Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Lala Ferrari schreef:En raad eens welke vaders zij vanuit haar gevoel en beleving niet kan begrijpen?
En haar gevoel is representatief voor de rest van de wereld? Jij kan in iemands gevoelsleven kijken zonder het zelf meegemaakt te hebben?

Hou toch eens op dingen in te vullen. Zoals ik al zei wil ik je alles persoonlijk uitleggen. Welke keuzes ik gemaakt heb in het verleden en waarom ik het niet anders heb durven doen.

Ieder mens heeft zijn/haar eigen levenslessen. Bewust of onbewust is een ieder daarmee bezig. Je kan niet alles aan één "ervaring" ophangen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

[quote="Chantal CEn haar gevoel is representatief voor de rest van de wereld? Jij kan in iemands gevoelsleven kijken zonder het zelf meegemaakt te hebben?

.[/quote]

Haar gevoel is representatief voor mij en (oa) twee andere niet vadertransen.

En die zijn nou eenmaal zwaar in de minderheid in T land.

Mila.

P.s: ik kan idd prima overweg met transen die (alleen) op mannen vielen en vallen en die geen vader zijn.
Die transen zijn voor mijn gevoel namelijk 'meer 1 geheel' dan ex hetero/vadertransen.
Maar nogmaals: helaas erg zeldzaam in T land.
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:P.s: ik kan idd prima overweg met transen die (alleen) op mannen vielen en vallen en die geen vader zijn.
Die transen zijn voor mijn gevoel namelijk 'meer 1 geheel' dan ex hetero/vadertransen.
Maar nogmaals: helaas erg zeldzaam in T land.
Op een heel andere manier kun je ook prima overweg met ex hetero/vadertransen, als je het mij vraagt :wink: . Je kunt je er leuk tegen af zetten, hoor. Probeer het voor de grap eens een tijdje zonder, dan weet je wat je mist :D .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:P.s: ik kan idd prima overweg met transen die (alleen) op mannen vielen en vallen en die geen vader zijn.
Die transen zijn voor mijn gevoel namelijk 'meer 1 geheel' dan ex hetero/vadertransen.
Maar nogmaals: helaas erg zeldzaam in T land.
Op een heel andere manier kun je ook prima overweg met ex hetero/vadertransen, als je het mij vraagt :wink: . Je kunt je er leuk tegen af zetten, hoor. Probeer het voor de grap eens een tijdje zonder, dan weet je wat je mist :D .
Ik heb ze niet in mijn real life vriendenkring hoor...dus je suggestie is niet valide ;-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:Ik heb ze niet in mijn real life vriendenkring hoor...dus je suggestie is niet valide ;-)
Ik doelde op je schermutselingen hier op dit forum :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

P.s: ik kan idd prima overweg met transen die (alleen) op mannen vielen en vallen en die geen vader zijn.
Die transen zijn voor mijn gevoel namelijk 'meer 1 geheel' dan ex hetero/vadertransen.
Maar nogmaals: helaas erg zeldzaam in T land.


Maar ze bestaan wel hoor.

Ik ken er nu toch al enkele, opvallend is trouwens ook dat ze allemaal in dezelfde leeftijdscategorie zitten als ik.

Laat ons zeggen tussen 30 en 40 jaar, terwijl de vadertransen die ik ken meestal een stuk ouder zijn. Vaak 50+ en zelfs 60+
Die vadertransen gaan ook helemaal, maar gebruiken dus hun neo-vagina niet meer om te vrijen met een man.

De groep van transen waar ik over spreek en die dus na hun SRS wel op mannen vallen hebben vroeger nooit een succesvol seksleven gehad (dus niet met vrouwen en ook niet met mannen), maar hebben zich (net als ik) zo goed mogelijk proberen aan te passen/weg te stoppen wat betreft seksualiteit.
Mogelijkheden genoeg naar de buitenwereld toe om te verklaren dat je alleen blijft en geen relatie wil....eerst zijn er de studies, dan is er het werk ..... .
Voor jezelf kan je het dan houden op ik ben a-seksueel of ik heb geen interesse in seks en ik heb het niet nodig.
Pas na de SRS komen die verlangens dan wel (redelijk sterk zelfs) naar boven.

Waar ik Mila ergens kan volgen en dat is heel erg hard naar voren gekomen tijdens de discussies met betrekking tot het wetsvoorstel in België .....
Is het logisch dat als je als vrouw wil gaan verderleven dat je toch nog als man kinderen wil ?????????
Wat was de discussie eigenlijk : wel sommige transen M-> V , wilden hun mannelijke sperma invriezen om daar achteraf gebruik van te maken (na de volledige transitie dus) om toch hun vrouwelijke partner te bevruchten met dus hun mannelijke zaad !
Ik vond dat dus heel straf !
Neen ik kon er echt niet bij ....tegelijk vrouw willen zijn en je daarna toch nog als man voortplanten ????!!!!
Heel vreemd vond ik dat .......wat ik nog veel straffer vond is dat die mensen het als hun absoluut recht (je kent dat wel rechten van de mens en die dingen) zagen om hun na de transitie toch nog kunnen voort te planten met hun mannelijke zaad.

Zo dat moet je dan bijvoorbeeld eens proberen als bio-vrouw (lesbienne) ....je vrouwelijke partner bevruchten met je eigen sperma ......
rechten van de mens noemden ze dat dan, er is wel geen enkele vrouw die een andere vrouw kan bevruchten met haar sperma.
Ik zag dat dan eerder als 'extra' rechten voor de M->V trans.

Groeten,

Melina
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

nou heeeeel gek mss, maar ik kan het me wel voorstellen dat het mogelijk is kinderen te hebben en je toch vrouw te voelen...

maar ja denk erom ik geloof ook in elfen en kabouters, sterker nog...
ik weet zeker dat ze bestaan...

maar zonder dollen...(voordat iemand me weer voor gek verslijt)
ik val niet op meisjes. maar als ik wel op meisjes viel kan ik het me wel voorstellen dat je een relatie hebt met een meisje en voor je het weet?

zo gaat dat toch...
ik zie niet veel verschil tussen *homo*seksuele seks hebben met mannen, en *hetero*seksuele seks hebben met vrouwen, behalve dan dat je bij het laatste ineens een TSdaddy kunt worden met alle gevolgen van dien.

Het lijkt me wel ontzettend moeilijk (zo niet onmogelijk) voor de kinderen hun vader op te geven, en ook voor de trans zelf, lijkt het me allemaal uitermate pijnlijk... maar ik kan me niet overal inleven :)

ben nog steeds aan het mediteren hoe het zal zijn als non-op TS in de vrouwengevangenis @ met dank aan melina ;)
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Frederique_ schreef:
elsie schreef:ik vraag me wel af of je dat jezelf *gewoon vrouw* voelen niet *gewoon* nodig hebt om die hele transitie te kunnen voltooien...
Misschien is er ook wel een andere manier als transvrouw, maar het lijkt me dat het gevoel vrouw te zijn toch wel meer moet tellen dan het gevoel transseksueel te zijn.
Nee, dat heb je niet nodig.
Er zijn genoeg mensen die het daar zonder doen en toch een al-dan-niet gedeeltelijke transitie voltooien.
Oh dat is een hele opluchting dan, zelfs met realiteitszin kun je een gehele transitie doorlopen dus ....
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

lightningbolt schreef:
Morbide schreef:Voor het eerst als vrouw over straat vind je spannend.
Dat is het toch eigenlijk ook wel. Spannend in die zin dat je nooit weet hoe er op je gereageerd zal worden. Omdat het nieuw voor je is. Maar misschien is spannend hier verkeerd uitgedrukt.
lol wat is dit nu voor dubbelzinnige opmerking :D :D :D
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Wat was de discussie eigenlijk : wel sommige transen M-> V , wilden hun mannelijke sperma invriezen om daar achteraf gebruik van te maken (na de volledige transitie dus) om toch hun vrouwelijke partner te bevruchten met dus hun mannelijke zaad !
Ik vond dat dus heel straf !
Neen ik kon er echt niet bij ....tegelijk vrouw willen zijn en je daarna toch nog als man voortplanten ????!!!!
Heel vreemd vond ik dat .......wat ik nog veel straffer vond is dat die mensen het als hun absoluut recht (je kent dat wel rechten van de mens en die dingen) zagen om hun na de transitie toch nog kunnen voort te planten met hun mannelijke zaad.
Die toevoeging "als man" en "mannelijk" zegt meer over jou dan over hun beleving, lijkt mij. Ik heb er wel meer van gehoord, van een lesbisch stel, waarvan de één pre-op transvrouw, die sperma wilden invriezen, omdat ze bij een te verwachten kinderwens graag wilden dat de kinderen een bloedband met hen beiden zouden hebben. Daar speelt mannelijkheid op zich geen rol in.

Wat is er toch de laatste paar weken met die gefrustreerde ondertoon in jouw berichten? Zodra het over wensen of rechten van transgenders of -zoals hier- door jou niet begrepen transen gaat, ontsnapt er aan alle kanten een soort opgekropte verontwaardiging, die ik niet van je gewend ben :-? .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Waar het om rechten voor tg's gaat, denk ik dat het van Melina grotendeels angst is. Bang voor d'r eigen positie of zo. Stel je voor dat er echt een apart officieel "hokje" zou komen voor TG's. Dan is de kans ook aanwezig dat transsexuelen ook opnieuw onder de loep worden genomen. En die komen dan misschien ook niet meer "exclusief" in het hokje V. Komt misschien dan ook wel een apart "hokje" voor. Daar gaat je V :)

Stel je voor dat er bepaalde wensen voor tg's ingewilligd zouden worden. Wat heeft Melina daar dan concreet voor last van?
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

melina_r schreef: Laat ons zeggen tussen 30 en 40 jaar, terwijl de vadertransen die ik ken meestal een stuk ouder zijn. Vaak 50+ en zelfs 60+
Die vadertransen gaan ook helemaal, maar gebruiken dus hun neo-vagina niet meer om te vrijen met een man.

De groep van transen waar ik over spreek en die dus na hun SRS wel op mannen vallen hebben vroeger nooit een succesvol seksleven gehad (dus niet met vrouwen en ook niet met mannen), maar hebben zich (net als ik) zo goed mogelijk proberen aan te passen/weg te stoppen wat betreft seksualiteit.
Ik denk dat je hier toch volkomen mis mee zit, ik ben tussen mijn 36e en 38e van geslacht veranderd en ben biologisch vader van 3 zonen. Je moet al je gevoelens ook kunnen plaatsen, je moet ook maar weten dat je transseksueel bent ondanks je verlangens. De maatschappij, ouders etc willen je ook vaak wel een bepaalde kant op sturen. Ik viel niet op homo mannen, en hoe kon ik als 'man' nu op heteromannen vallen ?
Ik had een goede seks relatie met mijn ex, en nu een goede seks relatie met mijn vriend, dus het een sluit het ander niet uit, en leeftijd, tja, wat zegt dat ?
Wel moet ik zeggen dat mijn ex mij veroverd heeft, en ik buiten haar nooit (seksuele) belangstelling voor vrouwen heb gehad.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Die toevoeging "als man" en "mannelijk" zegt meer over jou dan over hun beleving, lijkt mij. Ik heb er wel meer van gehoord, van een lesbisch stel, waarvan de één pre-op transvrouw, die sperma wilden invriezen, omdat ze bij een te verwachten kinderwens graag wilden dat de kinderen een bloedband met hen beiden zouden hebben. Daar speelt mannelijkheid op zich geen rol in.


Wel dat zie ik anders.
Zuiver juridisch gezien gaat de transvrouw die dan mogelijk al juridisch een vrouw is geworden toch nog juridisch vader worden van haar/zijn eigen kind. Dan zit je met een vrouw die een kind moet erkennen als vader .....heel straf vind ik dat.
EN ook helemaal niet logisch.

Wat is er toch de laatste paar weken met die gefrustreerde ondertoon in jouw berichten? Zodra het over wensen of rechten van transgenders of -zoals hier- door jou niet begrepen transen gaat, ontsnapt er aan alle kanten een soort opgekropte verontwaardiging, die ik niet van je gewend ben .

Die is er altijd wel geweest.
Maar dan eerder op het gesloten forum van de VGK.
Mijn positie is de laatste jaren niet gewijzigd, de verschillen zijn met de tijd wel groter en duidelijker geworden.
Vooral tijdens de discussie in verband met het wetsvoorstel over de transseksualiteit is heel erg duidelijk geworden dat TG's en TS's andere belangen hebben.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Wel dat zie ik anders.
Zuiver juridisch gezien gaat de transvrouw die dan mogelijk al juridisch een vrouw is geworden toch nog juridisch vader worden van haar/zijn eigen kind. Dan zit je met een vrouw die een kind moet erkennen als vader .....heel straf vind ik dat.
EN ook helemaal niet logisch.

<knip>

Vooral tijdens de discussie in verband met het wetsvoorstel over de transseksualiteit is heel erg duidelijk geworden dat TG's en TS's andere belangen hebben.
Ik weet echt niet of dat lesbische stel veel waarde hechtte aan de juridische kant van de zaak. Bovendien is het toch zo geregeld dat binnen een lesbisch huwelijk ook allebei de ouders het kind kunnen erkennen? Of hebben we het hier over een laatste paar stuiptrekkingen van het patriarchaat?

Verder geef ik toe dat in discussies rondom wetsvoorstellen verschillende belangen al gauw tegenstrijdige belangen kunnen worden. Jij hebt je daarin mogelijk bedreigd gevoeld door transgenders?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Lightningbolt

Waar het om rechten voor tg's gaat, denk ik dat het van Melina grotendeels angst is. Bang voor d'r eigen positie of zo. Stel je voor dat er echt een apart officieel "hokje" zou komen voor TG's. Dan is de kans ook aanwezig dat transsexuelen ook opnieuw onder de loep worden genomen. En die komen dan misschien ook niet meer "exclusief" in het hokje V. Komt misschien dan ook wel een apart "hokje" voor. Daar gaat je V


Angst zou ik niet zeggen .....
Het is eerder onvrede met hoe zij de wereld willen aanpassen om hunzelf toch een plaats te geven.
Het hokje M en V is voor mij zeker een houvast geweest in mijn transitie. Als TV maak je ook ergens een duidelijke switch tussen M en V.
Ik ben er ondertussen ook van overtuigd dat het duidelijke hokje M en V voor heel veel mensen een houvast bied en ik kan er me niet in vinden om de dingen allemaal op één hoopje te gooien.

Stel je voor dat er bepaalde wensen voor tg's ingewilligd zouden worden. Wat heeft Melina daar dan concreet voor last van?

Wel hoe ik dat nu bekijk .....de wet op transseksualiteit is er in België op de laatste uren doorgestemd door de vorige regering.

Ter info :
Die wet geeft een post-op trans dus het recht om haar juridische geslacht op eenvoudige admin. manier aan te passen.
Het alternatief was een dure rechtzaak die wegens de achterstand bij de rechtbanken 2 jaar of langer kon duren.

Wel die (eenvoudige) wet is 3 jaar hangende geweest omdat de TG lobby daar niet mee kon leven. Ze wilden gebruik maken van die wet specifiek voor TSen om ook ergens een officiële plaats in de maatschappij te krijgen.
Nu een groep beschrijven met een fluctuerend gender, die niet echt weten of ze nu vrouw of man willen zijn en die dus die vrijheid juridisch willen dat is niet zo eenvoudig in het huidige admin. systeem in België.
Wat me bijgebleven is, is dat voor een TG het blijkbaar niet zo handig is dat een post-op trans automatisch juridisch Vrouw kan worden, omdat je dan inderdaad de vakjes (M/V) duidelijk wil behouden.
Ik heb er nu verder niks tegen dat TGs nu zelf wetsvoorstellen gaan indienen, ze mogen dat gerust doen van mij.
Al zal ik dat niet meteen volgen en al verwacht ik niet dat er politiek veel interesse voor zal zijn.
En verder ik sta er dus absoluut niet achter om het hokje M en V af te schaffen, want dan neem je een bepaalde houvast weg voor een pak mensen in onze maatschappij.
Als er een kindje wordt geboren dan vraagt men altijd is het een meisje of een jongen ...en nooit is het nu een TGtje of Transje.
M en V zijn fundamenten van onze maatschappij en ik vind dat men daar dus moet afblijven. En ja ik heb dus heel veel moeite moeten doen de voorbije 5 jaar om eindelijk aan te komen in dat gewenste vakje : V.
Als ze nu dat vakje gaan schrappen dan zou het inderdaad wel overkomen als : ik heb 5 jaar koers gereden , maar spijtig genoeg hebben ze de eindstreep ondertussen verwijderd.
IK heb in dit leven al mijn deel van de frustratie gehad ....het is niet nodig om nog eens opnieuw te beginnen met een zoektocht, nu dat ik me eindelijk wat goed begin te voelen als hetero-(trans)vrouw in de maatschappij.

Groeten,

Melina
Plaats reactie