Het is niet eens altijd makkelijk om een balans te vinden tussen alles wat niet aan de heteronorm voldoet op één hoop te gooien (GLBTIQQA = gaylesbianbisexualtransgenderintersexqueerquestioningallies), zoals ook de homo-emancipatinota doet, of de nadruk te leggen op onderscheid, tot we elk op een postzegel staan. Ik laat solidariteit meestal het zwaarst wegen, al zie ik daar de nadelen ook wel van.Maruscha schreef:Het is mij dan te makkelijk om iedereen die niet aan deze definitie voldoet als 'gender outlaw' te bestempelen. Dus geen homo's en bi's nee, maar ook Stephan niet, hoe bewonderswaardig zijn uit de kast komen ook is.
Vanaf nu..
Moderator: Moderators
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
In een vrachtwagen is het inderdaad nog treuriger. De NVV (Nederlandse vereniging voor veganisme) verspreidt A4 formaat flyers met daarop 2 voetafdrukken en de tekst ga hier een jaar staan dan weet u hoe een kip zich voelt. Zij weten wel waar ze het over hebben.patricia28 schreef: Ik denk dat het nog minder is dan een A4tje. Laatst zag ik een keer op een parkeerplaats een vrachtwagen staan met kippen. Vreselijk, wat zaten die beestjes op elkaar gepropt. Ik heb m'n blik er snel vanaf geworpen
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Ik ook. Ik kom 'van het platteland', en onze overburen hadden een kippenboerderij. Sterker nog: mijn ouders gingen regelmatig helpen met kippen vangen, en van dat geld kochten ze dan weer kleren voor mij. Wij hadden het niet zo heel breed thuis dus dat was mooi meegenomen.Morbide schreef:In een vrachtwagen is het inderdaad nog treuriger. De NVV (Nederlandse vereniging voor veganisme) verspreidt A4 formaat flyers met daarop 2 voetafdrukken en de tekst ga hier een jaar staan dan weet u hoe een kip zich voelt. Zij weten wel waar ze het over hebben.patricia28 schreef: Ik denk dat het nog minder is dan een A4tje. Laatst zag ik een keer op een parkeerplaats een vrachtwagen staan met kippen. Vreselijk, wat zaten die beestjes op elkaar gepropt. Ik heb m'n blik er snel vanaf geworpen
Begrijp me niet verkeerd: ik ben er absoluut geen voorstander van wat er in deze industrie gebeurt, en ik respecteer je inzet op dit gebied. Respecteer alleen mij in mijn keuze om mijn eigen gevechten te kiezen, en mijn eigen keuzes te maken. Dat is iets wat ik nogal vaak mis bij doorgeschoten activisten (jou in dit geval niet specifiek bedoelende).
En als ik vlees wil eten eet ik vlees. Vroeger konden we dat amper betalen, dus nu geniet ik er des te meer van. Aan de andere kant: ik rook en drink weet niet dusseh ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Ik vind niet dat je zo ver hoeft te gaan in het projecteren van menselijke gevoelens op dieren, om te pleiten voor een "humaner" omgang met je landbouwhuisdieren. Het houden van dieren voor menselijk gerief is een soort kanalisering van de natuur: wij beschermen hen tegen andere roofdieren en redden hen van de hongerdood als ons dat uitkomt, en tenslotte zijn wij het enige roofdier dat hen uiteindelijk opeet. Als het dier in kwestie daarbij een leven kan leiden, dat voldoende overeenkomt met de natuurlijke manier van leven, dan zou je kunnen denken dat het ook voordelen biedt. Een hemel op aarde is er voor hen ook zonder mensen niet.Morbide schreef: A4 formaat flyers met daarop 2 voetafdrukken en de tekst ga hier een jaar staan dan weet u hoe een kip zich voelt. Zij weten wel waar ze het over hebben.
Misschien kunnen christenen hun schuldgevoelens over de dood van Jezus in zo'n tekst herkennen?Morbide schreef:Deze band is overigens verkozen tot beste gospel metal band op een of ander christenforum. Waarom dat ontgaat zowel hen als mij.
Prediker en Job vind ik trouwens wel mooie boeken. Die zadelen je tenminste niet op met het idee dat God goed is en er dus een wijze les geleerd moet worden uit het leed dat je overkomt. Als mensen je niet dat soort onzin over God hadden verteld, had je geen reden gehad om te haten. Het leven is niet eerlijk, het heeft kop noch staart en het enige wat je kunt doen, is er jouw leven van maken en kijken of je dingen kunt doen die opwegen tegen de pijn die het doet.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Dit heeft natuurlijk niks meer met dit forum van doen, maar goed, eigen schuld. Ik wil geen menselijke gevoelens op kippen projecteren maar ik wil wel dat mensen weten onder wat voor belachelijke omstandigheden kippen gehouden worden. Duidelijker dan met zo'n flyer kun je het niet brengen. Dat mensen roofdieren zijn, ben ik absoluut niet met je eens. Mensen zijn veel te zwak om puur carnivoor te zijn. De meeste dieren die je eet had je niet met je blote handen kunnen doden. Op z'n best is de mens een aaseter. Een zwak soort dat restanten eet die de echte roofdieren laten liggen. Inmiddels zijn we gezegend met kennis. Die kennis kun je op 2 manieren aanwenden. Vreedzaam of vreetzaam. Helaas kiest de meerderheid nog steeds voor het laatste. Daarom worden kippen iedere dag ongesteld. Ik ben er van overtuigd dat we over 300 jaar met evenveel spijt terug kijken op de bioindustrie dan nu op de slavernij.Janiek2 schreef: Ik vind niet dat je zo ver hoeft te gaan in het projecteren van menselijke gevoelens op dieren, om te pleiten voor een "humaner" omgang met je landbouwhuisdieren. Het houden van dieren voor menselijk gerief is een soort kanalisering van de natuur: wij beschermen hen tegen andere roofdieren en redden hen van de hongerdood als ons dat uitkomt, en tenslotte zijn wij het enige roofdier dat hen uiteindelijk opeet. Als het dier in kwestie daarbij een leven kan leiden, dat voldoende overeenkomt met de natuurlijke manier van leven, dan zou je kunnen denken dat het ook voordelen biedt. Een hemel op aarde is er voor hen ook zonder mensen niet.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ik vind de hele bijbel een prachtig boek. De koran ook. Ik lees graag gruwelijke verhalen. Veel wreder dan het verhaal van Job wordt het niet. "En Job weende." In de nieuwe vertaling helaas veranderd in "en Job liet zijn tranen de vrije loop."Janiek2 schreef:
Prediker en Job vind ik trouwens wel mooie boeken.
Voor de bijbelgespeenden; het verhaal van Job, de meest godvruchtige man op aarde. De duivel komt naar god en zegt die Job van jou aanbidt je alleen maar omdat ie alles heeft. Getrouwd, kinderen, rijk. Als je dat van hem afpakt, valt ie van z'n geloof. God aanvaardt de weddenschap en pakt Job alles af. God wint, Job gaat door een hel en de duivel is de lachende derde.
- lightningbolt
- ForumFan
Is toch ook niet nodig als het overal al wijd en zijd bekend is dat je trans bent. Heel Drachten weet dat inmiddels wel. Dus in dat geval valt er weinig te vertellenMorbide schreef:Het lijkt me voor mij niet leuk als mijn partner al haar vrienden etc ging vertellen dat ze een relatie met een trans heeft.
Ik denk wel eerder. Dat begint nu al, in elk geval voor mijzelf en de mensen waar ik mee verkeer. Bio-industrievlees komt er bij ons niet in. Maar eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik op de volkstuin de hanen die de boerin niet wil aanhouden eigenhandig slacht. Haar man is al zijn leven lang vegetariër en zij eet dan zo een keer een zeldzaam hapje mee van wat ik klaarmaak.Morbide schreef: Ik ben er van overtuigd dat we over 300 jaar met evenveel spijt terug kijken op de bioindustrie dan nu op de slavernij.
Dat de mens van nature geen roofdier is, ben ik wel met je eens. Ik bedoelde dat binnen die kanalisering van de natuur, die het houden van landbouwhuisdieren is, de mens de rol van het buitenspel gezette roofdier overneemt. Zonder dat is het houden van dieren zo mogelijk nog wreder. Of onmogelijk.
@Job: je interpretatie van het boek Job is wel erg kort door de bocht, hoor. Het is niet meer dan een menselijke verwerking van dat hele idee dat God iets met ons te maken zou hebben en laat uiteindelijk zien dat de mensen niet gebaat zijn bij die voorstelling. Die leidt er alleen maar toe dat wij ons overgeleverd voelen aan een wrede god, waar we ons niet eens over mogen beklagen.
-
- ForumFan
-
- ForumFan
Nee nee, dat is een te makkelijk excuus. Jij ziet zelf ook wel dat je quotes vrijwel iedere keer verkeerd uitkomen, lijkt me dat je slim genoeg voor bent om dat te verbeteren. Het maakt jouw berichtjes ook meteen een stuk leesbaarder.Lala Ferrari schreef:Niet dat ik weet. Ik ben digibeet, een echte vrouw dusMaruscha schreef:Mila, doe jij dat verkeerd quoten expres?
Trouwens, het berichtje waar ik nu op reageer is wel in orde .. volgens mij speel jij een spelletje
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
-
- ForumFan
Nee, ik speel geen spelletje, en ja, ik ben echt digibeet. Soms zijn de gewenste quotes driedubbel en weet ik niet meer wat ik wel en niet verwijderen moet.Maruscha schreef:Nee nee, dat is een te makkelijk excuus. Jij ziet zelf ook wel dat je quotes vrijwel iedere keer verkeerd uitkomen, lijkt me dat je slim genoeg voor bent om dat te verbeteren. Het maakt jouw berichtjes ook meteen een stuk leesbaarder.Lala Ferrari schreef:Niet dat ik weet. Ik ben digibeet, een echte vrouw dusMaruscha schreef:Mila, doe jij dat verkeerd quoten expres?
Trouwens, het berichtje waar ik nu op reageer is wel in orde .. volgens mij speel jij een spelletje
Dat enkelvoudige quootje van jou was idd een easypie voor mij, maar word het meer dan dat dan gaat het mijn vrouwelijke brein te boven.
Overigens: dit draadje betreft Stephan's coming out, en via de bio industrie zijn we bij het geloof aanbeland.
Bio industrie is in dit geval symbolisch voor de gemedicaliseerde TS die het hele traject in bv de VU doorlopen heeft, en het geloof is dan symbolisch voor hoe de TS en de TS lover hun respectievelijk TS zijn en TS loven beleven?
Mila.
Uw sterverslaggeefster
-
- Banned Lid