Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

[quote="Frederique
Make-up? Altijd nog wel een kleine vorm van weerstand, zeker als voor de ..e keer er make-up aan kleren blijft zitten bij het passen in een modezaak. [Groetjes,

Frederique[/quote]

Hallo Frederique,

ik heb altijd een hoofddoek bij mij als ik uit ga. Deze gebruik ik vooral als ik een andere topje ga passen. Zodoende komt er geen MAke-up op de kleding van mij zelf en datgene wat je past.
Een handige tip dus.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Ik ga mijn transitie dan ook anders in dan jij dat deed.
Jij lijkt het aan te vliegen als projectje man-naar-vrouw, met een 24-stappenplan om daar te komen en randvoorwaarden die je relatief objectief kunt meten.
Zo is het niet voor mij.

Wel even duidelijk stellen hoe dat gegroeid is.
Mijn achtergrond is ook totaal verschillend dan bij jou.
Dus ik had een dubbel leven.
Eentje als man (werken en sporten) en eentje als vrouw (uitgaan , dansen en verder een beperkt sociaal leven als travestiet, weliswaar meestal in holebi- en T-milieu).

Op een bepaald ogenblik neem je dan de beslissing om full-time alles als vrouw te gaan doen.
Ik was heel tevreden met mijn 'creatie' als travestiet en wou er liefst elke dag uitzien zoals ik als travestiet op stap ging.
Praktisch gezien was dat totaal niet haalbaar om er elke dag als travestiet/vrouw te staan met al de travestie hulpmiddelen die ik nodig had (pruik, plakborsten, make-up, spannend broekje om geslachtsdelen weg te drukken, ......)
Je moet het eens proberen om zo op een koersfiets te kruipen ....niet te doen dus.
Met andere woorden je moet voor alle travestie-elementen op zoek naar definitieve oplossingen om aldus je dubbel leven te integreren in één bestaan als 'vrouw'.
Op die manier is er dan inderdaad een planmatige aanpak gekomen van mijn transitie.
Dat het me uiteindelijk zou brengen waar ik vandaag sta, had ik zeker niet verwacht .....het is een heel erg lange reis geworden, met veel ups en downs.
Maar het is me nu wel voor 99% gelukt !(ik gebruik nog enkel een zeer beperkte haaroplossing, die me nauwelijks beperkt in mijn dagelijks leven).
Ik stap nu werkelijk als vrouw op mijn koersfiets (zonder make-up, zonder pruik, zonder plakborsten ......) en als ik aankom van een ritje van pakweg 200 km, zie ik er nog altijd uit als een vrouw.
Iedereen ziet me zonder enige twijfel aan als een vrouw .....veel testen moet je niet doen, als mensen me op het einde van mijn fietstocht de weg komen vragen, dan spreken ze me meteen aan met mevrouw.
Wel dat voelt wel goed en dat was voor de transitie dus onmogelijk.

Waarom planmatig ?
Wel je hebt een beperking naar verlofdagen op het werk en je hebt een beperking naar financiën.
Een goede planning was dus gewoon noodzaak.
Uiteindelijk heb ik de voorbije 5 jaar bij mijn werkgever maar 30 kalenderdagen afwezigheid nodig gehad om heel mijn transitie te doorlopen, al de rest heb ik kunnen opvangen met officieel verlof.
Dat vind ik heel belangrijk, want mijn werk behouden was wel een vereiste om alles vlot te kunnen betalen en niet in zware financiële problemen te komen ergens midden in de transitie.

Vandaag ben ik dus heel tevreden met die aanpak.
Ik heb mijn werk kunnen houden, ik heb alles kunnen afwerken.
Ik ben tevreden met het resultaat en een aantal problemen werden onverwacht tijdens mijn transitie opgelost (seks en sociale integratie als vrouw lukken wel, als man was dat dus een ramp).

Zo , hopelijk maakt dat het een beetje duidelijk

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

Maar in alle eerlijkheid heb ik liever zoiemand, die vaak dus echt dicht bij zichzelf leeft, dan iemand die er uitgesproken vrouwelijk uit ziet, allerlei vrouwen-maniertjes en transseksuelen-grappen heeft geleerd en -per-se- rode wijn wil en oh-wat-eeeeeenig-meis!-achtige verhalen omdat ze met bier in d'r hand en op een minder maniertjes-achtige-manier praten over wat haar werkelijk bezig houdt voor haar gevoel toch te veel als man gezien gaat worden. Ik heb echt ontzettend de schurft aan dat soort "standaard-gender-bevestigend gedrag" uit angst "om door de omgeving niet als vrouw gezien te worden". Zeker als er meerdere van dat soort mensen naast elkaar staan ben ik snel weg.

Euh , wie zegt dat zo een gedrag een gevolg is van angst ?
Denk je dat die vrouwelijkheid niet gewoon uit de persoon kan komen ?
En ik denk dat het eerder witte wijn is dat vrouwen vaak drinken.
Waar haal je het dat mensen dat gaan doen zuiver uit "standaard-gender-bevestigend gedrag"?

Overigens zie ik dit bij biologische vrouwen ook regelmatig en dan denk ik ook wel "hier hoor ik niet bij".

Hier zeker dezelfde vraag :

Waarom zou een vrouw zonodig : "standaard-gender-bevestigend gedrag" moeten/willen vertonen ?
Kan het niet zijn dat ze witte wijn bestellen, omdat ze gewoon geen bier willen (zoals ik trouwens, ik heb nog nooit bier gedronken en zal dat ook nooit doen ...net zoals ik nooit zal roken, gewoon omdat het niet gezond is en ook wel omdat het gewoon stinkt).

Kan het niet zijn dat transvrouwen en bio-vrouwen zich zo gedragen omdat het uit hunzelf komt.
Ik vind die "op en top" vrouwelijkheid juist prachtig !
Sofie is zo een vriendin van mij en de emotionaliteit en vrouwelijkheid (kleding, houding, gedrag, sociaal gedrag, ......) ligt er vingerdik bovenop .....prachtig gewoon.
Alleen al haar stem die heel hoog kan gaan als ze emotioneel is, ik krijg er gewoon koude rillingen van.
Maar die speelt dat niet hoor, neen die is ......en ik vind het prachtig.

Vraagje Frederique : is dat niet een beetje jaloezie van jouw kant ?
Zo van dit is onbereikbaar voor mij ?

Om verder te gaan :
Waar ik dan weer wat problemen mee heb :
Zogenaamde TGs, dus eigenlijk gewoon mannen (soms gewoon helemaal kaal, inclusief dikke hangbuik) die even een rok aantrekken en schoenen met naaldhakken en dan roepen : nou voel ik me vrouw.
En nou moet ik een V op mijn ID-kaart, want ik voel me vrouw.
Echt geen enkel respect voor .....kunnen die echt niet beter, is dat hun creativiteit als 'vrouw' ?
Amai en dan verwachten ze dat ik (en de maatschappij) hen als vrouw gaan zien ? Kom zeg, een klein beetje realisme kan geen kwaad.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Waar ik dan weer wat problemen mee heb :
Zogenaamde TGs, dus eigenlijk gewoon mannen (soms gewoon helemaal kaal, inclusief dikke hangbuik) die even een rok aantrekken en schoenen met naaldhakken en dan roepen : nou voel ik me vrouw.
Echt geen enkel respect voor .....kunnen die echt niet beter, is dat hun creativiteit als 'vrouw' ?
Amai en dan verwachten ze dat ik (en de maatschappij) hen als vrouw gaan zien ? Kom zeg, een klein beetje realisme kan geen kwaad.
Ken jij deze mensen? Heb je ze ontmoet? Heb je met ze gesproken?

Ik ga geregeld met transgender mensen om en benoem mezelf ook wel als zodanig, maar dit beeld komt mij heel onwerkelijk voor. De enige keer dat ik zo'n karikatuur in de werkelijkheid gezien heb, ging het om een TS van het type als in die strip van Dirkjan. Zo van "die operatie maakt van mij een vrouw".
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
lief dinnetje
Eredivisie

Frederique schreef :

Libido? Mag vandaag nog weg.
Behoefte aan seks? Absoluut niet...

Ja dat was ook zo bij mij.
Heel vervelend was dat voor mij en psychisch zeker niet gezond.
Naar jezelf kijken in de spiegel als vrouw en dan masturberen.
Je daarna uren rot en schuldig voelen , omdat het psychisch niet klopte.
Dat was gelukkig met de androcur snel gedaan, maar de drang naar de SRS was dan wel niet meer te stoppen.
Want je wil wel iets in de plaats .......
Het is je mogelijk al opgevallen dat mensen heel erg steigeren als ze hun datum voor de SRS plots naar later verschuiven, wel dat is volgens mij gelinkt aan de hormonen.
De drang naar een vagina werd bij mij plots heel groot als mijn mannelijk libido verdwenen was.

Maniertjes? Ik heb er de pest in. Dus hanteer ik ze niet.
Vrouwelijk lopen? Ik loop wel goed zoals ik loop. Dus geen bewust-vrouwelijke-loopjes.

