Ter uwer Info
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Mila heeft gezegd dat haar mening over relaties van hetero T*'s gedeeltelijk gebaseerd is op haar gesprekken met vrouwen-van, die een andere beeld schetsen dan datgene dat hier wordt gepresenteerd. Ook heeft ze geschreven:
On Being the Partner of a Transsexual
Kan dit huwelijk worden gered ?
Portret van een relatie
TRANS-POSITIONED (Lesbiennen waarvan een besluit man te worden -- geschreven door de andere partner)
Lisa
Misschien heeft ze 5 jaar geleden de documentaire 'Ria en Tina' gezien (hoewel dat niet helemaal haar tegemoet komt omdat het over beide partners gaat). Of misschien zijn onderstaande links meer bruikbaar:mila schreef:Ik wacht eigenlijk op een soort interview of artikel over de (ex) vrouw van een tg/ts, wat dan in grote lijnen over haar wel en wee gaat, en in een paar zinnetjes over haar evt ex, die dan tg/ts is.
Groetjes Mila.
On Being the Partner of a Transsexual
Kan dit huwelijk worden gered ?
Portret van een relatie
TRANS-POSITIONED (Lesbiennen waarvan een besluit man te worden -- geschreven door de andere partner)
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Mila,mila schreef:<nog maar te zwijgen dat ze mij kenden.>
Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt. Het is niet noodzakelijk om iemand 'te kennen' bij het lezen van zo'n artikel plus zo'n kadertextje over je vrouw. Of liegen ze soms bij de PM?
Mila.
je vergeet dat zo'n artikel een poging is om in weinig woorden en vanuit een bepaalde invalshoek een beeld te geven van een fenomeen en wat dat met de levens van de betrokkenen doet. Daar ligt een heel grote beperking in.
En om zulke oordelen te vellen als jij deed, moet je inderdaad meer weten.
Over twee weken is iedereen dat artikel weer vergeten. De meeste ophef erover heeft hier plaatsgevonden en die paar handenvol knuffels die ik op een ander forum en vanuit mijn directe omgeving heb gekregen, zijn al snel weer verwelkt. Daarna gaat ons leven gewoon over allerlei andere dingen. Vóór of tijdens een transitie speelt transgender doorgaans wel een meer dan wenselijk centrale rol in het leven van de betrokkenen, maar naarmate het "uitontwikkeld" raakt, wordt dat steeds minder.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Het is echt vreeslijk eng voor iemand als je partner opeens in iets verandert waar je geaardheid helemaal niet op gericht is
De T* heeft ut zwaar maar de partner ook, vergelijken kun je het nie....ongedaan maken, dat ze ooit vet verlieft op elkaar waren ook nie.....
.....meestals is het het beste, dat iedereen weer zun eigen weg gaat volgen, bij mijn relatie was het de beste oplossing en ik ben blij dat zij weer un nieuwe lief heeft en dat alweer vijf jaar......ze lijkt echt gelukkig met hem en hij is ook gelukkig vrij van enige vorm van genderdysforie.....
.....tis maar wat zon aandoening en wat er allemaal bij komt kijken
Welte rusten allemaal, ik moet off, moet weer vroeg op, vandaar....
Mara
De T* heeft ut zwaar maar de partner ook, vergelijken kun je het nie....ongedaan maken, dat ze ooit vet verlieft op elkaar waren ook nie.....
.....meestals is het het beste, dat iedereen weer zun eigen weg gaat volgen, bij mijn relatie was het de beste oplossing en ik ben blij dat zij weer un nieuwe lief heeft en dat alweer vijf jaar......ze lijkt echt gelukkig met hem en hij is ook gelukkig vrij van enige vorm van genderdysforie.....
.....tis maar wat zon aandoening en wat er allemaal bij komt kijken
Welte rusten allemaal, ik moet off, moet weer vroeg op, vandaar....
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Dat het voor jou en nog voor anderen de beste oplossing was, kan best. Dat het voor veel zelfs de beste oplossing is, kan ook waar zijn. Maar meestal betekent niet altijd. Ik ken twee vrouwen die nog (twee jaar na de operatie) steeds geen spijt hebben dat ze met hun post-op partner zijn gebleven. Vanuit mijn gesprekken met ze herken ik niets van terug in de beschrijving dat Mila geeft van zulke relaties.Mara schreef:.....meestals is het het beste, dat iedereen weer zun eigen weg gaat volgen, bij mijn relatie was het de beste oplossing
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Welterusten Mara, hier gaat de wekker morgenochtend ook weer vroeg.
Je hebt het goed verwoord en in veel gevallen kun je ook beter uit elkaar gaan en elk kijken of heet je nog lukt om met iemand anders gelukkig te worden. Maar als er kinderen in het spel zijn, maak je nu eenmaal andere keuzen. En als je levens zo lang en zo sterk met elkaar verstrengeld zijn geweest als de onze.
Je hebt het goed verwoord en in veel gevallen kun je ook beter uit elkaar gaan en elk kijken of heet je nog lukt om met iemand anders gelukkig te worden. Maar als er kinderen in het spel zijn, maak je nu eenmaal andere keuzen. En als je levens zo lang en zo sterk met elkaar verstrengeld zijn geweest als de onze.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ja Lisa, die gevallen zijn er, en superkiks als het dan goedgaat, echt om te benijden....jammer dat het bij mij niet zo was, maar ik zie er nieuwe kansen en dat is ook niet verkeert, het is zelfs vet spannend
Janiek, troost je....op deze aardbol zijn er genoeg vrouwen die juist expres zwanger willen worden van un kerel om zich te wanen in die gedachte, die vent dan aan zich binden te kunnen......ook zoiets......maar veroordelen kan ik het niet, want iedereen droomt van un fatsoenlijke leven en verdringt soms/vaak dingen....
....tis menselijk! Sterkte met al kan ik maar wensen en dat er mee te leven valt op de een of andere manier.
En ja welte rusten
Mara
Janiek, troost je....op deze aardbol zijn er genoeg vrouwen die juist expres zwanger willen worden van un kerel om zich te wanen in die gedachte, die vent dan aan zich binden te kunnen......ook zoiets......maar veroordelen kan ik het niet, want iedereen droomt van un fatsoenlijke leven en verdringt soms/vaak dingen....
....tis menselijk! Sterkte met al kan ik maar wensen en dat er mee te leven valt op de een of andere manier.
En ja welte rusten
Mara
Lisa,
<Misschien heeft ze 5 jaar geleden de documentaire 'Ria en Tina' gezien (hoewel dat niet helemaal haar tegemoet komt omdat het over beide partners gaat). Of misschien zijn onderstaande links meer bruikbaar:>
Ja, die docu heb ik indertijd gezien, en ik heb vol plaatsvervangende schaamte en weerzin pijlsnel naar een andere zender geschakeld toen Ria met een ongelukkige gezichtsuitdrukking simpelweg 'toegaf'uit angst voor eenzaamheid bij Tina te blijven. Vanaf het eerste moment van de uitzending zag Ria er al niet bijster gelukkig uit, Tina wel, want die was 'onderweg'.
Tevens heb ik toen besloten niet meer naar dit soort tv 'documentaires' te kijken, want die zijn steevast hetzelfde: man blijkt na zoveel jaar huwelijk TS, vrouw zit er lamgeslagen en murw bij, als die bij die TS gebleven is dan., plus dat die hele relatie om de TS gaat draaien, en er zo goed als niets meer overblijft van de vrouw in dit geheel.
Ik ga de overige links vanaaf eens bekijken, maar ik heb zo'n idee dat de teneur van die links ongeveer hetzelfde is als de overige verhalen van echtpaar waarvan de man TS blijkt en de vrouw blijft; de laatste cijfert zichzelf weg in een relatie die om de TS gaat draaien.
Mila.
<Misschien heeft ze 5 jaar geleden de documentaire 'Ria en Tina' gezien (hoewel dat niet helemaal haar tegemoet komt omdat het over beide partners gaat). Of misschien zijn onderstaande links meer bruikbaar:>
Ja, die docu heb ik indertijd gezien, en ik heb vol plaatsvervangende schaamte en weerzin pijlsnel naar een andere zender geschakeld toen Ria met een ongelukkige gezichtsuitdrukking simpelweg 'toegaf'uit angst voor eenzaamheid bij Tina te blijven. Vanaf het eerste moment van de uitzending zag Ria er al niet bijster gelukkig uit, Tina wel, want die was 'onderweg'.
Tevens heb ik toen besloten niet meer naar dit soort tv 'documentaires' te kijken, want die zijn steevast hetzelfde: man blijkt na zoveel jaar huwelijk TS, vrouw zit er lamgeslagen en murw bij, als die bij die TS gebleven is dan., plus dat die hele relatie om de TS gaat draaien, en er zo goed als niets meer overblijft van de vrouw in dit geheel.
Ik ga de overige links vanaaf eens bekijken, maar ik heb zo'n idee dat de teneur van die links ongeveer hetzelfde is als de overige verhalen van echtpaar waarvan de man TS blijkt en de vrouw blijft; de laatste cijfert zichzelf weg in een relatie die om de TS gaat draaien.
Mila.
Hoi hoi,
Ik begrijp werkelijk niet wat er zo ongelooflijk ingewikkeld aan schijnt te zijn om andere mensen in hun waarde te laten en te respecteren, ongeacht hun levenshouding, uitlatingen of levensvisie. Persoonlijk vind ik dat je verder komt met tolerantie, waardering, begrip en een liefdevolle levenshouding jegens jezelf en anderen.
Groetjes en liefs,
Babette.
eerstens: het bovenstaande is een contradictio in terminis. Ten tweede is het natuurlijk vostrekte onzin om te verkondigen dat Mila vanuit de realiteit schrijft. Wiens realiteit? Haar realiteit! Wij leven ieder afzonderlijk in onze eigen belevingswereld en onze eigen realiteit. Mijn "realiteit " ziet er dramatisch anders uit dan die van Mila of Irene of Mara of Mina (m'n excuus aan diegenen die ik niet genoemd heb ).Joanne schreef: Een ieder schrijft vanuit zijn of haar hoedanigheid en met verschillende doeleinden.
In mijn opinie schrijft Mila vanuit de realiteit en gebruikt ze daarbij vaak de stem van de lachende derde om een punt te maken.
Ik begrijp werkelijk niet wat er zo ongelooflijk ingewikkeld aan schijnt te zijn om andere mensen in hun waarde te laten en te respecteren, ongeacht hun levenshouding, uitlatingen of levensvisie. Persoonlijk vind ik dat je verder komt met tolerantie, waardering, begrip en een liefdevolle levenshouding jegens jezelf en anderen.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Mag ik ff zeggen, dat mun ex jarenlang mij heeft getolereerd, me heeft gewaardeerd, begrip ervoor heeft opgebracht en erg lief tegen me was maar toch geen stuk verder is gekomen.....dat is ze nu dus wel, met een mens, die beter bij haar past dan ik het ooit had kunnen doen.....Babette schreef:Persoonlijk vind ik dat je verder komt met tolerantie, waardering, begrip en een liefdevolle levenshouding jegens jezelf en anderen.
.....en ja, ze zei in het begin al, dat ze het wil proberen met mij als ik zal veranderen en uns daadwerkelijk de transitie in ga, ze is een van de drijvende krachten geweest, me bij het VU aan te melden, ook is ze daar mee heen geweest, en ja ze houdt nog steeds heel erg van me als mens dan, maar niet meer als iemand waar ze nog graag onder de lakens mee wil.....ik heb nu geen mannenlijf meer en juist dat mist ze echt, ze is geen stuk lesbisch, echt nie.....
Mila heeft godverdomme gelijk, de realiteit is bidder.....en ja, het draait allemaal altijd maar om de trans in kwestie en de partner staat met mond vol tanden ernaast.....erg is dat.....
Groetjes vanuit Worms
Mara
Hoi hoi,
En Mara: ik vind het jammer dat je jouw "realiteit" als bitter beschouwd, en ik hoop echt dat dat op een dag anders voor je is. Ik weet niet in hoeverre je bepaalde aspecten van het leven voor een ander in kunt vullen; zij hebben ook zo hun keuzes, ongeacht de consequenties. Dus als mensen ervoor kiezen, zoals ik begrijp dat jouw ex dat bij jou heeft gedaan, dan is dat haar bewuste keuze en dat kun je alleen maar bewonderen en respecteren. Vanuit mijn optiek is dat iets van grote schoonheid, mede omdat ze van te voren wist dat zij in fysiek opzicht niet op vrouwen valt: dat is pas echt Liefde!
De kunst van een relatie is om je partner volstrekt zichzelf te laten zijn en om die persoon zijn of haar levensprocessen in alle vrijheid te laten doorlopen: dat is in de relatie met mijn partner het geval, en ik kan alleen maar zeggen dat ik me buitengewoon gelukkig prijs om echte Liefde te mogen mee maken!
Groetjes en liefs,
Babette.
dank je! Maar ik probeer mijn toetsingskader toch wel iets breder te trekken dan eenzijdige transervaringen of Mila's real life verhaal; ik heb het over het mens-zijn, waar dat trans-zijn ook maar een stukje van is.Joanne schreef:Met realiteit bedoel ik vanuit haar ervaringen in real life. Dat vind ik een beter toetsingskader dan allerlei leuke sites met eenzijdige transervaringen. En wat jij daar van vind is ook maar een mening... Die mag je hebben
En Mara: ik vind het jammer dat je jouw "realiteit" als bitter beschouwd, en ik hoop echt dat dat op een dag anders voor je is. Ik weet niet in hoeverre je bepaalde aspecten van het leven voor een ander in kunt vullen; zij hebben ook zo hun keuzes, ongeacht de consequenties. Dus als mensen ervoor kiezen, zoals ik begrijp dat jouw ex dat bij jou heeft gedaan, dan is dat haar bewuste keuze en dat kun je alleen maar bewonderen en respecteren. Vanuit mijn optiek is dat iets van grote schoonheid, mede omdat ze van te voren wist dat zij in fysiek opzicht niet op vrouwen valt: dat is pas echt Liefde!
De kunst van een relatie is om je partner volstrekt zichzelf te laten zijn en om die persoon zijn of haar levensprocessen in alle vrijheid te laten doorlopen: dat is in de relatie met mijn partner het geval, en ik kan alleen maar zeggen dat ik me buitengewoon gelukkig prijs om echte Liefde te mogen mee maken!
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Mila,mila schreef:Ik ga de overige links vanaaf eens bekijken, maar ik heb zo'n idee dat de teneur van die links ongeveer hetzelfde is als de overige verhalen van echtpaar waarvan de man TS blijkt en de vrouw blijft; de laatste cijfert zichzelf weg in een relatie die om de TS gaat draaien.
Mag ik je een keer vragen om eens to-the-point te komen?
Ik zal het je makkelijk maken, en geef een paar opties:
1. Getrouwde secundaire ts-en zijn grote egoisten die als ze voor een transitie kiezen over het geluk van hun partner heen stappen.
2. Ik kijk vaak met plaatsvervangende schaamte naar secundaire ts-en. Door hun slechte passabaliteit wordt het ts-zijn naar beneden gehaald en daar heb ik last van.
3. Getrouwde secundaire ts-en hadden maar voordat ze gingen trouwen eerlijk naar hen zelf moeten luisteren. Nu is het jammer genoeg te laat.
4. Zelfacceptatie is een heel ingewikkeld en lastig iets. Ondanks dat het niet mijn levenswijze is kan ik heel erg meeleven in de jarenlange strijd die secundaire ts-en met zichzelf voeren om zowel voor zichzelf als voor de partner het geluk te vinden.
5. Eigenlijk ben ik diep in mijn hart een heel sociaal en sympathiek persoon. De mensen om me heen weten dat ook. Alleen ik uit me wel nu eenmaal op een bepaalde manier op dit forum, waardoor andere toch een verkeerd beeld van me krijgen. Dat vind ik zelf toch ook wel erg jammer.
Joyce (in een keer wat minder 'lieve' bui)
@Lisa: dat vond ik nou een goed idee van je, om de discussie weer een breder perspectief te geven.
@Mila: ik weet niet precies hoe lang het al geleden is dat we het punt zijn gepasseerd, waarachter het eigenlijk alleen nog maar ging om gelijk hebben/krijgen/houden. Van beide kanten, ik pleit mezelf daarvan niet vrij. Ik ga mezelf tot de orde roepen, want door steeds weer te reageren ben ik onderhand bezig mijn gevoel voor proporties in deze te verliezen.
@de anderen: hopelijk zat er voor jullie af en toe ook nog eens iets bij dat wel ergens op sloeg.
@Mila: ik weet niet precies hoe lang het al geleden is dat we het punt zijn gepasseerd, waarachter het eigenlijk alleen nog maar ging om gelijk hebben/krijgen/houden. Van beide kanten, ik pleit mezelf daarvan niet vrij. Ik ga mezelf tot de orde roepen, want door steeds weer te reageren ben ik onderhand bezig mijn gevoel voor proporties in deze te verliezen.
@de anderen: hopelijk zat er voor jullie af en toe ook nog eens iets bij dat wel ergens op sloeg.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nog gelukkiger kun je je prijzen, als een van de partners op een verandert en de relatie op het zelfde niveau stand houdt, zoiets benijd ik, maar Babette, ik heb de pijn overwonnen en ga nieuwe uitdagingen aan.....volgend weekend heb ik al weer un date, ken haar al weer wat langer via cam, MSN en telefoon, dus ik vind het wel spannend het leven en ja verdriet laat ik niet meer toe, een keer moet het goed geweest zijn.Babette schreef:De kunst van een relatie is om je partner volstrekt zichzelf te laten zijn en om die persoon zijn of haar levensprocessen in alle vrijheid te laten doorlopen: dat is in de relatie met mijn partner het geval, en ik kan alleen maar zeggen dat ik me buitengewoon gelukkig prijs om echte Liefde te mogen mee maken!
Je moet uiteindelijk ja niet altijd maar aan een relatie vastklampen en eraan kapot gaan, uiteindelijk ontwikkelt iedereen verder en mensen kunnen ook houden ze vanmekaar weer uit mekaar groeien!
Ik houd van het leven, echt waar
groetjes
Mara