Vraagje bloos

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Morbide schreef :

Ik ken een hele mooie kale, erg vrouwelijke TG en geloof het of niet er bestaan ook bio vrouwen die hun hoofd kaal scheren.

Die bestaan zeker.
Maar ik ken ze niet persoonlijk ....en om eerlijk te zijn ik vind het voor een vrouw geweldig lelijk en voor een TG helemaal niet e doen.
Ik denk ook dat 99 % van de vrouwen die om de één of andere reden hun haar verliezen of moeten scheren (is zo bij de orthodoxe joden dacht ik) bewust voor een haaroplossing zullen gaan.

Groeten,

Melina
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

[quote="melina_rIn die definitie zou ik dus Jou Janiek indelen als pre-op TS en Mila mogelijk eerder als homo-travestie (zonder pluimen in haar achterwerk weliswaar, lol) of indien ze dat zelf wil mogelijk ook pre-op TS.
Dus ik vind de definitie TG niet zo opgaan voor jou en Mila, omdat jullie dagelijks éénduidig naar buiten komen in 1 gender :vrouw.

Groeten,

Melina[/quote]

Melina toch......ben ik steeds toch zó duidelijk geweest.......ik ben GEEN homo travestie, ik ben een shemale hoor ;-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Melina toch......ben ik steeds toch zó duidelijk geweest.......ik ben GEEN homo travestie, ik ben een shemale hoor

Ok dat is ook een goede definitie voor jouw situatie.
Al heeft dat woord soms zo een negatieve/seksueel getinte bijklank.

Groeten,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

melina_r schreef: Die bestaan zeker.
Maar ik ken ze niet persoonlijk ....en om eerlijk te zijn ik vind het voor een vrouw geweldig lelijk en voor een TG helemaal niet e doen.
Ik denk ook dat 99 % van de vrouwen die om de één of andere reden hun haar verliezen of moeten scheren (is zo bij de orthodoxe joden dacht ik) bewust voor een haaroplossing zullen gaan.
Afgelopen zomer zat ik op een terrasje bij het Noord Aa vlakbij Zoetermeer en daar liep een werkelijk prachtige kale serveerster. Wat ik dus bedoelde met vrouwen die hun hoofd scheren was dat ze dat vrijwillig doen. Omdat ze het mooi vinden.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Anja Lasagna
ForumFan

Frederique_ schreef:
melina_r schreef:Frederique schreef :

Maar in alle eerlijkheid heb ik liever zoiemand, die vaak dus echt dicht bij zichzelf leeft, dan iemand die er uitgesproken vrouwelijk uit ziet, allerlei vrouwen-maniertjes en transseksuelen-grappen heeft geleerd en -per-se- rode wijn wil en oh-wat-eeeeeenig-meis!-achtige verhalen omdat ze met bier in d'r hand en op een minder maniertjes-achtige-manier praten over wat haar werkelijk bezig houdt voor haar gevoel toch te veel als man gezien gaat worden. Ik heb echt ontzettend de schurft aan dat soort "standaard-gender-bevestigend gedrag" uit angst "om door de omgeving niet als vrouw gezien te worden". Zeker als er meerdere van dat soort mensen naast elkaar staan ben ik snel weg.

Overigens zie ik dit bij biologische vrouwen ook regelmatig en dan denk ik ook wel "hier hoor ik niet bij".

Groetjes,

Frederique

Ja, ik snap helemaal wat je bedoelt met die 'maniertjes' ja.

Toen ik pas om was zag ik op tv een docu over een ts. Het eerste shot liet een stoere (hoe zal het ook anders) machinebankwerkende mid 40 (hoe zal het ook anders) man zien.
Het tweede shot liet diezelfde man zien in de kleedkamer van het bedrijf waar hij werkte terwijl hij zijn werkschoenen uittrok, waaruit een paar pantyvoeten kwamen.
Zo werd het verhaal over P, getrouwd met een vrouw (hoe zal het ook anders) ingeleid, die zich 'vrouw' voelde en in transitie ging.
Dat in transitie gaan ging in een iets later stadium vergezeld van een overopgedirkt uiterlijk en een batterij aan 'aangeleerde' 'vrouwelijke' maniertjes.
Zo werd de 'geinteresseerde' kijker vergast op een demonstratie hoe 'een echte vrouw' haar handtasje opent; op zo'n manier dus dat de inhoud niet zichtbaar is voor evt aanwezige nieuwsgierige kijkers. Uiteraard met veel losse polsen, gegiechel en 'elegante' maniertjes.
Tevens werd de 'geinteresseerde' kijker vergast op een scene waarin de vrouwelijke versie van P heupwiegend en trippelend de markt opgaat om sieraden, sjaaltjes en tasjes enzo te kopen.
En (natuurlijk) een paar shots van het marktbezoekende publiek dat zich hogelijk amuseerde, dan wel verbaasde bij het aanzien van P's bar slechte, bijna amateur toneel lijkende maniertjes, gekir en getrippel.

Pathetisch en tenenkrommend om te zien en te horen.
.
Zo ging P al kirrend, trippelend, heupwiegend en losse polsend op weg naar haar SRS in de VU. (ook een shot van Jos: 'Meid! Wat zie je er beeldig uit!')

Evenwel verliep haar leven post SRS niet geheel vlekkeloos ivm haar tegenwerkende vrouw, die wijselijk buiten beeld bleef, en zo besloot P om post SRS terug te gaan naar man.

En wat zag de 'geinteresseerde' kijker? Iemand die zonder dat overopgedirkte uiterlijk en die batterij aan 'vrouwelijke' maniertjes een hoewel teruggegaan naar 'man'.......heel passabele vrouw blijkt te zijn.
In alles! Haar (lange, dikke, van een goede haargrens voorziene) haar gewoon in een staartje, heel gewoon gekleed in niet supermannelijke kleren, geen make up, geen maniertjes, geen hoge kopstem maar een sexeneutrale stem, een sexe neutrale motoriek en ze bleek volkomen passabel te zijn als vrouw, maar dan post srs terug naar 'man'......

Ik heb geen idee hoe het verder met P afgelopen is, maar ze was post srs allesbehalve passabel als man.

De moraal van dit verhaal: het is beter mannelijke manieren etc af te leren dan 'vrouwelijke' manieren 'aan te leren'.

Mila.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Lala Ferrari schreef:
Nannette schreef:
Lala Ferrari schreef: Moet je de verhalen van sommige tv's maar eens leven, dat als vrouw willen vrijen, maar daar kun jij je eigen dan ook niet in vinden, dat is mij wel duidelijk.

Och ja, je bent zoals je bent, eigenwijs en egoïstisch.
Pardon? Ben ik eigenwijs en egoistisch omdat ik me niet WIL voorstellen laat staan mezelf er in zou willen vinden dat sommige tv's 'dat' als vrouw willen vrijen?
Moeten zij weten natuurlijk, en hun vrouwen/vriendinnen ook, als die er zich in kunnen vinden dan, maareh, nee, daar stel ik mezelf liever niets bij voor nee.

Beetje vreemd en zwak argument in deze, vind je zelf ook niet?

Mag ik trouwens opmerken dat je geschreven nederlands wel erg krakkemikkig is voor iemand die er over pocht 'de belangen van enkele honderdduizenden nederlanders via de GGZ te behartigen'?

Mila.
Wel makkelijk, alleen aanhalen wat jou goed uitkomt, en ik maak 1 tikfout (egoïstisch is trouwens ook fout hoor bij jou, en Nederlands moet met een hoofdletter). En ik heb 1 hooguit 2x gezegd dat ik voorzitter ben van een cliëntenraad van een grote ggz instelling, maar dat is niet iets waar ik over op schep, dat is meer om te laten zien dat ik
1. zelf problemen heb (niet gehad, maar nog steeds heb, maar niet vanwege ts)
2. dat je als ts ook gewoon geaccepteerd kunt worden, ook al kan ik dat volgens jou niet zijn want ik heb kinderen.
3. als jij denkt dat een cliëntenraad niet belangrijk is, want dat denk je, want ik poch er over op, een cliëntenraad heeft meer macht wettelijk dan een ondernemingsraad. En mag ik dan niet trots zijn dat ik ondanks heel mijn verleden tot voorzitter gekozen ben ?

