eerste serieuse stap

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi esther

om te beginnen jij ook succes en sterkte wel leuk te horen dat
we dus drie weekjes achter elkaar zitten :D .

wat dat ongeduldig zijn ,mja heb ik momenteel niet echt hoor in ieder geval minder als voor mijn gesprek,enigste waar ik echt tegen opzag was niet de lengte van het hele traject eigenlijk,maar meer de lange wachtijd tot eerstvolgende geprek na intake.

ik had zoiets van ben nu eindelijk zover en op de juiste plek voor de hulp die ik nodig heb ,en ja dan werd je voor mijn gevoel gewoon weer aan je eigen lot overgelaten voor 6 tot 8 maanden voordat je ook daadwerkelijk eens die hulp ging krijgen :cry: .

maar jij bent nu de derde al die mijn meer of meer bevestigd wat ik al gehoord had dat men het team aan het versterken was.
ook jos heeft mijn dat nog even heel snel verklaart dat ze nu daadwerkelijk op volle sterkte zijn en ook daadwerkelijk aan het inlopen zijn en de doelstelling nu is die wachtijd terug te brengen naar max 3 tot 4 maanden,en het blijkt nu dat zowel jij als ik beide te horen hebben gekregen in december te bellen indien we nog niks hadden gehoord en december zit dus duidelijk in die 3 tot 4 maanden :D .

ik zal me zeker niet vastbijten in die periode hoor maar toch is al de zoveelste bevesting dat men inderdaad er serieus mee bezig is die wachtijden te verkorten en dat geeft best een fijn gevoel.

groetjes
joca
Laatst gewijzigd door no-one op zo sep 29, 2002 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi joanne

dank je en eensgelijks leuk je eens real life te ontmoeten ook als was het maar kort .

groetjes
joca
Gebruikersavatar
Wendy_
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: di feb 05, 2002 1:00
Locatie: Limburg

Bericht door Wendy_ »

Ik wil even niet degene zijn die de "goede" voornemens van het genderteam te niet doet.

Maar ik hoorde vorige week woensdag dat het 5 maanden duurde, vorige week vrijdag werd het opeens 3-4 maanden terwijl de "praktijk" uitwijst dat de huidige wachttijd 7 maanden en 1 week is.

Buiten dat bestaat er ook nog eens de mogelijkheid dat er mensen (lees psychologen) zijn die ziek kunnen worden waardoor het dus nog langer gaat duren.

Even voor de duidelijkheid ik wil niet degene zijn die hier negatieve dingen neerzet wil alleen iedereen die in hetzelfde schuitje zit net zoals ik behoeden voor teleurstellingen etc.
Ik hoop dat iedereen morgen gebeld word dat ze overmorgen voor het gesprek terechtkunnen maar wil alleen zeggen focus je niet teveel op alle "rondvliegende geruchten".

Maak voor jezelf een reeele c.q. misschien wel te overdreven planning kan het alleen maar meevallen.

Groetjes Wen
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Wendy,

kan alleen maar onderschrijven wat je zegt, in febr. j.l. kreeg ik ook te horen bel maar na 4 maanden, toen gebeld werd gezegd nee na 6 maanden, uit eindelijk zijn het 7 maanden geworden met tussendoor info over nieuwe aanpak versterking door nog een psycholoog erbij enz.
Twijfel niet aan de goede bedoelingen maar zoals zoveel in de gezondheids"zorg" zien is geloven en geduld is een schone zaak, hopelijk is het nu wel beter geregeld gun het diegene die de intake recentelijk hebben gehad, waar want dit lange wachten is gewoon absurd.

groetjes, Adriana
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi wendy en adriana

om te beginnen ja ik weet dat dit alles hypothetisch is natuurlijk en zoals ik als zei in me berichtje.
ik zal me zeker niet vastbijten in die periode hoor maar toch is al de zoveelste bevesting dat men inderdaad er serieus mee bezig is die wachtijden te verkorten en dat geeft best een fijn gevoel.
ga dus niet echt uit van max 3tot4 maanden he, en laten we ook niet vergeten als zou ik in december datum krijgen voor volgende afspraak in december hebben ze pas de indeling voor op zijn vroegst januari en misschien gedeeltelijk februari zit je alweer op 4 tot 5maanden.
wendy schreef o/a .
Maar ik hoorde vorige week woensdag dat het 5 maanden duurde, vorige week vrijdag werd het opeens 3-4 maanden terwijl de "praktijk" uitwijst dat de huidige wachttijd 7 maanden en 1 week is.

