lightningbolt schreef:En reken maar dat er heel veel mensen zijn (ik denk meer mannen) die stilletjes toch zo denken als de broer van Janiek.
Je moet het niet erger maken dan het is, Patricia, in dit land is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is
.
Er is een vrouw op het koor waarin ik zing, die me, toen ik daar net kwam, op mijn gemak wilde stellen door er heel expliciet op te wijzen dat onze teennagels dezlefde lak droegen. Ze maakte me vaker dan een ander complimentjes voor mijn kledingkeuze. Laatst voor mijn jas, en daarbij ontglipte haar toch zomaar een "meneer" in mijn richting. Zij schrok zich wezenloos, en probeerde op allerlei manieren het lek weer dicht te krijgen. Ik had gewoonweg met haar te doen.
Kijk, ik vind dat ook wel pijnlijk, zo'n moment. Er blijkt uit dat zij goed haar best doet in mijn richting, maar dat ik voor haar gevoel toch een meneer blijf. Niks aan te doen, want een gevoel kun je niet dwingen. Ik vermoed dat zij dat eigenlijk wel van zichzelf verlangde. Of mij wilde beschermen tegen die waarheid. Hoe het ook zij, ik weet inmiddels wel dat ik met die werkelijkheid moet zien te leven, als ik verder wil leven.
Maar nog eens: zolang je er niet mee geconfronteerd wordt, hoef je je niet met spookbeelden te verdrieten. Niet naar fok.nl gaan om te kijken hoe "men" over ons denkt, bijvoorbeeld
.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes