beetje lastig als je al leeft als vrouw, maar geen brief van het VU>

Eh? Hoe bedoel je dat?

Groetjes Mila
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Juliette schreef:Ik heb braaf gestemd. Mensen hebben eeuwen gevochten voor dit soort rechten, dan moet je ze gebruiken ook :)
bij Een Vandaag werd net het woord "spijtoptanten" gebruikt voor diegenen die nog niet geweest zijn! Dus je hebt nog eens kans om je stem te laten gelden!

Als ik hoor hoe laag de opkomst is, bekruipt me het gevoel dat ik in een door en door verwende en volgevreten samenleving leef, die tè belabberd zijn om hun democratisch recht te exerceren: hoe erg is dat!!!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

tijgertje schreef:Ik wou wel gaan stemmen, maar een beetje lastig als je al leeft als vrouw, maar geen brief van het VU
Ik leef ook als vrouw, ik heb ook geen brief van de VU en heb vandaag voor de 3e keer als vrouw gestemd. Bij het voorlezen noemt men mij zonder geslachtsaanduiding (maar met -ehm- :wink: ) en dat gaat prima...

Gewoon doen, dus: je hebt nog tot 9:00 vanavond!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Ik leef ook als vrouw, ik heb ook geen brief van de VU en heb vandaag voor de 3e keer als vrouw gestemd. Bij het voorlezen noemt men mij zonder geslachtsaanduiding (maar met -ehm- ) en dat gaat prima...>

?????????? Ik stem inmiddels 17 jaar als non op TS, en het is me nog nooit gebeurd dat ik met 'meneer' of 'ehm' begroet word, het is 'mevrouw' en dat blijft het ook als ik het stemlokaal uitga?

Ik heb er nog nooit op gelet, de geslachtsaanduiding op een stembiljet....en mijn voornaam is ook legaal Mila, ik neem aan dat de voornaam een rol speelt bij het aanspreken met 'meneer' of 'ehm'?

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Ik ben als man gegaan, geen enkel probleem gehad ;)

ps: en nee dat is niet vanzelfsprekend want er zijn een hoop dingen die me als man veel minder goed afgaan :)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mila schreef:?????????? Ik stem inmiddels 17 jaar als non op TS, en het is me nog nooit gebeurd dat ik met 'meneer' of 'ehm' begroet word, het is 'mevrouw' en dat blijft het ook als ik het stemlokaal uitga?

Ik heb er nog nooit op gelet, de geslachtsaanduiding op een stembiljet....en mijn voornaam is ook legaal Mila, ik neem aan dat de voornaam een rol speelt bij het aanspreken met 'meneer' of 'ehm'?
't Wordt tijd om elkaar eens life te ontmoeten: eens kijken of ik volgens jou onder de "meneren", "mevrouwen" of de "uhms" thuishoor :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

<'t Wordt tijd om elkaar eens life te ontmoeten: eens kijken of ik volgens jou onder de "meneren", "mevrouwen" of de "uhms" thuishoor>

Me'uhm dan?

Ik stuur je wel een pb'tje.
Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

Degene die achter dat tafeltje zitten kennen me zo langzamerhand wel na al die verkiezingen de laatste jaren (het zijn geloof ik steeds dezelfde).

En het kieslokaal is drie deuren verder, dus ik kon moeilijk thuis blijven. :P
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Plaats reactie