Over Leven: Mevrouw, u bent een man

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Mila,

Je ziet het mijns inziens te zwart-wit. Je hebt me ooit ontmoet en weet dus hoe ik er uit zie: inderdaad, als iemand die tussen man en vrouw inleeft. Iemand die laat zien dat ze graag als vrouw geboren had willen worden - maar wat in het uiterlijk niet altijd lukt. Soms gaat het nog steeds wel eens mis: gister stond ik (weer) op een openbaar stationstoilet. Bij de vrouwen was het vol, ik moest even wachten. De toiletjuffrouw spreekt me vriendelijk aan: "de heren is die kant, hoor!". Ik antwoord net zo vriendelijk: "ja, ik ben alleen geen heer". Ze heeft het verder laten zitten...

Ondanks mijn uiterlijk lukt het me prima om op het werk geaccepteerd te worden. Over een paar dagen ben ik een jaar "als vrouw" aan het werk. Natuurlijk weet ik ook wel dat jij me nooit als vrouw zou zien, sterker nog: ik ben er van overtuigd dat er ook bij mijn collega's best wel mensen zijn die me als "verklede man" zullen zien. Maar ach... Als de samenwerking maar goed blijft, so what?

In de berichten op dit forum leg jij heel sterk de nadruk op uiterlijk. Dat is voor jou vreselijk belangrijk. Voor mij is iets anders veel belangrijker, namelijk de vraag of je met je anders-zijn kunt om gaan.

Als je, zoals jij, maanden achter elkaar loopt in te beuken op mensen die in een andere situatie leven als jij, dan denk ik dat jij daar nog wel wat werk te doen hebt. Iemand die haar anders-zijn een goed plekje gegeven heeft heeft het naar mijn overtuiging namelijk niet nodig om een ander naar beneden te drukken om zo zelf meer naar boven te drijven...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Over een paar dagen ben ik een jaar "als vrouw" aan het werk. Natuurlijk weet ik ook wel dat jij me nooit als vrouw zou zien, sterker nog: ik ben er van overtuigd dat er ook bij mijn collega's best wel mensen zijn die me als "verklede man" zullen zien. Maar ach... Als de samenwerking maar goed blijft, so what?>

Denk je eigenlijk wel eens na over het feit dat je huidige werk je wel es niet voor eeuwig gegeven kan zijn?
Je weet maar niet wat er zoal kan gebeuren, reorg, faillisement, IT werk dat naar veel goedkoper India overgepot word, of wat dan ook.

Ik heb het meegemaakt, na 12 jaar weg gereorganiseerd, terwijl ik van plan was daar te blijven zitten tot aan mijn pensioen, en guess what?

<In de berichten op dit forum leg jij heel sterk de nadruk op uiterlijk. Dat is voor jou vreselijk belangrijk>

Laat nou juist dat voorkomen hebben dat ik tot in de eeuwigheid blijf solliciteren en nergens aangenomen word omdat...........enzenz.
Plus dat ik gewoon over straat kan zonder geschokt aangestaard ed te worden. Ik zou er pertinent niet tegen kunnen, en prompt veranderen in een geranium-trans.

Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn voor wat betreft het anders zijn......remember Edith, die hier over haar ontslag postte nadat ze op haar werk omging?
Dat lijkt me zo vreselijk als je dat overkomt, plus de wetenschap dat je bij sollicitaties daarna enzenzenz.

Mila.

Bericht door **** »

mila schreef: Het dagelijks leven als geloofwaardig ogende V is wat telt, naar mijn mening.....
Persoonlijk ervaar ik dat als zeer prettig.
mila schreef:.....anders beleef je het V zijn alleen in je hoofd, als je in het dagelijks leven geen respons al V krijgt, al dan niet met 'vrouwelijk ogende' neovagina.
Ik snap die zin wel maar niet iedereen is perfect. Leven en laten leven.
Het lijkt wel een steeds terugkerende niet te blokkeren "Banner". :wink:
mila schreef:Easy as pie, toch?
Nou, easy was het als we allemaal niet zoveel hadden hoeven laten sleutelen aan onszelf.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Mila,

Inderdaad denk ik er wel eens over na wat ik ga doen als ik mijn huidige werk niet meer zou hebben. Ik denk er ook regelmatig over na of mijn huidige werk wel het werk is dat ik tot in eeuwigheid zou willen doen en of ik zelf niet alsnog iets anders wil.

