Rechts Extremisme

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Dan hebben we het toch over acceptatie door anderen? Ik denk trouwens niet dat veel fetish TV's moeite hebben om zichzelf sexy te vinden. Mijn mening doet er dan niet zoveel toe, tenzij ik er rechtstreeks mee geconfronteerd word. IMHO kun je sommige dingen het best bewaren voor de slaapkamer.
Klopt, maar hoe kom je aan die kleren?

Even als man naar binnengaan bij een kledingwinkel, een leuk fetish jurkje uitzoeken, naar de kleedkamer (iedereen ziet een 40-jarige-man met een fetish jurkje dat normaal gesproken door een 16-jarige gedragen wordt naar de kleedkamers gaan), in de kleedkamer borsten uit de tas, daar passen, borsten weer in de tas en dan afrekenen bij een kassa waar men dit hele gebeuren heeft lopen te bekijken - en daar vast een mening over een vieze, geile ouwe man heeft? 't Lijkt mij nog niet zo simpel om dan je eigen waardigheid te behouden en denken "ja, kijk allemaal maar, dit ben ik en dit hoort bij mij"... Dat is -zelfs als beginnend-TG/TS- toch echt gemakkelijker...

Hetzelfde geldt in die slaapmaker: als je jezelf aan het bevredigen bent in die kleren - dan te denken "het is niet gek wat ik doe, ik zit niemand ermee in de weg dus waarom zou ik het niet doen" - hoelang zou je daarover doen voordat je dat niet alleen zegt, maar ook echt meent? Hoeveel gemakkelijker is dat bij een TG/TS die dit doet in kleren die meiden van dezelfde leeftijd als jij ook dragen t.o.v. een TV met een leeftijdsverschil van heb-ik-jou-daar?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

LOL, ja dat vind ik nou helemaal niet...
Je kunt heel veel (bijna alles) online bestellen en veilig in je kast blijven, geen haan die ernaar kraait....
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Klopt, maar hoe kom je aan die kleren?
Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar weet van horen zeggen dat het meeste uit de Wehkampgids komt.

Als je weet dat je een fetisj met sexy vrouwenkleren hebt, maar verder geen redenen hebt om aan je mannelijkheid te twijfelen, dan houd je dat doorgaans lekker voor jezelf of je vindt je weg naar kinky party's. Gewoon omdat het één van je hobby's is, net als modelbrandweerautootjes verzamelen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Door aan te komen met dergelijke extreme voorbeelden ga je appelen en peren met elkaar vergelijken.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat het voor je zelfbeeld niet zo simpel te behappen is als het verzamelen van brandweerauto'tjes. En TV komt 1:100 voor, TS maar 1:5000... Hoezo, extreme voorbeelden?

Zo, en nu ga ik van het mooie stormachtige weer genieten!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Door aan te komen met dergelijke extreme voorbeelden ga je appelen en peren met elkaar vergelijken.
Doen we dat niet de hele tijd al?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:Doen we dat niet de hele tijd al?
Niet noodzakelijk, transen en transgenders laten zich aardig vergelijken. Trava's in mindere mate ook. Als je fetishisme buiten beschouwing laat dattis.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Tjah.......ach.......een ts is in de regel gewoon zichzelf, maar een tv? De meeste partners van tv's weten niet eens dat hun man/vriend tv(/bi) is.......en eerlijk gezegd lijkt me erg prettig om gekend te zijn in een relatie met iemand die verondersteld word je maatje te zijn. Zo niet....dodelijk eenzame boel, in een relatie zitten met zo'n geheim. En maar projecteren op vrouw/vriendin....'schat, trek dit of dat eens aan? Staat je zo mooi en sexy', in geval van TV met nietsvermoedende partner betekend dat vrij vertaald: 'ik hunker, ik smacht, ik wil *zelf* zo graag die lingerie en dat jurkje en die pumps aan'.

Is dat eenzaamheid en strijd, of is dat eenzaamheid en strijd?

Groetjes Mila.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:Ik denk dat het voor je zelfbeeld niet zo simpel te behappen is als het verzamelen van brandweerauto'tjes. En TV komt 1:100 voor, TS maar 1:5000... Hoezo, extreme voorbeelden?

Zo, en nu ga ik van het mooie stormachtige weer genieten!
't Is hier windstil. :S Ik ga straks op zoek naar duivelsdrek voor in de Vangi Rassa vanavond. Enneh, ik vind dat Janiek de spijker op z'n kop sloeg.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

mila schreef:Is dat eenzaamheid en strijd, of is dat eenzaamheid en strijd?
Wat een stress naast de dagelijkse narigheden van de samenleving, statistieken bestaan daar zeker niet over in welke mate je meer risico op een hartaanval loopt :roll:

Ik vind dat een TV het niet gemakkelijk heeft

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Janiek2 schreef:
Joy schreef:Ten tweede ben je in haar - imo bekrompen - visie geslaagd als je een relatie en een baan hebt, en staat ze er niet bij stil dat die 2 gegevens voor hele volksstammen van ondergeschikt belang zijn

Ik neem haar reactie dan ook niet bepaald serieus
Dit vind ik ook moeilijk serieus te nemen, hoor. Je hoeft bovendien niet uit te blinken in burgerlijkheid om zaken als je eigen brood verdienen en je leven met iemand delen belangrijk te vinden. Zelf ben ik maar wat blij met mijn baantje in de thuiszorg en met die paar mensen die iedere vrijdag, als ik weer pizza voor ze heb gebakken, zeggen dat ik "nog een weekje mag blijven".

Ik zou niet 1 2 3 weten waaraan ik die heel basale dingen ondergeschikt zou willen maken.
-je hoeft het ook niet serieus te nemen :)

wat ik zegis ook geen veroordeling, alleen koppelt lisa het hebben van een baan en een relatie aan geslaagd zijn

ik kijk om mij heen en ik zie mensen zwoegen knokken vechten in werk en relatie en vraag me af, wat is daar geslaagd aan?

in het verlengde houd ik me daar niet eens mee bezig , ik doe zoveel mogelijk wat ik leuk vind en dat vind ik vele malen belangrijker dan 'geslaagd' zijn

Joy
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef: De meeste partners van tv's weten niet eens dat hun man/vriend tv(/bi) is.......

Code: Selecteer alles

IF ever married, does/did your spouse/partner (most recent spouse if divorced or widower/widow) learn of your transgendered behavior before or during the marriage/long-term relationship? 

Answers 								                                        Votes Percent 
1.   Yes, before                                                           304  19%  
2.   Yes, during                                                           721  46%  
3.   No, does not know                                                     199  13%  
4.   Does not Apply                                                        359  23%  

Total Votes: 1583

IF present/past (most recent) spouse/partner knows/knew, how did your spouse/partner find out? 

Answers 								                                         Votes Percent 
1.   Accidental/surprise discovery of me while cross-dressed                  77   5%  
2.   Accidental discovery of my clothing, makeup, etc.                       168  11%  
3.   Told of my cross-dressing by others                                      19   1%  
4.   I told spouse/partner (no accidental discovery) about it                876  55%  
5.   Does not apply  					 	                                     441  28%  

Total Votes: 1581 

IF present/past (most recent) spouse/partner knows/knew, rate his/her level of acceptance of behavior (mark all items applicable). 

Answers 								                                          Votes Percent 
1.   Hates it and will not talk about it                                      213  14%  
2.   Ignores it                                                                75   5%  
3.   Does not like it, but will talk about it                                 185  12%  
4.   Accepts and has some understanding                                       291  20%  
5.   Understands it and interacts with opposite gender role self              153  10%  
6.   Participates in my cross-gender activities outside the home (in public)  172  12%  
7.   Sexually aroused/interested in opposite gender self                       76   5%  
8.   Not sure of acceptance level                                             327  22% 

Total votes: 1492
If all else fails, buy new shoes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Frederique_ schreef:
Janiek2 schreef:
Ik denk ook niet dat je in z'n algemeenheid kunt stellen (zoals Joy doet) dat een traject van een TG of TS beduidend zwaarder is dan dat van een TV. Want na het outen is het traject van een TG of TS voor de buitenwereld veel begrijpelijker dan dat van een TV. En houdt de TV de angst voor ontdekking, soms jarenlang... Als ik kijk naar Janiek, die continue balanceert tussen wat ze zelf nodig heeft en wat voor haar vrouw acceptabel is - ik denk dat dat vele malen zwaarder kan zijn dan het leven van een TS die al vanaf haar jeugd weet dat ze in het verkeerde lichaam zit, daar ook in ondersteund wordt door ouders, school en klasgenoten, die op vroege leeftijd anti-mannelijke en op 18e vrouwelijke hormonen en een geslachtsoperatie krijgt en daarmee het hoofdstuk grotendeels af kan sluiten...

En zo kan ik me ook wel TV's in een relatie voorstellen die van hun omgeving allerlei dingen niet mogen en die toch de keuze moeten maken van "hoever wil ik, hoever kan ik, hoe integreer ik mijn andere-kant met mijn ene-kant"... Vragen waar een TG/TS in vergevorderd stadium al lang niet meer mee bezig is en waar een TV jarenlang mee kan blijven worstelen - en wat je mijns inziens zeker ook niet met een (te) simpel "het is makkelijk praten vanuit een veilige kast" mag afdoen...

Er wordt bij veel TV's heel wat meer afgeleden dan je als TG/TS kunt inschatten.

Groetjes,

Frederique
-in zijn algemeenheid zou je kunnen stellen dat het traject van een trans meer obstakels met zich meebrengt dan die van een tv, het is nogal wat wat je moet doen om uiteindelijk jezelf te kunnen zijn, 24 ours a day, wat niet geld voor de gemiddelde tv

tuurlijk, er zijn genoeg tv's die het ook zwaar hebben en er zijn een hoop transen die wat makkelijker over problemen heen stappen dan een gemiddelde tv, maar als je beweerd dat de trajecten qua zwaarheid vergelijkbaar zijn sla je de plank volledig mis

wat ik in je schrijven wel vaker proef is dat jij je minderwaardig voelt aan een trans, dat is slechts jouw beleving, en niet meer dan dat

Joy
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:ik kijk om mij heen en ik zie mensen zwoegen knokken vechten in werk en relatie en vraag me af, wat is daar geslaagd aan?

in het verlengde houd ik me daar niet eens mee bezig , ik doe zoveel mogelijk wat ik leuk vind en dat vind ik vele malen belangrijker dan 'geslaagd' zijn
En daarin wordt je gefaciliteerd door het bijstandsgeld dat wij zielige, zwoegende mensen aan de regering afstaan.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Janiek2 schreef:Doen we dat niet de hele tijd al?
Niet noodzakelijk, transen en transgenders laten zich aardig vergelijken. Trava's in mindere mate ook. Als je fetishisme buiten beschouwing laat dattis.
Laten we dat dan maar doen ;). Travestieten kunnen trouwens ook wel een traject doormaken, al is het wellicht minder ingrijpend. In mijn kennissenkring is een travestiet die zijn travestie heeft ontwikkeld van een sterk geseksualiseerde obsessie tot iets wat een plek heeft in zijn leven en zijn huwelijk, waar niet zo'n storende kracht meer vanuit gaat. Dat is geloof ik redelijk klassiek.
Plaats reactie