Transgenderzorg verder uitgekleed

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Trina schreef :

Eerst verpest 'de roker' regelmatig mijn avond

- Jouw probleem, moet je maar niet uitgaan, uitgaan betekent, uit je dak gaan, en daar hoort roken en drinken bij, wil je geen last hebben van rokers, moet je niet uitgaan, een rookverbod is schandalig.

Oh ja en wat geeft een ander het recht om rechtstreeks mijn gezondheid aan te tasten ?

Een privé-verzekering daar betaal je immers de bijdragen voor en is dan eigenlijk hetzelfde principe als een auto-verzekering of brandverzekering.

- Nee dat is niet hetzelfde, er moet schade geleden zijn, daarvoor verzeker je jezelf, net als bij ziekte.

Zoals hierboven reeds beschreven : genderdysforie is een psychische aandoening en geen fysieke aandoening.
De psychische aandoening heeft echter wel fysieke gevolgen.
Er zijn wel meer aandoeningen die psychisch van aard zijn.
Anorexia, boulemie .....

Het gaat hier telkens om ziekte, niet om een luxe probleem..........

Roken en de gevolgen van roken zie ik nu eens absoluut als een luxeprobleem. Je hebt de vrije keuze om die dure sigaretten te laten of om eventueel die zeer ongezonde gewoonte gewoon af te leren.

Er zijn ook nog een aantal vragen onbeantwoord gebleven.....

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Trina, ik vind je opschrift wel leuk :

De enige waarheid, is de waarheid die zichbaar is... en van nature is geboren.

Ik veronderstel dat jij dan geen hoofddoek wil dragen ?
Je doet wat je wil en de waarheid mag zichtbaar zijn .....
hoofdhaar is immers heel mooi en van nature geboren ....

Groeten,

Melina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Trina schreef:
- Alsof jij alle sbegrijpt. Ik vind je epistel nogal arrogant en nogal zelfzuchtig..
Hmmmm that feels okay to me...
Dank je Trina!

Maar zeg eens, van jou verhaal klopt werkelijk niets hoor...je gedraagt je gewoon als een man, "als vrouw" dan ben je niet genderdysfoor, dan ben je gewoon een mannelijke vrouw...

Roken en ongezond eten zijn luxeproblemen (ware het niet dat gezond eten tegenwoordig moeilijk te krijgen en betalen is maar dat terzijde)....
Genderdysforie is iets wat je met je geboorte meekrijgt.. het zijn idd een handjevol mensen die niet voor die situatie gekozen hebben...
dat is het mooie van een solidair systeem...
Het helpt mensen die ziek worden van een luxeproblemen (overgewicht, longkanker door roken) enz...en ook mensen die een aangeboren afwijking hebben waar ze zelf geen keuze in hebben gehad aan een beter leven...

Ik ben het dan ook totaal niet met Melina (en Dorine) eens dat alleen mensen die het zelf kunnen betalen in aanmerkingen zouden moeten komen voor dergelijke behandelingen.

groetjes,
Mina
lief dinnetje
Eredivisie

Mina schreef :

Ik ben het dan ook totaal niet met Melina (en Dorine) eens dat alleen mensen die het zelf kunnen betalen in aanmerkingen zouden moeten komen voor dergelijke behandelingen.

Ik heb nooit geschreven dat je het zelf moet betalen.
Ik heb geschreven dat het moet gedekt/opgevangen worden via de afzonderlijke hospitalisatie-verzekering (DKV, Hospitalia)

Groeten,

Melina
Trina
ff weer wat posten

Get a life!

Bericht door Trina »

mina schreef:
Trina schreef:
- Alsof jij alle sbegrijpt. Ik vind je epistel nogal arrogant en nogal zelfzuchtig..
Hmmmm that feels okay to me...
Dank je Trina!

- Dank je? ben je zo dom of vind je het leuk om jezelf zoveel geweld aan te doen?

Maar zeg eens, van jou verhaal klopt werkelijk niets hoor...je gedraagt je gewoon als een man, "als vrouw" dan ben je niet genderdysfoor, dan ben je gewoon een mannelijke vrouw...

- Jij bepaalt niet voor mij wat ik ben !!!

Roken en ongezond eten zijn luxeproblemen

- O wja? kinderen in africa eten ook ongezond, vind je dat dan een luxeprobleem? En die uitlaatgassen van al dat vieze verkeer? Dat snuif je ook op he? luxeprobleem van degene die geen auto rijdt maar er wel kanker aan overhoudt?

(ware het niet dat gezond eten tegenwoordig moeilijk te krijgen en betalen is maar dat terzijde)....

- Dat is misschien wel zo, maar dan moet je er andere dingen maar gewoon voor opzij zetten. eten is het belangrijkste

Genderdysforie is iets wat je met je geboorte meekrijgt..

- Ach kom op nou, het is een psychische stoornis...

het zijn idd een handjevol mensen die niet voor die situatie gekozen hebben...

- goede therapie werkt.

dat is het mooie van een solidair systeem...
Het helpt mensen die ziek worden van een luxeproblemen (overgewicht, longkanker door roken)

-Is geen luxe probleem, heel veel mensen eten ongezond, omdat je zelf al eerder zegt dat gezonde voeding niet te betalen is. Hoe kan het dan zijn dat overgewicht, dat veroorzaakt wordt door goedkope voeding, een luxeprobleem is ?

enz...en ook mensen die een aangeboren afwijking hebben waar ze zelf geen keuze in hebben gehad aan een beter leven...

-Er is overal een keuze in: accepteren wie je bent is ook nog een keuze, raaskallerij dus..

- Leef je soms van een uitkering of zo? Get a Life!

groetjes,
Mina
De enige waarheid, is de waarheid die zichtbaar is... en van nature is geboren.
mina
Eredivisie

Re: Get a life!

Bericht door mina »

- Dank je? ben je zo dom of vind je het leuk om jezelf zoveel geweld aan te doen?

Nee hoor, ik heb nu eenmaal niet zoveel met mensen die zichzelf laf, egoistisch en kortzichtig presenteren zoals jij,
elk negatief woord over mij uit jouw mond is dan alleen nog maar complimenteus hoor :)

Ik vind wel dat je een leuk gevoel voor humor hebt... moslima die zich soms man voelt en met een opplaksnor rondloopt...
:D

En dus bepaal jij ook niet wat een ander is. ;)

- O wja? kinderen in africa eten ook ongezond, vind je dat dan een luxeprobleem? En die uitlaatgassen van al dat vieze verkeer? Dat snuif je ook op he? luxeprobleem van degene die geen auto rijdt maar er wel kanker aan overhoudt?

Goh meid, je schijnt het allemaal zo goed te weten...wat doe jij aan deze wereldproblematiek...een beetje op fora rondhangen en je frustratie's lekker van je afschrijven? wel fijn dat je zo begaan bent met de problemen in de wereld...dat is mooi...

Ja daar weet jij vast alles van, psychische stoornissen :)

- goede therapie werkt.

Zie je wel :D

groetjes,
Mina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:3) Wat met mensen die echt ziek worden ten gevolge van hun slechte eet en leefgewoonte ? Ik denk dan bijvoorbeeld aan suikerziekte type 2 (komt voor op latere leeftijd, vaak ten gevolge van overgewicht/en slechte eetgewoonte)
Blij dat je hier over begint. Je citeert echt uit het grootste onzinonderzoek dat ooit gedaan is.

Het is een onderzoek, gedaan door een zorgverzekeraar, waar als uitkomst uit kwam dat 25% (JA, MINDER DAN DE HELFT!) van de onderzochte type-2-diabetespatienten van hun diabetes afkwam als men gezond ging eten en sporten.

Daaruit trok men de INCORRECTE conclusie dat alle type-2-diabeten hun ziekte aan zichzelf te wijten hebben.

Diabetes is in hoge mate erfelijk. Het komt inderdaad vaker voor bij mensen die ongezond eten en te dik zijn. Maar om daarmee automatisch de omgekeerde conclusie te trekken dat iedereen met type-2-diabetes dit aan zichzelf te wijten heeft is echt KLINK KLARE NONSENSE.

Groetjes,

Frederique
(Type-1-diabetes die zich heeft opgewonden over deze incorrecte beeldvorming)
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: Wat een vooroordelen toch...

Trina schreef:Ik word een beetje moe van de vooroordelen. En hou eens op met dat woord gender, dat irriteert en dat stigmatiseert!

Jullie willen toch niet gestigmatiseerd worden? Praat dan uberhaupt niet over Gender.
Ik vind gender een mooi woord.

Maar misschien ben ik als transgender ook wel een beetje bevooroordeeld.

Groetjes,

Frederique
Trotse transgender.
Trina
ff weer wat posten

Bericht door Trina »

mina schreef:- Dank je? ben je zo dom of vind je het leuk om jezelf zoveel geweld aan te doen?

Nee hoor, ik heb nu eenmaal niet zoveel met mensen die zichzelf laf, egoistisch en kortzichtig presenteren zoals jij,

- En wat doe jij nu dan? Je presenteert je idem.

elk negatief woord over mij uit jouw mond is dan alleen nog maar complimenteus hoor :)

Zo was het ook bedoeld, zwijnen voor de paarlen ipv andersom.

Ik vind wel dat je een leuk gevoel voor humor hebt... moslima die zich soms man voelt en met een opplaksnor rondloopt...

- Humor, ik ben bloedserieus?
:D

En dus bepaal jij ook niet wat een ander is. ;)

-Maar Allah wel!

Goh meid, je schijnt het allemaal zo goed te weten...

- Ik weet dat ik een meid bent, iets dat jij nooit zult kunnen worden, omdat je een piemel hebt hangen, Ik heb een vagina, en daar ben ik blij mee, ook met mijn tieten, ondanks dat kan ik me nog man voelen hoef ze niet af te binden!

wat doe jij aan deze wereldproblematiek...
- ik heb geen auto en doe gezond

een beetje op fora rondhangen en je frustratie's lekker van je afschrijven?

- Gezien het aantal berichten dat jij hebt geschreven heb je het zeker over jezelf of niet? Mister kunstmatica...

wel fijn dat je zo begaan bent met de problemen in de wereld...dat is mooi...

Ik wel, jij lijkt alleen maar met je eigen problemen begaan te zijn als ik alles zo teruglees

Ja daar weet jij vast alles van, psychische stoornissen :)

-Ja ik analyseer dit forum al tijden, vandaar. Ik heb niet voor niets een studie sociale psychologie gedaan.

- goede therapie werkt.

Zie je wel :D

- Maar sommigen zijn niet meer te redden!!

Wie de schoen past trekke HEM aan.

groetjes,
Mina
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: hoi

Trina schreef:Dank je fredje

Voor het welkom heten, je bent de eerste.
Graag gedaan, hoor...

Ik heet alleen geen Fredje. Net zo goed als jij geen Tritia heet :wink:

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<-Maar Allah wel!>

Godallahmachtig......jouw allah bepaald helemaal nix, dat doet mijn Jahwe!

Mila.
Trina
ff weer wat posten

Re: hoi

Bericht door Trina »

Frederique_ schreef:
Trina schreef:Dank je fredje

Voor het welkom heten, je bent de eerste.
Graag gedaan, hoor...

Ik heet alleen geen Fredje. Net zo goed als jij geen Tritia heet :wink:

Groetjes,

Frederique
Okay Fredje! :)
Trina
ff weer wat posten

1 pot nat.

Bericht door Trina »

mila schreef:<-Maar Allah wel!>

Godallahmachtig......jouw allah bepaald helemaal nix, dat doet mijn Jahwe!

Mila.
1 pot nat.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Trina schreef: O wja? kinderen in africa eten ook ongezond, vind je dat dan een luxeprobleem?
Heeft er niks mee te maken! We leven hier en niet in afrika.
Trina schreef: En die uitlaatgassen van al dat vieze verkeer? Dat snuif je ook op he? luxeprobleem van degene die geen auto rijdt maar er wel kanker aan overhoudt?

Dat is het gevolg van onze levensstijl, dit is een probleem dat collectief veroorzaakt word, en waar we dus collectief voor verantwoordelijk zijn.
Trina schreef: - Ach kom op nou, het is een psychische stoornis...
De wetenschap is er bij mijn weten nog niet uit wat het is. Mensen met een psychische stoornis hebben ook recht op hulp. En het is toch wel vreemd dat een psychische stoornis "genezen" kan worden door een cosmetische/reconstructieve operatie
Trina schreef: - goede therapie werkt.
Therapie is een onderdeel van de behandeling.
Trina schreef: -Is geen luxe probleem, heel veel mensen eten ongezond, omdat je zelf al eerder zegt dat gezonde voeding niet te betalen is. Hoe kan het dan zijn dat overgewicht, dat veroorzaakt wordt door goedkope voeding, een luxeprobleem is ?
Eten was toch het belangrijkste? En gezond eten hoeft niet duur te zijn. Gewoon geen frisdrank meer kopen. Gezond eten is een keuze en is voor iedereen betaalbaar. Eet is iets minder vlees, dat scheelt ook een hoop. Mensen hebben niet iederedag vlees nodig om gezond te zijn.
Trina schreef: -Er is overal een keuze in: accepteren wie je bent is ook nog een keuze, raaskallerij dus.
Accepteren wie je bent kan juist een bevestiging zijn van je ware T gevoelens.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Roken en ongezond eten zijn luxeproblemen (ware het niet dat gezond eten tegenwoordig moeilijk te krijgen en betalen is maar dat terzijde)....
helemaal waar Mina! Als we het nou over ongoddelijkheid onbedoeld hebben...

van alle oorspronkelijke eetbare vruchten en gewassen is nog slechts 11% over, en meestal genetisch gemanipuleerd, dus niet van nature geboren.

Mannen en Vrouwen bestaan nog steeds !

en al mn vrienden en vriendinnen ertussenin ook ;-)
Plaats reactie