In beide gevallen geldt: ik denk dat ik een (goede) kans maak om, ondanks mijn anders zijn, nieuw werk te krijgen. Bij mijn huidige werkgever werkt iemand met een bochel, iemand die homo is, een vrouw die zich soms zeer pikant kleedt, enz. Toch werken ze er - en ze doen goed werk. Er zijn vast meer werkgevers die verder kijken dan hun neus lang is. En dat er ook, zoals bij Edith, kortzichtige werkgevers zijn - dat weten we allemaal ook.

Nogmaals: zie het niet te zwart/wit.

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:Ik heb het meegemaakt, na 12 jaar weg gereorganiseerd, terwijl ik van plan was daar te blijven zitten tot aan mijn pensioen, en guess what?
Mila,

Er staat mij iets bij, dat jij hier ooit iets heb laten vallen, dat je ooit een goed betaalde baan had waar je waar je veel moest reizen, auto-van-de-zaak of zoiets, designer kleding kon kopen, enz enz. Nu werk je in de thuiszorg, dat weliswaar heel veel voldoening geeft (en waarvoor ik heel veel respect voor heb, ik ken er veel vrouwen die daar in werken), maar echt niet super betaalt, en waar "verzorgende C's" door sommige clienten (onterecht), mede door de werkdruk en behandeling van bovenaf, als veredelde schoonmaaksters soms worden beschouwd en behandeld.

Was het een bewuste keus van jou om dit typisch door vrouwen beklede beroep in te gaan, of was het enigzins noodgedwongen omdat je problemen ondervond in het vinden van een baan in jouw vorige beroep.

Of herinner ik het fout, en heb je nooit zo een 'wereldbaan' gehad?

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<dat je ooit een goed betaalde baan had waar je waar je veel moest reizen, auto-van-de-zaak of zoiets, designer kleding kon kopen, enz enz>

Goed betaald idd, nee, ik hoefde niet te reizen, nee, ik had geen auto van de zaak, en ja, ik kocht toen designer kleding.

Ik was en ben namelijk geen streberige ex hetero mannelijk carriere makende trans met auto van de zaak enzo ;-)

Je weet wel, zo iemand die zich aldus met gemak van de eerder gemaakte carrierepoen op latere leeftijd een SRS en FFS bij de beste chirurgen kan veroorloven, en primaire TS hoeren dan voor hedonistische drugsgebruikers gaat uitmaken ;-)

En ja, ook dat was een vrouwenberoep, dus ja: je herinnert je het verkeerd.

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Goed, Mila, je hebt je gal weer gespuwd en je stokpaardjes even weer van stal gehaald en erop kunnen rijden, maar daar ging het mij niet om. Het ging mij erom waarom je niet bent doorgegaan in dezelfde goedbetaalde sector (maar dan bij een andere bedrijf), maar bent overgestapt naar de thuiszorg, waar de salaris niet echt eentje is, waarvan je de prijzen van de PC Hoofdstraat kunt veroorloven. En waar dat designer pak toch niet zo handig is als je een hulpbehoevende oudere zijn of haar luier moet verschonen of de plee moet schoonmaken. Misschien zie ik dat helemaal verkeerd, maar ik schat jouw menslievendheid niet zo hoog in, dat je puur uit idealistische overwegingen zo een overstap zou maken.

Groetjes,
Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<je hebt je gal weer gespuwd>

Hoor dan wie het zegt met haar pseudo mossad verhoren? ;-)

Ben ik soms verplicht om mijn beroepskeuzes aan jou te verantwoorden of zo? lol!

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<de PC Hoofdstraat >

Het is P.C. HoofTstraat, oh WO opgeleide, cultureel onderlegde, erudiete Lisa............google snel even wie nou eigenlijk Pieter Cornelis Hooft was......staat anders zo slordig, vind je ook niet?

<dat designer pak>

Ik droeg en draag idd designer pakjes van Armani en Dries van Noten....... ik heb ze nog, en ze zijn klassiek, dus nog steeds draagbaar. Ik droeg of draag geen pakken, we leven niet allemaal als man en slechts af en toe onder een nylonpruik en een dikke laag make up in goedkope, slechtzittende kleding als vrouw/tv.........

Mila.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

O Mila,
Het is Pieter Corneliszoon.... :)

Sticky
Vrouw
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Mila

Totdat jij in het forum verscheen, was het forum een plaats waar mensen zowel hun succesverhalen als hun problemen rondom hun werk, hun priveleven, hun gevoelens en angsten en hun transitie in alle openhartigheid kwamen vertellen. Jouw vriendin Joanne heeft het forum volgeschreven met wat zij heeft meegemaakt, zowel op straat, in de discotheek, bij sollicitatiegesprekken en op haar werk. Zelfs over haar SRS is zij zeer openhartig geweest. En dat openhartigheid heeft gezorgd dat ze bij iedereen in het forum zeer gewaardeerd en geliefd is. Maar sinds jouw komst gaat het hier alleen over passabiliteit, "ex-hetero transvaders" en allochtonen. Iedereen die het wel aandurft om hun verhaal te vertellen wordt een keer onaangenaam gestraft voor hun openhartigheid wanneer ze een keer je durft tegen te spreken. Misschien komt jouw weigering om mijn vragen over jouw ervaringen te beantwoorden, uit angst dat een van de mensen die je zo hebt behandeld je dan een koek van eigen deeg zou geven.

Maar laat ik nog een keer wagen om jou een vraag te stellen:

Je hebt Frederique gewaarschuwd van wat kan gebeuren, als je als niet-geheel-onzichtbaar, niet-geheel-passable-als-vrouw, transgender op zoek moet gaan naar een andere baan, en hebt daarna gezegd dat je zelf weet hoe ellendig en moeilijk het is om eruitgeknikkerd te worden van werk dat je heel lang, en met heel veel plezier en toewijding, deed. Denk je dat jouw transgender-zijn medeverantwoordelijk is voor het feit dat jij je baan verloor? Heeft het jou gehinderd bij het vinden van een soortgelijke baan en/of salaris? Heb je daardoor noodgedwongen de overstap moeten maken naar het veel minder betalende thuiszorg?

Groetjes,
Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Denk je dat jouw transgender-zijn medeverantwoordelijk is voor het feit dat jij je baan verloor?>

Sinds wanneer heeft een reorganisatie te maken met ontslag ivm evt TG zijn? Als je me de associate even uit kunt leggen?

En nogmaals: ik ga jou mijn beroepskeuzes niet verantwoorden want zo breng je het.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Het is Pieter Corneliszoon.... >

Ik pretendeer niet erudiet, cultureel onderlegd en WO opgeleid te zijn hoor, en googelen om antwoord te geven doe ik ook al niet.

Ik trek me beeldige Dries van Noten designerpakje aan, en ik ga de deur uit.

Fijne dag verder, byebye!

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:<Denk je dat jouw transgender-zijn medeverantwoordelijk is voor het feit dat jij je baan verloor?>

Sinds wanneer heeft een reorganisatie te maken met ontslag ivm evt TG zijn? Als je me de associate even uit kunt leggen?
Wie is hier nou naief? Alsof zulke factoren nooit een rol spelen in de keus wie wel of niet wordt weg-gereorganiseerd.
mila schreef:En nogmaals: ik ga jou mijn beroepskeuzes niet verantwoorden want zo breng je het.
Nee. Zo lees jij het. Jij zinspeelde bij Frederique, dat zij misschien last zou hebben van haar uiterlijk en haar transgender-zijn bij het vinden van een nieuwe baan. Ik vroeg mij af of jij daar zelf enige ervaring had, ondanks jouw passabiliteit, en of dat misschien uiteindelijk een van de redenen was, dat jij had gekozen om in het thuiszorg te gaan werken. Frederique heeft soms, mi, een panglossiaanse blik op de wereld, en jouw waarschuwing zou mi meer overtuigingskracht voor haar hebben als je uit eigen ervaring spreekt. Sjeh hacol, no more and no less, chamoeda.

Groetjes,
Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik heb een -wattuh?- blik op de wereld?

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie