Hilversum

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Myrte
ff weer wat posten

Hilversum

Bericht door Myrte »

Hoi hierbij wat recente shoptipjes van me in Hilversum.

Parfumerie Douglas: geweldig! als man gevraagd om tips voor foundation, en werd er prima geholpen. Het jongere meisje wist het even niet meer, en riep hulp in van iemand anders die me gewoon goed hielp en tips gaf over het aanbrengen.

ICI Paris: gisteren en femme naartoe geweest, en wat tips gekregen voor blush, en de verkoopster heeft nog een paar lijntjes om mijn ogen getekend "om ze wat meer te laten spreken". Een tip van haar: juist niet te donkere oogpotloden gebruiken, maar lichte. Anders maakt het je ogen juist kleiner.

Cinderella: hier ook als vrouw een paar laarzen gekocht (maat 42) en heel netjes geholpen door de verkoopster die het ofwel niet doorhad dat ik geen echte vrouw was, of het helemaal niet merken.

Jambelle: hier als man een paar panties gekocht - maar werd binnen 2 minuten even zoveel keer op nadrukkelijke toon gevraagd of ze me konden helpen ... de boodschap was duidelijk. Gisteren als vrouw er geweest en dat deed wonderen, ik werd met rust gelaten en op mijn vragen kreeg ik uitgebreid antwoord al had ze waarschijnlijk wel door dat ik een man was.

Wie o wie heeft nog meer ervaringen in Hilversum
Myrte
ff weer wat posten

Bericht door Myrte »

Opnieuw weer als mevrouw gaan shoppen gisteren ... ik wou toch liever een mosgroene eyeliner, en wederom bij ICI Paris geweest. Geweldige zaak, een andere verkoopster die nadat ik 10 seconden met haar in gesprek was opeens een blik in de ogen kreeg van "hé dat is toch geen echte", maar me verder heel leuk hielp.
Daarna even de bijouterie zaken afgestruind naar een ketting ... ook de mannelijke verkoper reageerde erg normaal .. ik denk vaak dat mannen wat minder prettig reageren, dus soms ben ik daar nog wel zenuwachtig voor (wie kent dat ook?)

Later ter afsluiting bij cafe dudok even een lichte salade (ja ja, ik ben nog aan de lijn, er moeten nog een paar kilo'tjes af voor ik op mijn streefgewicht ben, maar dan kan ik ook een maatje 38 aan). Maar ook daar helemaal geen reactie.

Vandaag ga ik nog een keertje voor de kerst winkelen, mijn garderobe is nu toch nog wel echt te beperkt.

Btw, als er een leeftijdgenoot is die in het nieuwe jaar ook eens samen met een andere 'meid' overdag wil gaan shoppen in Hilversum, dan hou ik me van harte aanbevolen. Ben zelf 38 (maar zie er veeeel jonger uit;), en heb dus sinds kort de schroom om als vrouw te gaan shoppen van me af gegooid.

Groetjes,

Myrte
Myrte
ff weer wat posten

Bericht door Myrte »

Niet geslaagd, maar wel gewoon wat passen bij Etam .. geen enkel probleem. Eerst viel het de dames blijkbaar niet op, maar ja .. toen de verkoopster me vroeg hoe het zat en ik haar antwoorde zág ik gewoon even de verwarring in haar ogen en toen viel het kwartje. Even een glimlach en ik kreeg nog een complimentje op de koop toe. Mijn dag was dus weer helemaal goed!

Verder: bij parfumerie douglas weer naar binnen geweest, en met de visagiste geklets. Over een paar weekjes als ik terug ben van vakantie ga ik er 's morgens naar toe, en dan gaat ze me even de finishing touch geven. Smoky eyes heeft ze me beloofd, kan bijna niet wachten!

Groetjes,

Myrte
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Mocht je last van geheugenverlies hebben en/of niet kunnen wachten op je smokey eyes. :D

http://www.youtube.com/results?search_query=smokey+eyes

En als ik toch bezig ben.

http://www.youtube.com/results?search_q ... inbow+eyes
Myrte
ff weer wat posten

Bericht door Myrte »

Dank je wel voor de films (al zijn die rainbow eyes niet mijn ding), maar ik was daar al. Ik ben nog niet zo handig dat ik met een voorbeeldje op Youtube net zulke mooie weet te maken, lukt dat jou wel?

Een lijntje op het onderste lid lukt mij wel prima, maar boven vind ik toch nog vrij lastig, en het effect is nog niet wat ik wil. Dus een keertje met een visagist is wel zo handig. Zij gaf me goede tips, heeft oog voor wat mij staat of niet, en ik denk dat ze me ook voor mijn oogmakeup goede adviezen kan geven.

Ik krijg best veel kleine andere tips van haar - handigheidjes, waar ikzelf niet zo snel achter was gekomen, en ze helpt je ook zo spontaan dat het gewoon leuk is om er naar toe te gaan. En al een paar keer heb ik een echt flinke hoeveelheid foundation mee gekregen om te testen. Ik heb er al 7 dagen mee gedaan, en ben nog maar op de helft van het testbakje. Werd er bijna verlegen van. Dus het laatste aanbod voor een testbakje maar afgeslagen.

En daarnaast, ik vind het heerlijk om eens als een vrouw in de watten gelegd te worden :wink: Doe jij dat ook wel eens?

Prettige avond,

Myrte
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Myrte schreef: Ik ben nog niet zo handig dat ik met een voorbeeldje op Youtube net zulke mooie weet te maken, lukt dat jou wel?
Ja hoor, mijn ogen opmaken dat gaat prima, gewoon na-apen en dingen uitproberen.
Myrte schreef: En daarnaast, ik vind het heerlijk om eens als een vrouw in de watten gelegd te worden :wink: Doe jij dat ook wel eens?
Nee, ik kom (nog) niet op straat als ik omgekleed ben.
Buiten dat vindt ik het veel te leuk om zelf te experimenteren.
Zo ben ik er in ieder geval achter gekomen dat ik juist geen lijntje onder mijn ogen kan/moet zetten want dat vindt ik er bij mij niet uitzien.

Joanie
Myrte
ff weer wat posten

Bericht door Myrte »

zo zie je, iedereen heeft zijn eigen handigheidjes ... mijn lijntjes waren ook niet om aan te zien, tot ik een keertje bij Mariposa werd geholpen ... hé dacht ik, dat ziet er echt veel leuker uit.

Ja Mariposa mag ook bij het toplijstje staan; voordat ik als vrouw gekleed op straat op durfde te gaan heb ik er mijn pruik, concealer en nog wat andere items gekocht waarmee ik thuis in de weer ben geweest zodat ik wat vertrouwen bij mezelf kweekte.

Myrte
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Mischien snap je het niet goed...

Ik kan prima liner/potlood lijntjes zetten.
Ik vind een lijntje onder het oog gewoon niet mooi.
Plaats reactie