Herdenking Henriëtte/Harry Wiersinga 28 april

Algemeen

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

francis schreef:Janiek, ik heb jou wel gezien, maar je was steeds te druk met andere dingen om me even voor te stellen.
Hè, wat jammer :( ! Ik had erg leuk gevonden om in elk geval even kennis te maken. Maar wat mooi dat je geweest bent en dat het ook voor jou een positieve ervaring was.

En goed te horen dat er ook mensen vanuit de Thomaskerk zijn gekomen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Bericht door Renate den Heijer »

Zoals Janiek in één van haar reacties al schreef ben ik ook geweest. Allereerst Janiek, petje af voor het organiseren van de bijeenkomst!!!
Wat de opkomst betreft had ik ook zo op zo'n honderd aanwezigen gerekend. Temeer omdat het toch wel een beetje een spontane aktie was en dan is het m.i. lastig om op korte termijn het "het grote publiek" te mobiliseren, waar dan weer zo'n 1.000 mensen op afkomen. Ik vraag me trouwens af het “grote publiek” staat te springen om bij een dergelijke bijeenkomst te zijn.

't Was leuk om Frederique eens irl te ontmoeten. Janiek en Chantal (zij was incognito) kende ik al van diverse T*-bijeenkomsten, dus was het ff bijpraten. Jamie en Francis heb ik wellicht wel gezien, maar niet gesproken.
Dorine schreef:Janiek en Frederique ontmoet en nog wat gaan drinken, was heel fijn jullie eens in echte lijve te ontmoeten
Goh Dorine, was jij ook bij de groep die o.a. met Janiek na afloop op het terras van café Basso wat heeft gedronken? Daar was ik ook bij. Zo ja, jammer dat ik je niet ff heb gesproken.
Wie weet, misschien komt het er bij een volgende gelegenheid van.
Janiek2 schreef:er was een cameraploegje van een lokale Haagse tv-zender.
Even ter aanvulling, het was een cameraploeg van TV West. TV West zendt niet alleen uit in de Haagse regio, maar ook in het Westland, in Zoetermeer e.o., in de Goudse en Leidse regio en in de Bollenstreek. Ik verwacht dat TV West in de nieuwsuitzending van vanavond (zondag 29 april) aandacht besteedt aan de herdenkingsbijeenkomst.

Groetjes, Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Ja Janiek had het erg druk maar niet te beroerd handjes te geven :-)
En 3000 transseksuelen, waarvan weer een groot deel na haar transitie liever gewoon als vrouw in het decor verdwijnt.
Aannemende dat het mogelijk is in het decor te verdwijnen (insert Mila quote) kan ik me niet voorstellen dat je niet een gevoel van solidariteit hebt, uiteindelijk ben je zelf ook 'anders' (want in tegenovergesteld geslacht geboren) op gendervlak en zoals Frederique eens zei: 'voor de buitenwereld maakt het niks uit hoe jij je van binnen voelt' en dat hoeft ook niet uit te maken als er maar gewoon ruimte is voor elkaar

ik geloof dat er op 4 mei een tg rememberance is? Ikzelf kan dan helaas echt niet (werk) maar is ook een mooie gelegenheid je te laten zien
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

waar is die dan?
die rememberance...?

Ja dat laten zien...als groep, vind ik toch altijd een beetje moeilijk...
misschien hokjesangst ofzo ;)

hihi
x,
Mina
Gast

Bericht door Gast »

Citaat van noodles.nl over vrijdag 4 mei:

Om 19.45 gaan we gezamenlijk vanuit Rozenstraat 14 (vm. COC Amsterdam) naar het Monument op de Westermarkt. Daar worden een aantal toespraken gehouden en leggen vertegenwoordigers van de diverse groepen bloemen op het monument. Daarna is er defilé waar alle andere aanwezigen hun bloemen kunnen leggen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mina,

Op 4 mei wordt bij nationale dodenherdenking ook vaak stilgestaan bij HLBT's. Dit gebeurt in ieder geval ook in Den Haag en Amsterdam.
In Amsterdam zullen de Noodles een bloemstuk leggen bij het homomonument (zie hier voor de aankondiging hiervan).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Renate den Heijer schreef: Allereerst Janiek, petje af voor het organiseren van de bijeenkomst!!!
Dank je, maar ik was (gelukkig) niet alleen, hoor...
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Een verslag van TV West vind je hier, bij 29-04-2007. Ik vind het een mooi verslag.

Groetjes,

Frederique
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Er wordt wel steeds weer uitgegaan van het verband tussen zijn/haar dood en zijn/haar uiterlijke verschijning, maar zij/hij wordt zeer positief neergezet. Dat is mooi.

De nadruk op die politiebewaking vond ik zwaar overtrokken.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Janiek,

Dat vond ik ook, aan de andere kant heb ik ze wel wat raar en gespannen rond zien trekken: met name voordat jullie met vlag en balonnen aan kwamen lopen. Ze voelden zich niet zo gemakkelijk, ik wist toen niet waarom (de wake zelf gaf er namelijk helemaal geen aanleiding toe). Ik vond het daarom wel prettig dat TV West het even uitlegde.

Groetjes,

Frederique
Gast

Bericht door Gast »

Helaas werkt de link naar TV West niet op mijn Apple, niet in Firefox, ook niet in Safari... ik zal dinsdag op mijn werk eens kijken.
Wat was er dan met die politie? Het was wel veel ja, inclusief de nodige 'stillen' zo te zien... maar ik kon hun aanwezigheid wel waarderen. Ik probeer die dingen positief te zien, ze waren er voor onze veiligheid en hebben mijn vriendelijkste goedemiddag gekregen. En die kreeg ik ook terug.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik was ook erg te spreken over de medewerking van de kant van de politie, ook bij de voorbereiding. Wat ik jammer vind, is dat het accent in die nieuwsberichten telkens weer komt te liggen bij dat het kennelijk (opnieuw) onveilig wordt om er ongewoon uit te zien. En dat terwijl het motief van de moord nog niet opgehelderd is. Zo kun je je eigen vrees op de situatie projecteren. En als je dat beeld maar hardnekkig genoeg naar buiten brengt, vrees ik op mijn beurt dat je juist bijdraagt aan het tot stand komen van zo'n werkelijkheid.
Henriëtte/Harry Wiersinga schreef:Ik ben altijd open en iedereen weet hoe ik ben. Dat is makkelijker voor mensen om mee om te gaan. Als je onnatuurlijk bent in je gedrag, worden ze daar onzeker van. Dat maak ik zelden mee. Agressieve reacties heb ik nooit gehad.
Ik zie nog geen reden om deze boodschap als door de werkelijkheid gelogenstraft af te doen. En als dat uiteindelijk wel het geval blijkt te zijn, vind ik het geen reden om aan de kracht ervan te gaan twijfelen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Janiek,

De enige manier om iets aan dit beeld te doen is om vooral positieve berichten (filmfestival, transfusion festival) de wereld in te sturen: voor een buitenstaander is bij berichten over Henriëtte 1 en 1 al heel snel 2, hoe nauwkeurig je communicatie als organisatie ook is...
Overigens gaf ook het verhaal van de laatste spreker bij de herdenking (de aanklacht tegen de maatschappij) aanleiding tot dit soort gedachtes.

Groetjes,

Frederique
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef: voor een buitenstaander is bij berichten over Henriëtte 1 en 1 al heel snel 2, hoe nauwkeurig je communicatie als organisatie ook is...
Dat is helaas hoe het werkt en dat is hoe verharding, polarisatie, stereotyperingen, tunnelvisies ontstaan.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik denk dat dat is hoe tunnelvisies voortbestaan, niet hoe ze ontstaan.
Gevechten tegen tunnelvisies zijn gevechten waar je een lange adem voor nodig hebt.

Voor wie de nuance wou zien was het pamflet over Henriëtte heel duidelijk.

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie