Rechts Extremisme
Moderator: Moderators
Hoi Lisa,
is dat onderzoek (geheel anoniem natuurlijk) via het net uitgevoerd? Zo ja.......dan kan ik natuurlijk ook op het net gaan beweren dat ik de dochter van Imelda Marcos en Prins Bernhard ben, en als tuinkabouter op de maan leef, toch?
Dit soort onderzoeken zijn leuk en interessant, maar bestrijken denk ik niet de real life populatie.
Mila.
is dat onderzoek (geheel anoniem natuurlijk) via het net uitgevoerd? Zo ja.......dan kan ik natuurlijk ook op het net gaan beweren dat ik de dochter van Imelda Marcos en Prins Bernhard ben, en als tuinkabouter op de maan leef, toch?
Dit soort onderzoeken zijn leuk en interessant, maar bestrijken denk ik niet de real life populatie.
Mila.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Bij nader inzien zijn dit ook relevant gegevens over de mate van acceptatie van het T*-zijn in een relatie:
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze gegevens niet uit een wetenschappelijke onderzoek komen maar van een enquete opgezet door een Amerikaanse Yahoo-groep voor 'crossdressers and their family'.
Lisa
Code: Selecteer alles
My current self-classification of my typical nature of transgendered behavior is
Answers Votes Percent
1. Opposite sex clothing fetishist 140 8%
2. Transvestite or Cross-dresser 1087 65%
3. Cross-living, not TS (majority/full-time in opposite role) 120 7%
4. Androgyne (non-distinct gender role/appearance) 112 7%
5. Pre/post-op transsexual (TS) 194 12%
6. Female impersonator (entertainer) 2 0%
7. Drag queen (homosexual) 11 1%
8. Drag queen (heterosexual) 4 0%
Total Votes: 1670
Current marital status:
Answers Votes Percent
1. Presently married or long-term partnership 1039 65%
2. Divorced, not remarried 202 13%
3. Separated, still married 58 4%
4. Widower/widow, not remarried 31 2%
5. Never married 268 17%
Total Votes: 1598
IF ever divorced, was your transgendered behavior a cause in the divorce from either your's or your spouse's perspective?
Answers Votes Percent
1. Yes 216 14%
2. No 365 23%
3. Does not apply 980 63%
Total Votes: 1561
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Mila,
Natuurlijk is de betrouwbaarheid van de enquete niet erg hoog, maar het geeft wel aan dat jouw bewering, dat de meeste partners van een T* niet op de hoogte zijn daarvan, op zijn minst questionable is.
En waarom jij op het net iets over jezelf zou willen beweren dat niet waar is, zoals dat jij de onechte dochter van Imelda Marcos en Prins Bernhard bent, is voor mij evenmin een raadsel als waarom mensen die anoniem zo een enquete invullen over deze vragen zou willen liegen. Joanne heeft hier een pleidooi gehouden dat alles wat je over jezelf waar is, dus waarom zou jij denken dat de gros van de 1600 mensen die de enquete hebben ingevuld minder oprecht zijn dan jij zelf?
Natuurlijk is de betrouwbaarheid van de enquete niet erg hoog, maar het geeft wel aan dat jouw bewering, dat de meeste partners van een T* niet op de hoogte zijn daarvan, op zijn minst questionable is.
En waarom jij op het net iets over jezelf zou willen beweren dat niet waar is, zoals dat jij de onechte dochter van Imelda Marcos en Prins Bernhard bent, is voor mij evenmin een raadsel als waarom mensen die anoniem zo een enquete invullen over deze vragen zou willen liegen. Joanne heeft hier een pleidooi gehouden dat alles wat je over jezelf waar is, dus waarom zou jij denken dat de gros van de 1600 mensen die de enquete hebben ingevuld minder oprecht zijn dan jij zelf?
<waarom zou jij denken dat de gros van de 1600 mensen die de enquete hebben ingevuld minder oprecht zijn dan jij ze>
Zoals we inmiddels allemaal wel weten is het internet *HET* medium om je geheime wensen en verborgen fantasieen geheel anoniem te lozen, en een van die fantasieen zou natuurlijk ook kunnen zijn 'dat de vrouw van tv het wel weet hoor' enzenz.
Ik lees liever de resultaten van een gedegen wetenschappelijk onderzoek, real life uitgevoerd, dat lijkt mij aanmerkelijk meer valide dan een poll of onderzoek op het net.
En Joanne en ik......we kennen elkaar in real life, dat is iets heel anders dan alleen virtueel.
Mila.
Zoals we inmiddels allemaal wel weten is het internet *HET* medium om je geheime wensen en verborgen fantasieen geheel anoniem te lozen, en een van die fantasieen zou natuurlijk ook kunnen zijn 'dat de vrouw van tv het wel weet hoor' enzenz.
Ik lees liever de resultaten van een gedegen wetenschappelijk onderzoek, real life uitgevoerd, dat lijkt mij aanmerkelijk meer valide dan een poll of onderzoek op het net.
En Joanne en ik......we kennen elkaar in real life, dat is iets heel anders dan alleen virtueel.
Mila.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Hiermee geef je voor de zoveelste keer een voorbeeld van hoe je probeert de werkelijkheid te buigen naar jouw alreeds gevormde vooroordelen, of zoals dat in Engels zo treffend heet:mila schreef:Zoals we inmiddels allemaal wel weten is het internet *HET* medium om je geheime wensen en verborgen fantasieen geheel anoniem te lozen, en een van die fantasieen zou natuurlijk ook kunnen zijn 'dat de vrouw van tv het wel weet hoor' enzenz.
Don't confuse me with the facts, I've already made up my mind.
Groetjes,
Lisa
<Hiermee geef je voor de zoveelste keer een voorbeeld van hoe je probeert de werkelijkheid te buigen naar jouw alreeds gevormde vooroordelen, of zoals dat in Engels zo treffend heet:>
Klopt helemaal. Je moet wel heel erg naief zijn om de onderzoeksresultaten van een via het net uitgevoerd onderzoek serieus te nemen. Er word niet vermeld hoe dat onderzoek uitgevoerd is, met wat voor meetinstrumenten, hoe de respondenten verworven zijn, en last but least: er komt geen enkele partner van in voor. En als daar 'onderzoek' via het net naar gedaan zou worden, dan is de kans groot dat de tv's in kwestie zich als de partners van voor gaan doen.
Ik heb eens een interview gelezen met een vrouw van een man die veel chat op het net, en zij zei 'mijn 56 jarige man doet zich op het net voor als 23 jarig lesbisch meisje, en chat met andere 'lesbische meisjes van in de 20' die waarschijnlijk ook mannen van in de 50 blijken te zijn'.
Heel helder van haar, vond ik.
Mila.
Klopt helemaal. Je moet wel heel erg naief zijn om de onderzoeksresultaten van een via het net uitgevoerd onderzoek serieus te nemen. Er word niet vermeld hoe dat onderzoek uitgevoerd is, met wat voor meetinstrumenten, hoe de respondenten verworven zijn, en last but least: er komt geen enkele partner van in voor. En als daar 'onderzoek' via het net naar gedaan zou worden, dan is de kans groot dat de tv's in kwestie zich als de partners van voor gaan doen.
Ik heb eens een interview gelezen met een vrouw van een man die veel chat op het net, en zij zei 'mijn 56 jarige man doet zich op het net voor als 23 jarig lesbisch meisje, en chat met andere 'lesbische meisjes van in de 20' die waarschijnlijk ook mannen van in de 50 blijken te zijn'.
Heel helder van haar, vond ik.
Mila.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Sorry Joanne, je legt nu woorden in mijn mond. Dat Joy recht heeft op een uitkering omdat ze in een of andere geestelijke toestand zit waar ze niet in staat is om voor haar eigen broodwinning te zorgen, kan ik haar moeilijk kwalijk nemen, heb eerder medelijden met haar daarvoor.Joanne schreef:Nu hoor je in het rijtje thuis waar ook: "En wordt dat allemaal betaald van mijn premie???" thuishoort. Afgebrand.
Maar als ze zelfs doet alsof ze trots is dat ze niet hoeft te werken, als ze neerbuigend doet tov mensen die wel werken, als ze mensen die knokken om hun relatie in stand te houden afschildert als zielepoten, terwijl zij tra-la-la haar dagen vult met 'dingen doen wat ze leuk vindt', kan je het mij ook niet kwalijk nemen, of ik mij afvraag of er niet een element van bewust parasiteren bij haar aanwezig is.
Je kent Mila vrij goed. Maar je hebt mij maar een keer ontmoet. Mij ken je niet. Misschien ben ik de onechte dochter van Imelda Marcos en Prins Bernhard, die zich maar voordoet als hetero getrouwde man met gelukkig getrouwde vrouw en kinderen die weten van mijn T*-zijn, en met een leuke baan waarvan ik elke dag geniet. Op het net kan je iedereen alles wijsmaken (behalve Mila dan ). Dus wees voorzichtig met meningen aan mij toekennen.
Groetjes,
Lisa
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Heb jij Joy dan wel eens ontmoet? Sorry, Lisa, maar dit klinkt wel héél zwaar. Kan het niet gewoon zijn dat Joy bedoelt dat er best veel mensen zijn die balen van de (k*t)baan die ze hebben en dat Joy er gewonn voor past om ook als een molenpaard in het systeem van loonslavernij mee te draaien?Lisa met een S schreef: Maar als ze zelfs doet alsof ze trots is dat ze niet hoeft te werken, als ze neerbuigend doet tov mensen die wel werken, als ze mensen die knokken om hun relatie in stand te houden afschildert als zielepoten, terwijl zij tra-la-la haar dagen vult met 'dingen doen wat ze leuk vindt', kan je het mij ook niet kwalijk nemen, of ik mij afvraag of er niet een element van bewust parasiteren bij haar aanwezig is.
Groetjes,
Lisa
Voordat je gaat roepen dat er ook mensen bestaan die een Haaaartstikke toffe, leuke, geweldige baan hebben, moet ik toch eerst even melden dat er wel bedenkelijk veel Nederlanders zijn die zichzelf herkenden in 'Debiteuren-Crediteuren' van Jiskefet, en wat dar werd geschetst is niet bepaald een mooie loopbaan.
In real life kan het nog erger: Wat te denken van iemand die op zijn 48ste verjaardag op het werk komt en nog vóór de eerste felicitatie uitroept"Nog ** maanden tot mijn pensioen.....
Horror.....
Ciska. (Die overigens de leukste baan ter wereld heeft)
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Met "NU hoor je thuis" bedoel ik met DIE opmerking in DAT postje. Ik dicht je geen enkele mening toe maar plaats je opmerking tegenover een die daar vaak mee samen gaat en vertel waar die opmerking mijns inziens thuishoort. Wat ik verder van Lisa vind heeft daar weinig mee te maken. Dat zit wel goed
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Kun je dit dan ook uitleggen?mila schreef: Zoals we inmiddels allemaal wel weten is het internet *HET* medium om je geheime wensen en verborgen fantasieen geheel anoniem te lozen...............
Mila.
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=4838
Ciska.
-
- Eredivisie
Frederique schreef :
Ik merk (weer) dat je de neiging hebt om TS'en hun traject per definitie moeilijker en ingewikkelder te vinden dan dat van TG's en TV's - waarmee je dus eigenlijk TS'en op een verhoginkje plaatst t.o.v. TG's/TV's. Ik ben het met die aanname niet eens en vind dat een onderschatting van TV/TG-trajecten.
Dat is ook zo voor mij .... omdat TV in de kast voor mezelf de eerste (en wel heel lange) fase geweest is van een ondertussen heel lange reis.
Wat jij er echter van maakt dat een TS meer of minder is dan een TV , dat staat er niet en dat hoef je ook niet met elkaar te gaan vergelijken.
Het zijn 2 verschillende dingen en meer is het niet.
Wat een traject moeilijk maakt is niet de lichamelijke aanpassingen. Wat een traject moeilijk maakt is de mate van acceptatie van jezelf.
Zo en waar haal jij die wijsheid vandaan ?
Is het niet beter te spreken over die dingen nadat je ze zelf hebt meegemaakt ?
IK zal het eventjes simpel verwoorden : jij zit nu vooral in je fase van zelfacceptatie en om die reden is die 'zelfacceptatie' voor jou nu ook echt wel van cruciaal belang.
Als je ooit in de fase zou komen van hormonen, SRS, borstvergroting en FFS is het best mogelijk dat je opninie nog wat zal veranderen.
En dat is weer afhankelijk van je eigen verleden en je eigen omgeving, wat voor iedereen dus anders ligt. Waarbij je ook nog kunt zeggen dat TS door de samenleving in z'n algemeenheid beter geaccepteerd wordt dan TV.
Vergeet het maar.
Zet die stelling maar bij fantasie en droomwerelden.
Van acceptatie is in feite nauwelijks sprake.
Tolereren akkoord.
Het verschil is echter .... als TV is tolereren meestal meer dan genoeg, als trans wil je veel meer gaan voor acceptatie in je nieuwe 'genderrol'.
Dat wil zeggen dat je als trans-vrouw ook wil dat een man (en de maatschappij in het algemeen) je als volwaardige vrouw ziet.
Met andere woorden .... een TS is niet meer dan een TV, alleen vaak ligt de lat veel hoger als TS.
Enfin toch als je wil gaan voor een maatschappelijke integratie met dus werk, intieme relatie en eventueel zelfs een gezin.
Je kunt mijns inziens dus niet simpelweg zeggen dat iedere trans die een SRS gehad heeft het per definitie moeilijker gehad heeft dan een TV die in de kast blijft.
Het is moeilijk te vergelijken.
Als TV in de kast kan je heel erg ongelukkig zijn ......als trans kan je dat ook zijn.
Maar de 'gevoeligheden' liggen op een totaal ander vlak.
Een TV in de kast zit voornamelijk met een hele pak (onnodige) angsten, een TS zit vaak met een hele pak 'integratie' problemen.
Groeten,
Melina
Ik merk (weer) dat je de neiging hebt om TS'en hun traject per definitie moeilijker en ingewikkelder te vinden dan dat van TG's en TV's - waarmee je dus eigenlijk TS'en op een verhoginkje plaatst t.o.v. TG's/TV's. Ik ben het met die aanname niet eens en vind dat een onderschatting van TV/TG-trajecten.
Dat is ook zo voor mij .... omdat TV in de kast voor mezelf de eerste (en wel heel lange) fase geweest is van een ondertussen heel lange reis.
Wat jij er echter van maakt dat een TS meer of minder is dan een TV , dat staat er niet en dat hoef je ook niet met elkaar te gaan vergelijken.
Het zijn 2 verschillende dingen en meer is het niet.
Wat een traject moeilijk maakt is niet de lichamelijke aanpassingen. Wat een traject moeilijk maakt is de mate van acceptatie van jezelf.
Zo en waar haal jij die wijsheid vandaan ?
Is het niet beter te spreken over die dingen nadat je ze zelf hebt meegemaakt ?
IK zal het eventjes simpel verwoorden : jij zit nu vooral in je fase van zelfacceptatie en om die reden is die 'zelfacceptatie' voor jou nu ook echt wel van cruciaal belang.
Als je ooit in de fase zou komen van hormonen, SRS, borstvergroting en FFS is het best mogelijk dat je opninie nog wat zal veranderen.
En dat is weer afhankelijk van je eigen verleden en je eigen omgeving, wat voor iedereen dus anders ligt. Waarbij je ook nog kunt zeggen dat TS door de samenleving in z'n algemeenheid beter geaccepteerd wordt dan TV.
Vergeet het maar.
Zet die stelling maar bij fantasie en droomwerelden.
Van acceptatie is in feite nauwelijks sprake.
Tolereren akkoord.
Het verschil is echter .... als TV is tolereren meestal meer dan genoeg, als trans wil je veel meer gaan voor acceptatie in je nieuwe 'genderrol'.
Dat wil zeggen dat je als trans-vrouw ook wil dat een man (en de maatschappij in het algemeen) je als volwaardige vrouw ziet.
Met andere woorden .... een TS is niet meer dan een TV, alleen vaak ligt de lat veel hoger als TS.
Enfin toch als je wil gaan voor een maatschappelijke integratie met dus werk, intieme relatie en eventueel zelfs een gezin.
Je kunt mijns inziens dus niet simpelweg zeggen dat iedere trans die een SRS gehad heeft het per definitie moeilijker gehad heeft dan een TV die in de kast blijft.
Het is moeilijk te vergelijken.
Als TV in de kast kan je heel erg ongelukkig zijn ......als trans kan je dat ook zijn.
Maar de 'gevoeligheden' liggen op een totaal ander vlak.
Een TV in de kast zit voornamelijk met een hele pak (onnodige) angsten, een TS zit vaak met een hele pak 'integratie' problemen.
Groeten,
Melina
<Kun je dit dan ook uitleggen?>
Nou, ik doe maar een gooi hoor.....het zou natuurlijk heel goed kunnen dat josette mannelijke collega's heeft die eigenlijk tv zijn, zich hier helemaal rot fantaseren, en op josette zijn gestuit, die echt is.
En had jij niet eens een of andere figuur via het net ontmoet die......enzenzenzenz.
Mila
Nou, ik doe maar een gooi hoor.....het zou natuurlijk heel goed kunnen dat josette mannelijke collega's heeft die eigenlijk tv zijn, zich hier helemaal rot fantaseren, en op josette zijn gestuit, die echt is.
En had jij niet eens een of andere figuur via het net ontmoet die......enzenzenzenz.
Mila
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Ik vind dat geen aanbeveling. Natuurlijk zijn er mensen die een rotbaan hebben, mensen die geen plezier hebben in hun werk maar zich noodgedwongen elke dag naar hun werk gaan, omdat ze dat liever doen, dan een uitkering ontvangen. Misschien is dat zelfs de meerderheid van de mensen in de maatschappij. En ik denk dat er in Nederland, waar er toch best wel een redelijk maat van solidariteit heerst, er niemand is, die het onterecht vindt dat zij hard moeten werken, en dat een deel van het geld dat ze verdienen gebruikt wordt om mensen die dat niet kunnen, te ondersteunen. Maar ik denk dat weinig van de schoonmakers, de landarbeiders en fabriekswerkers het iemand in dank af zou nemen, die het wel kan, maar niet bereid is om haar handen uit de mauw te steken en mee te werken, en dan ook nog neerkijkt op hen die dat wel doen.Ciska Lacomte schreef:Heb jij Joy dan wel eens ontmoet? Sorry, Lisa, maar dit klinkt wel héél zwaar. Kan het niet gewoon zijn dat Joy bedoelt dat er best veel mensen zijn die balen van de (k*t)baan die ze hebben en dat Joy er gewonn voor past om ook als een molenpaard in het systeem van loonslavernij mee te draaien?
Je hebt gelijk, ik ken Joy niet. Misschien is ze gewoon niet in staat om een baan te houden. Daar heb ik alleen maar medelijding mee. Maar als het niet een kwestie is van 'niet in staat is' maar 'niet wil', alleen omdat het haar vrije tijd beperkt, of dat ze dan verveelt omdat het niet leuk is, of omdat ze moeitie heeft als mensen haar vertellen wat ze moet doen, of voor welke reden dan ook, is mijn sympathie ten einde.
Lisa
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Ik zat meer te denken dat Josette zichzelf vezonnen heeft en nu deze (rot)smoes gebruikt om te kunnen verdwijnen van dit forum omdat deze fantasiën niet meer te combineren zijn met haar dagelijkse leven....mila schreef:<Kun je dit dan ook uitleggen?>
Mila
............ Dat is ook maar een gooi.......
Ciska.