Rechts Extremisme
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Joy, als je begint met schelden ("domme koe, enz), dan begint het wel een beetje teveel voor je te worden. Je ziet dingen die er niet zijn: ik heb nooit gezegd dat je jezelf te goed vindt om te werken, ik heb gezegd dat als je dat had gezegd, dan had ik dat niet kunnen waarderen. En je wordt vergeetachtig -- het is maar een paar postings terug dat je schreef over jezelf dat je vindt dat je behoort tot een groep die zich boven de middenmaat uitsteekt, waarvan anderen wat kunnen leren. Echt waar, hoor -- de link kan je zo van mij krijgen, hoor. Dus heeft het geen zin om dit gesprek voort te zetten, dan zal ik als eerste ermee stoppen.
Ik heb een voorstel voor je: als jij voortaan de forumregels respecteer, zal ik je niet meer aanspreken over jouw overtredingen daarvan.
Groetjes,
Lisa
Ik heb een voorstel voor je: als jij voortaan de forumregels respecteer, zal ik je niet meer aanspreken over jouw overtredingen daarvan.
Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Het is een interessante indruk, maar het valt wel mee hoor, ik ga overwegend vrolijk door het leven en zie de schoonheid van juist de kleine dingen, ik verveel me geen moment en eigenlijk kan ik over de gehele lijn wel stellen: het gaat lekker, bij vlagen erg lekker:)Janiek2 schreef:Ik ben hier nog niet zo lang, dus ik probeer me een beeld te vormen van wie jij bent en waarom jij zegt wat je hier zegt. Binnen de context waarin jij die dingen zegt, heb ik de indruk dat jij het vooral druk hebt met opboksen tegen de gevoelens van onvrede, die het met zich meebrengt als je niet kunt zijn wie je werkelijk bent en daarmee in het volle leven tot bloei kunt komen. Dat is helaas geen zeldzaam verschijnsel onder OSM. Ben ook een ervaringsdeskundige.Joy schreef: Wat is jouw beeld van iemand die zegt zoveel mogelijk te doen wat hij/zij leuk vind?
Joy
Zon forum is dan ook maar een beperkt medium
Er wordt hier vooral gepraat over het onderwerp (T) zelf en daardoor krijg je ook een vrij beperkt beeld van iemand
Daarbuiten speelt absoluut voor iedereen een hele hoop meer, het t zijn is maar een klein facet, hoewel het een grote rol in je leven kan spelen
Doen waar je zin in hebt:
In mijn ideaalbeeld doe je altijd waar je zin in hebt, en zo niet, kun je minder leuke situaties leuker maken door er anders mee om te gaan en zodoende ook het gevoel krijgen dat wat je doet, toch leuk is
Tis een kwestie van jezelf onder de loep nemen, het positieve van zaken leren zien, positiviteit zit namelijk in alles, en die kracht is ook veel sterker dan negativiteit, en jezelf daarin conditioneren (wat dat betrefd is mijn structurele aanvaringen met lisa een leerpunt, een hardnekkig leerpunt)
Is het je ooit opgevallen dat de meest succesvolle mensen juist die mensen zijn die doen wat ze leuk vinden?
Doen wat je leuk vind doen waar je zin in hebt, ik begrijp enigszins waarom daar negatief tegenaan wordt gekeken
Van kinds af aan wordt je immers geleerd dat het leven alleen zin heeft als je hard werkt, je best doet, knokt voor hetgeen je wilt bereiken
Hoe vaak heb je op school niet gehoord: je moet wel je best doen anders heb je straks geen goede baan, je moet harder sturderen anders etcetc
We zijn opgegroeid met het gegeven dat het leven zwaar moet zijn, dat je iets moet bereiken en ervoor moet knokken, alleen dan krijgt je leven waarde en alleen dan tel je mee
Ik zie dat toch echt anders, en ik ga in tegen die ouderwetse manier van denken, en probeer op een andere manier vorm te geven aan mijn leven,niet het leven wat ik geacht wordt te leiden, maar het leven wat ik vanuit mijn pure zelf wil leiden, een boeiend proces kan ik je vertellen, en mometeel houd me dat meer bezig dan mijn genderproblematiek, al staat het er niet los van uiteraard,en ik zie iedere nieuwe ontdekking over mezelf als een geschenk
Joy
tov wat jij mij in de schoenen probeerd te schuiven is domme koe aardig acceptabelLisa met een S schreef:Joy, als je begint met schelden ("domme koe, enz), dan begint het wel een beetje teveel voor je te worden.
Groetjes,
Lisa
Joy
Extremisme
Toch is veroordelen te makkelijk
De mens is vormbaar , de mens is flexibel, dat blijkt wel uit wat er allemaal rondloopt op de aardbodem
Iemand die als kind steevast meekrijgt: zwarte mensen deugen niet, met ouders die zwarte mensen dan ook zo gaan behandelen, kortom, voorbeelden te over, weet op een gegeven moment gewoon niet beter
Kun je iemand daar op afrekenen als van kindsafaan dat gedachtengoed met paplepel is ingegoten ?
Joy
Toch is veroordelen te makkelijk
De mens is vormbaar , de mens is flexibel, dat blijkt wel uit wat er allemaal rondloopt op de aardbodem
Iemand die als kind steevast meekrijgt: zwarte mensen deugen niet, met ouders die zwarte mensen dan ook zo gaan behandelen, kortom, voorbeelden te over, weet op een gegeven moment gewoon niet beter
Kun je iemand daar op afrekenen als van kindsafaan dat gedachtengoed met paplepel is ingegoten ?
Joy
- Lianne
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Janiek schreef :
Verder blijf ik ook bij mijn standpunt dat diegene die er buiten zijn schuld om niets aan kan doen dat hij niet in staat is om in de maatschappij te integreren, wel de kans moet krijgen of om er met hulp verandering in aan te brengen, ofwel als het er echt niet inzit steun van overheidswege.
Waar ik me bij die politici en ambtenaren zo druk om kan maken is dat ze geld verspillen aan vergaderen/regelzucht/onzinnige projecten/dure huisvesting terwijl ze bezuinigen op de gezondheidszorg in dit land (bijvoorbeeld de thuiszorg)
In mijn sociale omgeving 'die dus niet rechts of links ' is georienteerd zie ik heel veel verschillende denkwijzes over deze materie en weten ze ook hoe ik erover denk, maar hihi nog nooit heeft iemand mij een rechts extremist genoemd, omdat ik ondanks alles ook begrip en gevoel blijf houden voor de medemens
Tsja, die mening mag jij hebben, is inderdaad een heftig stukje ja, en sta ik nog steeds achter.Nou, ik durf er gerust voor uit te komen dat jij extreem-rechts georiënteerd bent.
Verder blijf ik ook bij mijn standpunt dat diegene die er buiten zijn schuld om niets aan kan doen dat hij niet in staat is om in de maatschappij te integreren, wel de kans moet krijgen of om er met hulp verandering in aan te brengen, ofwel als het er echt niet inzit steun van overheidswege.
Waar ik me bij die politici en ambtenaren zo druk om kan maken is dat ze geld verspillen aan vergaderen/regelzucht/onzinnige projecten/dure huisvesting terwijl ze bezuinigen op de gezondheidszorg in dit land (bijvoorbeeld de thuiszorg)
In mijn sociale omgeving 'die dus niet rechts of links ' is georienteerd zie ik heel veel verschillende denkwijzes over deze materie en weten ze ook hoe ik erover denk, maar hihi nog nooit heeft iemand mij een rechts extremist genoemd, omdat ik ondanks alles ook begrip en gevoel blijf houden voor de medemens
net zoals jouw denkbeelden voortkomen uit je opvoeding, geld dat ook voor die kinderen, wie bepaald wat goed of fout is
Jij bent even overtuigd van het feit dat jouw denkbeelden goed zijn, als zij
anders gezegd, net zoals je jouw niet kwalijk kan nemen dat je denkt zoals je denkt, kan je dat hen ook niet kwalijk nemen
heft ook te maken met kennis
net zoals ze in jaren 70 dachten dat transseksualiteit ene psychische stoornis was, kan men denken dat zwarten niet deugen, onwetendheid
Jij bent even overtuigd van het feit dat jouw denkbeelden goed zijn, als zij
anders gezegd, net zoals je jouw niet kwalijk kan nemen dat je denkt zoals je denkt, kan je dat hen ook niet kwalijk nemen
heft ook te maken met kennis
net zoals ze in jaren 70 dachten dat transseksualiteit ene psychische stoornis was, kan men denken dat zwarten niet deugen, onwetendheid
- Lianne
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Zelf verafschuw ik alle soorten van extremisme (moslim-extremisme/ joods-extremisme/links-extremisme/rechts-extremisme om er een paar te noemen).
Wat ik wel altijd probeer is me erin te verdiepen waardoor mensen zo zijn gaan denken, heeft dat te maken met opvoeding, opgroeien in erge armoede, streng gelovige opvoeding, geen uitzicht op een betere toekomst, geen onderwijs genoten en dus wereldvreemd en makkelijk te beinvloeden.
daardoor kan ik er soms wel begrip voor opbrengen, hoe ingrijpend de gevolgen soms ook zijn, dan veroordeel ik niet de mens op zich, maar de maatschappij in zijn geheel die hun daartoe gedreven heeft.
Naar mijn mening functioneert onze samenleving het beste doordat er een evenwicht bestaat tussen het 'rechts en links' georienteerd denken, hierdoor ontstaat er een maatschappelijk evenwicht waardoor het allemaal bestuurbaar en te overzien blijft.
(waardoor er een juiste balans blijft bestaan in de verdeling van onze welvaart)
Welvaart is trouwens een heel groot woord, wat betekent welvaart nu precies, dat je gezond bent, succesvol bent, je geluk hebt in je leven, dat je kunt genieten van de kleine dingen in het leven, je jezelf kunt zijn, je anderen kunt accepteren, je anderen ook hun geluk gunt ?????
Voor iedereen geldt dat hij/zij er anders tegenaan kijkt en het ook anders ervaart.
Wat ik wel altijd probeer is me erin te verdiepen waardoor mensen zo zijn gaan denken, heeft dat te maken met opvoeding, opgroeien in erge armoede, streng gelovige opvoeding, geen uitzicht op een betere toekomst, geen onderwijs genoten en dus wereldvreemd en makkelijk te beinvloeden.
daardoor kan ik er soms wel begrip voor opbrengen, hoe ingrijpend de gevolgen soms ook zijn, dan veroordeel ik niet de mens op zich, maar de maatschappij in zijn geheel die hun daartoe gedreven heeft.
Naar mijn mening functioneert onze samenleving het beste doordat er een evenwicht bestaat tussen het 'rechts en links' georienteerd denken, hierdoor ontstaat er een maatschappelijk evenwicht waardoor het allemaal bestuurbaar en te overzien blijft.
(waardoor er een juiste balans blijft bestaan in de verdeling van onze welvaart)
Welvaart is trouwens een heel groot woord, wat betekent welvaart nu precies, dat je gezond bent, succesvol bent, je geluk hebt in je leven, dat je kunt genieten van de kleine dingen in het leven, je jezelf kunt zijn, je anderen kunt accepteren, je anderen ook hun geluk gunt ?????
Voor iedereen geldt dat hij/zij er anders tegenaan kijkt en het ook anders ervaart.
En hier is een zalfje voor al onze rechts-extremistische gevoelentjes:
Ben Ali Libi
Op een lijst van artiesten, in de oorlog vermoord,
staat een naam waarvan ik nog nooit had gehoord,
dus keek ik er met verwondering naar:
Ben Ali Libi. Goochelaar.
Met een lach en een smoes en een goocheldoos
en een alibi dat-ie zorgvuldig koos,
scharrelde hij de kost bij elkaar:
Ben Ali Libi, de goochelaar.
Toen vonden de vrienden van de Weduwe Rost
dat Nederland nodig moest worden verlost
van het wereldwijd joods-bosjewistisch gevaar.
Ze bedoelden natuurlijk die goochelaar.
Wie zo dikwijls een duif of een bloem had verstopt,
kon zichzelf niet verstoppen, toen er hard werd geklopt.
Er stond al een overvalwagen klaar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.
In 't concentratiekamp heeft hij misschien
zijn aardigste trucs nog wel eens laten zien
met een lach en een smoes, een misleidend gebaar,
Ben Ali Libi, de goochelaar.
En altijd als ik een schreeuwer zie
met een alternatief voor de democratie,
denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.
Voor Ben Ali Libi, de kleine schlemiel,
hij ruste in vrede, God hebbe zijn ziel.
Willem Wilmink,
Uit: Je moet je op het ergste voorbereiden
Uitgeverij Bert Bakker 2003
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Er zijn mensen die veel te vroeg gestorven zijn. Willem Wilmink is er één van...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !