De "spreekwoordelijke" knoop

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jagangla
is nieuw hier

De "spreekwoordelijke" knoop

Bericht door Jagangla »

Hallo allemaal,

Ik wil nu eindelijk eens de knoop doorhakken om te gaan onderzoeken of ik daadwerkelijk mezelf tg voel. Echter zit ik te twijfelen "hoe". Als er mensen zijn die met mij willen praten op MSN of misschien wel face2face, stuur me dan een mailtje.

Een van de hoofdredenen waarom ik zelf nog niet aan het onderzoeken ben geslagen, is het feit dat ik zeer slechtziend ben en hierdoor wat belemmerd ben in mijn mogelijkheden. Met een beetje hulp zou heb wel moeten lukken.

Greets
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Zou je niet liever met een genderpsycholoog gaan praten? Zij hebben veel ervaring in het begeleiden van mensen met gendervragen (ook als je geen hormonen/operatie/... wilt)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

hoi die hoi,

het eenvoudigste is "doen" .... Als je gevoel je ingeeft om als vrouw te gaan leven, probeer dat dan een tijdje ... je gevoel geeft snel genoeg aan of je op de goede weg bent of niet!

Je kunt 'eenvoudig' beginnen door gewoon te gaan winkelen of zo en kijken hoe dat bevalt. Voelt 't goed? Ga je een stapje verder ...

Uiteindelijk is je gevoel de belangrijkste graadmeter. Ben je en femme, kijk je in de spiegel en 't klopt? Loop je buiten, en femme, en je merkt 't niet? (ik bedoel: als je goed in je vel zit, dan ben je met andere dingen bezig dan met jezelf) .. allemaal aanwijzingen. Niet per definitie conclusive, maar ja, dat moet je _zelf_ ondervinden!

Groetjes en veel success ...

Fijn kerstfeest!

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Plaats reactie