Rechts Extremisme

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Bibi_ schreef:ik als Trans vrouw
Mag ik jou, als trans vrouw zijnde, met pruik, uitnodigen om een keer mee te lopen met een betoginkje van de NVU? Dan zie je mij wel wuiven tussen het linkse krakerstuig bij de tegenbetoging. Ik wens je veel sterkte.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

@Morbide

tsja deze reactie zegt meer over jou dan over mij, eerlijk gezegd heb ik zelfs nog op moeten zoeken wat het NVU nu precies is, maar nee, ik begeef me nooit in die kringen aangezien ik dat altijd veels te ver vindt gaan.

Prettiger voel ik me bij een partij met dubbel V erin, en dan ook de D van Democratie.

Vraag me eigenlijk wel een beetje af waardoor ik de indruk heb getriggerd dat ik Extreem rechts zou zijn, en eerlijk gezegd geeft het wel aan hoe weinig mensen tegenwoordig nadenken en lezen voordat ze iemand in een hokje gaan duwen, zelfde als dat mensen de T* gemeenschap of de Homo/Lesbische gemeenschap ook gelijk gaan generaliseren en in een hokje gaan duwen.

" O, je bent dat, dus dan zul je ook wel dit en dat doen, en zus en zo denken"

Voor mezelf heb ik het afgeleerd om gelijk een oordeel over iemand te hebben, je kunt mensen nu eenmaal niet veroordelen om enkele dingen die je over hun weet, een mens is veel meer dan alleen enkele dingen die je van hem weet (of maar ten dele hebt begrepen).

groetjes en liefs Bibi
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Bibi_ schreef: Vraag me eigenlijk wel een beetje af waardoor ik de indruk heb getriggerd dat ik Extreem rechts zou zijn.....

groetjes en liefs Bibi
Volgens mij is die indruk ontstaan door iets wat je eerder in deze draad gepost hebt, beste meid.....
de stellihg: "Ik ben niet links en ik ben niet Rechts" hebben we namelijk al eens eerder gehoord in allerlei versies. Misschien maar goed dat je nu groeperingen als NVU leert kennen.
Dit is niet om je te katten, hoor maar een hoop dingen in het leven zijn namelijk niet zo simpel als het lijkt......

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Tsja, door mijn eerste postje hier te plaatsen had ik wel iets verwacht ja, daar heb je best wel gelijk in.
Heb me misschien wel een beetje vergist in hoe anderen het lezen en opvatten, want inderdaad als je het selectief leest komt het vrij hard over.

weet natuurlijk wel over groeperingen als de Centrum Democraten, CP, en dergelijke, heeft ook zijn oorzaken dat die mensen zo denken maar associeer ik me totaal niet mee.

Betogingen ook eigenlijk niet zo, ga in dialoog met elkaar als er onenigheid is of een misverstand en los het dan samen op vindt ik veel beter.

Tsja het leven is een grote weegschaal, de ene keer slaat ie naar de ene kant uit en de andere keer naar de andere kant en je hoopt dat ie ooit mooi in evenwicht komt.

groetjes Bibi

ps Ben inmiddels wel wat heftige kritiek gewend hoor, leer je ook mee omgaan :D
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bibi_ schreef: Betogingen ook eigenlijk niet zo, ga in dialoog met elkaar als er onenigheid is of een misverstand ................
Een betoging is meestal ook een vorm van dialoog, althans: Hier in ons deel van de wereld wel. En misverstanden zijn natuurlijk het ultieme middel om allerlei dommigheden overeind te houden. Strikt taalkundig gezien kunnen 'buitenlanders' niet integreren in onze maatschappij, bijvoorbeeld. Raar dat dan uitgerekend die tiepes van 'eigen land eerst' zo hard bezig zijn onze Nederlandse taal om zeep te helpen. Als je dan vraagt om de dingen in goed nederlands toe te lichten komt men doorgaans niet verder als: "Je weet best wat ik bedoel"...... :cry:

Ciska. (die het liever allemaal anders ziet)
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Re: Rechts Extremisme

Bericht door Nancy Koppens »

Sem schreef:Wat vinden jullie van mensen die extreem rechts zijn, behoudt voor eigen cultuur vooropstellen, en buitenlanders niet mogen ?
Ook tussen de rechtse zitten goeie...... net zoals dat er slechte linkse zijn...
Niet alle linkse hebben het op met de buitenlanders....
Onder de rechtse zitten ook beroeps werkelozen.....
Onder links staan ook mensen met de kreet "eigen volk eerst"........
Zowel bij links als rechts zit dom volk...
enz enz

Wat maakt het uit wie je bent of wat je bent... we produceren allemaal toch elke dag stront!
Nancy Koppens
dagelijks aanwezig

Re: Rechts Extremisme

Bericht door Nancy Koppens »

Morbide schreef:
Sem schreef:Wat vinden jullie van mensen die extreem rechts zijn, behoudt voor eigen cultuur vooropstellen, en buitenlanders niet mogen ?
Wat vind jij er eigenlijk van? In een ander draadje las ik iets over Wilders...
Trawatdanook doet het meestal niet goed bij kaalkopjes overigens.
Ook niet bij zwarte snorren en kroeshaar :wink:
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Vraag me eigenlijk wel een beetje af waardoor ik de indruk heb getriggerd dat ik Extreem rechts zou zijn
hoi Bibi, nou dat kwam omdat je zei, ik quote het niet hoor dan moet ik gaan zoeken veel te vermoeiend, maar goed zoiets:

'sommige Nederlanders zijn dat soort volk verdient het niet hier te wonen''

Het is de meest klassieke volksmennerij die daarmee begonnen is: 'Ons volk tegenover de parasieten' daar kun je invulling aangeven maar het zijn altijd mensen die al geslagen zijn, in de marge leven, die ideale zondebok zijn

mijn visie is tegenovergesteld 'haal de mensen erbij die aan de rand zijn geraakt, er is geen verschil in mensen, we zijn 1 '

het zal je verbazen hoe snel je buiten de boot kan vallen en opeens 'dat volk' bent (door drank, door een scheiding, een sterfgeval, hersenbloeding)

Het meest nijpende voorbeeld wat ik meegemaakt heb was een schilder die keihard werkte voor zn baas, teveel oplosmiddelen had meegekregen, zn hersenen waren erdoor kapot, ontslagen zonder regeling, prognose maximaal een jaar te leven, een jongen van in de dertig. En de sociale dienst zegt: reintegratieproject doen en solliciteren.............

Niemand vraagt je waarom, het oordeel is snel klaar, denk na

help ever, hurt never

liefs

Dorine
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Bibi_ schreef:Vraag me eigenlijk wel een beetje af waardoor ik de indruk heb getriggerd dat ik Extreem rechts zou zijn,
Door je woordkeus.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

@Dorine

Inderdaad heb ik moeite met mensen die NIEt willen werken, er geen moeite voor doen, zich niet in onze maatschappij willen integreren (dus aanpassen aan menswaardige normen en waarden) en onze maatschappij niet respecteren
Uit ervaring kan ik zeggen dat ze er jammer genoeg zijn ja.

Met mensen die door de een of andere omstandigheid niet in staat zijn om mee te doen in onze maatschappij, dus uit de boot vallen.
Dat is een heel ander verhaal, helaas hebben de slechten het hier voor de goeden ook kapot gemaakt, waardoor veel regelingen verhardt zijn.

In ons bedrijf hadden we dus ook iemand aangenomen met lichamelijke klachten, en jammer genoeg werden de klachten te groot om nog door te kunnen werken.
Met veel pijn hebben we deze werkneemster toch het reintegratie traject in moeten sturen, aangezien wij als kleine zelfstandige onderneming niet de mogelijkheid hebben om deze begeleiding zelf te geven, wij hebben nog wel contact met haar en weten nu ook dat het een erg hard traject is.
Waarbij ik wil aangeven dat het traject ook van geen kanten klopt, maar is dan puur omdat er anders teveel misbruik van gemaakt wordt.
Maar als onderneemster moet ik soms harde keuzes maken, niet alleen voor mezelf, maar ook voor de werkgelegenheid van onze werknemers.

Ik vind het soms gewoon erg moeilijk, ben je te hard, dan raak je voornamenlijk de kansarmen, ben je te soft dan hebben de misbruikers het weer veels te goed.
Het zal gewoon een utopie blijven om een wereld te scheppen waar alles naar evenredigheid verdeelt is
Ciska Lacomte
Banned Lid

@ Bibi,

Mag ik je een advies geven? Niet meer posten in deze draad. Het begint gewoon pijnlijk te worden wat je hier allemaal uitkraamt.

Ciska.
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Tsja misschien wel, misschien voel ik me niet begrepen, of krijg ik niet duidelijk uitgelegd wat ik bedoel.

Bibi
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Tsja misschien wel, misschien voel ik me niet begrepen, of krijg ik niet duidelijk uitgelegd wat ik bedoel.>

Trek het je niet aan Bibi, het betreft alleen maar een mentale aandoening die in de jaren 70 door zeer grondige massa-hersenspoeling ontstaan is, teweten: Ziekelijk Politiek Correct.
Een soort nederlandse massahysterie, die gelukkig zo rond 2005 tot stilstand gekomen is.
Helaas is niet iedere nederlander er goed afgekomen; sommige mensen zijn ongeneeslijk Ziekelijk Politiek Correct en niets, maar dan ook niets kan ze de-hersenspoelen, en zo worden ze alsmaar neurotischer en botter bij het 'waarnemen' van vermeend 'rascisme'.
Deze aandoening gaat vaak samen met het feminisme-fetisjisme.

Groetjes Mila.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

persoonlijk heb ik weinig problemen met extreem rechts, ik vind alleen dat de argumenten die gebruikt worden al jaren geen hout snijden en al jaren en jaren dezelfde zijn

de eerste x-rechtse die daadwerkelijk met ligitieme redenen komt om gedachtengoed te onderbouwen moet ik nog tegenkomen

vooralsnog is het gemiddelde niveau van de extreem rechtse gedachtengang er een van:

het is ons land, en eigen volk eerst, men kijkt weinig verder dan de hypocriete neus lang is

.....

joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

mila schreef:<Tsja misschien wel, misschien voel ik me niet begrepen, of krijg ik niet duidelijk uitgelegd wat ik bedoel.>

Trek het je niet aan Bibi, het betreft alleen maar een mentale aandoening die in de jaren 70 door zeer grondige massa-hersenspoeling ontstaan is, teweten: Ziekelijk Politiek Correct.
Een soort nederlandse massahysterie, die gelukkig zo rond 2005 tot stilstand gekomen is.
Helaas is niet iedere nederlander er goed afgekomen; sommige mensen zijn ongeneeslijk Ziekelijk Politiek Correct en niets, maar dan ook niets kan ze de-hersenspoelen, en zo worden ze alsmaar neurotischer en botter bij het 'waarnemen' van vermeend 'rascisme'.
Deze aandoening gaat vaak samen met het feminisme-fetisjisme.

Groetjes Mila.
go mila!

probeerd het nog maar een keer met wat zelfbedachte pseudonogwat termen

ik ga er eens lekker voor zitten :wink:

Joy
Plaats reactie