stelling in het hoenderhok

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Janiek2 schreef:Volgens mij gaat dat toch vooral over hun eigen angsten. Of over zoiets als "als straks de duivel komt om zijn jaarlijkse quotum transen te halen, dan pikt misschien toch eerder die verrekkelingen dan mij".
hahahaha!
het lijkt eerder op: "als straks de duivel komt om zijn jaarlijkse quotum transen te halen, dan hoop ik niet dat hij mijn man meeneemt".

:)
x
Mina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hoi Mina,

nou volgens mij ben je niet ontoerekeningsvatbaar als je als volwassene een sexuele relatie aangaat. Ik denk dat het gezond is je eigen verantwoordelijkheid erin te zien. Hoe slecht zo n ervaring ook voor je is geweest, misschien heeft het je geleerd wat je dus niet meer wilt. Maar als je dus wel echt slachtoffer was van die mannen, mijn excuses xx, dat is dan crimineel gedrag geweest, als het om een psychiatrisch probleem gaat dan heb je helemaal gelijk, ik ben altijd weggelopen van 'vaderfiguren' die het goed met je voor hebben en ondertussen.......

en wees maar eens minder mild hoor dat is alleen maar duidelijker
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ok vooruit dan...
Wat ik aan je denk te herkennen Dorine (en dit maal wil ik het niet eens herkennen ;) ), is dat je, (net als zoveel andere mensen, me included dus) ontzettend projecteert; zo van hoe heb ik dat gedaan, ohja zo...nou dan had een ander het dus ook kunnen doen...bijv.

als ik schrijf dat ik iets herken, is het niet omdat ik het wil herkennen (waarom zou ik? - is dat dan iets wat je zelf zoekt, herkenning?), en is het ook niet mijn bedoeling wantrouwende reactie's uit te lokken van: was het wel zo, en daar was je toch zelf bij, en je bent toch volwassen, enz enz...duh!
en ook geen "ah wat zielig" reactie's.

Kortom ik wil dat er uberhaupt geen waardeoordeel aan wordt verbonden van echtheid of alsof het een donkere kant van mij zou zijn, of wat ook...
ik vraag daar in elk geval niet om....
Schrijf liever gewoon je eigen ervaringen neer en probeer die van mij niet te keuren in je eigen licht aub. of in twijfel te trekken, dat komt nl. nogal badinerend over...
Net alsof je vermoed dat ik een bepaalde strengheid/zelfreflectie zou missen...

groeten,
Mina
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mara schreef:

En uberhaupt, lijkt het me voor ieder mens moeilijk DE goeie partner te vinden

Mara

Patricia schreef :

Ja, zeker weten . Maar daarnaast wij hebben wij wel een extra zak "bagage" die er bijkomt.

Inderdaad , het blijkt tegenwoordig voor alle mensen wel heel erg moeilijk te zijn om de juiste partner te vinden.
We hebben inderdaad een beetje een speciaal verleden 'als vrouw' , maar dat hoeft niet altijd een nadeel te zijn ..... soms kan dat ook wel een voordeel zijn.
Ergens heb je toch moeten leren functioneren tussen de mannen ..... niet dat het altijd een succes is geweest, maar ergens kan je een man toch redelijk goed inschatten.

Al geef ik wel toe dat het in Real Life soms wel moeilijk kan zijn ja .....
Weer even een verhaaltje uit de realiteit.

Zaterdag weer eens leuk op stap gegaan ....
Toch weer in contact gekomen met interessante mannen .......
Het ging toch wel weer heel vlot .... tja je bent op en top vrouw na de nodige operaties en je remmingen zijn dus ook wel helemaal weg.
Echt een fantastische avond .... op een bepaald ogenblik gaat 'hij' naar de WC.
Hij komt terug en blijkbaar had iemand hem onderweg eventjes gemeld : je moet opletten met die vrouw, daar is iets mis mee ......
Dus hij komt terug en vraagt me meteen, tiens is er iets mis met jou : Ben jij misschien gehuwd ?
Na wat aandringen van zijn kant, vertel ik het hem dan maar : ok ik ben ooit als man geboren ......bla bla bla
Zoals wel vaker ... of zelfs meestal het geval is, wil hij het uiteraard absoluut niet geloven.
Is ook niet te geloven, maar het is toch waar ... dus uiteindelijk mijn Identiteitskaart (die nog niet is aangepast wat betreft het geslacht) maar bovengehaald ........

Hij wou nog wel verder met mij .... ook vandaag nog trouwens, maar voor mezelf was de sfeer ergens verpest .... omdat ik het op dat ogenblik er gewoon niet wou over hebben en simpelweg wou genieten van het spel tussen man en vrouw.
Gewoon als vrouw in een man zijn armen liggen , zonder over 'dat verleden' te moeten beginnen.
Ergens wil je gewoon het verleden laten rusten en gewoon genieten van de passie die mogelijk is tussen man en vrouw .......
Over dat verleden moeten beginnen voelt steeds meer en meer aan als een 'koude douche' .......en wat ook is, na een tijdje begint dat voor jezelf niet meer relevant te worden ..... je leeft immers in het 'nu' en niet in het verleden.
In het 'nu' ben je vrouw en zelfs op en top vrouw .... zowel qua uiterlijk, gedrag als sociale positie.
Dat laastste loopt af en toe nog wel al eens mis, vooral omdat je toch ergens een opvoeding en jeugd als man hebt gehad.
Maar uiteindelijk is dat een detail waar vooral mannen minder opletten.
Vrouwen hebben daar wel iets meer oog voor.

Een relatie als trans-vrouw met een hetero-man, ik durf vandaag schrijven .... geen probleem.
Alleen ben ik absoluut niet snel tevreden en begin ik er niet aan als ik niks voel of niet verliefd ben.
Iemand nemen , gewoon om voor de vorm een relatie te kunnen hebben.... neen dan blijf ik liever alleen.

Groetjes,

Melina
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

melina_r schreef:maar voor mezelf was de sfeer ergens verpest ....
Hmmm, mij hangt dat ook langzaamaan de kont uit voortdurend maar te moeten zeggen, ja ik was ooit man....het verpest idd de sfeer....

.....bij mun laatste date was het namelijk ook zo.....okee het ging om niets, dat had ik vantevoren al duidelijk gemaakt, maar bij de ontmoeting moest ik dan toch weer uitleg leveren en dat doe ik nu helemaal niet graag......

......ook un paar dagen geleden op de boot van Genova naar Palermo, mun passport is ook nog nie aangepast en ik moet telkens weer uitleggen waarom ik nie met un kerel op een cabine wil......vanavond ga ik dezelfde boot weer trug pakken en ik heb nu al weer dit k*tgevoel, grrrrrr......

.....mun advokate heeft er 6 maanden over gedaan om de wijzigingen aantevragen in DenHaag, nu maar wachten wanneer ik de vonnis in handen krijg......nee joh, leuk is idd anders!

Groetjes vanuit Palermo

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Schrijf liever gewoon je eigen ervaringen neer en probeer die van mij niet te keuren in je eigen licht aub
okay
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

ja de pijn zal altijd wel blijven denk ik he? En dan ben je nog een van de weinigen waar niets aan te zien is Melina, heeft alles die diepste pijn opgelost. ook al blijf je alleen?

maar is het in ieder geval niet stukken beter nu?
lief dinnetje
Eredivisie

Dorine schreef :

ja de pijn zal altijd wel blijven denk ik he? En dan ben je nog een van de weinigen waar niets aan te zien is Melina, heeft alles die diepste pijn opgelost. ook al blijf je alleen?

maar is het in ieder geval niet stukken beter nu?

Zeker en vast.
Ik heb een fantastisch leven nu .... en zoals zovelen denk ik nu wel : ik had dit echt eerder moeten doen.
Travestie zijn en een dubbel leven heeft ook zo zijn charme, maar ergens zit je toch een stuk van jezelf te verbergen.
Nu heb ik echt niks meer te verbergen ... ik kan iedereen uitnodigen bij mij thuis zonder eerst alles in de kasten te moeten verbergen.

Uiteindelijk is mijn leven op bepaalde vlakken niet eens zo anders hoor, maar ik kan nu meer mezelf zijn.
Ik hoef geen 'mannelijke rol' meer te spelen.
Mijn werk en mijn sportactiviteit is hetzelfde gebleven.
Het enige wat dus anders is is mijn genderrol en de passende seksualiteitsbeleving in die genderrol.
Uiteraard is ook de sociale positie naar mannen en vrouwen toe helemaal anders.
Nu zien vrouwen me echt als één van hen .... soms als een vriendin of soms als een concurrente zeg maar.
Mannen zien me nu echt wel als een vrouw en behandelen me ook zo.
Zelfs als ze van mijn verleden weten behandelen ze me meestal wel echt als een vrouw .....

Groeten,

Melina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

kijk dat lees ik nou graag!

dank je wel

xx

Dorine
lief dinnetje
Eredivisie

Mara schreef :

ook un paar dagen geleden op de boot van Genova naar Palermo, mun passport is ook nog nie aangepast en ik moet telkens weer uitleggen waarom ik nie met un kerel op een cabine wil......vanavond ga ik dezelfde boot weer trug pakken en ik heb nu al weer dit k*tgevoel, grrrrrr......

.....mun advokate heeft er 6 maanden over gedaan om de wijzigingen aantevragen in DenHaag, nu maar wachten wanneer ik de vonnis in handen krijg......nee joh, leuk is idd anders!

Wel ik snap je volledig.

Het is geweldig vervelend als je je ID kaart moet bovenhalen.
Ik wil me bijvoorbeeld inschrijven bij een wielerploeg voor dames en ik kan het dus niet, want mijn ID kaart is nog niet in orde.

Gelukkig hebben we nu in België een nieuwe wet op de transseksualiteit.
Hierdoor zal ik vanaf 1 Juli een nieuwe ID kaart met een V kunnen aanvragen via een volledig administratieve weg (dus zonder rechtbank en dus zonder kosten voor een proces)
Normaal gezien moet je dan binnen de 90 dagen je nieuwe ID kaart hebben. Dus dat zal dan toch nog oktober worden......

Groetjes,

Melina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:Ik heb een fantastisch leven nu .... en zoals zovelen denk ik nu wel : ik had dit echt eerder moeten doen.
Travestie zijn en een dubbel leven heeft ook zo zijn charme, maar ergens zit je toch een stuk van jezelf te verbergen.
Nu heb ik echt niks meer te verbergen ... ik kan iedereen uitnodigen bij mij thuis zonder eerst alles in de kasten te moeten verbergen.
[Kritische mode]
Je hebt niets te verbergen...
Behalve je verleden: als iemand dat kent dan is jouw dag verpest...
[/Kritische mode]

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

[Kritische mode]
Je hebt niets te verbergen...
Behalve je verleden: als iemand dat kent dan is jouw dag verpest...
[/Kritische mode]

Neen hoor .... dat heb je niet helemaal begrepen.

Ze mogen mijn verleden kennen, alleen wil ik zelf bepalen wanneer ik het in bepaalde situaties zelf vertel.
Ik vind niet dat een ander mijn verhaal moet doen.
Heel belangrijk is voor mij het ogenblik dat je met je eigen verhaal komt.
Ik zal het dus wel vertellen voor de seks, maar zolang we daar niet aan beginnen hoeft mijn 'vriendje' of 'lover' niet meteen alle details te kennen.
Ik zal dat dus doen na enige tijd, na enkele ontmoetingen .... eventueel bij een bepaalde gelegenheid.
Maar niet noodzakelijk in een volle dancing waar je elkaar pas hebt leren kennen.
Je hoeft mensen niet meteen te confronteren met dingen .....
Ik vergelijk het een beetje met iemand die in de gevangenis heeft gezeten (omdat wij letterlijk en figuurlijk gevangen zitten in een verkeerd lichaam), die gaat daar toch ook niet meteen mee te koop lopen ?
De info over je verleden is niet relevant als je je samen goed aan het amuseren bent.

Uiteraard is dat enkel mogelijk als je voldoende passable bent, in elk ander geval hoef je niet eens je uitleg te doen.
Ik heb blijkbaar wel de keuze nu en ik ben ook van plan om dat te gebruiken om het juiste ogenblik te kiezen om me te outen bij een eventuele 'mannelijke' partner.

Hoe zou een man zich voelen als vrouwen onder elkaar gaan praten ?
Ik weet dat in die dancing mannen komen die gehuwd zijn en toch op zoek gaan naar andere vrouwen voor de seks.
Is het mijn taak om die vrouwen te informeren ?
Of moet die man maar zelf vertellen dat hij gehuwd is ?

Groeten,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nee, verzwijgen helpt. Ik denk dat er hier heel wat TV's zitten die daar een boekje over open kunnen doen. Zou dat anders zijn voor transen? Wil je soms maandelijks bloedworst staan uitknijpen?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Sterk, hoor... om argumenten te gebruiken die je "alleen maar kunt aanvoelen als je zelf hormonen gebruikt".

Over die hormonen lees en hoor je dan ook nog zoveel verschillende verhalen (die elkaar dan ook nog eens enorm tegenspreken) dat ik echt heel erg benieuwd ben hoeveel broodjes-aap-verhalen daar nu bij zitten. En dan nog blijf ik de stelling hanteren dat wat de een voelt heel anders kan zijn dan wat de ander in dezelfde omstandigheden (bijv. met dezelfde medicijnen) voelt.

Ik heb het Melina al eens eerder geschreven: ik kan me niet voorstellen dat ik one-night-stands ga doen als ik hormonen ga gebruiken (en zelfs niet nadat ik eventueel een geslachtsoperatie heb ondergaan). Ik ben daar gewoon geen mens voor. En nee, daar schaam ik me niet voor: er zijn genoeg biologische vrouwen die zich daar ook nooit voor geleend hebben en dat nog steeds niet doen. Als Melina dat wel wil - prima, 't is haar leven en 't zijn haar keuzes. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik een partner (m/v) niet van te voren zou inlichten voordat ik met hem/haar in bed zou stappen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

pff wat een ellende allemaal... ik kus wel een keer een kikker...
Plaats reactie