Vanaf nu..

Algemeen

Moderator: Moderators

Gesloten
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Dat kwam uit mijn verhaal ook niet naar voren Morbide, dus dat kon je niet weten. Met uitzondering van mijn broer en 2 andere, voor mij zeer belangrijke, mensen heb ik hierover geen uitspraken gedaan.
Als de situatie zich voordoet en ik krijg er vragen over is het vroeg genoeg wat mij betreft.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:Misschien bekijk ik het wel weer veel te zwartgallig maar voelt een dergelijke coming out niet als impliciet goedkeuring vragen aan je dierbaren voor je geaardheid?
Ik vind dat je moet staan voor je eigen keuzes - en in een andere uiterlijke vorm leven is per definitie een persoonlijke keuze. Daarmee zeg ik niet dat je "met niets en niemand rekening moet houden", maar wel dat "goedkeuring vragen" voor mijn gevoel teveel de andere kant ophelt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Heel goed van je....
Heel veel succes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:
Ik vind dat je moet staan voor je eigen keuzes - en in een andere uiterlijke vorm leven is per definitie een persoonlijke keuze. Daarmee zeg ik niet dat je "met niets en niemand rekening moet houden", maar wel dat "goedkeuring vragen" voor mijn gevoel teveel de andere kant ophelt.
Keuze? Ik dacht het toch niet. Bovendien ben je off topic. Stephan leeft niet in een andere uiterlijke vorm.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Morbide schreef:Keuze? Ik dacht het toch niet.
Nee, het voelt niet als een keuze voor me :D net zo min dat mijn coming out als 'goedkeuring vragen' voelt.
En als er al sprake is van een keuze, ligt die dan feitelijk niet bij de ander?

Ik heb tot nu toe één reactie mogen ontvangen op mijn mailtjes, en die was positief, maar ik had van hun ook niet anders verwacht.

Groetjes
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef:
.
Keuze? Ik dacht het toch niet. Bovendien ben je off topic. Stephan leeft niet in een andere uiterlijke vorm.
Stephan heeft zichzelf geheel vrijwillig ge-out als idd, een genderoutlaw, om maar eens met Janiek te spreken.

En juist omdat Stephan niet in een andere uiterlijke vorm leeft, had Stephan zijn voorkeur tot aan zijn dood diepgeniep verborgen kunnen houden en/of diepgeniep stiekem kunnen beleven, zoals heel, heel erg veel andere mannen doen, die zich uit sociale angst en schaamte voordoen als 'hetero'.
Al dan niet dmv een (nietsvermoedende) vrouw/vriendin.

Maw: Stephan leeft niet in een uiterlijk andere vorm en juist daarom is zijn coming out aanmerkelijk moeilijker dan voor een tg/ts, die wel een uiterlijk andere vorm aan zal nemen en zodoende haar leven wel degelijk daar naar gaat inrichten.

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Stephan schreef: En als er al sprake is van een keuze, ligt die dan feitelijk niet bij de ander?
Nee. Tenminste in mijn geval was het moeten. Of sterven. Dat zou ik geen keuze willen noemen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik dacht altijd dat een 'gender outlaw' iemand was die zelf tussen de beide 'standaarden' viel, niet iemand die op zulke mensen valt.

Als je dit dus doortrekt is elke tranny-chaser een gender outlaw.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lala Ferrari schreef: Maw: Stephan leeft niet in een uiterlijk andere vorm en juist daarom is zijn coming out aanmerkelijk moeilijker dan voor een tg/ts, die wel een uiterlijk andere vorm aan zal nemen en zodoende haar leven wel degelijk daar naar gaat inrichten.
Oneens. Stephan hoeft niet door de nogal vervelende ik ben niet passabel periode. En hij heeft zich ge-out als biseksueel. Dat hij man en vrouw in een zoekt heeft ie niet aan de grote klok gehangen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Maruscha schreef:Als je dit dus doortrekt is elke tranny-chaser een gender outlaw.
Ik ben misschien soms iets te "ruimdenkend" :wink: .

Wat ik vooral bedoel is dit: door zich zo te outen, geeft Stephan te kennen dat hij zich niet zal houden aan de geldende regels voor gender, in zijn partnerkeuze namelijk.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Morbide schreef:Nee. Tenminste in mijn geval was het moeten. Of sterven. Dat zou ik geen keuze willen noemen.
Dat is idd geen keuze nee, maar ik doelde meer op eventuele vrienden die er dan voor 'kiezen' dat ze niet meer met je om willen gaan.
Wat mezelf betreft was het een 'keuze' van, of tegen mezelf (en anderen) blijven liegen en me daar over ongelukkig voelen of er mee naar buiten treden.

Stephan
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Morbide schreef:Dat hij man en vrouw in een zoekt heeft ie niet aan de grote klok gehangen.
Dat was nou toch juist wat je zo op prijs stelde :lol:
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Stephan schreef:
Dat was nou toch juist wat je zo op prijs stelde :lol:
Het was een constatering, geen oordeel.
Stephan
ff weer wat posten

Bericht door Stephan »

Het was ook slechts bedoeld als dolletje :wink:
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

PS@ Maruscha: een tanny-chaser die er stiekum over is, lijkt me meer iets als een "gender-croock" :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gesloten