stelling in het hoenderhok

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Patricia1979 schreef:
mina schreef:pff wat een ellende allemaal... ik kus wel een keer een kikker...
Wel oppassen he dat ie niet giftig is :P
Afbeelding

't is duidelijk: kussen kan, likken niet.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Ik heb het Melina al eens eerder geschreven: ik kan me niet voorstellen dat ik one-night-stands ga doen als ik hormonen ga gebruiken (en zelfs niet nadat ik eventueel een geslachtsoperatie heb ondergaan). Ik ben daar gewoon geen mens voor. En nee, daar schaam ik me niet voor: er zijn genoeg biologische vrouwen die zich daar ook nooit voor geleend hebben en dat nog steeds niet doen. Als Melina dat wel wil - prima, 't is haar leven en 't zijn haar keuzes. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik een partner (m/v) niet van te voren zou inlichten voordat ik met hem/haar in bed zou stappen.

Wel Patricia heeft gelijk hoor :

Waar haal jij de informatie weg dat Melina aan one-night stands zou doen?
En uhh, flirten met mannen (want ik ga ervan uit dat je daarmee doelt op Melina's one-night stands) noem ik geen one-night stands. Flirten met mannen doet zowat elke normale gezonde vrouw.

Je wilt toch graag zo een geschikte partner vinden.

Je moet ook goed lezen Frederique, ik heb immers geschreven :

Heel belangrijk is voor mij het ogenblik dat je met je eigen verhaal komt.
Ik zal het dus wel vertellen voor de seks, maar zolang we daar niet aan beginnen hoeft mijn 'vriendje' of 'lover' niet meteen alle details te kennen.
Ik zal dat dus doen na enige tijd, na enkele ontmoetingen .... eventueel bij een bepaalde gelegenheid.
Maar niet noodzakelijk in een volle dancing waar je elkaar pas hebt leren kennen.

Je geeft op die manier weer aan dat je geen enkele ervaring hebt met het 'spel' tussen man en vrouw..... en zeker niet met de positie van de hetero-vrouw binnen dat spel.
Ik geef graag toe hoor dat ik zelf ook nog wat moet leren, al gaat dat nu wel heel snel.
Ik heb ondertussen enkele hartsvriendinnen, eentje van die vriendinnen is 35 jaar en bloedmooi ......wel die heeft op dit ogenblik zeker 15 mannen die achter haar aanzitten en waarmee ze bewust en soms onbewust aan het flirten is.
Het is niet te geloven hoe die de mannen voor haar laat lopen en hoe hard die kan zijn in 'het spel'.
Niet te geloven wat die venten voor haar allemaal moeten doen en dan zegt die soms heel gewoon ..... neen je bent toch mijn type niet.
En ja heel af en toe heeft die met één van die mannen ook wel eens seks, maar niet zo vaak hoor.

Zelf hou ik het voorlopig iets rustiger.
Ik heb nu 5 mannen die interesse in mij hebben en die ik dus af en toe ontmoet of die speciaal voor mij de zaterdag naar mijn vaste dancing komen.
3 van die 5 mannen zijn op de hoogte van mijn verleden en 2 dus nog niet.
Maar dus ook die 3 mannen die het weten hebben nog steeds interesse in mij ...... en niet om eens achter een hoekje met mij te gaan vrijen.
Neen dat doe ik zeker niet meer ....
Ze moeten openlijk laten zien dat ze interesse hebben ... dus samen dansen, slowen, kussen, gaan eten, naar de film ........
Leuk is ook dat we regelmatig als vriendinnen onder elkaar iets gaan drinken en dan de 'mannen' bespreken.
Heel tof is dat, zo dat wederzijds vertrouwen onder de vrouwen en ook het uitwisselen van info over mannen.
Ik leer heel snel nu en uiteindelijk zit het ook wel goed in elkaar hoor .... al heb ik dan wel soms wat problemen/schuldgevoelens om mannen voor mij te laten betalen voor etentjes en drankjes.
Ik ben immers gewoon om altijd alles voor mezelf te betalen, maar blijkbaar hoort het zo dat je bij een date of tijdens het uitgaan de mannen voor jou laat betalen

Het klopt verder ook wel dat onder invloed van de vrouwelijke hormonen meer behoefte heb aan menselijke warmte en aan knuffelen.
Maar voor mezelf is het toch vooral de SRS en borstvergroting, die de remmingen hebben weggenomen.
Ik zou dit als travestiet nooit hebben gedurfd .... zo openlijk flirten en knuffelen met mannen .... dat is dus echt psychisch wel enorm veranderd voor mezelf.
Ik denk dat na mijn FFS (volgende maand) het wel helemaal feest zal zijn ... want dan zal psychisch wel alles helemaal 100% in orde zijn.

Groetjes,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Patricia schreef :

En daarmee bedoel ik o.a. als je een tijdje aan de hormonen bent (en later evt srs hebt ondergaan), dan verlang je naar intimiteit, relatie's e.d. (in Melina's geval met mannen) En in veel gevallen als je direct al bekend maakt dat je TS bent of bekend is dat je TS bent, krijg je direct bij voorbaat al een deksel op je neus vanwege je 'anders' zijn.

Helemaal akkoord.
Veel mannen nemen niet eens de tijd om je te leren kennen als ze het op voorhand weten.
Je krijgt het deksel op je neus nog voor dat je maar iets hebt gezegd.
Voor een date mag je het volgens mij absoluut niet vertellen en bij de eerste kennismaking is het ook absoluut te vermijden.
Je moet mensen de kans geven om je te leren kennen en daarna kan je dan met je verhaal komen.
Waarom ?
Omdat veel mensen transseksualiteit 'onterecht' als een 'probleem' zien en als ze de keus hebben dan gaan ze liever niks beginnen met mensen die met een 'probleem' zitten.
Er is volgens mij dan ook geen enkele reden om een ster op je borst te hangen met de melding : Ik ben trans en ik ben er fier op.
Zwijgen is de boodschap en als het serieus begint te worden met iemand dan zoek je best een geschikt ogenblik om dat 'voorzichtig' en met de juiste woorden aan te brengen.
Dat is voor mezelf de beste strategie.
En dat is geen theorie hoor, dat is wat ik in Real Life het voorbije jaar (na mijn SRS) heb geleerd als hetero transvrouw in de maatschappij.

Groetjes,

Melina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

melina je bent gewoon een vrouw...
dat mensen dat vanwege wat je overkomen is anders inschatten is hun probleem..
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

nu moet ik hier weer iets zeggen omdat ik per ongeluk op quote heb geklikt ipv op wijzig!

dus dan maar: Vrede zij met u! Liefde geluk broeder/zusterschap...voor iedereen...

nu moet ik echt naar bed, moet eigenlijk morgen heel vroeg op :)
maar ja dat rebelse...das gelijk weer te herleiden naar genderdysforie dus geoorloofd he :)

wow...
(c) janiek...transgenders bepalen hun eigen regels ;)

x
Mientje
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:Je geeft op die manier weer aan dat je geen enkele ervaring hebt met het 'spel' tussen man en vrouw..... en zeker niet met de positie van de hetero-vrouw binnen dat spel.
Ik geef graag toe hoor dat ik zelf ook nog wat moet leren, al gaat dat nu wel heel snel.
Persoonlijk moet ik helemaal niets.

Dat is ook het grootste verschil tussen mij en allerlei andere vrouwen op dit forum: ik voel me niet verplicht tot wat-dan-ook op vrouw-gebied.
melina_r schreef:Ze moeten openlijk laten zien dat ze interesse hebben ... dus samen dansen, slowen, kussen, gaan eten, naar de film ........
En ook dit is een verschil tussen ons: een ander moet van mij ook niets. Laat een ander fijn zichzelf zijn, dan zien we wel wat er gebeurt...
melina_r schreef:Leuk is ook dat we regelmatig als vriendinnen onder elkaar iets gaan drinken en dan de 'mannen' bespreken.
Heel tof is dat, zo dat wederzijds vertrouwen onder de vrouwen en ook het uitwisselen van info over mannen.

Voor een date mag je het volgens mij absoluut niet vertellen en bij de eerste kennismaking is het ook absoluut te vermijden.
Je moet mensen de kans geven om je te leren kennen en daarna kan je dan met je verhaal komen.
Waarom ?
Omdat veel mensen transseksualiteit 'onterecht' als een 'probleem' zien en als ze de keus hebben dan gaan ze liever niks beginnen met mensen die met een 'probleem' zitten.
Er is volgens mij dan ook geen enkele reden om een ster op je borst te hangen met de melding : Ik ben trans en ik ben er fier op.
Jij laat je dus in een hokje stoppen: het hokje "zielig mens".