ook ik had voor mij intake van o/a els gehoord over de 5tot 6 maanden misschien zelfde bron als jij :wink: .
een ding wel zij is heel goed op de hoogte maar niet echt van dag tot dag ook zij krijgt maar eens in de zoveel tijd bericht van hoe de zaken er een beetje voorstaan , terwijl jos wel diegeen is die van uur tot uur weet hoe het ervoor staat.

adriana jij schreef
eindelijk zijn het 7 maanden geworden met tussendoor info over nieuwe aanpak versterking door nog een psycholoog erbij enz.
Twijfel niet aan de goede bedoelingen maar zoals zoveel in de gezondheids"zorg" zien is geloven en geduld is een schone zaak, hopelijk is het nu wel beter geregeld
.

wat jos mij in het kort daarover gezegt heeft is het volgende.
A/ ze zijn sinds kort nu daadwerkelijk aan het inlopen dit is een proces wat tijd nodig heeft is niet zo dat over een jaar de wachtijden verdwenen zullen zijn zeker niet.
het legde het mij uit als dat ik het moest zien dat bijv eens per 2 of 3 maanden er misschien een weekje af konden knabelen even voor de duidelijkheid(dit zijn uiteraard geen exacte cijfers). :wink:
verder heeft hij gezegt dat sinds een tijdje inderdaad op volle sterkte draaien en dat sinds enkele weken er zelf meerdere psychologen/psychiaters vast bij het team zijn gekomen.
ook zei hij nog dat de aanmeldingen min of meer stabiel waren geworden wat ook een betere indeling en planning mogelijk maakt.

wendy schreef ook.
Buiten dat bestaat er ook nog eens de mogelijkheid dat er mensen (lees psychologen) zijn die ziek kunnen worden waardoor het dus nog langer gaat duren
klopt die mogelijkheid bestaat altijd en hoeft zelfs niet alleen door ziekte te zijn hoor jos heeft mijn o/a verteld dat een deel van de achterstand ook is ontstaan door een veel leukere samenloop van omstandigheden namelijk dat drie van de vrouwelijke psychologen in de zelfde tijd uitvielen door zwangerschappen :wink: toen was er geen mogelijkheid deze mensen te vervangen.
jos zei ook dat er inmiddels ook maatregelen zijn getroffen om eventuele tijdelijke uitval van mederwerkers op te kunnen vangen .

als ik al deze dingen in beschouwing neem kan ikzelf niet tot een andere conclusie komen dan ja ze zijn er nu inderdaag serieus mee bezig de wachttijden terug te brengen en in te lopen niet meer en niet minder dit heeft gewoon tijd nodig en het zal inderdaad de praktijk zijn die uit zal wijzen of het ook inderdaad zo zal gaan.

nogmaals bijt me nergens in vast hoor en wil niemand valse hoop geven,maar al met al heb ik toch een fijn gevoel bij dit alles en heb ik goede hoop en reden om te geloven dat er in ieder geval serieus aan gewerkt wordt nu. :D .

groetjes joca

ps. en ik voel me nog steeds gewoon goed :D :D
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Joca,

waarschijnlijk heb je een beetje gelijk, wat is het geval. Ik heb een afspraak voor de 8ste deze maand en voor 7 november.

Nu heb ik vandaag het genderteam gebeld omdat ik op de 8ste in het buitenland zit en een andere datum wilde, dit was geen probleem men stelde eerst de 15de voor maar komt mij niet uit, uiteindelijk is de 24ste deze maand ingevuld en ik mocht zelf kiezen uit 3 tijden. Het lijkt erop als je nu afzegd omdat het niet kan dan men binnen 14 dagen ruimte heeft ook het feit dat ik kon kiezen uit 3 tijden op de 24ste duid erop dat er wat speel ruimte zit.

De 2de afsraak is ook verschoven naar de 26ste zal wel temaken hebben dat men er 1 maand ruimte wil hebben tussen de 1ste en de 2de afspraak.

Dus je kon best wel eens gelijk krijgen dat het wat sneller en soepeler gaat.

groetjes, Adriana
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi adriana

mooi dat te horen jammer dat het nu even botst met je werk maar ja is niet anders.

is opzich toch weer een hoopvol teken er bij dit .
laten we hopen dat ze op deze voet door kunnen gaan nu bij genderteam.

groetjes joca
Gebruikersavatar
Wendy_
ff weer wat posten
Berichten: 40
Lid geworden op: di feb 05, 2002 1:00
Locatie: Limburg

Bericht door Wendy_ »

We zullen zien laten we het daar maar op houden!!

Groetjes Wen
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Zoals gezegd had op de 24ste eerste afspraak met de psych en was dus gisteren een van de velen die het VU "bezochten" maar misschien de enigste die eigenlijk niet "ziek" was :D
Zo lang als het heeft geduurd bijna 8 maanden, zo vlot verliep het gesprek en zelfs het parkeren :evil: ging vlot :D

Het viel mij erg mee was een goed gesprek van zijn kant veel vragen, logisch hij moet proberen te onderzoeken waarom je zo ben en wat je verder wil.

Dat we hier in het algemeen behoorlijk, soms heel goed weten waar we het over hebben en wat procedures zijn bleek toen hij me vroeg ofdat ik wist wat de verdere procedure van het VU zou zijn.

Ik denk dat hij lichtelijk verbaasd was over mijn antwoord omdat hij zei: ik had het niet beter kunnen verwoorden, ik denk dat o.a. dit forum mij deze "kennis" heeft gegeven en zo zie je dat we met zijn allen elkaar helpen door o.a. info en ervaringen hier te posten.

Over een maand weer terug en een vragen liist met 251 vragen (wie heeft dit bedacht) in te vullen + 2 bladen Utrechtse Gender schaal, opsturen naar VU geen postzegel, begind erop te lijken.

groetjes, Adriana
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi adriana

top dat het eindelijk zover is voor je :D

wat dat parkeren betreft vindt ik wel meevallen hoor van de 4 keer dat ik er geweest ben zelfs maar 1 keer hoeven te betalen :o :o

enne met 251 vragen op de lijst hoef je je in ieder geval even niet te vervelen :wink:


groetjes joca
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Joca,
Na een tijd niet geweest te zijn lees ik eventjes mee.
Je had erover dat je niet hoefde te betalen voor het parkeren.
De keren dat ik bij het VU geweest ben was het steeds overvolle parkeerplaatsen en nergens je auto kwijt kunnen.
uiteindelijk na lang wachten kon ik mijn auto toch parkeren bij de VU. (betaalt)
Ik vraag mij af hoe je je auto zo makkelijk kwijt kan.
12 nov. moet ik voor de tweede gesprek.
De vragen lijst had ik al eerder van Jos gekregen en al opgestuurt.
Er zou ook een test daar gedaan worden.
Groetjes Sandra
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi sandra

wat dat parkeren betreft bij vu ik zet de auto meestal neer op de parkeerplaats direkt naast de poli door de slagbomen heen .
heb op deze parkeer plaats nog altijd kunnen staan en heb die plaats ook nog nooit niet vol gezien eigenlijk.

is ook betaald parkeren maar heb geluk gehad paar keer 1 maal automaat stuk 2 maal dat slagbomen openstonden gewoon hoefde ook niet te betalen en heb ook wel eens parkeer kaart gekregen van een aardige meneer waarop ik nog 2 uur kon blijven staan :wink:
zonder geluk vaart (parkeert)niemand wel 8)

succes de 12de nov met zowel test als gesprek

groetjes joca
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Hoi Joca,
Wat een geluk heb je gehad.
Het is best wel duur om daar te parkeren.
Ik weet het uur tarief niet precies maar het is veel duurder dan hier in de flevopolder....
Een paar keer moest ik een tijd wachten omdat het terein vol was.
Nadat er een paar auto's af gingen kon je dan weer door de slagboom.
Omdat ik toch al de zenuwen had zat ik helemaal op hete kolen.
Maar gelukkig was ik nog net op tijd.
Nog twee dagen dan ga ik weer die kant op......
Groetjes Sandra
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Sanne

Hoe gaat het eigenlijk met je gesprekken?
Bevalt het een beetje buiten de parkeerproblemen om?
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi sandra

ik weet ook het uurtarief niet hoor wil ik ook niet weten is alleen maar schrikken denk ik :roll: .
een ding is zeker is duur daar dat wel :o :x :evil: .

succes in ieder geval als je gaat met zowel parkeren :wink: en het gesprek :wink: .

laat eens horen hoe het gegaan is als je wilt.

groetjes joca
Plaats reactie