Vanaf nu..
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik vind dat je moet staan voor je eigen keuzes - en in een andere uiterlijke vorm leven is per definitie een persoonlijke keuze. Daarmee zeg ik niet dat je "met niets en niemand rekening moet houden", maar wel dat "goedkeuring vragen" voor mijn gevoel teveel de andere kant ophelt.Morbide schreef:Misschien bekijk ik het wel weer veel te zwartgallig maar voelt een dergelijke coming out niet als impliciet goedkeuring vragen aan je dierbaren voor je geaardheid?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Keuze? Ik dacht het toch niet. Bovendien ben je off topic. Stephan leeft niet in een andere uiterlijke vorm.Frederique_ schreef:
Ik vind dat je moet staan voor je eigen keuzes - en in een andere uiterlijke vorm leven is per definitie een persoonlijke keuze. Daarmee zeg ik niet dat je "met niets en niemand rekening moet houden", maar wel dat "goedkeuring vragen" voor mijn gevoel teveel de andere kant ophelt.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Nee, het voelt niet als een keuze voor me net zo min dat mijn coming out als 'goedkeuring vragen' voelt.Morbide schreef:Keuze? Ik dacht het toch niet.
En als er al sprake is van een keuze, ligt die dan feitelijk niet bij de ander?
Ik heb tot nu toe één reactie mogen ontvangen op mijn mailtjes, en die was positief, maar ik had van hun ook niet anders verwacht.
Groetjes
-
- ForumFan
Stephan heeft zichzelf geheel vrijwillig ge-out als idd, een genderoutlaw, om maar eens met Janiek te spreken.Morbide schreef:Keuze? Ik dacht het toch niet. Bovendien ben je off topic. Stephan leeft niet in een andere uiterlijke vorm.Frederique_ schreef:
.
En juist omdat Stephan niet in een andere uiterlijke vorm leeft, had Stephan zijn voorkeur tot aan zijn dood diepgeniep verborgen kunnen houden en/of diepgeniep stiekem kunnen beleven, zoals heel, heel erg veel andere mannen doen, die zich uit sociale angst en schaamte voordoen als 'hetero'.
Al dan niet dmv een (nietsvermoedende) vrouw/vriendin.
Maw: Stephan leeft niet in een uiterlijk andere vorm en juist daarom is zijn coming out aanmerkelijk moeilijker dan voor een tg/ts, die wel een uiterlijk andere vorm aan zal nemen en zodoende haar leven wel degelijk daar naar gaat inrichten.
Mila.
Uw sterverslaggeefster
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Nee. Tenminste in mijn geval was het moeten. Of sterven. Dat zou ik geen keuze willen noemen.Stephan schreef: En als er al sprake is van een keuze, ligt die dan feitelijk niet bij de ander?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Oneens. Stephan hoeft niet door de nogal vervelende ik ben niet passabel periode. En hij heeft zich ge-out als biseksueel. Dat hij man en vrouw in een zoekt heeft ie niet aan de grote klok gehangen.Lala Ferrari schreef: Maw: Stephan leeft niet in een uiterlijk andere vorm en juist daarom is zijn coming out aanmerkelijk moeilijker dan voor een tg/ts, die wel een uiterlijk andere vorm aan zal nemen en zodoende haar leven wel degelijk daar naar gaat inrichten.
Ik ben misschien soms iets te "ruimdenkend" .Maruscha schreef:Als je dit dus doortrekt is elke tranny-chaser een gender outlaw.
Wat ik vooral bedoel is dit: door zich zo te outen, geeft Stephan te kennen dat hij zich niet zal houden aan de geldende regels voor gender, in zijn partnerkeuze namelijk.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Dat is idd geen keuze nee, maar ik doelde meer op eventuele vrienden die er dan voor 'kiezen' dat ze niet meer met je om willen gaan.Morbide schreef:Nee. Tenminste in mijn geval was het moeten. Of sterven. Dat zou ik geen keuze willen noemen.
Wat mezelf betreft was het een 'keuze' van, of tegen mezelf (en anderen) blijven liegen en me daar over ongelukkig voelen of er mee naar buiten treden.
Stephan
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Het was een constatering, geen oordeel.Stephan schreef:
Dat was nou toch juist wat je zo op prijs stelde