Ik ben transgender en daar ben ik trots op. Iedereen mag ook weten dat ik trans(gender) ben. Dat ik dan geen honderden mannen achter mij aan kan laten geilen en jij wel - so be it. Dat ik geen vriendinnen heb om over mannen te roddelen en jij wel - jij liever dan ik. En dat meen ik oprecht: ik heb geen enkele reden om over anderen (m/v) te roddelen en heb er een pest aan als dat wel gebeurt.

Ook in deze quote weer veel wat "moet" en pas daarna "kun" je eventueel een deel van jezelf laten zien. En veel "absoluutheid": hele strakke regels voor wat je wel en niet "moet" doen. Ik word er helemaal koud van, weet je dat?

Voor mij "kan" er meer. En niets "moet". En ik ben wel trots dat ik dit proces aanga en goed doorsta. En ik ben er nog trotser op dat men nu een deel van mij ziet wat men nooit gezien heeft. Een authentiek deel, niet een deel dat zichzelf voortdurend wegcijfert opdat "het goed in de maatschappij past". Zo te lezen staan wij duidelijk anders in het leven...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Morbide schreef:Nee, verzwijgen helpt. Ik denk dat er hier heel wat TV's zitten die daar een boekje over open kunnen doen. Zou dat anders zijn voor transen? Wil je soms maandelijks bloedworst staan uitknijpen?
Ik miste de laatste tijd iets op dit forum. Ik kon het niet helemaal plaatsen, maar toen wist ik het: relativeringsvermogen en gevoel voor humor... (leedvermaak reken ik even niet mee). Maar op onverwachte momenten wordt mijn geduld dan toch weer beloond :wink:

Joyce
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

Persoonlijk moet ik helemaal niets.

Dat is ook het grootste verschil tussen mij en allerlei andere vrouwen op dit forum: ik voel me niet verplicht tot wat-dan-ook op vrouw-gebied.

Inderdaad, maar je bent dan ook geen vrouw en wil dat ook niet zijn.
Je wil iets tussen man en vrouw zijn.
Vrouw zijn is toch binnen de maatschappij ergens gebonden aan regels.
Zeker als je op zoek gaat naar een mannelijke partner

melina_r schreef:
Ze moeten openlijk laten zien dat ze interesse hebben ... dus samen dansen, slowen, kussen, gaan eten, naar de film ........

En ook dit is een verschil tussen ons: een ander moet van mij ook niets. Laat een ander fijn zichzelf zijn, dan zien we wel wat er gebeurt...

Niets, je blijft gewoon eenzaam en je komt naar anderen over als onpersoonlijk en mogelijk ook als totaal oninteressant.

Jij laat je dus in een hokje stoppen: het hokje "zielig mens".

Geen idee hoe je daar nu bijkomt ?
Ik ben helemaal niet zielig, integendeel ik geniet van mijn leven en elke dag.
Soms is mijn uitstraling zelfs zo sterk dat mensen spontaan tegen mij beginnen te praten .... alsof ik het geluk gewoon aan het uitstralen ben.

Ik ben transgender en daar ben ik trots op. Iedereen mag ook weten dat ik trans(gender) ben. Dat ik dan geen honderden mannen achter mij aan kan laten geilen en jij wel - so be it. Dat ik geen vriendinnen heb om over mannen te roddelen en jij wel - jij liever dan ik. En dat meen ik oprecht: ik heb geen enkele reden om over anderen (m/v) te roddelen en heb er een pest aan als dat wel gebeurt.

Met andere woorden ik ben mezelf en de prijs die ik daar graag voor betaal is totale eenzaamheid.
Om eerlik te zijn , als dat bij mij het resultaat zou zijn dan zou ik mijn transitie mislukt noemen.
Ik heb net een M- V transitie achter de rug om wel in de maatschappij te passen en niet om er nog meer naast te vallen.
Wat jij roddelen noemt, noemen wij gewoon bijpraten.
We geven elkaar onze opinie en proberen elkaar te helpen met het vinden van de juiste partner.
Het is een normaal sociaal contact onder vrouwen lijkt mij.
En over dat mannen achter je aan geilen ..... je weet echt niet wat je mist hoor. Het voelt soms echt wel goed om in de rol van 'prooi' te zitten als vrouw.

Ook in deze quote weer veel wat "moet" en pas daarna "kun" je eventueel een deel van jezelf laten zien. En veel "absoluutheid": hele strakke regels voor wat je wel en niet "moet" doen. Ik word er helemaal koud van, weet je dat?