Zo hier doe je dat weer.
Denk je dat zoiets gespeeld is dan ?
Wel ik was vorige zaterdag met mijn "date" in de shopping aan het winkelen en ik stelde gewoon vast dat mijn heupen enorm aan het meebewegen waren tijdens het stappen.
Dat was dus gewoon onbewust .....waarschijnlijk omdat ik me heel vrouwelijk voelde naast die knappe, stoere man van 1m90.
Ik voelde me gewoon heel erg vrouw in het bijzijn van die man en heel mijn lichaam en ook mijn stem gingen dus mee.
Ja er is zelfs een gevoelslink tussen je gevoel als vrouw en je neo-vagina op zo een ogenblik ....met andere woorden.....alles komt samen en heel dat gevoel in heel je lichaam en psyche is in sync.
Ik denk dat je op zo een ogenblik wel heel sterke signalen uitzendt naar de buitenwereld van ik ben beschikbaar als vrouw.
Maar dat is dus één geheel Frederique, dat is geen rationele bevlieging van ik ga hier nu eens vrouwelijke pasjes nemen, neen dat gaat gewwon vanzelf.
En ik denk dat het met homo's ook zo is die de typische maniertjes vertonen, dat komt gewoon uit hunzelf en dat is geen rationeel aangeleerd gedrag, zoals jij dat hier beschrijft.

Groeten,

Melina
petra71
ff weer wat posten

Bericht door petra71 »

melina_r schreef: Zogenaamde TGs, dus eigenlijk gewoon mannen (soms gewoon helemaal kaal, inclusief dikke hangbuik) die even een rok aantrekken en schoenen met naaldhakken en dan roepen : nou voel ik me vrouw.

Groeten,

Melina
Wat ik hier lees km ik ook veel tegen. Ik kom zelf uit de BDSMwereld en ook daar zie je dit dingen veel. Plaats een man een contactoproep met daar in dat hij een TV is staat er een foto bij met enkel een paar kousen aan jaratel's en een stijve plasser. En dan mag ik uit gaan leggen wat een tv is zijn ze boos omdat hij toch ook vind dat hij toch echt een tv is.

En dan kan ik soms wel begrijpen dat mensen mij als tv niet voor normaal aanzien.
gelukkig weten we hier op het forum wel beter.
lief dinnetje
Eredivisie

Janiek schreef :

Ken jij deze mensen? Heb je ze ontmoet? Heb je met ze gesproken?

Ik ga geregeld met transgender mensen om en benoem mezelf ook wel als zodanig, maar dit beeld komt mij heel onwerkelijk voor. De enige keer dat ik zo'n karikatuur in de werkelijkheid gezien heb, ging het om een TS van het type als in die strip van Dirkjan. Zo van "die operatie maakt van mij een vrouw".

Ja die ken ik.
Ik heb die zelfs regelmatig ontmoet in het T-wereldje

Ik ga tegenwoordig zelfs elke maand op restaurant met zo iemand !
Maar die is nu geen transgender meer, die is nu Post-op trans met FFS en alles inclusief.
Leuk om weten is wel dat ze nu niet goed meer begrijpt wat haar toen bezielde.
Pas op ik ben niet hypocriet in die dingen : ik heb haar ook gewoon gezegd : wat was jij lelijk toen ! En ze heeft het nog toegegeven/bevestigd ook (lol)

Dus ja die mensen bestaan en L. is voor mij het levende bewijs dat het wel beter kan, als ze willen en er voor willen gaan.
Als ze dan enkel met een rok willen rondlopen, goed gewoon doen : maar dan ben je voor mij gewoon een man in een rok en zeker geen vrouw.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

petra71 schreef:gelukkig weten we hier op het forum wel beter.
Huh? Je komt zelf uit de BDSM wereld en kijkt gek aan tegen een fetisjistische travestiet? 't Moet niet gekker worden :wink: .

Zo iemand is gewoon een travestiet, toch? Alleen van een ander type.

Ik werkte een keer bij een mevrouw en op een gegeven moment kwam ter sprake dat ik geen geboren vrouw was. Daar keek ze gek van op, wat ik heel prettig vond. Vervolgens ging ze nadenken en zie ze: "Maar je hebt ook niets weg van die mannen in un blootje en met veren die dansen op een boot."
"Nee," zeg ik, "dat is weer een andere beleving." En verder was ik weer gewoon mevrouw voor haar.

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat veel mensen misschien in eerste instantie proberen jou te koppelen aan wat er in hun referentiekader over travestie e.d. staat, maar dat ze vrij snel in staat zullen zijn onderscheid te maken.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Maar die is nu geen transgender meer, die is nu Post-op trans met FFS en alles inclusief.
Benoemde zij zich indertijd dan als TG?

