Maar die mensen duidelijk maken dat het op die manier uiten van hun gevoel onbeschoft is, lijkt me wel een heel redelijke optie.lightningbolt schreef: Jij kan als TS niet afdwingen hoe mensen je willen zien.
Vraagje bloos
Moderator: Moderators
-
- ForumFan
-
- Forumdiva
Wettelijk is het wel degelijk mogelijk om dat te doen, maar het gebeurt in Nederland gewoon niet. Als er bv in de media transseksuelen, of travestieten of transgenders belachelijk gemaakt worden, en dan bedoel ik niet 1 woordje oid, maar echt belachelijk, kan een belangenorganisatie daarvan aangifte doen, en zal deze klacht officieel behandeld moeten worden. Of het voor de rechter komt is een 2e.lightningbolt schreef:Wat me wel is opgevallen Nannette, jij post ook op het fok forum als ik me niet vergis. Daar was ook een keer een topic over transseksuelen. En daar waren ook diverse reacties van mensen die zeiden dat ze transsexuelen niet en nooit als echte vrouwen zagen. En sommigen hadden het zelfs over omgebouwden enz. Toen kwam jij direct aan met discriminatie, aangifte doen, enz. Jij kan als TS niet afdwingen hoe mensen je willen zien. En de maatschappij verander je niet. Die bovenstaande reacties over omgebouwd, niet zien als echte vrouwen, enz. zal je altijd houden. En ik denk dat ze je uitlachen als je daarvoor aangifte komt doen.
En ik wil zeker niet afdwingen dat iedereen in de maatschappij mij maar ziet als vrouw, maar wel mij met hetzelfde respect behandel als dat ik anderen probeer te behandelen. Natuurlijk kan er weleens ergens iets niet lekker lopen. Maar als het uit de hand loopt, tja, je hoeft niet altijd over je heen te laten lopen toch ?
En de HoLesBi gebeuren is beter geaccepteerd in Nederland oa doordat deze groepen voor zichzelf opkwamen, bij de t* groepen afzonderlijk zie ik dat al helemaal niet gebeuren.
En over de maatschappij veranderen, en als je niks probeert, veranderd er ook nooit iets. De maatschappij is wel degelijk te veranderen in de loop van decennia. Is het voor mij niet beter, dan misschien wel voor degenen na mij.
-
- ForumFan
Idd, want de dames en heren rechters zouden vele, vele overuren draaien.Nannette schreef:[ Of het voor de rechter komt is een 2e.
Het zou werkelijk topdrukte worden, omdat ook vrouwen, moslims, turken, homo's, surinamers, antillianen, marokkanen, politici, christenen, mannen, joden en ook dieren aan de lopende band belachelijk gemaakt of beledigd worden (of raken) in de media.
Mila.
Uw sterverslaggeefster
-
- Eredivisie
Frederique schreef :
Ik heb het al eens eerder op een ander forum geschreven: jij vindt dat iemand een V in een paspoort moet "verdienen". Dat vind ik echt bespottelijk: een biologische vrouw krijgt die V ook gratis en die hoeft daar ook niets voor te doen, waarom zou dit bij iemand die zich (meer) vrouw (dan man) voelt in een mannenlichaam dan anders zijn?
En hoe zit 't met mensen als Mila of mij, die de hele dag als (meer) vrouw (dan man) leven? Zeker die V ook niet verdient?
Verdienen is een groot woord, je moet aan bepaalde criteria voldoen en daar kan ik me volledig in vinden.
In de regel is dat dus hormonen + SRS.
Hormonaal en geslachtelijk een vrouw zijn voor mij 2 goede objectieve criteria.
Deze zijn ook niet toevallig gekozen ....
De V in een paspoort is geen keurmerk voor "echte vrouw, goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen". Het is wel de letter die het best bij je past als je je identificeert. En daarom is het nodig om die letter aan te passen in een V als je je (meer) vrouw (dan man) voelt. Of in een Q, een A of een Z als dat beter bij je past dan die M of die V.
Neen zo is dat helemaal dus niet.
DeM en V zijn duidelijk gebonden aan objectieve criteria voor transen en dat is maar goed ook.
Het lost meteen een hele pak problemen op.
Je kan daar nu gefrustreerd over lopen doen, maar dat lost niks op.
Ik heb het al eens eerder op een ander forum geschreven: jij vindt dat iemand een V in een paspoort moet "verdienen". Dat vind ik echt bespottelijk: een biologische vrouw krijgt die V ook gratis en die hoeft daar ook niets voor te doen, waarom zou dit bij iemand die zich (meer) vrouw (dan man) voelt in een mannenlichaam dan anders zijn?
En hoe zit 't met mensen als Mila of mij, die de hele dag als (meer) vrouw (dan man) leven? Zeker die V ook niet verdient?
Verdienen is een groot woord, je moet aan bepaalde criteria voldoen en daar kan ik me volledig in vinden.
In de regel is dat dus hormonen + SRS.
Hormonaal en geslachtelijk een vrouw zijn voor mij 2 goede objectieve criteria.
Deze zijn ook niet toevallig gekozen ....
De V in een paspoort is geen keurmerk voor "echte vrouw, goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen". Het is wel de letter die het best bij je past als je je identificeert. En daarom is het nodig om die letter aan te passen in een V als je je (meer) vrouw (dan man) voelt. Of in een Q, een A of een Z als dat beter bij je past dan die M of die V.
DeM en V zijn duidelijk gebonden aan objectieve criteria voor transen en dat is maar goed ook.
Je kan daar nu gefrustreerd over lopen doen, maar dat lost niks op.
Lala Ferrari schreef:Idd, want de dames en heren rechters zouden vele, vele overuren draaien.Nannette schreef:[ Of het voor de rechter komt is een 2e.
Het zou werkelijk topdrukte worden, omdat ook vrouwen, moslims, turken, homo's, surinamers, antillianen, marokkanen, politici, christenen, mannen, joden en ook dieren aan de lopende band belachelijk gemaakt of beledigd worden (of raken) in de media.
Managers, niet te vergeten:
http://nl.youtube.com/watch?v=hv5sT2rC8QA
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
-
- Forumdiva
???? Wie zegt dat andere Medelanders wèl "mogen" dicrimineren???Nannette schreef:Wat ik altijd zo apart vind is dat moslims niet gediscrimineerd mogen worden, maar dat ze dat zelf wel mogen..... De wereld zit raar in elkaar.
Je zou uit principe niemand moeten discrimineren! We zijn en blijven nu eenmaal allemaal mensen.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
-
- Eredivisie
Frederique_ schreef:
De V in een paspoort is geen keurmerk voor "echte vrouw, goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen".
Sommige transen willen volgens mij die V wel heilig laten verklaren
En idd, die V in het paspoort maakt van een trans geen echte vrouw.
Inderdaad, maar het geeft je wel een pak mogelijkheden om je sociaal te integreren als vrouw in de maatschappij.
En dat is nu juist bedoeling van een transitie !
In feite kan je als je éénmaal juridisch een vrouw bent vrijwel aan alles deelnemen specifiek gericht op vrouwen.
lightningbolt schreef:
Jij kan als TS niet afdwingen hoe mensen je willen zien.
Maar die mensen duidelijk maken dat het op die manier uiten van hun gevoel onbeschoft is, lijkt me wel een heel redelijke optie.
Inderdaad.
Op korte termijn de visie van mensen veranderen zal niet gemakkelijk zijn.
Maar met de tijd lukt dat wel .......tolereren lukt al heel goed, accepteren is nog iets anders.
Maar met de tijd kan je toch veel mensen laten schuiven van tolereren naar accepteren.........een heel proces , net zoals de transitie zelf.
Groeten,
Melina
De V in een paspoort is geen keurmerk voor "echte vrouw, goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen".
Sommige transen willen volgens mij die V wel heilig laten verklaren
En idd, die V in het paspoort maakt van een trans geen echte vrouw.
Inderdaad, maar het geeft je wel een pak mogelijkheden om je sociaal te integreren als vrouw in de maatschappij.
In feite kan je als je éénmaal juridisch een vrouw bent vrijwel aan alles deelnemen specifiek gericht op vrouwen.
lightningbolt schreef:
Jij kan als TS niet afdwingen hoe mensen je willen zien.
Maar die mensen duidelijk maken dat het op die manier uiten van hun gevoel onbeschoft is, lijkt me wel een heel redelijke optie.
Inderdaad.
Op korte termijn de visie van mensen veranderen zal niet gemakkelijk zijn.
Maar met de tijd lukt dat wel .......tolereren lukt al heel goed, accepteren is nog iets anders.
Maar met de tijd kan je toch veel mensen laten schuiven van tolereren naar accepteren.........een heel proces , net zoals de transitie zelf.
Groeten,
Melina
- lightningbolt
- ForumFan
Ja ok, maar sta jij nu bij tientallen dingen ingeschreven dan specifiek gericht op vrouwen? En wanneer ben je die paspoort verder nodig? Als je op vakantie gaat of ergens aan deel wilt nemen. Sollicitatie. Verder niet. Sociaal integreren in de maatschappij als vrouw daar ben je niet alleen die V in je paspoort voor nodig.melina_r schreef:Inderdaad, maar het geeft je wel een pak mogelijkheden om je sociaal te integreren als vrouw in de maatschappij.
Kijk, jij kijkt natuurlijk alleen naar je eigen situatie. Ben wel benieuwd hoeveel transen hier zitten die aan veel deelnemen "specifiek gericht op vrouwen" en waar ze dan ook nog hun paspoort voor nodig zijn.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Nee, zo is het niet.melina_r schreef:De V in een paspoort is geen keurmerk voor "echte vrouw, goedgekeurd door de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen". Het is wel de letter die het best bij je past als je je identificeert. En daarom is het nodig om die letter aan te passen in een V als je je (meer) vrouw (dan man) voelt. Of in een Q, een A of een Z als dat beter bij je past dan die M of die V.
Zo zou het wel moeten zijn. Een paspoort is een identiteitsbewijs. En de V daarin is geen kwaliteitskeurmerk. Mijn identiteit is V. Niet M.
En dat jij geen probleem meer met die V in jouw paspoort hebt, wil niet zeggen dat het probleem daarmee ook voor anderen is opgelost - dat is het namelijk niet.
Noem er eens 3?Melina schreef:DeM en V zijn duidelijk gebonden aan objectieve criteria voor transen en dat is maar goed ook.
Volgens mij lost het maar 1 probleem op en dat is de (top-)sport. En ook daar kun je prima een andere, objectievere, dus kwalitatief betere, oplossing voor verzinnen - zie mijn eerdere bericht hierover in deze thread.
Dat M/V-gedonder met dat paspoort veroorzaakt meer, en grotere, problemen:
* bij sollicitaties van meer (nog: non-op) passabele mv's
* het zorgt er voor dat allerlei instellingen vinden dat zij "mensen dan ook niet aan kunnen schrijven met hun juiste gender"
* door de criteria van niet-reproductie zorg je er voor dat mensen die hun lichaam aanpassen aan hun gender hun eigen genen niet door kunnen geven naar een volgende generatie
* het zorgt voor onnodig binair denken, terwijl mensen hun gevoel juist veelkleuriger is - waarom hun lichaam dan niet?
Nogmaals: dat dit allemaal ->jouw<- probleem niet is, dat is mij volstrekt duidelijk. Maar het zou wel socialer zijn als je met behoud van die V in jouw paspoort ook een ander vrij zou laten om de letter te kiezen die het beste bij ->hen<- past. Vrijheid, blijheid, nietwaar?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Gaan we moslims bashen?Nannette schreef:Wat ik altijd zo apart vind is dat moslims niet gediscrimineerd mogen worden, maar dat ze dat zelf wel mogen..... De wereld zit raar in elkaar.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Bewijs het eens?Nannette schreef:Wat ik altijd zo apart vind is dat moslims niet gediscrimineerd mogen worden, maar dat ze dat zelf wel mogen..... De wereld zit raar in elkaar.
Weet je wat ik zo raar vind aan dit soort stellingen? Aan de ene kant wijzen mensen graag en vaak naar moslims, maar aan de andere kant zien ze die opgeschoten autochtone jeugd niet staan die net zo hard mensen dingen naroepen en vaak net zo vervelend is.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Lightningbolt
Ja ok, maar sta jij nu bij tientallen dingen ingeschreven dan specifiek gericht op vrouwen? En wanneer ben je die paspoort verder nodig? Als je op vakantie gaat of ergens aan deel wilt nemen. Sollicitatie. Verder niet. Sociaal integreren in de maatschappij als vrouw daar ben je niet alleen die V in je paspoort voor nodig.
Kijk, jij kijkt natuurlijk alleen naar je eigen situatie. Ben wel benieuwd hoeveel transen hier zitten die aan veel deelnemen "specifiek gericht op vrouwen" en waar ze dan ook nog hun paspoort voor nodig zijn.
Wel wij hebben tegenwoordig elektronische ID-kaarten en SIS-kaarten.
Dat wil zeggen dat ze tegenwoordig ook overal elektronische lezers hebben en alles tegenwoordig automatisch afprinten.
Even een lijstje waar ik telkens vreemde blikken heb gekregen of enige uitleg heb mogen gevende voorbije maanden :
1) Ziekenhuis bij opname voor de FFS : op alle papieren stond automatisch de heer
2) Dancing : lidkaart stond automatisch op de heer Melina
Passable of 1000% vrouw, speelde geen rol ...ze wisten het meteen aan de ingang ! En zoiets gaat rond als een lopend vuurtje.
3) Inschrijving fitness
4) Inschrijven ploeg voor dameswielrennen
5) Inschrijving voor de tennisclub
6) Inschrijving voor opleidingscheques (mogelijkheid tot volgen van extra cursus via steun van de overheid)
7) Afschriften van de bank en telkens is naar het loket in de bank ga.
Vaak zitten daar nieuwe medewerkers die mijn verleden niet kennen.
Die krijgen na insteken van je ID-kaart/bankkaart in grote letters op hun scherm : De Heer !
Die kijken dan eens ....wat is hier aan de hand De Heer Melina ......dat klopt dus niet.
Verzekering op mijn nieuwe fiets.
9) Afsluiten van extra familiale verzekering om volgend seizoen te koersen
10) Aankoop medicijnen bij de apotheek, daar vragen ze de SIS-kaart, en jawel ook daar kijken ze dan ...tiens is dat wel jouw kaart, want .......
11) Ik heb nog niet deelgenomen aan speeddating via een organizatie, omdat ze me mogelijk gewoon bij de mannen zetten !
Enfin ik vermijd het gewoon omdat ik bij de inschrijving geen gedoe wil en omdat ik het mogelijk niet meteen wil vertellen, want dan is de test geen test meer, als je snapt wat ik bedoel.
Maar dan ben je weer aan het vermijden natuurlijk !
Half de kast in zeg maar.
Deze of volgende week ontvang ik mijn ID-kaart met V en dan wil ik dat zeker eens meemaken.
Dus in bepaalde gevallen, indien ik mij toch liever niet wou registreren als de heer, moest is wachten op mijn ID-kaart of een hele uitleg geven ....kijk ik ben nu een vrouw en ik wil echt niet dat op al mijn documenten de heer staat.
Zo dat zijn toch geen absoluut geen abnormale dingen voor iemand met een normaal sociaal leven ?
Neen die ID-kaart is heel belangrijk voor mij, want het is het enige waardoor ik voorlopig nog de confrontatie telkems opnieuw moet aangaan met mijn verleden als man.
Een relatie is een ander punt, maar daar kan je voor kiezen om er wel of niet voor te gaan.
Met je ID-kaart heb je in België geen keuze ....overal waar je je wil inschrijven, alsluiten van een verzekering, lening, contract, aankoop ...ga je de boeken in als De Heer.
Ik ga je nog meer vertellen, ik heb tot op heden nog steeds geen eigendom gekocht.
Gewoon omdat ik absoluut niet wil dat mijn eigendom wordt geregistreerd op de De Heer Melina ........wachten is dus de boodschap.
Want dat achteraf omzetten van De Heer naar Mevrouw blijkt niet eens zo éénvoudig te zijn.
Zo zie je maar dat het toch wel een grote impact heeft en dat is ook wel psychisch heel belangrijk.
Groeten,
Melina
Ja ok, maar sta jij nu bij tientallen dingen ingeschreven dan specifiek gericht op vrouwen? En wanneer ben je die paspoort verder nodig? Als je op vakantie gaat of ergens aan deel wilt nemen. Sollicitatie. Verder niet. Sociaal integreren in de maatschappij als vrouw daar ben je niet alleen die V in je paspoort voor nodig.
Wel wij hebben tegenwoordig elektronische ID-kaarten en SIS-kaarten.
Dat wil zeggen dat ze tegenwoordig ook overal elektronische lezers hebben en alles tegenwoordig automatisch afprinten.
Even een lijstje waar ik telkens vreemde blikken heb gekregen of enige uitleg heb mogen gevende voorbije maanden :
1) Ziekenhuis bij opname voor de FFS : op alle papieren stond automatisch de heer
2) Dancing : lidkaart stond automatisch op de heer Melina
Passable of 1000% vrouw, speelde geen rol ...ze wisten het meteen aan de ingang ! En zoiets gaat rond als een lopend vuurtje.
3) Inschrijving fitness
4) Inschrijven ploeg voor dameswielrennen
5) Inschrijving voor de tennisclub
6) Inschrijving voor opleidingscheques (mogelijkheid tot volgen van extra cursus via steun van de overheid)
7) Afschriften van de bank en telkens is naar het loket in de bank ga.
Vaak zitten daar nieuwe medewerkers die mijn verleden niet kennen.
Die krijgen na insteken van je ID-kaart/bankkaart in grote letters op hun scherm : De Heer !
Die kijken dan eens ....wat is hier aan de hand De Heer Melina ......dat klopt dus niet.
Verzekering op mijn nieuwe fiets.
9) Afsluiten van extra familiale verzekering om volgend seizoen te koersen
10) Aankoop medicijnen bij de apotheek, daar vragen ze de SIS-kaart, en jawel ook daar kijken ze dan ...tiens is dat wel jouw kaart, want .......
11) Ik heb nog niet deelgenomen aan speeddating via een organizatie, omdat ze me mogelijk gewoon bij de mannen zetten !
Enfin ik vermijd het gewoon omdat ik bij de inschrijving geen gedoe wil en omdat ik het mogelijk niet meteen wil vertellen, want dan is de test geen test meer, als je snapt wat ik bedoel.
Maar dan ben je weer aan het vermijden natuurlijk !
Half de kast in zeg maar.
Deze of volgende week ontvang ik mijn ID-kaart met V en dan wil ik dat zeker eens meemaken.
Dus in bepaalde gevallen, indien ik mij toch liever niet wou registreren als de heer, moest is wachten op mijn ID-kaart of een hele uitleg geven ....kijk ik ben nu een vrouw en ik wil echt niet dat op al mijn documenten de heer staat.
Zo dat zijn toch geen absoluut geen abnormale dingen voor iemand met een normaal sociaal leven ?
Neen die ID-kaart is heel belangrijk voor mij, want het is het enige waardoor ik voorlopig nog de confrontatie telkems opnieuw moet aangaan met mijn verleden als man.
Een relatie is een ander punt, maar daar kan je voor kiezen om er wel of niet voor te gaan.
Met je ID-kaart heb je in België geen keuze ....overal waar je je wil inschrijven, alsluiten van een verzekering, lening, contract, aankoop ...ga je de boeken in als De Heer.
Ik ga je nog meer vertellen, ik heb tot op heden nog steeds geen eigendom gekocht.
Gewoon omdat ik absoluut niet wil dat mijn eigendom wordt geregistreerd op de De Heer Melina ........wachten is dus de boodschap.
Want dat achteraf omzetten van De Heer naar Mevrouw blijkt niet eens zo éénvoudig te zijn.
Zo zie je maar dat het toch wel een grote impact heeft en dat is ook wel psychisch heel belangrijk.
Groeten,
Melina