begeleidingscentra transseksuelen
Moderator: Moderators
begeleidingscentra transseksuelen
hallo,
graag had ik wat meer info betreffende begeleidingscentra voor transseksuelen in België. Heeft iemand hierover gegevens en evt ervaringen?
Graag had ik ook in contact gekomen met transseksuelen.
Alvast heel liefelijk bedankt,
Shana.
graag had ik wat meer info betreffende begeleidingscentra voor transseksuelen in België. Heeft iemand hierover gegevens en evt ervaringen?
Graag had ik ook in contact gekomen met transseksuelen.
Alvast heel liefelijk bedankt,
Shana.
ik voel me transgender, wat nu?
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi,
Tot voor kort was de genderstichting in België actief voor begeleiding (zie www.genderstichting.be ). Deze is echter opgegaan in een groter geheel - en biedt daarmee kwalitatief (te) weinig steun. Er wordt in België gewerkt aan een oplossing. Als ik jouw was zou ik eens kijken op een van de forums www.travestieweb.be , www.vlaamsegenderkring.be of www.t-werkgroep.be . Op die forums lopen zeker mensen rond die je verder kunnen helpen.
Groetjes,
Frederique
Tot voor kort was de genderstichting in België actief voor begeleiding (zie www.genderstichting.be ). Deze is echter opgegaan in een groter geheel - en biedt daarmee kwalitatief (te) weinig steun. Er wordt in België gewerkt aan een oplossing. Als ik jouw was zou ik eens kijken op een van de forums www.travestieweb.be , www.vlaamsegenderkring.be of www.t-werkgroep.be . Op die forums lopen zeker mensen rond die je verder kunnen helpen.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Dat ik jou nu moet leren googlen: da's jaren andersom geweest
VZW = vereniging zonder winstoogmerk
Groetjes,
Frederique
VZW = vereniging zonder winstoogmerk
Groetjes,
Frederique
Meiden, als je er niet dagelijks mee bezig bent, is vzw een onbekend begrip voor je en is het logisch en volkomen terecht om daar vragen over te stellen. Een VZW (vereniging zonder winstoogmerk) is het Belgische (nog wel, je weet niet of ze gaan splitsen) equivalent van de Nederlandse vereniging, ofwel de organisatie met leden van mensen die een gezamelijk doel wensen te verwezelijken. De nogal ondemocratische variant zonder leden is de stichting. Een stichting wordt immers door niemand gecontroleerd en kan daardoor erg haar eigen gang gaan.
liefs, Josette
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Voor info over transseksualiteit kan ik de site van Ilse Mikage ( www.ilsemikage.nl ) aanraden - ik heb hier letterlijk uren zitten lezen. Ik heb ook veel gehad aan het boek van Paul Vennix: "Travestie in Nederland en Vlaanderen": een hele pil, maar wel heel geschikt om te kijken wie je bent en wat wel-of-niet bij jou past.
Als het gaat om bijeenkomsten, kijk dan ook eens op www.genderkalender.be (binnenkort dezelfde bron ook via www.genderkalender.nl).
Voor hulp: tja, genderteams (UZ-Gent, VU-Amsterdam, UMCG Groningen), psychologen (naast Gent in ieder geval ook in Antwerpen, als ik het goed heb ook in Hasselt - voor Nederland Tanja van Hengel in Schoonhoven, Tony Zandvliet in Amsterdam en ik weet dat er ook iemand in Hilversum zit waarvan mij de naam weer ontschoten is)...
Groetjes,
Frederique
Als het gaat om bijeenkomsten, kijk dan ook eens op www.genderkalender.be (binnenkort dezelfde bron ook via www.genderkalender.nl).
Voor hulp: tja, genderteams (UZ-Gent, VU-Amsterdam, UMCG Groningen), psychologen (naast Gent in ieder geval ook in Antwerpen, als ik het goed heb ook in Hasselt - voor Nederland Tanja van Hengel in Schoonhoven, Tony Zandvliet in Amsterdam en ik weet dat er ook iemand in Hilversum zit waarvan mij de naam weer ontschoten is)...
Groetjes,
Frederique