En ik blijf er bij dat jij op scherp van de snede zit met het overtreden van de regel respectvol te zijn naar elkaar. Een eigen mening hebben mag, maar je bent niet voor niets al eerder verbannen, en als het op deze manier doorgaat, verdwijn ik liever van dit forum, want dat iedere keer met pek gooien daar hou ik niet van.
Anja Lasagna
ForumFan

En ik blijf er bij dat je geschreven nederlands bijzonder slecht en krakkemikkig is, en je argumentatie nogal zwak, to say the least.
Ik zie wel dat je je best hebt gedaan op je laatste postje, maar het staat nog vol schrijf, spel en stijlfouten.
Daarbij lees je niet goed, want waar las je dan dat ik heb geschreven dat jij niet word geaccepteerd als vrouw omdat jij vader bent van 3 kinderen?
Enz?
Vader TS = transvrouw, een vrouw is biologisch gezien een heel ander soort wezen, in mijn ogen. Want kan/kon geen kinderen verwekken als man.
Even in het kort om je te helpen begrijpen wat ik zoal schreef.

Mila.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Je hebt nu al enkele keren gezegd dat iemand die kinderen verwekt heeft geen echt transseksueel kan zijn, daarmee zeg je ook meteen dat iemand zoals ik geen vrouw kan zijn, en dat vind erg onprettig. Ik heb heel mijn leven moeten vechten, en ik moet nog steeds (psychisch) vechten om overeind te blijven, en dan is het erg pijnlijk als mensen je zo aantasten in je vrouw zijn, ook al is het dan 'slechts' op een forum.
Anja Lasagna
ForumFan

melina_r schreef:Mila schreef :

Melina toch......ben ik steeds toch zó duidelijk geweest.......ik ben GEEN homo travestie, ik ben een shemale hoor

Ok dat is ook een goede definitie voor jouw situatie.
Al heeft dat woord soms zo een negatieve/seksueel getinte bijklank.

Groeten,

Melina
Ik word hierboven dus een homotravestie genoemd, en ik maak een grapje terug dat ik een shemale ben (een woord waar ik mbt mezelf een hekel aan heb trouwens).
Het tast mij niet aan in mijn vrouwelijkheid hoor.......daarvoor ben ik gewoon te zeker van mezelf, EN ik zal de allerlaatste zijn die beweerd een vrouw te zijn. Dat was ik niet, dat ben ik niet, en dat zal ik nooit worden ook, ook al zou ik tien srs'en ondergaan.
Ik ben gewoon van nature vrouwelijk, en ik heb het gecultiveerd dmv oa hormoongebruik, omdat ik niet wilde vermannelijken bij het ouder (en dus masculiener) worden.

Gewoon, een kwestie van realiteitszin, en ik kan om mezelf en mijn eigen situatie (en mijn bijzonder onprettige familie achtergrond) lachen en er grappen over maken, ook met familie en intimi ja.
Niet geheel onbelangrijk, wil je geestelijk gezond blijven.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:Euh , wie zegt dat zo een gedrag een gevolg is van angst ?
Ik.

Je ziet 't aan d'r lichaamstaal.
melina_r schreef:Denk je dat die vrouwelijkheid niet gewoon uit de persoon kan komen ?
Het zijn mijns inziens maniertjes. Gedrag dat aangeleerd is om te overleven. Zoals mannen seksistische moppen vertellen, waarbij dezelfde mop nog altijd leuk is ook als je die voor de 100e keer vertelt (men bevestigt hier dan ook meer het beeld van "leuk, mannen onder elkaar" mee dan dat die mop ter zake doet) zo hebben vrouwen hun "sociale maniertjes" om elkaar te vertellen dat ze nog steeds vrouw zijn. Het is sociaal rolbevestigend gedrag, komt niet uit iemand zelf maar is aangeleerd als overlevingstactiek. Althans, dat is mijn mening.

En dat het angst is: je merkt het ook doordat dat dit gedrag veel vaker voorkomt als mensen onzeker van zichzelf zijn (bijv. bij reorganisaties, of als je mensen voor het eerst tegenkomt, of aan het begin van een dagje uit) t.o.v. de situatie dat mensen minder onzeker van zichzelf zijn (zonder reorganisaties, de 10e keer dat je iemand ontmoet en vrijwel aan het eind van een dagje uit - want bij het afscheid nemen komt de angst en dus ook de maniertjes weer boven).
melina_r schreef:Kan het niet zijn dat transvrouwen en bio-vrouwen zich zo gedragen omdat het uit hunzelf komt.
Ik vind die "op en top" vrouwelijkheid juist prachtig !
Kijk, en daar verschillen we van smaak.

Zoals ik de pest had en heb aan voor de 100e keer dezelfde seksistische mop horen, zo heb ik ook de pest aan vrouwelijke maniertjes.
melina_r schreef:Vraagje Frederique : is dat niet een beetje jaloezie van jouw kant ?
Zo van dit is onbereikbaar voor mij ?
Tja, zo kun je alles wel jouw kant op buigen. Nee, ik vind het niks. Sorrie, Melina.
melina_r schreef:Om verder te gaan :
Waar ik dan weer wat problemen mee heb :
Zogenaamde TGs, dus eigenlijk gewoon mannen (soms gewoon helemaal kaal, inclusief dikke hangbuik) die even een rok aantrekken en schoenen met naaldhakken en dan roepen : nou voel ik me vrouw.
En nou moet ik een V op mijn ID-kaart, want ik voel me vrouw.
Echt geen enkel respect voor .....kunnen die echt niet beter, is dat hun creativiteit als 'vrouw' ?
Amai en dan verwachten ze dat ik (en de maatschappij) hen als vrouw gaan zien ? Kom zeg, een klein beetje realisme kan geen kwaad.
Ik heb het al eens eerder op een ander forum geschreven: jij vindt dat iemand een V in een paspoort moet "verdienen". Dat vind ik echt bespottelijk: een biologische vrouw krijgt die V ook gratis en die hoeft daar ook niets voor te doen, waarom zou dit bij iemand die zich (meer) vrouw (dan man) voelt in een mannenlichaam dan anders zijn?

En hoe zit 't met mensen als Mila of mij, die de hele dag als (meer) vrouw (dan man) leven? Zeker die V ook niet verdient?

De V in een paspoort is geen keurmerk voor "echte vrouw, goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen". Het is wel de letter die het best bij je past als je je identificeert. En daarom is het nodig om die letter aan te passen in een V als je je (meer) vrouw (dan man) voelt. Of in een Q, een A of een Z als dat beter bij je past dan die M of die V.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Frederique_ schreef:De V in een paspoort is geen keurmerk voor "echte vrouw, goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen".
Sommige transen willen volgens mij die V wel heilig laten verklaren :)

En idd, die V in het paspoort maakt van een trans geen echte vrouw.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Maar dat is mijn persoonlijke definitie.

In die definitie zou ik dus Jou Janiek indelen als pre-op TS en Mila mogelijk eerder als homo-travestie (zonder pluimen in haar achterwerk weliswaar, lol) of indien ze dat zelf wil mogelijk ook pre-op TS.
Dus ik vind de definitie TG niet zo opgaan voor jou en Mila, omdat jullie dagelijks éénduidig naar buiten komen in 1 gender :vrouw.
:lol: Zo hebben we allemaal onze persoonlijke definities, hè?

Van onszelf en van anderen. En zo weten we wanneer we 'ik', 'wij' 'zij' of 'jullie' moeten zeggen. Dat kun je heel rationeel doen, met definities en zo, maar je doet het op je gevoel ook. Als je goed oplet verspringen de grenzen dan op de gekste momenten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Ik ken een hele mooie kale, erg vrouwelijke TG en geloof het of niet er bestaan ook bio vrouwen die hun hoofd kaal scheren.
+1
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:De moraal van dit verhaal: het is beter mannelijke manieren etc af te leren dan 'vrouwelijke' manieren 'aan te leren'.
Die is helemaal raak.
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Wat me wel is opgevallen Nannette, jij post ook op het fok forum als ik me niet vergis. Daar was ook een keer een topic over transseksuelen. En daar waren ook diverse reacties van mensen die zeiden dat ze transsexuelen niet en nooit als echte vrouwen zagen. En sommigen hadden het zelfs over omgebouwden enz. Toen kwam jij direct aan met discriminatie, aangifte doen, enz. Jij kan als TS niet afdwingen hoe mensen je willen zien. En de maatschappij verander je niet. Die bovenstaande reacties over omgebouwd, niet zien als echte vrouwen, enz. zal je altijd houden. En ik denk dat ze je uitlachen als je daarvoor aangifte komt doen.
Plaats reactie