Hoi Saskija,
Kan je een poging doen om het gevoel te beschrijven? Ik heb goede redenen om geen transitie op de VU-manier te willen: huwelijk met 3 kindertjes, werk, en mannelijke elementen in mijn identiteit en seksualiteit, waar ik niet graag afscheid van neem.
Toch voel ik mij duidelijk niet prettig als man. Ik beweeg mij zo onopvallend mogelijk, vind complimenten over mijn uiterlijk vervelend , en ik heb altijd het gevoel dat ik er zeer onaangepast bij loop, als ik een vrouw zie die er goed uitziet.
Vannacht heb ik beslist dat ik voor aankomende zomer een zwarte triangelbikini wil met een surfshortje, en ik zag het voor me: gewoon ... plat . Ik weet dat niets van dit alles in de buurt komt van de emotionele verschrikkingen die een TS doormaakt, maar zijn het beginnetjes die in die richting gaan?
Liefs,
Isabelle
zo gemakkelijk
Moderator: Moderators
- Isabelle Raulin dAymeries
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ik ben om gegaan omdat ik er niet meer tegen kon, omdat ik me ongelukkig voelde met mijn man-zijn en die weerzin steeds groter werd. Al vanaf mijn puberteit was er het besef dat ik veel liever als meisje op de wereld was gekomen. Ik was ongelukkig met mijn lichaam, met hoe ik in het leven stond, met hoe ik eruit zag (baardgroei - yech! stem - yech! lichaam - uhg!). Aan relaties hoefde ik ook niet te denken omdat ik niets met dat daar beneden kon en wilde doen.Isabelle Raulin dAymeries schreef:Kan je een poging doen om het gevoel te beschrijven? Ik heb goede redenen om geen transitie op de VU-manier te willen: huwelijk met 3 kindertjes, werk, en mannelijke elementen in mijn identiteit en seksualiteit, waar ik niet graag afscheid van neem.
Isabelle
Ik liep al twintig jaar rond met dat gevoel dat ik zoveel liever een vrouw wilde zijn maar door angst en onzekerheid deed ik er steeds niets mee. Ik wilde wel maar durfde niet. Een jaar of zes geleden was ik al naar de VU gestapt maar ik ging uiteindelijk niet naar de gesprekken met een psychiater omdat ik nog niet genoeg zekerheid over mezelf had. Was ik wel echt transseksueel? Was het niet een fantasie? Doorgeschoten travestie? Waren die gevoelens wel diep genoeg om eraan gevolg te kunnen geven? Uiteindelijk werd de drang, het verlangen om als vrouw verder te leven zo groot dat mijn angsten er niet toe deden. Ik moest gewoon voor mezelf die stap naar de transitie en hormonen zetten en dan kijken wat er zou gebeuren. Het begon in zekere zin als een soort experiment om te zien of een transitie geschikt voor me zou zijn, maar het werd al bijna meteen serieus toen ik met hormonen begon. En in ontzettend korte tijd eigenlijk werd het duidelijk dat het experiment ophield een experiment te zijn omdat ik met een nieuw begin van mijn leven was begonnen.
Voor mij was het wel makkelijk om uiteindelijk de stap voor transitie, hormonen en uiteindelijk operatie te kiezen. Dit is wat ik al twintig jaar wilde en ik had niets te verliezen. Geen relatie, geen kinderen. Een mannelijke identiteit had ik nooit echt gehad, en seksueel zou het juist als vrouw wel kunnen omdat ik als man niks had. Ik masturbeerde wel, maar mijn fantasieen waren als vrouw. Het idee om als man seksueel te moeten functioneren vond ik maar akelig en onwezenlijk.
Die mannelijkheid wilde ik definitef achter me laten. Als dat aspect voor jou wel heel belangrijk is, moet je gewoon man blijven. Het idee om met hormonen te beginnen kan aantrekkelijk zijn, maar bedenk ook dat je er onvruchtbaar mee wordt, dat je libido omlaag duikelt en dat je spermaproduktie ermee vernield wordt. Echte transseksuelen zijn meestal heel erg blij als door de Androcur (een anti-androgeen) dat libido flink naar beneden gaat, de spontane erecties houden bijna meteen op, maar als je ook je mannelijke kant heel erg waardeert kan dat een nare verrassing zijn. Daarnaast, als je nog een leven als man wil leiden kan het lastig zijn om beginnende borstgroei te verbergen.
Groetjes,
Saskia
De TS-NL mailinglist: http://groups.yahoo.com/group/TS-NL/
What the Papers Say: http://www.europeants.org/WTPS/
What the Papers Say: http://www.europeants.org/WTPS/
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Gôh Saskija,
Dat moeten twintig vreselijke jaren geweest zijn . Ik vind het jammer dat ik niet kan schrijven dat ik met je meevoel, want ik voel het dus niet zo. Ik ben je zeer dankbaar voor de duidelijkheid, en voor je moed om zeer nare herinneringen weer voor me op te roepen.
Wat ik voel gaat wel een beetje in die richting, maar het grote verschil lijkt dus dat het niet zo sterk is dat ik mij er ongelukkig bij voel. Ik ben namelijk blij met mijn lichaam. Er hangt een piemel aan, en in mijn dromen niet. Maar hij hangt niet in de weg of zo. En als ik mijn billen te smal vind, zijn ze na drie maanden ijzer tillen al dikker. Je hebt gelijk: het beste voor mij is "gewoon" man te blijven.
Ik heb ooit geëxperimenteerd met anticonceptiepillen, en ik ben vre-se-lijk geschrokken. Ik werd chagrijnig en somber. Pijnlijke tepels, asymmetrisch groeiende borsten, en opvliegers na het stoppen. Mijn lichaam is te goed om verder risico's te nemen; ik heb namelijk ook een ijzeren gezondheid. Ik slik nu iso-flavonen, en ik ben enthousiast over het resultaat.
Mijn borstjes zijn nog nèt te verbergen, en spontane erecties, nou, dat zijn er meer dan vroeger, vooral na een nachtje "uit". Sex als man gaat goed, maar ik heb vooral moeite met het invullen van een mannelijke rol. Het is vooral moeilijk voor mijn vrouw: ik doe lesbisch in bed, en zij heeft moeite om in mij een man voor haar, of een vader voor de kinderen te zien. Puur het niet passen in die rol zie ik als de essentie van transgenderisme, hoewel de meningen daarover kunnen verschillen.
Nogmaals dank,
Isabelle
Dat moeten twintig vreselijke jaren geweest zijn . Ik vind het jammer dat ik niet kan schrijven dat ik met je meevoel, want ik voel het dus niet zo. Ik ben je zeer dankbaar voor de duidelijkheid, en voor je moed om zeer nare herinneringen weer voor me op te roepen.
Wat ik voel gaat wel een beetje in die richting, maar het grote verschil lijkt dus dat het niet zo sterk is dat ik mij er ongelukkig bij voel. Ik ben namelijk blij met mijn lichaam. Er hangt een piemel aan, en in mijn dromen niet. Maar hij hangt niet in de weg of zo. En als ik mijn billen te smal vind, zijn ze na drie maanden ijzer tillen al dikker. Je hebt gelijk: het beste voor mij is "gewoon" man te blijven.
Ik heb ooit geëxperimenteerd met anticonceptiepillen, en ik ben vre-se-lijk geschrokken. Ik werd chagrijnig en somber. Pijnlijke tepels, asymmetrisch groeiende borsten, en opvliegers na het stoppen. Mijn lichaam is te goed om verder risico's te nemen; ik heb namelijk ook een ijzeren gezondheid. Ik slik nu iso-flavonen, en ik ben enthousiast over het resultaat.
Mijn borstjes zijn nog nèt te verbergen, en spontane erecties, nou, dat zijn er meer dan vroeger, vooral na een nachtje "uit". Sex als man gaat goed, maar ik heb vooral moeite met het invullen van een mannelijke rol. Het is vooral moeilijk voor mijn vrouw: ik doe lesbisch in bed, en zij heeft moeite om in mij een man voor haar, of een vader voor de kinderen te zien. Puur het niet passen in die rol zie ik als de essentie van transgenderisme, hoewel de meningen daarover kunnen verschillen.
Nogmaals dank,
Isabelle
Get over it.
-
- ForumFan
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Hoi Kendra,
Het genoegen is geheel aan mijn kant, als ik iets bijgedragen heb. Ik ben ook Saskija nog steeds dankbaar voor haar openhartige post in deze thread.
Over iso-flavonen: ik heb ze bijna anderhalf jaar geslikt, met als eerste, en lange tijd als enige, resultaat een zachtere huid, en tepels die vaker "staan". Tot een maand terug: het laagje vet was altijd plat, maar nu komt er een duidelijke vorm in. Ik ben niet voor de spiegel weg te slaan!
Mijn vrouw wilde uiteraard haar standpunt ook even toelichten, maar het werd niet de rel waarop ik me had voorbereid. Ze zei een paar keer traag en elke lettergreep articulerend "een vrouw met een piemel", alsof ze aan het idee wilde wennen, maar ze werd niet boos of verdrietig. Nu is het mijn beurt om te wennen. Ik bén inderdaad een vrouw met een piemel, alleen had ik verwacht dat mijn vrouw wel zou afknappen op het hoge shemale-gehalte van zo iemand. Niet dus. En waarom eigenlijk? Jij had het over "ervan genieten": het potentieel is enorm!
Slickt met trouwe, ende levet scone,
Isabelle
Het genoegen is geheel aan mijn kant, als ik iets bijgedragen heb. Ik ben ook Saskija nog steeds dankbaar voor haar openhartige post in deze thread.
Over iso-flavonen: ik heb ze bijna anderhalf jaar geslikt, met als eerste, en lange tijd als enige, resultaat een zachtere huid, en tepels die vaker "staan". Tot een maand terug: het laagje vet was altijd plat, maar nu komt er een duidelijke vorm in. Ik ben niet voor de spiegel weg te slaan!
Mijn vrouw wilde uiteraard haar standpunt ook even toelichten, maar het werd niet de rel waarop ik me had voorbereid. Ze zei een paar keer traag en elke lettergreep articulerend "een vrouw met een piemel", alsof ze aan het idee wilde wennen, maar ze werd niet boos of verdrietig. Nu is het mijn beurt om te wennen. Ik bén inderdaad een vrouw met een piemel, alleen had ik verwacht dat mijn vrouw wel zou afknappen op het hoge shemale-gehalte van zo iemand. Niet dus. En waarom eigenlijk? Jij had het over "ervan genieten": het potentieel is enorm!
Slickt met trouwe, ende levet scone,
Isabelle
Get over it.