vrouwen zijn geen barbies

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Mwoah.......kweenie hoor........het is een gegeven feit dat heteromannen zich 'moeten' bewijzen bij hun vrouw/vriendin en dat ze dat eigenlijk niet zo leuk vinden.
Stel dat je als post op een 'heteroman' tegenkomt die jouw verleden accepteert? Dan word jij degeen die zich gaat bewijzen bij die heteroman, want jij bent toch geen bio maar een post op?
Niet leuk dus.

Geeft wel extra stress natuurlijk, ik kan er me ondertussen iets bij voorstellen ook.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een (mannelijke) bi man wiens mannelijkheid volledig in tact is, dwz: geen tv/cd/tg/pre ts neigingen. En die bestaan (gelukkig).

Je en blijken ook nog heel goed mee te vallen in Real Life.
Ik zie in feite niet meteen een verschil met hetero-mannen......
als ze het me niet zouden vertellen dat ze bi zijn dan zou ik het echt niet kunnen zeggen.

Voor een dergelijke bi man valt er in bepaald opzicht een voordeel te halen; ik ben weliswaar vrouwelijk maar ik communiceer niet met dubbele teksten, gemanipuleer etc, wat veel bio vrouwen (helaas) eigen is.
En dat word hogelijk gewaardeerd, want op die manier kun je op een leuke manier kameraadjes worden (en ja, ik heb het ettelijke keren aan mogen horen).

Het lijkt inderdaad een voordeel te zijn.
Mogelijk is dat dan toch de beste oplossing.....we zullen het in 2008 zeker helemaal uitzoeken.
Er is nog hoop .....
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:
melina_r schreef:Frederique schreef :

Volgens mij past een vagina toch perfekt bij een indentiteit : vrouw
(

Vertel dat eens aan een v/m? ;-)

Ik heb eens een discussie gehoord over transmannen en het "reclaimen van hun vagina's". Er zijn er ook die het expliciet op prijs stellen dat hun vagina vochtig blijft bij seksueel verkeer. Dat zijn wel homo transmannen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:

(

Ik heb eens een discussie gehoord over transmannen en het "reclaimen van hun vagina's". Er zijn er ook die het expliciet op prijs stellen dat hun vagina vochtig blijft bij seksueel verkeer. Dat zijn wel homo transmannen.

En wanneer gaan transvrouwen nou es hun penis reclaimen, waarbij ze erecties op gezette tijden op prijs stellen?
Of zijn transmannen daar veel verder in? Of misschien komt het wel omdat het creeeren van een functionerende neovagina 'makkelijker' is dan het creeeren van een functionerende neopenis?

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek2 schreef:
Lala Ferrari schreef:

(

En volgens Melina's opvattingen zijn dat dan wel degelijk vrouwen hoor! lol!

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:En volgens Melina's opvattingen zijn dat dan wel degelijk vrouwen hoor! lol!
Nou, ik ken er een aantal en twijfel beslist niet aan hun man-zijn :wink: .

Wat dat reclaimen van "meidenpiemels" betreft, zou ik het ook niet weten. Een taboe? Was het van die transmannen een "van de nood een deugd maken"? Ik weet het echt niet.
lief dinnetje
Eredivisie

Lightningbolt

Wat betreft heteromannen en post-ops. Wat dacht je van bij gebrek aan iets beters. Mannen die (om wat voor reden dan ook) geen normale vrouw kunnen krijgen.

Pfff, je bekijkt het wel heel negatief.
Misschien omdat ze geen "normale" vrouw meer willen ?
Na bijvoorbeeld 2 scheidingen en 2 keer alles kwijt na de scheiding ....

En wat is een 'normale' vrouw volgens jouw definitie ?
We hebben ergens een andere achtergrond, maar als ik zo luister naar de ervaring van mannen bij het daten en hoe ze daar dan over denken .......

Of hoe denk je dat een heteroman kijkt naar een 'normale' vrouw :

- in een rolstoel wegens spierziekte, met weinig kans op genezing
- met 2 of meer kleine kinderen ten laste en een hoop financiële problemen

Om het anders te schrijven, elk huis heeft zijn kruis......en het is dus altijd een compromis, voor hen...maar ook voor ons natuurlijk.
Want de meeste mannen die ik ontmoet bij het daten hebben ook al een leven achter zich en dat is vaak ook niet altijd allemaal zo positief geweest hoor.
Wij hebben een probleem en een achtergrond waar we weinig kunnen aan veranderen, niettemin moet je van je positieve kanten blijven uitgaan en niet in een hoekje gaan zitten en denken : ik ben trans, dus ik kan het wel schudden.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Mila schreef :

melina_r schreef:
Frederique schreef :

(

Vertel dat eens aan een v/m?

Mila.

Ja zeg ik ga niet alles dubbel schrijven.

Uiteraard heeft een V -> M een identiteit Man en zal die dan perfekt vinden dat een penis bij hem past.

Dat leek me eigenlijke evident, maar ok ......wat er niet staat.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Uiteraard heeft een V -> M een identiteit Man en zal die dan perfekt vinden dat een penis bij hem past.
Niet in alle gevallen, dus.
lief dinnetje
Eredivisie

Janiek schreef :

Ik kan enkel vermoeden dat ook zij een hele strijd met zichzelf moeten voeren en zich ook een soort TG 'tijdelijk parkeren' plekje zoeken in het lange proces van aanvaarding.
Om eerlijk te zijn heb ik daar wel veel minder zicht op, omdat ik de voorbije 5 jaar enkel M->V transen heb gevolgd.

Groeten,

Melina
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Janiek schreef :

Ik kan enkel vermoeden dat ook zij een hele strijd met zichzelf moeten voeren en zich ook een soort TG 'tijdelijk parkeren' plekje zoeken in het lange proces van aanvaarding.
Om eerlijk te zijn heb ik daar wel veel minder zicht op, omdat ik de voorbije 5 jaar enkel M->V transen heb gevolgd.
Die bedoel ik niet. Er zijn transmannen die vanwege de chirurgische onmogelijkheden niet voor phalloplastie of metadoioplastie kiezen, maar er zijn echt waar ook transmannen die geen moeite met hun vagina hebben ("de blijde doos", heb ik één horen zeggen) en hun mannelijke partners ook niet. En die zijn ondertussen wel zo ver gegaan dat ze een M in hun paspoort hebben.

Een native-American transman heb ik horen zeggen dat hij de nadruk op genitaliën van het Nederlandse genderteam vond getuigen van een "fetisjistic attitude".
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Janiek2 schreef:Een native-American transman heb ik horen zeggen dat hij de nadruk op genitaliën van het Nederlandse genderteam vond getuigen van een "fetisjistic attitude".
+1
Anja Lasagna
ForumFan

Janiek2 schreef:
melina_r schreef:Janiek schreef :

En die zijn ondertussen wel zo ver gegaan dat ze een M in hun paspoort hebben.

quote]

See? Het kan andersom dus wel.........als het kippenhok er maar uit is dus.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:See? Het kan andersom dus wel.........als het kippenhok er maar uit is dus.
Klopt. Die hele juridische regelgeving heeft vooral met voortplantingsmogelijkheden en dus met erfrecht en voogdij en dergelijke te maken. Volgens juristen is e.e.a. in principe achterhaald sinds het homohuwelijk erdoor is, dus is het een kwestie van koudwatervrees en onvoldoende sterke lobby die het afschaffen van de sekseregistratie in de weg staan. Sectoren van het openbare leven waar het echt van belang is, zouden hun eigen regels kunnen stellen. Wat er in de topsport op dat gebied gebeurd is (Foekje Dillema en mensen met een intersekse aandoening die daardoor in de problemen kwamen) heeft zich ook geheel los van de burgerlijke identiteit afgespeeld. die was in zulke gevallen allesbehalve doorslaggevend in de discussie.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

melina_r schreef: Heel gewoon mannelijk (blijkt) en absoluut niks mis mee.
De keuze is wel iets beperkter natuurlijk.
De verhouding is bij mijn eigen steekproef : 3/100 ........
steekproef? ;) (hahaha) wat moet ik me daar bij voorstellen?
bedoel je dat je denkt dat 3 op de 100 mannen op een leuke manier biseksueel is en op transen valt zonder travestieneigingen of zin in een rolomkering enz?
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

Janiek2 schreef:
elsie schreef: Het gaat om een hele kleine groep die je met behulp van een diagnose door een psychiater makkelijk als transgender kunt identificeren.
Dat moet ook zonder psychiater wel lukken, hoor :wink: !
zeker wel voor /van sommige mensen is dat soms zo duidelijk....
dat ik me weleens afvraag waarom/waarvoor mensen zich in een gewenste maatschappelijke rol doet passen.

en de psy zegt: het is een samenloop van omstandigheden.
waarna ik mijn hand bedenkelijk over mijn baard stoppels deed glijden :wink:
Plaats reactie