Vanaf nu..

Algemeen

Moderator: Moderators

Gesloten
Stephan
ff weer wat posten

Vanaf nu..

Bericht door Stephan »

kom ik hier onder mijn echte naam.

Groetjes,

'Sam' :wink:
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Beste mensen, even een update van mijn kant.
Ik heb alle mensen in mijn leven die me dierbaar zijn in de afgelopen uren op hoogte gebracht van mijn gevoelens.
Aangezien veel van mijn vrienden nogal verspreid over het land wonen en ik sommige van hen soms langere tijd niet zie, heb ik dit gedaan via e-mail en dat betekent dat ik de reacties nog moet afwachten. 'Normale' mensen slapen meestal op dit tijdstip :wink:
Anyhow, het voelt goed dat ik er een beslissing over genomen heb, ook al is het nog onduidelijk hoe er op gereageerd gaat worden.
Ik ga nu iig nog ff een paar uur plat voordat het weer licht word.

Groetjes,

Stephan
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Hoi Stephan,

gefeli met je coming out!

Je 'naamswisseling'.........tof van je, maar dat had niet gehoeven hoor. De meeste mensen posten hier onder pseudonym. Patricia en ik gebruiken onze echte (officiele) naam, voor zo ver ik me momenteel kan bedenken, en oh ja, Chantal ook.

En ik heet in het echt ook niet Lala Ferrari hoor, maar dat wist je al ;-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Hi Stephan! 8)
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Gefeliciteerd Stephan,

Vind je e-mail geen gevaarlijk medium voor het verspreiden van emotioneel geladen informatie?

Ik zou zoiets altijd in een persoonlijk gesprek doen, mogelijk per telefoon.

Veel succes

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Dag Stephan,

nu ben je de schaamte voorbij, zoals dat heet. En een "gender outlaw". Zo vrij als een vogel :wink: .

En ik heet in het echt ook Janiek.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Hoi Stephan, wat goed van je!! Van mijzelf weet ik wat voor een resultaat het heeft gehad om via een brief of als bijlage via een mailtje dit bekend te maken aan mijn familie leden. Het was een hele opluchting en steun !!!

Irene

Ikzelf heb ervaren dat ik qua schrijven soms beter kan verhalen wat er gebeurt. Tijdens een gesprek gaat het soms wat moeilijk. Mijn ervaring is geweest dat mijn kennissen waaraan ik het bekend gemaakt heb via een bijlage (brief) bij het mailtje waarin ik ze verzocht om dit door te lezen, er voor hun ook een gelegenheid is gecreëerd om hun eigen gevoelens op een kalme manier te onderzoeken en vandaar uit te reageren tijdens een persoonlijk gesprek later

het copie met daarachter de teruggekregen reactie's via mail of briefje gebruik ik nog steeds als ik merk dat ik via een gesprek niet goed uit mijn woorden kan komen. Heeft al veel problemen kunnen verlichten.

:) :)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Stephan, proficiat met deze overwinning op jezelf. Want dit heeft waarschijnlijk toch wel een grote innerlijke strijd opgeleverd. Maar je bent er gelukkig uit gekomen.
Wat betreft eigen naam gebruik, ik had het willen doen, maar moest doen een of ander aanplaksel doen wat me niet beviel, maar iedereen mag weten wie ik ben, Anna Nannette Rosalinde Burger.
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, dat doet een mens goed.
Lala Ferrari schreef:Je 'naamswisseling'.........tof van je, maar dat had niet gehoeven hoor. De meeste mensen posten hier onder pseudonym.
Dat weet ik Mila, en de meeste mensen hier waren ws al bekend met mijn naam via mijn postje in de 'Hallo Allemaal' rubriek.
Maar het voelt voor mezelf beter om het zo te doen, en eventuele 'ongeïdentificeerde' meelezers die mij nu denken te kennen zullen zo wel hun eigen redenen hebben om hier mee te lezen ;-)
Irene schreef:Vind je e-mail geen gevaarlijk medium voor het verspreiden van emotioneel geladen informatie?

Ik zou zoiets altijd in een persoonlijk gesprek doen, mogelijk per telefoon.
Hoi Irene, ik snap je punt best en ik heb daar ook zo mijn twijfels over gehad.
Maar de paar keer dat ik het via telefoon of IRL heb verteld heb ik als nogal emotioneel uitputtend ervaren, en waarom zou ik mezelf dat steeds weer aandoen, het is namelijk al lastig genoeg zonder al die extra emoties.
Janiek2 schreef:een "gender outlaw".

:lol: vind ik een goeie, wie weet ga ik die wel als onderschrift gebruiken :wink:

Nogmaals bedankt allemaal.

Stephan
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Stephan schreef:Nogmaals bedankt allemaal.

Stephan
Ik zie dat je in Amsterdam woont. Dan kan ik je aanraden om ook eens naar het Noodles café te komen. Elke derde zondag van de maand in Saarein II. A.s. zondagmiddag is het extra feestelijk, omdat die ontmoetingsplek dan 5 jaar bestaat.

"Gender outlaw" is een term van Kate Bornstein.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Misschien bekijk ik het wel weer veel te zwartgallig maar voelt een dergelijke coming out niet als impliciet goedkeuring vragen aan je dierbaren voor je geaardheid?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Morbide schreef:Misschien bekijk ik het wel weer veel te zwartgallig maar voelt een dergelijke coming out niet als impliciet goedkeuring vragen aan je dierbaren voor je geaardheid?
Je mag er van mij van denken wat je wilt Morbide, maar ik ervaar het toch net ff anders.
Het lijkt mij namelijk voor geen van de betrokkenen leuk om mijn vrienden out of the blue te confronteren met mijn partnerkeus.

En Janiek, ik ken dat café niet waar je het over hebt dus ik denk er nog even over na of ik zondagmiddag kom langswaaien.
Vanaf hoe laat is het geopend?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Het lijkt me voor mij niet leuk als mijn partner al haar vrienden etc ging vertellen dat ze een relatie met een trans heeft.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Ik heb mijn vrienden enkel verteld dat ik biseksueel ben, en mijn vookeur daarin komen ze dan vanzelf wel een keer achter of niet, daar ga ik verder ook geen mededelingen over doen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ah, da's een heel ander verhaal. =)
Gesloten