Transgenderzorg verder uitgekleed

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Pfffffff.......ik maak maar lekker vele kilometers en ga naar Thailand in verwachting dat ik het misschien als aftrekpost kan aangeven bij die jaarlijkse blauwe brief :roll:

Wonderen verwacht ik namelijk niet in NL!

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Geen Lid meer
daar ben ik weer
Contacteer:

Bericht door Geen Lid meer »

Natuurlijk, je mag geen eigen mening hebben dan heb je meteen iemand tegen je das waar
Esther Vos schreef: Het enige dat je met jouw houding bereikt is dat je iemand tegen je krijgt.

Ik had eerst de brief gelezen en toen pas gepost, ik heb met geen enkel kwaad of verkeerd woord gesproken over t VU of t COC
vind t juist heel goed wat ze doen, ik had t er juist over dat het CVZ en de verzekeraars t onnodig lijken te vinden die vergoedingen
en het dus uit het pakket willen halen, jij leest juist niet goed, ik had t niet over de primaire geslachtskenmerken,
ik zei immers dat de SRS wel vergoedt wordt maar de secondaire geslachtskenmerken zoals adamsappel en beharing niet
lees mijn post nog maar eens en dan de reacties uit de telegraaf dan zie je wat ik bedoel en hoeveel mensen t nodig vinden die vergoedingen
lijkt erop dat bijna 100% tegen is, hoeveel procent zou dat bij het CVZ en de verzekeraars zijn?
we hoeven vast geen twijfel te hebben, het CVZ zal vast het beste met ons voorhebben lol, ze timmeren immers aardig aan de
weg om alles onmogelijk te maken voor de ts/tg (Bron COC: Het College voor Zorgverzekeraars (CVZ) zet het mes in de zorg
aan transseksuelen.) Het is echt een kwestie van tijd voordat ook de SRS niet meer vergoed zal worden als t zo doorgaat.
Esther Vos schreef: Doe jezelf een plezier en lees die hele brief en van wie die afkomstig is en er zal je veel meer duidelijk worden. Het genderteam is niet alleen een groepje medici in een ziekenhuis. Zij zijn een nationaal en internationaal erkend adviesorgaan op dit gebied en zeer gerespecteerd, ook door verzekeraars.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Die reacties op de site van de telegraaf zijn misschien niet erg representatief voor de gemiddelde Nederlander. Kijk nog eens bij de reactie's op stand.nl; Ik vind het zelf (een beetje onverwacht) een inhoudelijke discussie.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Zodra wij niet meer meeschreven polaardiseerde de discussie weer. Heel leuk om te zien - en voor mijn gevoel ook representatief voor wat er verder in de samenleving gebeurt: zolang je geen mensen kent die het echt aangaat een hele sterke mening, zodra je iemand kent die het echt aangaat wordt dit beeld genuanceerder.

Het versterkt mijn mening dat transgenders en transseksuelen heel veel aan hun eigen positie kunnen doen door zichtbaarder te worden.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Frederique schreef:
Het versterkt mijn mening dat transgenders en transseksuelen heel veel aan hun eigen positie kunnen doen door zichtbaarder te worden.
en meer valt er niet over te zeggen.

Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Het versterkt mijn mening dat transgenders en transseksuelen heel veel aan hun eigen positie kunnen doen door zichtbaarder te worden.
Dus zo onpassabel dan mogelijk tonen, dat ook iedereen kan zien, dat er iets nie klopt.....of wat bedoel je hiermee :roll:

groetjes

Mara
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Ook wel opvallend trouwens dat die scheldpartij op de Telegraaf-site zonder uitzondering autochtoon klinkende namen zijn.

Komt ook wel overeen met mijn eigen ervaringen tot nu toe, trouwens.
Esther Vos
dagelijks aanwezig

.

Bericht door Esther Vos »

Mara schreef:
Dus zo onpassabel dan mogelijk tonen, dat ook iedereen kan zien, dat er iets nie klopt
Frederique kan en zal ongetwijfeld voor zichzelf spreken, maar ik wil hier ook op reageren.
Er is niets gezegd over passabiliteit en het getuigt alleen maar van slechte smaak om zoiets in iemands woorden te leggen.

Dat er iets niets klopt bewijzen de reacties bij de Telegraaf alleen al, maar ook vele draadjes op dit forum.
Als je het eens van een ander wilt horen/lezen ga maar eens naar de site van http://www.tgeu.net en lees waar deze groep voor staat.

En voordat je denkt dat ik hier leden voor aan het werven ben: Dat heb je heel goed gezien, kost slechts 25 euro.