Dat is toch met alles zo in de maatschappij ?
Hoe behaal je anders een diploma aan de universiteit ?
Hoe behaal je je rijbewijs ?
Hoe geraak je aan werk ?
Uiteindelijk is bijna alles onderhevig aan 'gedrags'regels.

Voor mij "kan" er meer. En niets "moet". En ik ben wel trots dat ik dit proces aanga en goed doorsta. En ik ben er nog trotser op dat men nu een deel van mij ziet wat men nooit gezien heeft. Een authentiek deel, niet een deel dat zichzelf voortdurend wegcijfert opdat "het goed in de maatschappij past". Zo te lezen staan wij duidelijk anders in het leven...

Ik vind het heel fijn voor jou dat je jezelf kan zijn.
Je moet alleen eens nadenken over de prijs die je moet betalen om jezelf te kunnen zijn.
Je zet je in feite gewoon helemaal naast de maatschappij.
Een beetje zoals een travestiet in de kast dat ook doet.
Want als die aan travestie doet dan stopt hij/zij zich ook helemaal weg voor elke vorm van interactie met anderen binnen de maatschappij.
Iets zegt mij dat je vroeg of laat spijt zal krijgen van die houding en dat uiteindelijk je 'afzonderen' moeilijk te houden zal zijn.
Je leeft nu min of meer zoals ik dat deed in mijn travestie-tijd ..... ik doe mijn zin, maar ik heb absoluut geen intense sociale interacties.
Alle contacten zijn onpersoonlijk en diepgaande relaties zijn zo goed als onbestaande.
Je kan dat inderdaad afdwingen en dat werkt ook wel voor een tijdje.
Alleen hou je dat geen heel leven vol, het begint te knagen na een tijdje.
Je wil ook wel eens wat dieper sociale contacten na een tijdje, ja zelfs een echte relatie met iemand af en toe

Groetjes,

Melina
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

even heel kort door de bocht maar ik denk dat je het al van me wist van ons gesprekje Frederique: gevoelsmatig ben ik het helemaal met Melina eens, maar met mijn verstand meer met jou (realisme). ik volg mn gevoel... maar moet mn verstand gebruiken (lastig hoor)

dat kan wel een bron van zielig/ongelukkig zijn. Je kan ook zeggen omarm je t-zijn en maak er het beste van als vrouw, het is allemaal realistisch.

Maar het liefst, tja

Ik ben in ieder geval heel blij voor je Melina, het is niet veel tsen gegeven nooit 'door de mand te vallen' op uiterlijkheden. Ik denk wel dat Frederique iets duidelijk maakt over enorm sterke persoonlijke ontwikkeling zodanig dat ze ook niet meer bang is voor de wereld, daar kan menigeen wat van leren, heb ik respekt voor

niemand zegt: kom maar meisje de wereld wacht op je. dat gebeurt alleen als je als bio meisje geboren bent. Je zal vanuit jezelf geboren moeten worden en daar is de kracht voor nodig die Frederique toont (tenzij je van nature passabel bent )

Ik denk ook Melina dat wij meer van jou kunnen leren dan andersom daarom is het leuk dat je hier toch schrijft, en niet alleen bijv op Libelle Forum :-)

en tja wat de liefde betreft, dat is ook een rotsig pad, ik hoop dat je die vindt, een mooi uiterlijk kan dan juist een handicap zijn, echte liefde laat zich niet leiden door aardse dingen
Gast

Bericht door Gast »

melina_r schreef:Je geeft op die manier weer aan dat je geen enkele ervaring hebt met het 'spel' tussen man en vrouw..... en zeker niet met de positie van de hetero-vrouw binnen dat spel.
Ik heb ondertussen enkele hartsvriendinnen, eentje van die vriendinnen is 35 jaar en bloedmooi ......wel die heeft op dit ogenblik zeker 15 mannen die achter haar aanzitten en waarmee ze bewust en soms onbewust aan het flirten is.
Het is niet te geloven hoe die de mannen voor haar laat lopen en hoe hard die kan zijn in 'het spel'.
Niet te geloven wat die venten voor haar allemaal moeten doen en dan zegt die soms heel gewoon ..... neen je bent toch mijn type niet.
En ja heel af en toe heeft die met één van die mannen ook wel eens seks, maar niet zo vaak hoor.
Hoi Melina,
Ik ken je niet, maar ik vind het beeld dat je hier neerzet een beetje Barbie-achtig.
Het valt denk ik nog niet mee om als mooie meid volwassen te worden zonder verpest te raken.
Als er toch lange rijen kerels kwijlend voor je staan, waarom zou je dan niet lekker je bekkie laten voeren en ze aan het lijntje houden?
Wel... omdat dat weinig karakter toont. En omdat je er geen echte contacten aan overhoudt, hooguit dure luchtjes.

Er zijn ook Barbie-mannen hoor, die heten dan Ken.
Brengen ook zoveel mogelijk hartjes op hol en spelen ze allemaal uit.
Niet mijn type mensen.

Een beetje flirten is leuk. Een man die (op een leuke manier!) interesse toont, maakt dat ik me heerlijk het vrouwtje kan voelen.
Maar mensen zijn geen dingen. Ook niet als je een 'lekker ding' bent.
Ik heb veel meer bewondering voor een vrouw die zelf wil afrekenen dan voor het nuffige gedoe wat jij beschrijft.
Groetjes
Francis
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Go francis!!!!!! :)

geweldig :)

haha
kus,
Mina

(ik zal zo wel even reageren... ik ben dooooodziek! eerst even bij de supermarktproberen te komen) :)
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

ik kan me heel goed vinden in datgene wat Francis net schreef. Als zijnde iemand met een hele fijne en langdurige relatie vind ik dat "het spel" wel een geintje is voor de slaapkamer (best plezierig overigens) :D , maar een relatie er op na houden vergt veel inzet, goede communicatie en vooral het elkaar vrij laten in elkaars keuzes en ontwikkeling als mens.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik vind Melina's beschrijving van haar belevingswereld van dit moment heel authentiek en vanzelfsprekend. Zo beleven veel meisjes van tegen de twintig de wereld die a.h.w. aan hun voeten ligt. En als ik het goed begrijp zal zij zich qua moment van seksuele ontwikkeling meer in hén herkennen dan in transen of trava's die wel een relatie als man hebben gehad. Ik zou zeggen, geniet ervan, met volle teugen.

Mijn dochter vertelde me laatst een verhaal uit één van haar meidenbladen over het "sloerietijdperk". Een zelfbewuste jonge vrouw beschreef haar leven tussen de 20 en 30. Ze had de perfecte man aan de kant gezet, omdat ze iets ana zich voelde knagen; een paar jaar de beest uitgehangen, om er achter te komen dat ze toch beter bij die man had kunnen blijven. Ze ging naar hem terug en hij was dolblij. Ze leefden nog lang en gelukkig. Gelukkiger dan haar vriendinnen, die al van tevoren wisten dat ze na een "sloerietijdperk" spijt zouden krijgen en dan de man van hun leven kwijt zouden zijn. Die leefden verder met het knagen van wat ze zich uit "wijsheid" ontzegd hadden.

Een beetje de parabel van de verloren zoon van Jezus.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gast

Bericht door Gast »

Blij dat ik benadrukt heb dat ik Melina niet ken.
Ik reageerde vooral op de bloedmooie vriendin van 35, en hoe bewonderend er over haar hardheid werd gesproken.
Die reactie zegt ook veel over mij natuurlijk.
Veel te soft om Ken te zijn, en dan krijg je weleens klappen.
lief dinnetje
Eredivisie

Francis schreef :

Ik reageerde vooral op de bloedmooie vriendin van 35, en hoe bewonderend er over haar hardheid werd gesproken.

Wel ja ik vond het ook wel hard hoor.
Ik denk soms ook wel, amai die venten.....

Ik schreef dan ook :

Zelf hou ik het voorlopig iets rustiger.

.............

Ik leer heel snel nu en uiteindelijk zit het ook wel goed in elkaar hoor .... al heb ik dan wel soms wat problemen/schuldgevoelens om mannen voor mij te laten betalen voor etentjes en drankjes.
Ik ben immers gewoon om altijd alles voor mezelf te betalen, maar blijkbaar hoort het zo dat je bij een date of tijdens het uitgaan de mannen voor jou laat betalen.

Opvallend hierbij is dat veel mannen zelf aangeven dat ze horen te betalen voor de vrouw !
Dus uiteindelijk is het niet enkel de vrouw hoor, neen mannen zitten ook met die 'verwachting'.
Dat is gewoon iets dat ik heb geleerd bij mijn internetdating ......
Plaats reactie