DOE DE SEKSE TEST

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

DOE DE SEKSE TEST

Bericht door Esther Vos »

Hallo allemaal, weer een test in de aanbiedingen. Maar deze keer niet om te zien wat je bent. Deze test is van Amnesty International Vlaanderen. Kijk maar eens op:
http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=1599

Ik had er 16 van de 26 goed, een beetje mager voor een activist. Probeer het zelf eens en post je uitslag hier. Veel plezier, alhoewel?
Liefjes en groetjes Esther Vos
Let's make the world a better place, for everybody!!!
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Esther,

Ook ik zat ergens in die richting (had gehoopt dat aan het eind van de test een tellertje mij zou vertellen hoeveel ik er fout/goed had - dit bleek niet zo te zijn).

't Zijn wel schokkende vragen - waarbij ik regelmatig het gevoel had van "t zal toch niet waar zijn dat het -dit- is" en meestal was het inderdaad zo negatief... Dat bijvoorbeeld 1 op x vrouwen last heeft van het "vallen van de trap" bijvoorbeeld... Nog veel werk aan de winkel...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

Geef je het door?

Bericht door Esther Vos »

Hallo Frederique, bedankt dat je de test hebt gedaan. Het is ook de bedoeling dat het shockt en hopelijk aanzet tot actie.
Ik hoop dat anderen eerst deze berichten lezen voor ze de test gaan doen zodat ze de telling zelf op een papiertje bijhouden, al is dat niet bepaald het belangrijkste, toch?

Ik zie jouw naam regelmatig her en der verschijnen. Misschien kan je jouw vriendinnen tippen. Ik zal de mensen in België mailen of ze alsnog een teller kunnen toevoegen.
Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Esther,

Een vraag die erin ontbreekt is het verschil in beloning tussen mannen en vrouwen: verdienen vrouwen voor hetzelfde werk gemiddeld:

a) 5% minder
b) 7% minder
c) 10% minder

Groetjes,

Frederique
Het goede antwoord is b. Reken het eens uit voor je huidige salaris: 't is vaak meer dan je denkt.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

Die is simpel

Bericht door Esther Vos »

Hallo Frederique, het antwoord op die vraag is gemakkelijk. Dat moet antwoord D zijn: te weinig.
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Hoi Esther, had maar de helft goed van jou ongeveer. Ik ben dus waarschijnlijk een nog 'slechtere' activist dan jij :lol: :wink: Miste inderdaad ook het tellertje.

Tja dat met die reclame, vroeg me af of dat 't nou gaat om lingerie of fototoestel; wat zegt dat nou m.b.t. de testuitslag?

Wel erg over dat hoge percentage verminkingen en van de trap vallen. Bij jongens heet 't te zijn dat ' je van de trap bent gevallen' als je naar de kapper bent geweest. Bij vrouwen is dat dus heel anders. Erg hoor die vreselijke mannen.. Echter... vrouwen schijnen meer geweld te plegen dan dat veelal wordt aangenomen. Zo las ik laatst dat huiselijk geweld in min of meer gelijke mate door mannen als door vrouwen wordt gepleegd. Tja.. als het er dan op aan komt wie van de trap wordt geduwd, dan is waarschijnlijk de man over het algemeen de sterkste. Het blijft in ieder geval niet leuk. Ik denk dat de plegers het ook niet voor hun lol doen (uitzonderingen weer daargelaten).
Groetjes Yoelle
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Tsja,

Houdt je weer leuk een kwartiertje bezig. In deel één 2 fout, in deel twee 3 fout en in deel drie 2 fout.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

Bericht door Esther Vos »

Hoi Frederique, en anderen. Om een antwoord te geven op je multiple choice vraag heb ik dit van de amnesty site geplukt:

De bekendste filosofe van de VS, Martha Nussbaum, schreef veel over sociaal onrecht. Zoals over het lot van een vrouw die ze ontmoette in India. ‘Djajamma is net met werken gestopt. Gedurende de laatste 45 jaar heeft ze acht uur per dag bakstenen gesjouwd, 500 tot 700 stenen per dag. Ze verdiende nooit meer dan vijf roepies per dag, minder bij slecht weer. Ze kon tot twintig stenen tegelijk op een plank op haar hoofd torsen.

Mannen doen dit soort werk in de regel een paar jaar en krijgen dan minder zwaar en beter betaald werk. Vrouwen komen voor zo'n promotie nooit in aanmerking en nooit wordt hun de vaardigheden geleerd waarmee ze tot beter betaald werk zouden kunnen doordringen. Miljoenen mannen en vrouwen, zoals Djajamma, hebben nooit de tijd voor iets anders dan werken. Vrije tijd is geen luxe, het is de tijd die we nodig hebben om mens te worden


Als je nog eens iemand hoort klagen over NL, stuur ze dan effe hier langs.
Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Gebruikersavatar
Irene_y
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 20:08
Locatie: Eindhoven

Bericht door Irene_y »

Vraag me af hoeveel mannen daar een transitie maken
niet geschikt voor kinderen tot 3 jaar
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Yoelle schreef:
Vraag me af hoeveel mannen daar een transitie maken
Ik vermoed dat geslachtsoperaties er minder vaak gebeuren dan hier, maar het percentage transgenders ligt in India net zo hoog als hier. Ze worden daar Hijra's genoemd, en vormen een aparte kaste. De Hijra is in India een normaal en geaccepteerd fenomeen. Meestal voorzien ze in hun onderhoud door te dansen op bruiloften, begrafenissen, geboortefeesten en andere gelegenheden. Als een groep hijra's bij je aanbelt op je feest is het de bedoeling dat je ze binnen laat en eten geeft. Doe je dat, dan zal je huwelijk of je kind gezegend zijn, stuur je ze weg dan roep je een vloek over je af.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Monica Dreamgirl schreef:Yoelle schreef:
Vraag me af hoeveel mannen daar een transitie maken
Ik vermoed dat geslachtsoperaties er minder vaak gebeuren dan hier, maar het percentage transgenders ligt in India net zo hoog als hier.
En ook daar zullen genoeg transen zijn, die er alles voor over zouden hebben om ... als ze de kans zouden hebben ...:-?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Esther Vos
dagelijks aanwezig
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 23:03
Locatie: Helmond

over hijras gesproken

Bericht door Esther Vos »

Monica schreef
De Hijra is in India een normaal en geaccepteerd fenomeen.
Echter de waarheid is iets anders, vrees ik:

Hijras (Eunuchs) in India have virtually no safe spaces, not even in their families, where they are protected from prejudice and abuse. The recently released PUCL(K) Report on Human Rights Violations Against the Transgender Community has documented the kind of prejudice that hijras face in Bangalore. The report shows that this prejudice is translated into violence, often of a brutal nature, in public spaces, police stations, prisons and even in their homes. The main factor behind the violence is that society is not able to come to terms with the fact that hijras do not conform to the accepted gender divisions. In addition to this, most hijras have a lower middle-class background, which makes them susceptible to harassment by the police. The discrimination based on their class and gender makes the hijra community one of the most disempowered groups in Indian society.
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Gebruikersavatar
petrag
dagelijks aanwezig
Berichten: 107
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 16:42
Locatie: enschede

Bericht door petrag »

Ook ik heb mezelf even getest. Ik kwam tot 5 fouten waarvan 3 bij de reclame's

groet petra
wees niet man of vrouw, maar wees een mens
Plaats reactie