Liefjes en groetjes Esther
Rule #1 Let's make the world a better place, for everyone
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Esther, er zijn massaal vrouwen die als mannen geboren zijn die gewoon geen zin erin hebben als iets speciaal te worden gezien......als Frederiques levensplanning zo eruitziet un tg-levensstyle te creeren en de wereld ermee te verbeteren, dan mag zij dat doen, maar ze moet niet verwachten, dat daar iedereen aan meedoet :wink:

Het is al erg genoeg voor me, dat ik in bepaalde opzichten nog te mannelijk oog en nee onzichtbaar ben ik nie maar voel me ook nie geroepen om de wereld te missioneren! Opvallen doe ik al anders.....erg genoeg..... :roll:

Mara
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

knuffel Mara

tja zo is het, ik voel het ook niet meer als gebrek aan zelfvertrouwen, je kan toch niet ' leren' om het leuk te vinden niet als jezelf te worden gezien?
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Mara schreef:Nou Esther, er zijn massaal vrouwen die als mannen geboren zijn die gewoon geen zin erin hebben als iets speciaal te worden gezien......als Frederiques levensplanning zo eruitziet un tg-levensstyle te creeren en de wereld ermee te verbeteren, dan mag zij dat doen, maar ze moet niet verwachten, dat daar iedereen aan meedoet :wink:

Het is al erg genoeg voor me, dat ik in bepaalde opzichten nog te mannelijk oog en nee onzichtbaar ben ik nie maar voel me ook nie geroepen om de wereld te missioneren! Opvallen doe ik al anders.....erg genoeg..... :roll:

Mara
Op zich wel begrijpelijk, maar als iedereen dat zo doet levert het wel een praktisch probleem op; Dan verdwijnt het onderwerp transgender in de obscuriteit en dan wordt het nog veel slechter voor de gemiddelde transgender (zie bijvoorbeeld VS)
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Alles goed en wel Wendy, maar het spijt me dan.....ik zal het liefst superstealth leven maar troost je....ik loop daadwerkelijk als transgender......er zijn nog genoeg die me voor man uitmaken op eerste gezicht :wink:

Maar en ja hier krijgt diegene weer un steek(alvast sorry Frederique), vind ik de oproep zichtbaarder te zijn van iemand raar klinken, die maar tussen werk, foren, musea en de kassiere van de super leeft, misschien nog ergens incocnito in een of andere hotel alleen op vakantie en af en toe naar de menselijke interaktie vervangende coach......

.....is dat dan un vorm van zichtbaarzijn??? En elders maar propageren, dat mensen eerst zichzelf moeten zijn en daar nog un lange weg hebben te gaan, Frederique jij hebt daar zeker een niet minder lange weg te gaan, een van de langsten durf ik te stellen, want nu ben je blijkbaar eerst bij je obsessie over rokken en borsten aangelangt, de twee onderwerpen die ik net zo vaak in je postings lees als het woord angst,l twee onderwerpen, die je zozeer boeien, dat je mogelijk daar 's avonds daglijks onder je laken......nee...laat maar......

.....sorry maar heb jij in je real life uberhaupt hechte contact of uitwisseling met andere vrouwen lieve Frederique, ik bedoel bios of beperkt het zich alleen op dat je ze ziet lopen of dat ze een bank voor je in de bus zitten....hoe vaak heb jij iemand op bezoek en hoeveel verschillende mensen zijn het :roll:

Met een rok door de buurt fietsen find jij wel zichtbaar zijn, maar een echte sociale leven met andere mensen lijkt me dat nie echt.....maar het kan dat je niet anders wilt, dan is het ook weer goed.....

Tis alleen moeilijk te snappen, weet je :roll: ik bvb zal nie kunnen zonder mun vrienden die de roddel over mij meekrijgen op werkvloer, vrije tijd of waar dan ook......ik kan me ook vinden in Milas stelling, dat je un beetje ver naast de realiteit loopt......soms vind ik je een en een fantast.....

.....het is maar mun mening, je hoef zich daar ook niet teveel van aan te trekken als ik in de fout ben, hoor!!!

Mara
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

godver :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik hoop echt dat dat niet doorgaat
Mijn verzekering (IZZ) is een directe dochter van hun

Op zich heb ik wel geluk met mijn uiterlijk, maar ik heb super veel last van overbeharing :(
vooral in mijn gezicht

Ik kan het wegduwen met plamuur maar met warme temperaturen is dat echt niet prettig.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Meenste nich dat da van de moonen minder werd Tijgertje.....was bij mich wel 't geval wah :wink:

Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

"Na jaren in de VS te hebben gewerkt in de transgenderzorg, viel het Arianne van der Ven op hoezeer Nederlandse transen hun best doen zo 'gewoon' mogelijk te zijn. De behoefte aan assimilatie weerspiegelt zich in een gebrek aan solidariteit én een rigide transgenderzorg. Dat ziet er in de VS heel anders uit."

(bron: de inleiding een artikel van Arianne van der Ven)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie