vrouwen zijn geen barbies

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Morbide schreef:Als we nou gewoon eens geen geslacht op een identiteitsbewijs gaan vermelden? Agenten enzo die moeten toch wel zelf kunnen zien wat iemand is? Weg met die spiekbriefjes. ;)
zo is het maar net! Bovendien is het in de meeste gevallen (juridisch) helemaal niet nodig dat het geslacht vermeld wordt.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Wel ja , daarom dus.
TG is blijbaar zeer vaak een tijdelijke status.
Ik meen dat zoiets ook werd naar voor gebracht door het genderteam in België.
Dus na een tijdje valt het probleem in verband met hun identiteit dan toch weg.
De tijdelijke crisis dan oplossen met het vroegtijdig switchen van het juridische geslacht lijkt dan ook geen echte noodzaak.
Tijdelijk kan soms toch nog erg lang zijn, hoor. Ik heb wel gehoord van 10 à 20 jaar. Met het switchen van juridisch geslacht los je de persoonlijke crisis niet op, maar ondervang je wel een aantal ongemakken voor de persoon in kwestie. Hoewel ik moet zeggen, dat, naarmate ik me zekerder voel van mezelf, de ongemakken op dat vlak wel meevallen.

De oplossing die Morbide voorstelt is veel praktischer.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef: Iemand met een piemel kan volgens mij moeilijk gezien worden als zijnde van het vrouwelijke geslacht.
Een neo-vagina geeft daarvoor ook geen garantie. Juridisch wel, maar voor sommige mensen blijft het daarbij. Een broer van mij zei me een keer dat hij op de middelbare school had gezeten met een jongen die later van geslacht was veranderd. Hij was er heel eerlijk over, dat hij wel de beleefdheid kon opbrengen om haar als vrouw aan te spreken, maar dat ze voor hem verder een jongen bleef die aan zijn lijf heeft laten sleutelen.

Zoals Morbide wel eens zegt: je kunt niet echt van geslacht veranderen. Waarmee uiteraard niet gezegd is dat transvrouwen of transgenders maar gewoon als man verder zullen moeten.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik moet het helaas met je eens zijn Janiek, ook al zou ik graag willen dat het anders was. Ik voel me vrouw, maar dat wil niet zeggen dat iedereen mij zo ziet, of ook zo wil accepteren zelfs. En dat afdwingen is al helemaal moeilijk.

Ik ben blij dat ik nu nergens problemen mee heb, maar het gevaar ligt toch altijd wel een beetje op de loer, je blijft soms toch denken zou diegene nou zien of weten dat ik van uiterlijk van geslacht veranderd ben.
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Janiek2 schreef:Zoals Morbide wel eens zegt: je kunt niet echt van geslacht veranderen.
Letterlijk zei ze: "Je kan niet van geslacht veranderen, je kunt hooguit trans worden".
lightningbolt
ForumFan

Janiek2 schreef:dat hij wel de beleefdheid kon opbrengen om haar als vrouw aan te spreken, maar dat ze voor hem verder een jongen bleef die aan zijn lijf heeft laten sleutelen.
Idd en zo zie je maar weer, je kan als trans niet zien wat andere mensen denken en hoe ze je zien (ondanks die V in het paspoort en ondanks dat kunstk*tje). Ook al spreken ze je nog zo beleefd aan met mevrouw.

En reken maar dat er heel veel mensen zijn (ik denk meer mannen) die er stilletjes toch zo over denken als de broer van Janiek.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:En reken maar dat er heel veel mensen zijn (ik denk meer mannen) die stilletjes toch zo denken als de broer van Janiek.
Je moet het niet erger maken dan het is, Patricia, in dit land is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is :wink: .

Er is een vrouw op het koor waarin ik zing, die me, toen ik daar net kwam, op mijn gemak wilde stellen door er heel expliciet op te wijzen dat onze teennagels dezlefde lak droegen. Ze maakte me vaker dan een ander complimentjes voor mijn kledingkeuze. Laatst voor mijn jas, en daarbij ontglipte haar toch zomaar een "meneer" in mijn richting. Zij schrok zich wezenloos, en probeerde op allerlei manieren het lek weer dicht te krijgen. Ik had gewoonweg met haar te doen.

Kijk, ik vind dat ook wel pijnlijk, zo'n moment. Er blijkt uit dat zij goed haar best doet in mijn richting, maar dat ik voor haar gevoel toch een meneer blijf. Niks aan te doen, want een gevoel kun je niet dwingen. Ik vermoed dat zij dat eigenlijk wel van zichzelf verlangde. Of mij wilde beschermen tegen die waarheid. Hoe het ook zij, ik weet inmiddels wel dat ik met die werkelijkheid moet zien te leven, als ik verder wil leven.

Maar nog eens: zolang je er niet mee geconfronteerd wordt, hoef je je niet met spookbeelden te verdrieten. Niet naar fok.nl gaan om te kijken hoe "men" over ons denkt, bijvoorbeeld :wink: .
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ter aanvulling: je kunt er zelf ook aan wennen dat mensen dat op die manier doen. En het accepteren als iets dat bij jouw leven hoort... Daar maak je het voor jezelf ook een stuk gemakkelijker mee.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

lightningbolt schreef:
En reken maar dat er heel veel mensen zijn (ik denk meer mannen) die stilletjes toch zo denken als de broer van Janiek.

Je moet het niet erger maken dan het is, Patricia, in dit land is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is .

Er is een vrouw op het koor waarin ik zing, die me, toen ik daar net kwam, op mijn gemak wilde stellen door er heel expliciet op te wijzen dat onze teennagels dezlefde lak droegen. Ze maakte me vaker dan een ander complimentjes voor mijn kledingkeuze. Laatst voor mijn jas, en daarbij ontglipte haar toch zomaar een "meneer" in mijn richting. Zij schrok zich wezenloos, en probeerde op allerlei manieren het lek weer dicht te krijgen. Ik had gewoonweg met haar te doen.

Kijk, ik vind dat ook wel pijnlijk, zo'n moment. Er blijkt uit dat zij goed haar best doet in mijn richting, maar dat ik voor haar gevoel toch een meneer blijf. Niks aan te doen, want een gevoel kun je niet dwingen. Ik vermoed dat zij dat eigenlijk wel van zichzelf verlangde. Of mij wilde beschermen tegen die waarheid. Hoe het ook zij, ik weet inmiddels wel dat ik met die werkelijkheid moet zien te leven, als ik verder wil leven.

Wel het is zeker juist dat zelfs als alles klopt er een deel van de mensen je nooit zullen zien als een volwaardige vrouw.
Pijnlijk maar het is realiteit.
Mijn eigen ervaring leert me wel dat hoe verder je zelf in je proces/transitie staat hoe meer mensen je accepteren als vrouw.
In feite blijven er voor mij persoonlijk nu nog 2 problemen over :

1) Ik kan geen kinderen krijgen en om de één of andere reden zie ik er blijkbaar heel vruchtbaar uit tegenwoordig. Niet te snappen waarom die mannen nu altijd over kinderen moeten beginnen.
Maar dat is dus meteen zoiets van : neen dat gaat niet ....zoek maar verder.

2) Zeer veel hetero-mannen kunnen het absoluut niet aanvaarden dat je vroeger een man bent geweest en breken dus om die reden een relatie af, of beginnen er gewoon niet aan als je het meteen vertelt.
Aan de andere kant moet je ook tevreden kunnen zijn met wat je wel hebt : Vrouwen, homo - en biseksuele mannen aanvaarden me dan wel weer als vrouw.

Enfin ik moet nog op veel reageren, maar dat zal voor volgende week zijn ....een heel weekend training met onze ploeg.

Groeten,

Melina
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

melina_r schreef:[
Aan de andere kant moet je ook tevreden kunnen zijn met wat je wel hebt : Vrouwen, homo - en biseksuele mannen aanvaarden me dan wel weer als vrouw.
Gelukkig bestaan er verschillende vormen van biseksualiteit. Een man die zich ehm door andere mannen laat nemen enz, zou gelijk een afknapper voor me zijn... gelukkig zijn er ook mannen die alleen op vrouwen en *vrouwen* vallen.
lightningbolt
ForumFan

melina_r schreef:2) Zeer veel hetero-mannen kunnen het absoluut niet aanvaarden dat je vroeger een man bent geweest en breken dus om die reden een relatie af, of beginnen er gewoon niet aan als je het meteen vertelt.
Ja, maar vrouwen en homo's heb je sexueel gezien (en voor een relatie) weer niets aan, want daar val je niet op.

Dus blijven er alleen biseksuele mannen over.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

elsie schreef:gelukkig zijn er ook mannen die alleen op vrouwen en *vrouwen* vallen.
Voor mij is dit niet zo urgent, maar ik zou het moeten hebben van vrouwen of *vrouwen* die op vrouwen en *vrouwen* vallen :wink:.
lightningbolt
ForumFan

Er zullen misschien bi-mannen zijn die geen moeite hebben om iets serieus te beginnen met een post-op. Maar ik denk dat dat er ook weinig zijn. Die zullen ook niet in de rij staan om iets met een post-op te beginnen. Er zijn immers genoeg echte vrouwen voorhanden op deze wereld. Dan is de keus toch snel gemaakt. Dus waarom zullen ze aan zoiets beginnen dan? Dan moet het al zijn om je persoonlijkheid.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek2 schreef:Voor mij is dit niet zo urgent, maar ik zou het moeten hebben van vrouwen of *vrouwen* die op vrouwen en *vrouwen* vallen :wink:.
En die zijn er.....

.....ben zelf al proefkonijn geweest :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

lightningbolt schreef:Er zullen misschien bi-mannen zijn die geen moeite hebben om iets serieus te beginnen met een post-op. Maar ik denk dat dat er ook weinig zijn. Die zullen ook niet in de rij staan om iets met een post-op te beginnen. Er zijn immers genoeg echte vrouwen voorhanden op deze wereld. Dan is de keus toch snel gemaakt. Dus waarom zullen ze aan zoiets beginnen dan? Dan moet het al zijn om je persoonlijkheid.
En die zijn er ook :wink:
Ik ken er 1 van heel erg nabij.......mezelf namelijk.
Toen ik Marcella leerde kennen zat zij nog in haar TV periode, heb het hele traject meegemaakt van begin tot het eind.
Maakte mij allemaal niet echt uit.......ik ging voor haar om wat zij is.....niet om wat er in haar slip en/of blouse zat/zit.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Plaats reactie