vrouwen zijn geen barbies
Moderator: Moderators
Is het zo moeilijk te geloven dat een bi man kan vallen voor (in mijn geval) een tg juist omdat ze vrouwelijk is en (ja ook) 'aansluit' bij zijn sexuele voorkeur en dat hij daarnaast ook opzoek is naar een goede relatie.
Het feit dat iemand bi is wil niet zeggen dat die persoon niet monogaam kan zijn.
Het feit dat iemand bi is wil niet zeggen dat die persoon niet monogaam kan zijn.
-
- Banned Lid
hoe zou je dan je seksuele voorkeur beschrijven? dat je op een TG valt is dat dan vanwege de vrouwelijkheid en de extra onderdelen of alleen de vrouwelijkheid? In elk geval wat STicky zegt, ik denk dat de meeste transgenders geen mannetje willen spelen in bed...Sam schreef:Is het zo moeilijk te geloven dat een bi man kan vallen voor (in mijn geval) een tg juist omdat ze vrouwelijk is en (ja ook) 'aansluit' bij zijn sexuele voorkeur en dat hij daarnaast ook opzoek is naar een goede relatie.
Hoi Elsie
en wat betreft het 'mannetje' spelen, dat is voor mij geen must maar als zij zich daar (af en toe) comfortabel bij voelt dan is dat voor mij geen obstakel.
Groetjes
Biseksueelelsie schreef:hoe zou je dan je seksuele voorkeur beschrijven?
Als ik alleen op de vrouwelijkheid zou vallen dan had ik naast TG ook bio vrouw/pre/post en non op kunnen vermelden.elsie schreef:dat je op een TG valt is dat dan vanwege de vrouwelijkheid en de extra onderdelen of alleen de vrouwelijkheid?
en wat betreft het 'mannetje' spelen, dat is voor mij geen must maar als zij zich daar (af en toe) comfortabel bij voelt dan is dat voor mij geen obstakel.
Groetjes
-
- Banned Lid
-
- Eredivisie
Frederique schreef :
Melina, zo goed heeft de wetgever daar niet over nagedacht, omdat voor de wetgever geslacht = gender. Zoals je IRL heel vaak ziet dat mensen om het geslacht vragen en daarmee gender bedoelen...
Dat klopt, we zijn ook de enige soort die een onderscheid maakt tussen geslacht en gender.
Ik denk dat het linken van het geslachtsdeel met het geslacht simpelweg uit de biologie (als wetenschap dan) volgt.
Al eeuwen doet men op die manier de indeling.
Als men je vraagt of een paard mannelijk of vrouwelijk is, hoe los je dat dan op ? Juist je gaat even kijken en je maakt een indeling ....
Om die reden zal het absoluut niet evident zijn om te verkrijgen dat iemand met een penis een V krijgt.
Ik denk dat ze dat in elk geval zoveel mogelijk willen vermijden.
De enige manier om er achter te komen of men gender of geslacht bedoelt is te kijken waar men het voor gebruikt. En het paspoort gebruikt men niet om met het paspoort in de hand te controleren of er een penis danwel vagina in iemands broekje zit, het paspoort gebruikt men om je sociaal in te delen bij de mannen danwel vrouwen. Dus vraagt men om gender en niet om geslacht.
De vraag die je je dan uiteraard ook kan stellen :
als je genderidentiteit toch vrouw is, wat is dan het bezwaar tegen een SRS ?
Volgens mij past een vagina toch perfekt bij een indentiteit : vrouw
(note er werd inderdaad in de huidige Belgische wet een optie voorzien voor mensen die om medische redenen echt geen SRS mogen/kunnen hebben)
Groeten,
Melina
Melina, zo goed heeft de wetgever daar niet over nagedacht, omdat voor de wetgever geslacht = gender. Zoals je IRL heel vaak ziet dat mensen om het geslacht vragen en daarmee gender bedoelen...
Dat klopt, we zijn ook de enige soort die een onderscheid maakt tussen geslacht en gender.
Ik denk dat het linken van het geslachtsdeel met het geslacht simpelweg uit de biologie (als wetenschap dan) volgt.
Al eeuwen doet men op die manier de indeling.
Als men je vraagt of een paard mannelijk of vrouwelijk is, hoe los je dat dan op ? Juist je gaat even kijken en je maakt een indeling ....
Om die reden zal het absoluut niet evident zijn om te verkrijgen dat iemand met een penis een V krijgt.
De enige manier om er achter te komen of men gender of geslacht bedoelt is te kijken waar men het voor gebruikt. En het paspoort gebruikt men niet om met het paspoort in de hand te controleren of er een penis danwel vagina in iemands broekje zit, het paspoort gebruikt men om je sociaal in te delen bij de mannen danwel vrouwen. Dus vraagt men om gender en niet om geslacht.
De vraag die je je dan uiteraard ook kan stellen :
(note er werd inderdaad in de huidige Belgische wet een optie voorzien voor mensen die om medische redenen echt geen SRS mogen/kunnen hebben)
Groeten,
Melina
- Chantal C.
- Forumdiva
Ik denk in elk geval dat niet alleen zij dat zoveel mogelijk wil vermijdenJaniek2 schreef:Ik denk in elk geval dat jij dat zoveel mogelijk wilt vermijdenmelina_r schreef:Ik denk dat ze dat in elk geval zoveel mogelijk willen vermijden.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
-
- Eredivisie
Lightningbolt schreef :
Ja, maar vrouwen en homo's heb je sexueel gezien (en voor een relatie) weer niets aan, want daar val je niet op.
Sexueel gezien uiteraard niet.
Maar emotioneel !
Amai ik heb nog nooit in mijn leven zo een diepe band gehad met vrouwen als post-srs.
Zo een hartsvriendin waar je alles mee kan delen (behalve seks uiteraard, want allemaal hetero net als ik) is toch wel heel plezant hoor.
Om de één of andere reden was dat post-SRS toch niet helemaal mogelijk, vreemd misschien ...maar zolang sommige vriendinnen wisten dat ik nog een 'fluit' had , hielden ze toch altijd wat afstand.
Ter info : seks is soweiso geen probleem, ook niet als post-op trans.
Zoals Mila vaak schrijft .....een man die op stap gaat om zijn zaad te lozen , kijkt daar absoluut niet naar.
Seks kan dus voor mij vrijwel elke avond als ik dat zou willen ....het enige probleem is een 'echte' relatie gebaseerd op wederzijds respect.
Dus blijven er alleen biseksuele mannen over.
Meer moet dat niet zijn hé.
Er zitten knappe exemplaren tussen hoor ...maar het is wel zoeken natuurlijk.
Heel gewoon mannelijk (blijkt) en absoluut niks mis mee.
De keuze is wel iets beperkter natuurlijk.
De verhouding is bij mijn eigen steekproef : 3/100 ........
Groeten,
Melina
Ja, maar vrouwen en homo's heb je sexueel gezien (en voor een relatie) weer niets aan, want daar val je niet op.
Sexueel gezien uiteraard niet.
Maar emotioneel !
Amai ik heb nog nooit in mijn leven zo een diepe band gehad met vrouwen als post-srs.
Zo een hartsvriendin waar je alles mee kan delen (behalve seks uiteraard, want allemaal hetero net als ik) is toch wel heel plezant hoor.
Om de één of andere reden was dat post-SRS toch niet helemaal mogelijk, vreemd misschien ...maar zolang sommige vriendinnen wisten dat ik nog een 'fluit' had , hielden ze toch altijd wat afstand.
Ter info : seks is soweiso geen probleem, ook niet als post-op trans.
Zoals Mila vaak schrijft .....een man die op stap gaat om zijn zaad te lozen , kijkt daar absoluut niet naar.
Seks kan dus voor mij vrijwel elke avond als ik dat zou willen ....het enige probleem is een 'echte' relatie gebaseerd op wederzijds respect.
Dus blijven er alleen biseksuele mannen over.
Meer moet dat niet zijn hé.
Er zitten knappe exemplaren tussen hoor ...maar het is wel zoeken natuurlijk.
Heel gewoon mannelijk (blijkt) en absoluut niks mis mee.
De keuze is wel iets beperkter natuurlijk.
De verhouding is bij mijn eigen steekproef : 3/100 ........
Groeten,
Melina
Ik zie zo'n SRS-traject als een grote berg, waarvan ik me sterk afvraag of het me meer vrouw gaat maken. Het betekent een flinke medicalisering, ontharen vooraf lijkt me een gruwel, met mijn benen wijd, en ik zie ook op tegen de tijd na een SRS: fantoompijnen, incontinentie, hersteloperaties, en last but not least de kans op een (sterk) verminderd gevoel daar, door alle problemen met zenuwbanen.melina_r schreef:De vraag die je je dan uiteraard ook kan stellen :
Terwijl ik me nu al geen man voel, sinds mijn HRT valt er eindelijk echt van te genieten, van dat lijf. Ik ben al thuis, en geen man.
Wie moeite heeft met mijn lichaam, die zal er niet eens in de buurt komen, daar zorg ik wel voor.
Laten we elkaar met z'n allen vooral gek maken om allemaal een neovagina te willen en ons zonder dat geen vrouw te kunnen voelen!
Sticky
O, en sorry, ik wil dat nog weleven nuanceren: respect voor iedereen die wel voor een SRS gaat, om dat te bagatelliseren zou net zo dom zijn als om daar het trans-zijn of vrouw-zijn aan af te meten.Sticky schreef:Laten we elkaar met z'n allen vooral gek maken om allemaal een neovagina te willen en ons zonder dat geen vrouw te kunnen voelen!
Sticky
-
- Eredivisie
Janiek schreef :
melina_r schreef:
Ik denk in elk geval dat jij dat zoveel mogelijk wilt vermijden >
Ik denk dat je het niet goed begrijpt in dit geval.
De wetgeving werd op deze manier gestemd in België ......je mag me veel mogelijkheden toedichten, maar ik schrijf en bekrachtig de wetten niet in ons landje.
Wat ik eigenlijk wil zeggen : je zet gewoon één van de basisregels van de biologie (als wetenschap) op zijn kop.
In hoeveel gevallen zou men een paard of een hond met duidelijk mannelijk geslachtsdeel indelen bij het 'vrouwelijk geslacht' bijvoorbeeld ?
Niet vergeten toch dat de aanpassing van het 'juridische' geslacht ook aanleiding geeft tot een extra vermelding in de geboorteakte.....er moet dus wel een serieuze reden zijn om zoiets toe te staan.
Mijn punt is dus ook : het zit te diep geworteld om het gewoon af te doen als : het is maar een letter op een kaart.
Groeten,
Melina
melina_r schreef:
Ik denk in elk geval dat jij dat zoveel mogelijk wilt vermijden >
Ik denk dat je het niet goed begrijpt in dit geval.
De wetgeving werd op deze manier gestemd in België ......je mag me veel mogelijkheden toedichten, maar ik schrijf en bekrachtig de wetten niet in ons landje.
Wat ik eigenlijk wil zeggen : je zet gewoon één van de basisregels van de biologie (als wetenschap) op zijn kop.
In hoeveel gevallen zou men een paard of een hond met duidelijk mannelijk geslachtsdeel indelen bij het 'vrouwelijk geslacht' bijvoorbeeld ?
Niet vergeten toch dat de aanpassing van het 'juridische' geslacht ook aanleiding geeft tot een extra vermelding in de geboorteakte.....er moet dus wel een serieuze reden zijn om zoiets toe te staan.
Mijn punt is dus ook : het zit te diep geworteld om het gewoon af te doen als : het is maar een letter op een kaart.
Groeten,
Melina
-
- ForumFan
- lightningbolt
- ForumFan