Vanaf nu..
Moderator: Moderators
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Wat is pom? Mijn oma houdt nergens meer van helaas. God en de dood uitgezonderd. Als je bij haar op visite komt dan heeft ze een stapel rouwadvertenties opgespaard van mensen die ze gekend heeft. Het is echt in en in triest.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Pom is een Surinaams gerecht (ben er zelf niet zo gek op, maar ik ben dan ook een nep-Surinaamse).Morbide schreef:Wat is pom? Mijn oma houdt nergens meer van helaas. God en de dood uitgezonderd. Als je bij haar op visite komt dan heeft ze een stapel rouwadvertenties opgespaard van mensen die ze gekend heeft. Het is echt in en in triest.
En dat van je oma is inderdaad triest ja, ik ben blij dat mijn oma (ondanks haar vastgeroeste denkbeelden) in ieder geval nog midden in het leven staat.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
-
- ForumFan
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Nee, ik haat god. Het is het wreedste denkbeeld dat de mens geschapen heeft. En ergens ben ik best wel verliefd op het leven. Hoe oneerlijk het ook kan zijn. Ik ga ook niet zitten wachten op de dood. Daar ben ik veel te ongeduldig voor.Lala Ferrari schreef: Lijk je erg op je oma Morbide?
Dat is het laatste wat ze me gegeven heeft. Ik heb m'n ogen uit m'n kop gehuild op haar begrafenis. Ik heb maar 1 leven en ik ben van plan om er uit te halen wat er in zit. Erger dan het geweest is, kan het niet worden. Als je iemand zo hebt zien vechten voor haar leven en een dergelijk grandioos afscheid hebt meegemaakt dan breekt er iets.Vanessa schreef: Waarom zou ik bang zijn van de dood? Als ik er ben, is de dood er niet. Als de dood er is, ben ik er niet
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Gatverdamme, kip! Ga eens een jaar lang op een A4tje staan. Dan weet je ongeveer wat het is om een kip te zijn.google R us schreef:Pom is een bekend Surinaams gerecht. Traditioneel wordt Pom gegeten tijdens (verjaardags)feesten, familiebijeenkomsten en andere speciale gelegenheden, zoals Pasen en Kerst. Van origine is Pom een Joodse ovenschotel met aardappelen. In de loop van de tijd zijn de aardappelen vervangen door de in Suriname inheemse wortelstok Pomtajer, oftewel de wortelstok van de tayer (Xanthosoma sagittifolium) en wordt het gerecht vaak door Creolen bereid. Tegenwoordig maakt elke Surinaamse bevolkingsgroep Pom.
De basisingrediënten voor Pom zijn: kip, pomtajer en citrussap. Pom wordt in een hoge geëmailleerde of metalen ovenschaal bereid. Hierin komen twee met citrussap doordrenkte lagen geraspte pomtajer met een tussenlaag van gesmoorde kipdelen. Deze lagen worden vermengd en/of overgoten met een jus die meestal bereid wordt met olie, roomboter (of margarine), tomaat, ui, nootmuskaat, zout en peper. Hierna wordt het gerecht minimaal één uur in een hete oven gegaard.
De verschillende bevolkingsgroepen in Suriname bereiden Pom vaak op een eigen wijze. Ook wordt de schotel door mannen en vrouwen bereid. Dit gerecht heeft een vaste plek in het Surinaams menu. In Nederland is Pom vooral bekend als 'broodje Pom' en is evenals de nodige ingrediënten onder andere in de toko te vinden.
- Chantal C.
- Forumdiva
- Chantal C.
- Forumdiva
Ook...Maruscha schreef:Zijn dat kippen die als kippen geboren zijn?Chantal C. schreef:Er zijn ook biokippen...Morbide schreef:Gatverdamme, kip! Ga eens een jaar lang op een A4tje staan. Dan weet je ongeveer wat het is om een kip te zijn.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Ziezo, mijn dag is weer goed, hoe druilerig het buien ook is .Morbide schreef:Nee, ik haat god. Het is het wreedste denkbeeld dat de mens geschapen heeft. En ergens ben ik best wel verliefd op het leven. Hoe oneerlijk het ook kan zijn.
Randy Newman schreef:God's Song
Cain slew Abel Seth knew not why
For if the children of Israel were to multiply
Why must any of the children die?
So he asked the Lord
And the Lord said:
"Man means nothing he means less to me
than the lowiliest cactus flower
or the humblest yucca tree
he chases round this desert
cause he thinks that's where i'll be
that's why i love mankind
I recoil in horror from the foulness of thee
from the squalor and the filth and the misery
How we laugh up here in heaven at the prayers you offer me
That's why i love mankind"
The Christians and the Jews were having a jamboree
The Buddhists and the Hindus joined on satellite TV
They picked their four greatest priests
And they began to speak
They said "Lord the plague is on the world
Lord no man is free
The temples that we built to you
Have tumbled into the sea
Lord, if you won't take care of us
Won't you please please let us be?"
And the Lord said
And the Lord said
"I burn down your cities--how blind you must be
I take from you your children and you say how blessed are we
You must all be crazy to put your faith in me
That's why i love mankind
You really need me
That's why i love mankind"
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- lightningbolt
- ForumFan
Ik denk dat het nog minder is dan een A4tje. Laatst zag ik een keer op een parkeerplaats een vrachtwagen staan met kippen. Vreselijk, wat zaten die beestjes op elkaar gepropt. Ik heb m'n blik er snel vanaf geworpenMorbide schreef:Gatverdamme, kip! Ga eens een jaar lang op een A4tje staan. Dan weet je ongeveer wat het is om een kip te zijn.
Zou echt gewoon te ironisch zijn geweest als er iets van ananas ofzo ik dat blik had gezeten, had je bijna een maaltijd gehad!patricia28 schreef:Ik denk dat het nog minder is dan een A4tje. Laatst zag ik een keer op een parkeerplaats een vrachtwagen staan met kippen. Vreselijk, wat zaten die beestjes op elkaar gepropt. Ik heb m'n blik er snel vanaf geworpenMorbide schreef:Gatverdamme, kip! Ga eens een jaar lang op een A4tje staan. Dan weet je ongeveer wat het is om een kip te zijn.
http://www.studentenkeuken.nl/recept.ph ... eceptid=77
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
clipjeVirgin Black schreef: Jesus lies dying in my bed
Companions since birth...
in this stagnant dingy haunt
he never really lived.
Last night I beat him as he would not leave
My insane eyes stare at him as his welted body bleeds
Frequently I rape him as I know nothing else
He curls up like a fetus and paints his face with sadness
Now a fragment of remorse has etched
I bandage his wounds, I kiss the face of Jesus Christ but he is dead
What can I do?
You have forsaked me, called yourself messiah, expected me to follow
But now he is dead and his prophecies with him
I will bury him not as insult to your face
as I stare at his corpse one detail disturbs me
His cold stark finger points where I have not been...
From my house, a cage of rotten wood
I stumble forth to lay beneath the bush
withered bones groan,
I cultivate as the soil and I grow closer
The sun receives an empty gaze
it mourns
it knows my life is gone
No more to offer but my flesh to this soil
and a single tear marks my final prayer
a rosebud sits in the palm of your hand as I end
this flower
it blossoms
Deze band is overigens verkozen tot beste gospel metal band op een of ander christenforum. Waarom dat ontgaat zowel hen als mij.
myspace schreef:Evangelists? no. Have never had that view.
I think we have more questions than answers.
For me personally its more to do with honesty.
(I'm also not sure as it depends what you mean by the word christianity. I don't feel comfortable with organised religion - churches who destroys men's spirits with their man-made laws. Spirituality on the other hand, and a search for truth... that's a different journey again.)
Museum of Iscariot is metaphorical. The word "jesus" is not literal (ie. as in the person).
Hope this has helped.
----------------- Original Message -----------------
From: Petra
Date: Aug 20, 2006 5:37 AM
Your heartfelt acknowledgement is aprecciated greatly and greeted by similar sentiments. You need not be humbled.
Might I ask you a question? On a dutch forum Virgin Black is named one of the best christian bands. Do you view yourself as evangelists and, if so, how do you rhyme that with lyrics like those in Museum of Iscariot?
----------------- Original Message -----------------
From: Virgin Black
Date: Aug 20, 2006 2:14 PM
Dear Petra, I read your comment and wanted to acknowledge you.
It was deeply moving; my heart is humbled. (thank you)
May peace and truth reside with your soul.
-VIRGIN BLACK.