Ik denk dat het probleem met sommige van die mensen is, dat zij hun vrouwzijn heel lang in volstrekt isolement beleefd hebben. Elke geboren vrouw maakt een heel lange leerschool door, waarin zij zich spiegelen aan elkaar. En dat gaat bovendien met interactie gepaard. Als dat bij een Ts/tg ook gaat werken, dan gaat dat karikaturale er wel af, denk ik.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Janiek2 schreef:Wat ik hiermee wil zeggen, is dat veel mensen misschien in eerste instantie proberen jou te koppelen aan wat er in hun referentiekader over travestie e.d. staat, maar dat ze vrij snel in staat zullen zijn onderscheid te maken.
Het is zo'n breed spectrum, hè? Net echte mensen! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
lief dinnetje
Eredivisie

Janiek schreef :

Benoemde zij zich indertijd dan als TG?

Ik denk dat het probleem met sommige van die mensen is, dat zij hun vrouwzijn heel lang in volstrekt isolement beleefd hebben. Elke geboren vrouw maakt een heel lange leerschool door, waarin zij zich spiegelen aan elkaar. En dat gaat bovendien met interactie gepaard. Als dat bij een Ts/tg ook gaat werken, dan gaat dat karikaturale er wel af, denk ik.

Ja hoor : TG met een fetish voor schoenen.
Transitie gedaan van m->v op haar 54ste.
Dus nu gescheiden 'vadertrans' met waarschijnlijk een voorkeur voor vrouwen, al is dat toch nog niet helemaal duidelijk.

Groeten,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

petra71 schreef:
Wat ik hier lees km ik ook veel tegen. Ik kom zelf uit de BDSMwereld en ook daar zie je dit dingen veel. Plaats een man een contactoproep met daar in dat hij een TV is staat er een foto bij met enkel een paar kousen aan jaratel's en een stijve plasser. En dan mag ik uit gaan leggen wat een tv is zijn ze boos omdat hij toch ook vind dat hij toch echt een tv is.

En dan kan ik soms wel begrijpen dat mensen mij als tv niet voor normaal aanzien.
gelukkig weten we hier op het forum wel beter.
Wat Janiek zei. Leuk gevalletje pot ketel dit. Of moet ik je herinneren aan je open dir?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
petra71
ff weer wat posten

Bericht door petra71 »

Janiek2 schreef:
petra71 schreef:gelukkig weten we hier op het forum wel beter.
Huh? Je komt zelf uit de BDSM wereld en kijkt gek aan tegen een fetisjistische travestiet? 't Moet niet gekker worden :wink: .
iemand die alleen maar een stel kousen aantrekt vind ik geen travestie meer iemand met een fetisch voor kousen.
lief dinnetje
Eredivisie

Janiek schreef :

Huh? Je komt zelf uit de BDSM wereld en kijkt gek aan tegen een fetisjistische travestiet? 't Moet niet gekker worden .

Zo iemand is gewoon een travestiet, toch? Alleen van een ander type.

Oh defineer jij dat als travestiet ?
Ik vind dat niet.
Eigenlijk zie ik een travestiet als iemand die zich helemaal als vrouw wil profileren.
Of dat lukt of niet is een andere discussie, maar dus een travestiet zal volgens mijn definitie zich nooit met een kaal hoofd tonen als hij/zij als vrouw zich aan de iemand toont.
Dus travestiet is bijna altijd gelijk aan een pruik, tenzij hij/zij zelf voldoende haar heeft voor een vrouwelijk kapsel.
Ik noem dat altijd TG.
TG definieer ik eigenlijk als alles wat niet binnen de categorie trans of travestie kan vallen.
Bij een trans of travestie klopt het beeld dus nog enigzins....je ziet dat ze éénduidig zich willen profileren als vrouw, bij een TG zie je dat meestal niet.
Maar dat is mijn persoonlijke definitie.

In die definitie zou ik dus Jou Janiek indelen als pre-op TS en Mila mogelijk eerder als homo-travestie (zonder pluimen in haar achterwerk weliswaar, lol) of indien ze dat zelf wil mogelijk ook pre-op TS.
Dus ik vind de definitie TG niet zo opgaan voor jou en Mila, omdat jullie dagelijks éénduidig naar buiten komen in 1 gender :vrouw.

Groeten,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik ken een hele mooie kale, erg vrouwelijke TG en geloof het of niet er bestaan ook bio vrouwen die hun hoofd kaal scheren.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie