Dirkjan

Algemeen

Moderator: Moderators

Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Dirkjan

Bericht door Maruscha »

Strip in de veronica gids van volgende week. Ik kan deze helaas niet op internet vinden, dus een korte beschrijving van het 1e plaatje (enige die er toe doet in dit geval):

Twee beren van kerels, met tatoeages en haar op de armen, glas pils in de hand, zitten aan de bar.
Beer 1: "Ik neem nu hormonen, dan moet ik nog twee operaties en dan kan ik mezelf vrouw noemen".
Beer 2: "Ik twijfel nog of ik nu transseksueel ben of dat ik het gewoon fijn vind om af en toe vrouwenkleren aan te trekken".

Ik kan er wel om lachen maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Mag ik alvast wat voorzetjes geven? Frederique is beledigd dat beer 2 niets over transgender zijn heeft gezegd, en Milalalala zal al haar eigen vooroordelen er in bevestigd zien.

Overigens, ik kan jullie vanaf de zijlijn vertellen dat het forum een stuk leuker is als je niet aan 'discussies' mee doet. Het is hier trouwens ook net GTST: je hoeft het een half jaar niet te volgen maar het gaat nog steeds over hetzelfde.

Nog de beste wensen trouwens ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
mireille
Eredivisie

Re: Dirkjan

Bericht door mireille »

Maruscha schreef: Overigens, ik kan jullie vanaf de zijlijn vertellen dat het forum een stuk leuker is als je niet aan 'discussies' mee doet. Het is hier trouwens ook net GTST: je hoeft het een half jaar niet te volgen maar het gaat nog steeds over hetzelfde.

Ja goed he, en eensgelijk!

Ook relativeren is te leren, ik kan dus ook wel om dat stripje lachen

:wink:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ook gelukkig nieuwjaar en leuk te merken dat je er nog bent :D .

Geen dijenkletser, maar toch ook niet zo vreemd. Niemand die wat langer in T*-land meedoet kan beweren dat zhij dit nog nooit in het echt gezien heeft.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:Ook gelukkig nieuwjaar en leuk te merken dat je er nog bent :D .

Geen dijenkletser, maar toch ook niet zo vreemd. Niemand die wat langer in T*-land meedoet kan beweren dat zhij dit nog nooit in het echt gezien heeft.
Ja Janiek, jij zegt het, foei!! Vooroordeel! Oh toch, foei toch! lol!

Milala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Anja Lasagna
ForumFan

Maruscha schreef:Overigens, ik kan jullie vanaf de zijlijn vertellen dat het forum een stuk leuker is als je niet aan 'discussies' mee doet. Het is hier trouwens ook net GTST: je hoeft het een half jaar niet te volgen maar het gaat nog steeds over hetzelfde.

Nee hoor, er zijn recentelijk 2 TS lovers bij gekomen in de vorm van Boy en Sam, een hele aanwinst, want weer es wat anders, en bovendien interessant.
Bijna iedereen zit hier namelijk uit te leggen waarom ze ts/tg/tv zijn, en zij leggen uit waarom ze er op vallen.
En wat zo bijzonder is aan Boy en Sam is dat ze voor zover ik van ze begrepen heb zelf geen tv/ts/tg neigingen hebben, wat nogal gangbaar is onder TS lover, to say the least.

Milala.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:Ja Janiek, jij zegt het, foei!! Vooroordeel! Oh toch, foei toch!
Als ik hier algemene uitspraken op zou baseren of het als een bevestiging zien van wat ik altijd al over transen dacht, dan ja.

Maar dat lijkt me niet nodig. Ik heb het ook wel eens gezien, ja. En het is natuurlijk erg makkelijk om er iets komisch in te zien. En dat zegt altijd iets over je eigen vooroordelen over wat al dan niet vrouwelijk is. Je zult mij trouwens niet horen beweren dat ik vrij van vooroordelen ben, hoor. Ik wil wel graag mijn best doen om ze onder ogen te zien en zo mijn blik op de werkelijkheid te verruimen en meer begrip te ontwikkelen voor wat er in anderen omgaat.

Door Maruscha's beschrijving schoot me opeens deze te binnen:

Afbeelding
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek2 schreef :

Als ik hier algemene uitspraken op zou baseren of het als een bevestiging zien van wat ik altijd al over transen dacht, dan ja.

Maar dat lijkt me niet nodig. Ik heb het ook wel eens gezien, ja. En het is natuurlijk erg makkelijk om er iets komisch in te zien. En dat zegt altijd iets over je eigen vooroordelen over wat al dan niet vrouwelijk is. Je zult mij trouwens niet horen beweren dat ik vrij van vooroordelen ben, hoor. Ik wil wel graag mijn best doen om ze onder ogen te zien en zo mijn blik op de werkelijkheid te verruimen en meer begrip te ontwikkelen voor wat er in anderen omgaat.

Wel dat is een eerlijk antwoord.
En ja ik zondig me daar zeker ook aan hoor Mila.
Soms heeft het ook niks met vooroordelen te maken , maar met realiteitszin.
Ik ben ooit in België naar een bijeenkomst van de genderstichting geweest in het roze huis in België. het was een discussie over gelijke rechten en er waren enkele mensen aanwezig van het centrum voor racismebestrijding
Wel ik had het daar knap lastig ......
Heel lastig zelfs, want ik heb die bijeenkomst vroegtijdig verlaten (samen met enkele aanwezige bio-vrouwen, die blijkbaar net hetzelfde dachten).
Ik kon me wel vinden in het idee om mensen wettelijk te beschermen, bijvoorbeeld een extra bescherming tegen ontslag als ze aan een transitie beginnen ....
Maar ik maakte me de bedenking. je kan wel als 'jezelf' gaan werken, maar het beeld moet toch nog wel ergens realistisch blijven voor de medemens (collega's, klanten, ....) op de werkvloer.
Met andere woorden ik kan me ook niet vinden in de stelling : alles kan en alles moet kunnen. Blijkbaar trek ik toch ook wel ergens een grens van wat ik als 'normaal' bestempel.

