schaamte

Algemeen

Moderator: Moderators

Judith
is nieuw hier

schaamte

Bericht door Judith »

Hallo iedereen op dit forum,

Ik ben dus nieuw hier en heb hier al veel gelezen de laatste tijd. Nu maar een actievere rol om in gesprek te gaan met jullie over wat mij zoal bezig houdt en wat ik hierover hopelijk van jullie kan leren:

Hoe gaan jullie om met de schaamte over T-gevoelens/gedachten?
Ik worstel een beetje met het idee dat het raar is wat ik voel, of dat het niet mag wanneer ik fantaseer over 'man-zijn'.
Sommige mensen uit mijn omgeving weten het wel, maar de meeste niet. Moet er ook niet aan denken, ben veel te bang dat ze het afkeuren, me vreemd vinden, etc. De mensen die weten dat ik me eigenlijk niet echt vrouw voel, weten niet echt wat ik daarover bedenk of doe als ik alleen thuis ben en ik voel me soms dan ook wel bespied. Als de dood dat iemand er achter komt.
Ben erg benieuwd naar jullie verhalen hierover.

Groet, Judith
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Die gevoelens kan ik me van heel vroeger wel herinneren, maar heb nu totaal geen schaamtegevoelens over wie ik ben. Ik ben wie ik ben al loop ik daar ook niet altijd en overal mee te koop hoor. Ik zal mezelf echter nooit in bochten wringen om het te verbergen, want dat voelt als zelfverloochening.

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Als je er nog alleen mee zit, is het bijna vanzelfsprekend dat je er schaamtegevoelens bij hebt. Probeer maar zo gauw mogelijk IRL mensen op te zoeken die in hetzelfde schuitje zitten, maar de tijd van schaamte achter de rug hebben. Het hoeft niet makkelijk te zijn, maar is wel de moeite waard, hoor.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Mijn levensmotto sinds 1996:

" Be who you are and do it with pride; Because those who mind don't matter, and those who matter don't mind. "

Ik zal me nooit schamen voor wie of wat ik ben, als ik me daar druk over moet maken dan is het einde zoek.. je bent wie je bent, en als ze je accepteren is het super, en als ze het niet doen dan hebben zij pech gehad, want ze weten niet wat voor een toffe meid dat ze mislopen :wink:
Sonja
is nieuw hier

Schaamte?

Bericht door Sonja »

Geen last meer van, zonde van je tijd om je hier druk om te maken. Geniet!
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Schaamte is onzin. Natuurlijk is alle begin moeilijk en er zullen ook mensen zijn die er over struikelen, so what? Een betere manier om je echte vrienden te leren kennen is er eigenlijk niet. Ik was vroeger ook doodsbang. Achteraf valt het allemaal reuze mee. Ik stel daarom voor dat je een nieuwe nick maakt. Leuk, een man in ons midden. ^^
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Ajira schreef:Mijn levensmotto sinds 1996:

" Be who you are and do it with pride; Because those who mind don't matter, and those who matter don't mind. "
Mijn levensmotto is al sinds heel erg lang:

I live therefore I am!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Babette schreef:
Ajira schreef:Mijn levensmotto sinds 1996:

Mijn levensmotto is al sinds heel erg lang:

I live therefore I am!

Groetjes en liefs,

Babette.
Welk Star Trek karakter heeft dat gezegd dan?
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Maruscha schreef:Welk Star Trek karakter heeft dat gezegd dan?
Komt niet uit Star Trek, maar uit Richard Bach's boek "A Bridge across Forever", en het behoeft, mijns inziens, geen toevoegingen...

Groetjes en liefs,

Babette.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Babette schreef:
Maruscha schreef:Welk Star Trek karakter heeft dat gezegd dan?
Komt niet uit Star Trek, maar uit Richard Bach's boek "A Bridge across Forever", en het behoeft, mijns inziens, geen toevoegingen...

Groetjes en liefs,

Babette.
Een quote van een echt persoon dus, en niet van een verzonnen karakter? Gewaagd .. ;)
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Maruscha schreef:Een quote van een echt persoon dus, en niet van een verzonnen karakter? Gewaagd .. ;)
helemaal van hem zelf! Hoezo gewaagd??? Overigens komen de teksten van die "verzonnen" karakters weer van "echte" mensen, dus waar hebben het over! :wink:

Groetjes en liefs,

Babette.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Babette schreef:
Maruscha schreef:Een quote van een echt persoon dus, en niet van een verzonnen karakter? Gewaagd .. ;)
helemaal van hem zelf! Hoezo gewaagd??? Overigens komen de teksten van die "verzonnen" karakters weer van "echte" mensen, dus waar hebben het over! :wink:
Tsja, ik vind het toch net zoiets als een tekst van een house-track als je motto nemen. Zou mooi zijn als je zelf iets kon verzinnen voor je onderschrift overigens, maar dat lijkt maar weinig mensen gegeven.

Waarbij overigens de opmerking dat mijn eigen quote (just stumblin' through life), hoewel zelf verzonnen, bij nader inzien ook absoluut niet origineel blijkt te zijn. Misschien moet ik weer terug naar mijn de karakterloze travestiet: een dubbele persoonlijkheid zonder persoonlijkheid ;)

Weet je wat, ik ga het meteen veranderen in iets nieuws! Doe ik tenminste nog iets op deze luie zaterdag.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,

bepaalde dingen die je leest of ziet hebben invloed in je leven. Die uitpraak van Richard Bach behoeft geen uitleg, en die van Kai Opaka ook niet trouwens. Voor mij zijn dat waarheden als koetjes ( :D ) en ik hoef daar niet overheen. House-tracks ken ik niet. Bovendien ervaar ik house als zijnde meer dreun dan deun :wink: , maar over smaak valt uiteraard niet te twisten.

Bovendien uit ik mijn originaliteit op andere gebieden...

Groetjes en liefs,

Babette.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Kai Opaka is wel grappig voor transen. Ze wordt steevast old man genoemd door de kapitein.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Babette schreef:bepaalde dingen die je leest of ziet hebben invloed in je leven. Die uitpraak van Richard Bach behoeft geen uitleg, en die van Kai Opaka ook niet trouwens.
Die laatste is mij te voor de hand liggend, en die van Richard klopt wel, maar is eigenlijk te flauw voor woorden. Ik leef dus ik ben .. tsja .. dan is iedereen dus, terwijl het er bij Descartes volgens mij vooral om gaat dat je ook daadwerkelijk iets doet met je leven, behalve ademen en zo. Maar het idee van de dag op dit forum schijnt vooral te zijn dat iedereen overal bijhoort, dus wat dat betreft klopt het weer.

Anyway, een ieder gebruikt een onderschrift waarin hij of zij zich kan vinden, en kennelijk voel jij je het beste thuis bij zweverige standaard-motto's, iets wat je ook regelmatig in je berichtjes naar voren laat komen. Goed dat het werkt voor jou, ik heb zelf behoefte aan wat meer inhoud. Dan maar wat moeilijker in het leven staan ..
Plaats reactie