vrouwen zijn geen barbies

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
troeteltrans
Banned Lid

vrouwen zijn geen barbies

Bericht door troeteltrans »

Beste Melina,

Nu je juridisch dadelijk vrouw bent, wees ajb een vrouw!
Blijf niet alles om je heen keuren of het wel vrouwelijk
en aantrekkelijk genoeg oogt? Maar open je ogen is, als een vrouw,
voor andere levensvormen in de wereld.
Er zijn te kleine mensen, te dikke mensen, mensen met een misvormd gezicht, met een fysieke afwijking, donkere witte zwarte gele rode, de natuur schept ons in alle maten en kleuren. Kijk eens om je heen.
Mogen die mensen van jou ook niet over straat? Omdat het geen gezicht is en niet leuk genoeg oogt verdienen ze jou respect en aandacht niet meer? open eens je ogen.
Er zijn ook vrouwen die als mannen ogen en mannen die als vrouwen ogen, onder hen wandelen zowel transgenders als transseksuelen.
Je hebt een aantal gelukkige transseksuelen die genoeg geld hebben en middelen om diverse operaties te ondergaan, daar ben jij er een van, en een paar die jong genoeg waren toen ze in transitie gingen.
Dit lichaam dat je hebt, is maar een kledingstuk, jij bent er een levend voorbeeld van. Jouw innerlijk was anders en je hebt geprobeerd je lichaam daarop aan te passen. Denk dan eens na... hoeveel mensen lopen er wel niet rond die ook niet hun lichaam zijn? Er zijn genoeg mensen die er ook wel anders uit willen zien of het anders hadden gewild.
Mogen die van jou niet bestaan ofzo?

Ik begrijp echt heel goed nu dat jij je transitie doorlopen hebt dat je je niet kunt voorstellen dat iemand met een piemel zich vrouw kan voelen. Ik kan het echt helemaal begrijpen. Dat inlevingsvermogen heb ik wel.
maar probeer je ook eens in te leven in een ander. Er zijn een hoop transseksuelen die uberhaupt niks met die piem doen maar gewoon als vrouw willen leven en de operatie om bepaalde redenen (nog) niet aandurven of kunnen door bijv persoonlijke omstandigheden. Moet je die mensen nou echt voor man uitmaken, vind je dat ook niet wat oneerlijk.
Wees blij dat jij het wel zover hebt gered, dat je gezond bent en zin in het leven hebt... ik zou zeggen geniet er eens een beetje van. je begint een beetje zuur te lijken

Ik ga ook niet op een gehandicapten forum het mensen kwalijk lopen nemen dat ze niet kunnen lopen?

Denk dr is over na en ga je leventje leiden, daar gaat het toch om?
En hou je ogen open en kijk eens om je heen.

Vrouwen willen niet allemaal een barbie zijn. :)

groeten
Els
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

XX vrouwen zijn geen barbies.........XY vrouwen soms wel ;-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Els,

Bedankt voor je mooie tekst.
Uiteraard dat vrouwen geen barbies zijn ...je hebt nog andere poppen om me te spelen. Dun en dik, rond, oud en jong.
Opvallend is wel dat als het vrouwtjes zijn dat er geen piemeltje aanhangt.

Er een hoop transseksuelen die uberhaupt niks met die piem doen maar gewoon als vrouw willen leven en de operatie om bepaalde redenen (nog) niet aandurven of kunnen door bijv persoonlijke omstandigheden. Moet je die mensen nou echt voor man uitmaken, vind je dat ook niet wat oneerlijk.

Oh neen hoor. Ik wil die gerust respecteren en pre-op TS, TG, TV, Shemale of whatever noemen.
Maar juridisch zijn er maar 2 opties M/V en dat is ook zo voor vrouwen die mannelijk ogen of die lesbisch zijn.
Dus ergens zul je altijd een lijn moeten trekken.
Mogelijk is het niet altijd zo helder waar iemand thuis wil of moet horen.
Niettemin heb je maar 2 opties.
Het 'eigen gevoel' is voor mij geen objectief criterium dat een maatschappij kan hanteren om een opdeling te maken.
En laat ons ook niet vergeten dat de opdeling M/V perfect werkt voor 99,99999 % in onze maatschappij.
Want laat ons wel wezen, ik heb nog nooit een homoseksueel of lesbienne horen klagen over het feit dat ze juridisch man of vrouw zijn.
Je hebt dus een 'extreem' kleine groep waarvoor je een heel goed werkend systeem op een hoopje moet gooien.
Bovendien een goep die nog enorm in beweging is en waarvan de mensen binnen die groep mogelijk tijdelijk in een fase zitten van twijfels over hun identiteit.
Dat is niet realistisch.
En ik ben daar dus tegen en eigenlijk altijd geweest......zelfs als ik TV was. Want dan was ik uiteindelijk me heel erg bewust van het feit dat ik nog man was.
Je kan jezelf toch niet vertellen dat het er niet meer is, ......neen dat kan je niet, want je ziet het toch zelf elke dag ?

Wat ik hier schrijf zal zeker wel enorm confronterend zijn voor sommigen ....maar zo kijk ik er nu wel op terug.
En niet omdat ik me beter voel dan een ander, want waarom zou ik als post-op trans met een V meer zijn dan een TG met een M op de indentiteitskaart ?
Een V is toch niet meer waard dan een M binnen onze maatschappij ?
Alleen is die V een bevestiging dat je geen piemel hebt, maar een vagina .....terwijl die M een bevestiging is dat je wel over een piemel beschikt.
Simpel is het in feite wel hé ....ze hebben 37 jaar geleden bij mijn geboorte gekeken en er hing een piemel aan => dus werd ik man.
Na 35 jaar is die piemel verdwenen en heeft het nog 2 jaar geduurd alvorens ze nog eens gekeken hebben ....ah foutje, hangt niks meer aan , dus nieuwe status : V.

Zo simpel en handig voor elke burger om dat te snappen.
De foutmarge op dit systeem is gewoon te klein om alles wat we binnen de maatschappij hebben in de tweedeling man/vrouw plots op 1 hoopje te gooien. Teveel mensen zouden hun houvast verliezen.
Maar als jullie een politicus kunnen vinden die er wil aan werken, feel free hoor ....maar mij niet gezien....en de indienster van het vorige wetsvoorstel in België zal er ook wel 2 keer over nadenken deze keer.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: Teveel mensen zouden hun houvast verliezen.
Dat is op zich de moeite wel waard :wink:.
Twee gekken zijn aan de wandel en komen terecht bij een hoge muur. Ze zijn nieuwsgierig naar wat zich daarachter bevindt en na wat gepuzzel besluiten ze dat de één op de schouders van de ander moet gaan staan om over de muur te kijken. De uitkijker roept naar beneden: "Ooooh, ik zie allemaal naakte mensen!" "Mannen of vrouwen?" wil de ander weten. "Ja, hoe moet ik dat nou zien? Ze hebben toch geen kleren aan?"
Kinderen en gekken zeggen de waarheid. Of: We are all born naked; the rest is drag.

Ik kan me herinneren dat ik als kind heel lang heb gedacht dat haardracht en de kleur van ondergoed het verschil uitmaakten. Mijn vriendinnetje had blauw ondergoed, dus dat wilde ik ook. En krullen ook. Kinderen zijn ook jongens en meisjes zonder dat dat iets met genitaliën van doen heeft. Pas toen ik een jaar of twaalf was heb ik voor het eerst gezien dat meisjes er van onderen anders uitzien dan jongens, daarvoor was ik me daar niet van bewust.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid

Hoi Melina

Ik vind dat er voortaam alleen nog maar een P of een V op een id kaart moet te staan. Liefst met foto want dat is makkelijker daten ;)

Ik begrijp je en kan het met je eens zijn, maar als dat er voor zorgt dat er een bepaalde groep mensen ten onrechte gedicrimineerd wordt omdat ze niet van dezelfde rechten mogen genieten als andere vrouwen terwijl ze sociaal en maatschappelijk gezien niet eens van elkaar verschillen, ben ik het ermee oneens. Sociaal gezien maakt het 9 van de 10 keer geen verschil. Een enkeling gebruikt de geslachtdelen tijdens het werk, en verder niet. En daar is het zo duidelijk dat mensen echt niet in verwarring raken hoor haha.

Ik vind dat je voor die mensen een uitzondering kunt maken door een derde mogelijkheid in te voeren dat het voor hen mogelijk maakt ook een normaal leven te lijden, net als andere vrouwen en mannen... en dat ze niet overal bij wet gediscrimineerd worden omdat ze anders zijn dan andere vrouwen. De maatschappij raakt daar echt niet van in verwarring, die merkt dat niet eens. Het gaat om een hele kleine groep die je met behulp van een diagnose door een psychiater makkelijk als transgender kunt identificeren.

Andere mensen merken daar echt geen drol van.
Ze merken het nu juist, doordat er vrouwen rondlopen die zich legetimeren als man.

zodat er slachtofferhulp ingeroepen moet worden door Janiek ;)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

elsie schreef: Het gaat om een hele kleine groep die je met behulp van een diagnose door een psychiater makkelijk als transgender kunt identificeren.
Dat moet ook zonder psychiater wel lukken, hoor :wink: !
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Maar hoe groot is nou eigenlijk de groep die om het zo maar te zeggen "doorgroeien" van tg naar ts? Zijn er nou veel die echt al jaren als TG leven?
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Elsie schreef :

Ik vind dat je voor die mensen een uitzondering kunt maken door een derde mogelijkheid in te voeren dat het voor hen mogelijk maakt ook een normaal leven te lijden, net als andere vrouwen en mannen... en dat ze niet overal bij wet gediscrimineerd worden omdat ze anders zijn dan andere vrouwen.

Wel er is ooit wel eens naar voren geschoven om een derde optie te gebruiken, die blijkbaar zelfs zou bestaan.
Al ken ik niemand die zo een ID kaart heeft.

De 3de optie was gewoon geslacht : O , van Onbekend.
Maar daar ging dan ook weer minstens 50% van de niet duidelijk in te delen groep niet mee akkoord.
Dus dat werd al snel van tafel geveegd.

Ik denk dat het gewoon onmogelijk is om voor iedereen een werkelijk goed werkend systeem te vinden.
En dan lijkt me het huidige systeem nog niet zo slecht.
Ben je geboren als M en wil je een V, goed dan weet je wat je exact moet doorlopen om die V te verkrijgen.

De weg is best lang en vermoeiend, maar het is niet onmogelijk ....dus in feite kan bijna iedereen het als ze het echt zouden willen.
Je hoeft zelfs geen passable uiterlijk te hebben.

Dat zou pas keihard zijn hé Frederique ?

Hormonen + Vagina + passable zijn ......een test op je passable zijn, laat ons zeggen met Mila als voorzitter (of - ster is het zeker ?) van de jury.
Alhoewel dan ziet het er weer niet zo goed uit voor de vadertransen die toch nog een V willen ? (me effe aan het amuseren nu hoor, rustdagje vandaag hé)

Groeten,

Melina
troeteltrans
Banned Lid

hey melina, ik bedoel niet dat er *0* op het paspoort moeten komen, of *T* of derde sekse LOL. het enige wat ik bedoel is dat je bij wet best transgenders kunt registreren en die kleine groep een keuze laten maken M of V. En dat je die groep niet discrimineerd als man. That's all.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:Maar hoe groot is nou eigenlijk de groep die om het zo maar te zeggen "doorgroeien" van tg naar ts? Zijn er nou veel die echt al jaren als TG leven?
Een zeer ervaren gendertherapeute zei me eens dat zij slechts bij hoge uitzondering een "echte" transgender ontmoet heeft. Bij verreweg de meesten is het een kwestie van een compromis. Hoe tijdelijk dat dan is, daar valt nooit iets over te voorspellen, omdat de factoren die dat compromis bepalen heel persoonlijk en vaak complex van aard zijn.

Degene die mij indertijd heeft geinterviewd voor Psychologie Magazine, heeft kort daarna ook Peggy Cohen-Kettenis gesproken. Die zei er het volgende over:
Psychologie Magazine schreef:Overigens heeft Cohen-Kettenis het vermoeden dat een deel van de mensen die zich nu als transgender presenteren, in feite transseksueel is. ‘Ik ken enkelen van hen: het zijn bedachtzame mensen, die opzien tegen radicale ingrepen of bang zijn voor medische complicaties. Ook de aanwezigheid van partners en kinderen of het feit dat de ouders nog leven, weerhoudt mensen er vaak van een volledige behandeling na te streven.’
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:De weg is best lang en vermoeiend, maar het is niet onmogelijk ....dus in feite kan bijna iedereen het als ze het echt zouden willen.
Er zijn ook mensen die het wel zouden willen, maar bij wie het medisch gezien niet verantwoord is, gezien de gezondheidsrisico's van de hormonen en/of de operaties.
lightningbolt
ForumFan

Janiek2 schreef:Er zijn ook mensen die het wel zouden willen, maar bij wie het medisch gezien niet verantwoord is, gezien de gezondheidsrisico's van de hormonen en/of de operaties.
Ja precies. Ik ken hier ook een TG. Heb weleens gevraagd waarom ze geen hormonen, srs, enz. wil. Omdat er in haar familie ernstige problemen met de bloedvaten voorkomen. Erfelijkheid dus. Daar is ze dus bang voor en daarom wil ze geen hormonen, laat staan de rest.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Door al die verschillende definities van transgender, valt of iedereen erin of niemand. Het verbaasd me steeds weer als iemand zich bewust transgender noemt.

Irene
Kleine stapjes
troeteltrans
Banned Lid

Irene schreef:Door al die verschillende definities van transgender, valt of iedereen erin of niemand. Het verbaasd me steeds weer als iemand zich bewust transgender noemt.

Irene
Daar gaat het niet om Irene. Als je full time als travestiet leeft ben je ook transgender, en kan een V op je ID kaart heel praktisch zijn, daar gaat het om. Dat je voor de wet geen *echte* vrouw kunt zijn, vind ik logisch. Maar je hoeft transgenders die als vrouwen leven in bijna alle gevallen echt niet anders te behandelen als andere vrouwen, of erger nog, als mannen. Dat is echt niet nodig.
lightningbolt
ForumFan

elsie schreef:Als je full time als travestiet leeft
Zijn er dan travestieten die fulltime als travestiet leven? :o
Plaats reactie