Het onderwerp waar jullie het over hebben gaat onder andere over mij.
Het was mij ook al opgevallen dat ik weinig gelijkgestemden tegenkom (lees vrouwen die zich man voelen). Waar dat aan ligt, weet ik ook niet. Ik weet wel dat het me het gevoel geeft of het vreemder is van vrouw naar man te willen dan andersom.
Of het makkelijker is, vind ik een zinloze discussie. Ligt helemaal aan de persoon, de omstandigheden etc etc etc. In mijn geval krijgt mijn moeder al een beroerte als ik haar vertel dat ik biseksueel ben (weet ze dus ook niet), laat staan als ik haar vertel over t-gevoelens. Zo ben ik dus groot gebracht en dat maakt het lastig. Als je vanuit thuis steeds hoort dat je je vrouwelijker moet gedragen en op straat 'man-wijf' naar je hoofd krijgt omdat je erg jongensachtig bent, is dat behoorlijk verwarrend. Ik heb die gevoelens dan ook gewoon geparkeerd. Om dit goed te doen wilde ik niet meer de vraag krijgen of ik nu een jongen of een meisje was en heb ervoor gezorgd dat ik mooi lang haar heb en me vrouwelijk kan gedragen. Het is echter meer aangeleerd dan dat het uit mezelf komt en mensen vragen nog wel vaak of ik lesbisch ben. Ik hou een jongensactige uitstraling...
Misschien is een discussie over wat moeilijker is of meer geaccepteerd, niet de respectvolste insteek en kunnen we het hebben over hoe het werkt bij ieder individu?
vervolg op biologische vrouwen (ging even fout met plaatsen)
Moderator: Moderators
vervolg op biologische vrouwen (ging even fout met plaatsen)
Niemand weet, niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet...
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Zeldzamer is niet per definitie vreemder. Er zijn tegenwoordig gewoon meer MV's dan VM's. Heel vroeger was dat andersom. Dat hier regelmatig geconstateerd wordt dat VM's het maar makkelijk hebben moet je maar met een korreltje zout nemen. Het is een vorm van jaloezie. Veel geboren mannen kunnen zich erg druk maken om het feit dat vrouwen broeken dragen. Dat daar een hele strijd aan vooraf is gegaan beseffen ze zich niet.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
-
- dagelijks aanwezig
Niks vreemds aan hoor..
je bent gewoon wie je bent.. en als mensen over vreemd gaan beginnen.. mensen die zich in hun geluk laten beperken door religie, politieke standpunten, (a)sociale kringen of angst.. dat vind ik vreemd.. je leeft toch voor jezelf ?
Ik denk zelf dat de verhouding MtF/FtM redelijk gebalanceerd is.. alleen denk ik dat veel FtM's het niet aandurven omdat ze veelal een man en kinderen hebben (bang dat de echtgenoot geweldadig gaat worden, dat de kinderen hem/haar niet meer willen zien, etc). Bij MtF ligt dat vaak anders, lastig uit te leggen.
Moeilijker/Makkelijker ? tjah dat varieerd echt gigantisch per geval.. sure de een heeft een uiterlijk dat makkelijker in het gewenste geslacht past, maar wie weet heeft die persoon weer grote mentale problemen met de overstap.. en een ander kan weer heel makkelijk in zijn/haar rol vallen, maar heeft weer problemen met passabiliteit. We hebben allemaal onze (unieke) drempels tijdens de overstap.
je bent gewoon wie je bent.. en als mensen over vreemd gaan beginnen.. mensen die zich in hun geluk laten beperken door religie, politieke standpunten, (a)sociale kringen of angst.. dat vind ik vreemd.. je leeft toch voor jezelf ?
Ik denk zelf dat de verhouding MtF/FtM redelijk gebalanceerd is.. alleen denk ik dat veel FtM's het niet aandurven omdat ze veelal een man en kinderen hebben (bang dat de echtgenoot geweldadig gaat worden, dat de kinderen hem/haar niet meer willen zien, etc). Bij MtF ligt dat vaak anders, lastig uit te leggen.
Moeilijker/Makkelijker ? tjah dat varieerd echt gigantisch per geval.. sure de een heeft een uiterlijk dat makkelijker in het gewenste geslacht past, maar wie weet heeft die persoon weer grote mentale problemen met de overstap.. en een ander kan weer heel makkelijk in zijn/haar rol vallen, maar heeft weer problemen met passabiliteit. We hebben allemaal onze (unieke) drempels tijdens de overstap.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik ken er un paar op un lesboforum waar ik ook wel us post en ik ken er zeker 6 in real life en ja ze zitten met de zelfde problemen dan wij......of ze het nou gemakkelijker of moeilijker hebben, nou da's per geval verschillend
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--