begeleidingscentra transseksuelen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cdShana
is nieuw hier

begeleidingscentra transseksuelen

Bericht door cdShana »

hallo,
graag had ik wat meer info betreffende begeleidingscentra voor transseksuelen in België. Heeft iemand hierover gegevens en evt ervaringen?
Graag had ik ook in contact gekomen met transseksuelen.

Alvast heel liefelijk bedankt,
Shana.
ik voel me transgender, wat nu?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Tot voor kort was de genderstichting in België actief voor begeleiding (zie www.genderstichting.be ). Deze is echter opgegaan in een groter geheel - en biedt daarmee kwalitatief (te) weinig steun. Er wordt in België gewerkt aan een oplossing. Als ik jouw was zou ik eens kijken op een van de forums www.travestieweb.be , www.vlaamsegenderkring.be of www.t-werkgroep.be . Op die forums lopen zeker mensen rond die je verder kunnen helpen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Zie ook hier: http://www.tweestrijd.be/

Groetjes,

Frederique
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

VZW?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Dat ik jou nu moet leren googlen: da's jaren andersom geweest :wink:

VZW = vereniging zonder winstoogmerk

Groetjes,

Frederique
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik was te lui om te google-en. =P
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Meiden, als je er niet dagelijks mee bezig bent, is vzw een onbekend begrip voor je en is het logisch en volkomen terecht om daar vragen over te stellen. Een VZW (vereniging zonder winstoogmerk) is het Belgische (nog wel, je weet niet of ze gaan splitsen) equivalent van de Nederlandse vereniging, ofwel de organisatie met leden van mensen die een gezamelijk doel wensen te verwezelijken. De nogal ondemocratische variant zonder leden is de stichting. Een stichting wordt immers door niemand gecontroleerd en kan daardoor erg haar eigen gang gaan.
liefs, Josette
cdShana
is nieuw hier

Bericht door cdShana »

weinig info over transseksualiteit en hoe je in contact kan komen met transseksuele personen, heb je nog andere links?
ikzelf vind op google niet veel meer

gtz, Shana.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

In contact komen met transen kan gewoon hier.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Voor info over transseksualiteit kan ik de site van Ilse Mikage ( www.ilsemikage.nl ) aanraden - ik heb hier letterlijk uren zitten lezen. Ik heb ook veel gehad aan het boek van Paul Vennix: "Travestie in Nederland en Vlaanderen": een hele pil, maar wel heel geschikt om te kijken wie je bent en wat wel-of-niet bij jou past.

Als het gaat om bijeenkomsten, kijk dan ook eens op www.genderkalender.be (binnenkort dezelfde bron ook via www.genderkalender.nl).

Voor hulp: tja, genderteams (UZ-Gent, VU-Amsterdam, UMCG Groningen), psychologen (naast Gent in ieder geval ook in Antwerpen, als ik het goed heb ook in Hasselt - voor Nederland Tanja van Hengel in Schoonhoven, Tony Zandvliet in Amsterdam en ik weet dat er ook iemand in Hilversum zit waarvan mij de naam weer ontschoten is)...

Groetjes,

Frederique
cdShana
is nieuw hier

Bericht door cdShana »

Thx Frederique,

die laatste post staat heel wat interessants in.
Plaats reactie