vrouwen zijn geen barbies

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Elsie schreef:
Daar gaat het niet om Irene. Als je full time als travestiet leeft ben je ook transgender, en kan een V op je ID kaart heel praktisch zijn, daar gaat het om. Dat je voor de wet geen *echte* vrouw kunt zijn, vind ik logisch. Maar je hoeft transgenders die als vrouwen leven in bijna alle gevallen echt niet anders te behandelen als andere vrouwen, of erger nog, als mannen. Dat is echt niet nodig.
Ik doelde op de opmerking dat Peggy nog maar zelden een echte TG had ontmoet, maar ik had de quote moeten gebruiken voor de duidelijkheid. Verder ben ik het helemaal met je eens.

Patricia schreef:

Zijn er dan travestieten die fulltime als travestiet leven?
Ja die zijn er ook, er is er in ieder geval 1 die ook op dit forum meeschrijft.

Irene
Kleine stapjes
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

lightningbolt schreef:
elsie schreef:Als je full time als travestiet leeft
Zijn er dan travestieten die fulltime als travestiet leven? :o
hahaha wat een gemiereneuk zeg... transgender bedoel ik, maar je weet wel wat ik bedoel.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:
elsie schreef:Als je full time als travestiet leeft
Zijn er dan travestieten die fulltime als travestiet leven? :o
Die noemen zichzelf in de regel transgender en verder is het maar hoe je het bekijkt. Welterusten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid

en zo is dat, oogjes dicht en snaveltjes toe :)
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Wel ik zet die 2 dingen even na elkaar :

Elsie : (of Mina ????)

hey melina, ik bedoel niet dat er *0* op het paspoort moeten komen, of *T* of derde sekse LOL. het enige wat ik bedoel is dat je bij wet best transgenders kunt registreren en die kleine groep een keuze laten maken M of V. En dat je die groep niet discrimineerd als man. That's all.

Janiek :

Een zeer ervaren gendertherapeute zei me eens dat zij slechts bij hoge uitzondering een "echte" transgender ontmoet heeft. Bij verreweg de meesten is het een kwestie van een compromis. Hoe tijdelijk dat dan is, daar valt nooit iets over te voorspellen, omdat de factoren die dat compromis bepalen heel persoonlijk en vaak complex van aard zijn.

Wel ja , daarom dus.
TG is blijbaar zeer vaak een tijdelijke status.
Ik meen dat zoiets ook werd naar voor gebracht door het genderteam in België.
Dus na een tijdje valt het probleem in verband met hun identiteit dan toch weg.
De tijdelijke crisis dan oplossen met het vroegtijdig switchen van het juridische geslacht lijkt dan ook geen echte noodzaak.
Het is waarschijnlijk gewoon een deel van de 'enorme' interne psychische strijd tussen de M en V in jezelf die de crisis veroorzaakt.
Uiteraard ben ik daar ook wel doorgegaan net voor de start van de hormonenkuur ....opvallend dat het proces dan plots zo snel gegaan is.

Kan heel zwaar worden voor jou Frederique....ik snap het wel, maar een switch van het juridisch geslacht zal je probleem niet oplossen volgens mij. Hoe ze het precies verder gaat lopen dat is natuurlijk jouw zaak en verder waarschijnlijk iets voor de medisch verantwoordelijken bij jouw favoriete VU-genderteam.
Maar je situatie is inderdaad misschien iets moeilijker dan dat het bij mij het geval was. Ik heb me enorme zorgen gemaakt over de verschillende operaties, maar was weliswaar kerngezond en absoluut in topconditie bij elke opname.
Aan de andere kant L. is er ook vlot doorgeraakt en dat was toch ook geen evidente medische situatie.

Groeten,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Als we nou gewoon eens geen geslacht op een identiteitsbewijs gaan vermelden? Agenten enzo die moeten toch wel zelf kunnen zien wat iemand is? Weg met die spiekbriefjes. ;)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
troeteltrans
Banned Lid

melina_r schreef:Hoi Els,
Bedankt voor je mooie tekst.
Uiteraard dat vrouwen geen barbies zijn ...je hebt nog andere poppen om me te spelen. Dun en dik, rond, oud en jong.
Opvallend is wel dat als het vrouwtjes zijn dat er geen piemeltje aanhangt.
Nou het is slechts zelden hoor dat barbies compleet met neovagina geleverd worden, en bij Ken zit er ook al niks. En je hebt ze idd op alle mogelijke manieren die knuffels, en heeeel vaak zitten daar geen piemels ofzo aan vast . LOL
Behalve bij die babypoppen soms... maar das alleen voor kinderen met een luierfetish

dus je vergelijking gaat weer niet op LOL
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

melina_r schreef:Alleen is die V een bevestiging dat je geen piemel hebt, maar een vagina .....
Voor jouw begrip: die V staat voor Vrouw, niet voor Vagina...
Een klein verschil van inzicht tussen jou en mij, maar wel met grote gevolgen... Mijn identiteit zit niet in mijn piemel. Ook niet als jouw identiteit wel in jouw vagina zit.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
troeteltrans
Banned Lid

melina_r schreef:Ook niet als jouw identiteit wel in jouw vagina zit
Dat is voor Melina wel zo. Dat zegt ze toch, *** is vrouw, zo simpel is dat.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

melina_r schreef:TG is blijbaar zeer vaak een tijdelijke status.
Ik meen dat zoiets ook werd naar voor gebracht door het genderteam in België.
Ik vind het echt absurd hoe slecht artsen hun vakliteratuur en internationale standaards lezen en hoe gemakkelijk mensen die artsen achterna waggelen alsof dat de enig juiste waarheid is.

Ik zal maar weer even citeren uit SoC-6 (2001):
SoC-6 schreef:Can Hormones Be Given To Those Who Do Not Want Surgery or a Real-life Experience? Yes, but after diagnosis and psychotherapy with a qualified mental health professional following minimal standards listed above. Hormone therapy can provide significant comfort to gender patients who do not wish to cross live or undergo surgery, or who are unable to do so. In some patients, hormone therapy alone may provide sufficient symptomatic relief to obviate the need for cross living or surgery.
Oftewel: dat mensen (vrijwel) altijd overgaan tot een geslachtsoperatie is een achterhaald idee, vergelijk bovenstaande quote namelijk eens met de quote hieronder uit SoC-5 (1998)). Conclusie: na de inzichten uit 2001 heeft men gewoon de mogelijkheid van geen geslachtsoperatie en geen RLE open te houden voor patiënten voor wie dit wel genoeg is!
SoC-5 (1998) schreef:Can Hormones Be Given For Those Who Do Not Initially Want Surgery or a Real Life Experience? Yes, but after diagnosis and psychotherapy with a qualified mental health professional following minimal standards listed above. These cases often are deeply controversial and require particular caution.
Maar natuurlijk willen we dit niet weten... Die vagina is zo belangrijk voor sommige transseksuelen dat ze niet kunnen accepteren dat een ander met alleen hormonen goed uit komt. Waarbij die ander zelf heel goed kan beslissen hij of zhij of zij wel-of-geen 24/7 als vrouw wil leven en/of wel-of-geen geslachtsoperatie wil ondergaan. En genderteams willen dit allemaal niet weten omdat dat voor hun gewoon lastiger uitleggen is voor hun eigen ziekenhuis-omgeving. En hun eigen sociale vaardigheden verhogen zodat men dat wel uit kan leggen dus minder belangrijk is dan het belang van de patiënt om geen RLE of SRS te doen. Als je dit een beetje op je in laat werken is het echt een heel erg trieste situatie!

Groetjes,

Frederique
troeteltrans
Banned Lid

Frederique_ schreef: Als je dit een beetje op je in laat werken is het echt een heel erg trieste situatie!
Waar! :)
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Voor jouw begrip: die V staat voor Vrouw, niet voor Vagina...
Een klein verschil van inzicht tussen jou en mij, maar wel met grote gevolgen... Mijn identiteit zit niet in mijn piemel. Ook niet als jouw identiteit wel in jouw vagina zit.

Neen die V op de ID-kaart staat voor : van het vrouwelijke geslacht.
En daar heb je een vagina voor nodig bij mijn weten.
Met een piemel ben en blijf je van het mannelijke geslacht.

Jij gaat aan die ID-kaart je genderidentiteit spiegelen en dat heeft er niks mee te maken.
De ID-kaart geeft aan van welk geslacht je bent.
Iemand met een piemel kan volgens mij moeilijk gezien worden als zijnde van het vrouwelijke geslacht.

Groeten,

Melina

Groeten,

Melina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Melina schreef:
Iemand met een piemel kan volgens mij moeilijk gezien worden als zijnde van het vrouwelijke geslacht.
Iemand die met een piemel geboren is, zal het voor veel mensen nog altijd moeilijk maken om diegene als van het vrouwelijke geslacht te zien.

Waarbij ik maar aan wil geven dat het er maar net aan ligt waar je de grens trekt.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

melina_r schreef:Neen die V op de ID-kaart staat voor : van het vrouwelijke geslacht.
Melina, zo goed heeft de wetgever daar niet over nagedacht, omdat voor de wetgever geslacht = gender. Zoals je IRL heel vaak ziet dat mensen om het geslacht vragen en daarmee gender bedoelen...

De enige manier om er achter te komen of men gender of geslacht bedoelt is te kijken waar men het voor gebruikt. En het paspoort gebruikt men niet om met het paspoort in de hand te controleren of er een penis danwel vagina in iemands broekje zit, het paspoort gebruikt men om je sociaal in te delen bij de mannen danwel vrouwen. Dus vraagt men om gender en niet om geslacht.

Je hebt zelf 11 voorbeelden genoemd waaruit blijkt dat mensen met een vrouwelijke identiteit en met een piemel net zo veel last ondervinden als mensen met een vrouwelijke identiteit en een vagina. Zoals ik naar het vrouwentoilet ga (en, als ik in de heel erg verre toekomst ooit een groepssport zou gaan doen, dus ook van de vrouwenkleedruimte), zo hoort de vrouwelijke identiteit bij mij. Onafhankelijk van wat er wel-of-niet in mijn broekje huist. Zie mijn eerdere bericht hoe groot de verschillen tussen mij en mannen in een gezamenlijke kleedkamer zijn en vergelijk dat met dat ene kleine verschilletje tussen mij en vrouwen in een gezamenlijke kleedkamer.

Jij wilt nog altijd het "kwaliteitskeurmerk vrouw" in het paspoort. Alsof die vagina de enige voorwaarde is waardoor iemand als vrouw gezien kan worden. Daar doe je mijns inziens veel mensen mee tekort.

Groetjes,

Frederique
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

melina_r schreef:Neen die V op de ID-kaart staat voor : van het vrouwelijke geslacht.
En daar heb je een vagina voor nodig bij mijn weten.
Met een piemel ben en blijf je van het mannelijke geslacht.

Jij gaat aan die ID-kaart je genderidentiteit spiegelen en dat heeft er niks mee te maken.
De ID-kaart geeft aan van welk geslacht je bent.

Groeten,

Melina

Groeten,

Melina
Melina, het is maar goed dat er maar weinig interseksuelen zijn, en ik weet niet of zo iemand hier op dit forum zit. Maar bij hun gaat alles wat jij schrijft al helemaal niet op.

Ik ben door de jaren heen voorstander geworden van dat men zelf kiest in welk geslacht men leeft, en dat dit officieel ook erkend zou moeten worden. Alleen iemand die niet fulltime in het ene of het andere geslacht wil of kan leven heeft dan nog een probleem. Maar dat aanhangseltje bepaalt toch niet of je vrouw bent ? Ik ben naar beste weten heel mijn leven psychisch al een vrouw geweest, alleen na de SRS (en de rechtbank) is dit veranderd in V.
Ik kan wel leven met geen gender vermelding daar waar het niet nodig is, en eigenlijk zou men het zonder problemen juridisch kunnen afschaffen. In het dagelijks leven niet nee, maar diegene onder ons die als vrouw leven fulltime, worden vaak toch wel als dusdanig erkend in de samenleving, dus waar ligt het probleem dan (en nu even sporten etc buiten beschouwing laten, puur juridisch).
Plaats reactie