Groeten,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Maruscha schreef:Strip in de veronica gids van volgende week. Ik kan deze helaas niet op internet vinden, dus een korte beschrijving van het 1e plaatje (enige die er toe doet in dit geval):

Twee beren van kerels, met tatoeages en haar op de armen, glas pils in de hand, zitten aan de bar.
Beer 1: "Ik neem nu hormonen, dan moet ik nog twee operaties en dan kan ik mezelf vrouw noemen".
Beer 2: "Ik twijfel nog of ik nu transseksueel ben of dat ik het gewoon fijn vind om af en toe vrouwenkleren aan te trekken".

Ik kan er wel om lachen maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken. Mag ik alvast wat voorzetjes geven? Frederique is beledigd dat beer 2 niets over transgender zijn heeft gezegd, en Milalalala zal al haar eigen vooroordelen er in bevestigd zien.
Ik vind het nogal grappig en ben daarom benieuwd naar plaatje 2 en 3. De Stichting Omgebouwde Brabanders van Radio Bergeijk is ook zoiets. Zulks komt nog in het echt voor ook, ik was ooit op een verdwaalde zondagmiddag bij Virgin en toen zat daar een bejaarde pre op met een hand onder een veel te kort rokje te krabben terwijl er een luidkeels "aaahhh, jeuk aan m'n ballen" geslaakt werd.

De beste wensen terug.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Anja Lasagna
ForumFan

Morbide schreef:
Maruscha schreef:
ik was ooit op een verdwaalde zondagmiddag bij Virgin en toen zat daar een bejaarde pre op met een hand onder een veel te kort rokje te krabben terwijl er een luidkeels "aaahhh, jeuk aan m'n ballen" geslaakt werd.

De beste wensen terug.

Lollllllllllllllllllllllllll!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, je maakt zo wat mee in *T* land he? De eerste keer dat ik soortgelijks zag en hoorde van een TS wist ik echt niet waar ik kijken moest.
Inmiddels ben ik er allang en breed aan gewend en verwacht ik zelfs iets dergelijks van deze of gene TS.
(Over vooroordelen gesproken...lol!)

Milala.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Morbide schreef:ik was ooit op een verdwaalde zondagmiddag bij Virgin en toen zat daar een bejaarde pre op met een hand onder een veel te kort rokje te krabben terwijl er een luidkeels "aaahhh, jeuk aan m'n ballen" geslaakt werd.
Transseksuelen lijden onder het aangeboren geslacht, da's hier weer meer dan duidelijk, toch.... :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Anja Lasagna
ForumFan

Even eea van Marucha's eerdere schrijfsels opgezocht, deze ging over een ex macho , knoestig ogende racewagenbouwer die zich na 3 huwelijken en even zovele relaties op 50+ leeftijd liet ombouwen (en zo heette de draad ook letterlijk trouwens)

Oftewel: Beer 1 aan de bar ;-)
Maruscha schreef:Oh gottegot, wat geef ik weer verschrikkelijk negatief commentaar zeg. Waar haal ik het lef vandaan om te laten weten dat ik het jammer vind dat ze, als 50-plusser, een te kort rokje aanheeft. Nou nou! Wat een bitcherige k*t-opmerking, nu ik er over nadenk .. Een eigen mening, het zou verboden moeten worden! :roll:
.

Milala.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: ik was ooit op een verdwaalde zondagmiddag bij Virgin
:lol: Volgens mij was jij verdwaald,of was het echt die zondagmiddag :wink: ?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef: Inmiddels ben ik er allang en breed aan gewend en verwacht ik zelfs iets dergelijks van deze of gene TS.
(Over vooroordelen gesproken...lol!)
Volgens mij wen jij er nooit aan :wink: .

Laatst zag ik op tevee een opzettelijke herhaling van een soort blooper (of was het opzet) waarin twee nichten een show persenteerden. Eén van de twee liet een wind, de ander begon omstandig met zijn stapeltje papieren te wuiven en riep: "Jezus, wat doe jij nou! Je staat daar gewoon winden te laten!" en tot het publiek; "Die man heeft in zijn leven zoveel dates gehad. Die heeft inmiddels een speling op z'n cardan waat je u tegen zegt. als er even iets aan de hand is, loopt het er aan alle kanten uit." Wuif, wuif.

De reden voor het citeren van dat stukje programma werd er expliciet bij vermeld: zo, nu weten jullie weer hoe vals nichten zijn.

Ik vraag me af uit welke hoek de cartoon van Maruscha komt :-? .
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Lala Ferrari schreef:En wat zo bijzonder is aan Boy en Sam is dat ze voor zover ik van ze begrepen heb zelf geen tv/ts/tg neigingen hebben, wat nogal gangbaar is onder TS lover, to say the least.
Nee ik heb zelf geen verlangens in die richting en voel me prima als man.

Sam
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Sam schreef:
Lala Ferrari schreef:En wat zo bijzonder is aan Boy en Sam is dat ze voor zover ik van ze begrepen heb zelf geen tv/ts/tg neigingen hebben, wat nogal gangbaar is onder TS lover, to say the least.
Nee ik heb zelf geen verlangens in die richting en voel me prima als man.

Sam
Wat hier vooral heel bijzonder aan is, is dat Mila je lijkt te geloven :)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie