Daarom luisteren mannen niet!
Moderator: Moderators
- lightningbolt
- ForumFan
AMSTERDAM - De stem van een vrouw is veel te moeilijk voor de meeste mannen. Een man moet namelijk zijn hele brein aanspreken om een vrouwelijke stem te kunnen ontcijferen. Voor een mannelijke stem volstaat een hersenkwabje, hebben Britse onderzoekers ontdekt.
De ontcijfering van een vrouwenstem is zelfs zo vermoeiend dat een man deze liever negeert. Het mannelijke brein kan zichzelf zonder problemen afsluiten voor hoge, snerpende en schelle geluiden. Ze begrepen er toch al maar de helft van, dus voor hun gevoel missen ze weinig.
Mannen houden daarom ook van hese vrouwenstemmen. Ze denken dat ze die sexy vinden, maar in werkelijkheid lijken schorre stemmen op mannelijke stemmen, wat voor mannen aangenamer is.
Bron: Telegraaf
AMSTERDAM - De stem van een vrouw is veel te moeilijk voor de meeste mannen. Een man moet namelijk zijn hele brein aanspreken om een vrouwelijke stem te kunnen ontcijferen. Voor een mannelijke stem volstaat een hersenkwabje, hebben Britse onderzoekers ontdekt.
De ontcijfering van een vrouwenstem is zelfs zo vermoeiend dat een man deze liever negeert. Het mannelijke brein kan zichzelf zonder problemen afsluiten voor hoge, snerpende en schelle geluiden. Ze begrepen er toch al maar de helft van, dus voor hun gevoel missen ze weinig.
Mannen houden daarom ook van hese vrouwenstemmen. Ze denken dat ze die sexy vinden, maar in werkelijkheid lijken schorre stemmen op mannelijke stemmen, wat voor mannen aangenamer is.
Bron: Telegraaf
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Hmmmm, vreemd... ik heb het altijd makkelijker gevonden om vrouwenstemmen te verstaan, dan mannenstemmen. Omdat mannen een veel mindere breed frequentieband gebruiken wanneer ze praten, en omdat ze in het algemeen hun klinkers wat korter uitspreken, vind ik vrouwen in een gezelschap makkelijker te verstaan dan mannen.
Wel is het zo, voor zowel mannen als vrouwen, dat naarmate je ouder wordt, je gehoor in de hogere frequenties afneemt. Maar het lijkt mij een uitzonderlijke vrouw die zo hoog spreekt.
Maar ja, het gaat om een britse onderzoek. Rare volk, die britten....
Of misschien ben ik gewoon raar...
Lisa
Wel is het zo, voor zowel mannen als vrouwen, dat naarmate je ouder wordt, je gehoor in de hogere frequenties afneemt. Maar het lijkt mij een uitzonderlijke vrouw die zo hoog spreekt.
Of misschien ben ik gewoon raar...
Lisa
If all else fails, buy new shoes
[
Lisa[/quote]
Ja ik kan me volledig bij Lisa aansluiten. Vooral bovenstaand zinnetje. Als de Britten iets niet kennen of kunnen dan is het raar.
En daarnaast kan ik ook beter met vrouwen overweg dan met mannen.
Groetjes Bea.
Lisa[/quote]
Ja ik kan me volledig bij Lisa aansluiten. Vooral bovenstaand zinnetje. Als de Britten iets niet kennen of kunnen dan is het raar.
En daarnaast kan ik ook beter met vrouwen overweg dan met mannen.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Ik wil hier nog wel iets over kwijt.
Die kwestie van een hoog en een laag stemgeluid is in onze cultuur heel sterk gekoppeld aan het begrip "gezag". Misschien nog wel het duidelijkst werd mij dat vorig jaar, toen ik een keer naar SuperNanny keek. Een van de rails geraakt kind werd weer op het goede spoor gebracht door het met gefronst voorhoofd (pas op met botox!) aan te kijken en aan te spreken zonder stemverheffing, maar met een verlaagde toonhoogte. Je zou ook kunnen stellen dat zoiets een manier is om de ouder het verloren gezag terug te geven.
Autoriteit is voor ons tot diep in het onbewuste gekoppeld aan bepaalde mannelijkheidsnoties.
Omdat ik nooit de baard in de keel heb gekregen, heb ik daar in mijn leven heel wat over meegekregen. Van "Are you free, Mister Humphreys" op z'n gemoedelijkst tot "Bist du ein Eunuch!?" op z'n kwaadaardigst. En als ik echt boos werd, ging mijn stemhoogte nog een stukje omhoog, met een effect waar ik niet blijer van werd.
Zo'n onderzoek en een paar artikelen in de zaterdagkrant die ik lees over een boek over mannelijkheidsidealen, geven aardig aan wat er in de emotionele onderstroom van mannen (en vrouwen?) nog altijd leeft: opzien in aanbidding naar de "alpha male" en alles wat "vrouwelijk" is negeren of in elk geval minder serieus nemen.
Die kwestie van een hoog en een laag stemgeluid is in onze cultuur heel sterk gekoppeld aan het begrip "gezag". Misschien nog wel het duidelijkst werd mij dat vorig jaar, toen ik een keer naar SuperNanny keek. Een van de rails geraakt kind werd weer op het goede spoor gebracht door het met gefronst voorhoofd (pas op met botox!) aan te kijken en aan te spreken zonder stemverheffing, maar met een verlaagde toonhoogte. Je zou ook kunnen stellen dat zoiets een manier is om de ouder het verloren gezag terug te geven.
Autoriteit is voor ons tot diep in het onbewuste gekoppeld aan bepaalde mannelijkheidsnoties.
Omdat ik nooit de baard in de keel heb gekregen, heb ik daar in mijn leven heel wat over meegekregen. Van "Are you free, Mister Humphreys" op z'n gemoedelijkst tot "Bist du ein Eunuch!?" op z'n kwaadaardigst. En als ik echt boos werd, ging mijn stemhoogte nog een stukje omhoog, met een effect waar ik niet blijer van werd.
Zo'n onderzoek en een paar artikelen in de zaterdagkrant die ik lees over een boek over mannelijkheidsidealen, geven aardig aan wat er in de emotionele onderstroom van mannen (en vrouwen?) nog altijd leeft: opzien in aanbidding naar de "alpha male" en alles wat "vrouwelijk" is negeren of in elk geval minder serieus nemen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Een docente heeft mij ooit verteld, dat ze op haar opleiding ook te horen kreeg, dat wanneer een man boos wordt, dat zijn stem lager wordt, terwijl als een vrouw boos wordt, haar stem omhoog gaat. In een klaslokaal voo een groep pubers, werkt dat omhooggaan averechts; in plaats van haar gezag te laten gelden, geeft het een verkeerde signaal af. Dus moest ze leren om haar stem omlaag te laten gaan wanneer ze de orde wilde herstellen.
Ik denk ook niet dat dit alleen in Nederland geldt.
Lisa
Ik denk ook niet dat dit alleen in Nederland geldt.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
De bezorgde geluiden uit boeken over "mannelijkheid" die de laatste jaren verschijnen, hebben het steeds over het gebrek aan mannelijke rolmodellen in de eerste 12 levensjaren van jongens: er staan bijna alleen nog vrouwen voor de klas. Heeft ook met sociale hiërarchie te maken en met daarmee samenhangende economische prioriteiten.Lisa met een S schreef: klaslokaal
Bea, Groot-Brittannië is nog altijd een eiland, waar ze met mijlen en inches werken en waar ze aan met z'n allen de verkeerde kant van de weg rijden en schraal bier of thee met melk lurken. En al zijn ze officieel Europees, ze beschouwen zichzelf niet als onderdeel van Europa. Voor GB geldt: Europa = Continent. GB heeft ook een bijnaam: het perifide Albion.TV-Bea schreef:Ja ik kan me volledig bij Lisa aansluiten. Vooral bovenstaand zinnetje. Als de Britten iets niet kennen of kunnen dan is het raar.
liefs, Josette
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Re: Daarom luisteren mannen niet!
Zou het ook kunnen zijn, dat vrouwen opzich ook heel andere themas hebben waar mannen ff niet zo veel aan hebbenlightningbolt schreef: De ontcijfering van een vrouwenstem is zelfs zo vermoeiend dat een man deze liever negeert. Het mannelijke brein kan zichzelf zonder problemen afsluiten voor hoge, snerpende en schelle geluiden. Ze begrepen er toch al maar de helft van, dus voor hun gevoel missen ze weinig.
Ik praat met vrouwen toch in het algemeen over andere dingen.
Ik kan trouwens prima met mannen overweg, ik hang immers bijna altijd uit in een mannenwereldje.......en maarja onder mannen hoef ik nie te concureren
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Re: Daarom luisteren mannen niet!
Of zou het kunnen dat al die mannen, die jarenlang door moeders met hoe stemmen is verteld wat ze moesten doen en laten, een soort oost-indische doofheid hebben ontwikkeld? Zodat ze binnen een huwelijk ook prima in staat zijn om hoger gestemde geluiden te negeren, als dat zo uitkomt?Mara schreef:Zou het ook kunnen zijn, dat vrouwen opzich ook heel andere themas hebben waar mannen ff niet zo veel aan hebben
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Wie zal het weten......snap nou iemand de mannen......en vooral ook de vrouwen
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
-
- ForumFan
Ach ja.....altijd makkelijk om te beweren dat mannen (daarom!) niet goed luisteren, want toonhoogte enz.Babette schreef:over het algemeen begrijp ik vrouwen een stuk beter dan mannen...Mara schreef:Wie zal het weten......snap nou iemand de mannen......en vooral ook de vrouwen
Groetjes en liefs,
Babette.
Hoe kun je nou verwachten dat een man luistert als een vrouw (vaak) met dubbele texten en 'hints' communiceert? Te subtiel, daarom pikt ie niet op wat die vrouw in werkelijkheid zegt.
Overigens begrijp ik vrouwen nu ook beter, maar dan niet in positieve zin.
Pre transitie was ik merkbaar en zichtbaar vrouwelijk en kon ik alleen maar goed overweg met meisjes en vrouwen; ik had alleen vriendinnen.
Jongens en mannen moesten mij gewoon niet, en vice versa, voor vriendschap dan. Als ik iets met een jongen/man had dan lagen de zaken weer heel anders.
Pre transitie was ik een soort 'ach, zielig slachtoffer' waar meisjes en vrouwen zich uit 'sociale' overwegingen over ontfermden maar ik hoorde er niet helemaal bij.
Ik hoorde er zodanig niet helemaal bij dat ik getuige was van gebitch onderling, elkaar (subtiel) afkraken, gemeen roddelen, afzeiken op uiterlijke verschijning, figuur, kleding enz.
Soms met dubbele texten onderling, heel direct onderling als de 'besproken' vriendin er niet bij was.
Zodra er (leuke) jongens/mannen in het vizier verschenen werden ze een en al lieflijkheid, ook onderling.
En toen ging ik om. Toen bleek me dat je vriendinnen zelf kiest, maar vrouwelijke collega's niet.
Toen werd ik goed 'ingewijd' in de wereld van vrouwen onderling, want daar werd ik inmiddels toe gerekend.
Bv: ik had een (oudere) man als directe collega; we hadden wel eens een meningsverschil, maar dat werd gewoon uitgesproken, en klaar was klara.
Toen ie met pensioen ging kreeg ik een (oudere) (hetero)vrouwelijke-directe- collega er voor in de plaats, en ik heb het geweten.
Dubbele texten, manipuleren, konkelen, psychologische oorlogsvoering, dwingen om partij te kiezen enzenenz. Samen met andere vrouwelijke collega's uit haar kamp, toen bleek dat ik geen handbreed toegaf.
Overigens was dat nadat ik op een andere afdeling ronduit geterroriseerd werd door een andere vrouwelijke (hetero) collega. Ik kreeg teveel complimentjes over mijn uiterlijk en kleding, en dat viel niet in goede aarde bij haar.
Konkelen en manipuleren kon ze als de allerbeste; het bereikte onze manager hoe dan ook niet, dat ik zo geterroriseerd werd door haar.
Goddank kreeg ik toen een andere functie op een andere afdeling, en goddank ging ze na een paar maanden ergens anders werken.
(Leuke anecdote, waarbij ik bijna in mijn lip beet om mijn lachen in te houden; deze vrouwelijke heterocollega wilde zich graag als zangeres aansluiten bij het lesbisch koor......en werd afgewezen omdat ze hetero was! So far for vrouwelijke solidariteit...daarbij wisten ze nog niet half wat voor een 'persoonlijkheid' ze buiten de deur hielden, dus zeer verstandige keus.... )
(en oh ja.......een andere vrouwelijke (hetero) collega barstte eens tijdens een vergadering in tranen uit. Ze verdroeg de spanning en het geterroriseerd worden door andere vrouwelijke collega's niet meer. Ze nam ontslag, nadat ze uitgebreid had uitgelegd waarom. Het kwam de vrouwelijke terroristes op een aantekening in hun dossier te staan. Samen met nog een aantekening na meerdere klachten van een andere geterroriseerde vrouwelijke collega, die zich prompt ook durfde uit te spreken)
Inmiddels is mij dus sinds mijn transitie een kijkje in de keuken van mn heterovrouwen gegund, en dat is me post transitie niet bevallen.
Ik heb inmiddels nog maar een paar (hetero) vriendinnen, die, hoe zal het ook anders, geen 'vrouwen' vrouwen zijn.
Maw: zij kunnen om bovengenoemde redenen ook niet met (hetero) vrouwen overweg.
En (allang) post transitie hebben de zaken zich omgekeerd; ik kan uitstekend met mannen overweg, ook als ik er niets mee heb.
Rarara?
In de regel rustig, zachtaardig, prettig in de omgang en op een directe manier communicerend.
Zachtaardiger dan vrouwen, dat staat voor mij als een paal boven water.
Om maar eens terug te komen op de docu 'Beperkt Houdbaar' en de uitzending van Zomergasten met Linda de Mol met 'Beperkt Houdbaar' als onderwerp;
~`Oh nee hoor! Dat zgn vrouwelijk schoonheidsideaal komt he-le-maal niet bij mannen vandaan hoor! Dat komt bij vrouwen onderling vandaan.
Vrouwen zijn wat dat betreft elkaars ergste vijanden' (qua al dan niet subtiel afkraken/afzeiken dus).~
Als voorbeeldje.
En ja, ik begrijp vrouwen (helaas) (over het algemeen)
En nee, ik voel me niet zo geroepen om te gaan beweren hoe ik toch vlekkeloos en naadloos opgenomen ben in vriendinnenkringen 'omdat ik nu toch echt, helemaal een vrouw ben'.......het ligt voor mij ietsje anders allemaal, anders dan menig tv/tg/ts zo graag zou willen om er 'helemaal bij te horen'.
Op mijn huidige werk bestaat het team waarmee ik werk uit uitsluitend vrouwen.
En je raad het al; met sommigen hangen conflicten in de lucht, want manipuleren, konkelen en dwingen 'partij te kiezen' met sommigen kan ik heel goed opschieten, met sommigen is alles neutraal en *goddank* is mijn (hetero) teamleidster geen 'vrouwen-vrouw'
En daar ben ik heeeeeeeeeeeeeel erg blij om
P.s: mocht ik nu door (hetero) vrouwen zonder meer hartelijk onthaald word als 'vrouw' dan is er iets aan de hand. Teweten dat ze me niet als een vrouw zien, maar als een soort fenomeen of bijzonderheid waarover 'ruimdenkend en sociaal' gedaan kan worden.
P.s2: en je begrijpt het al: ik ben geen feminisme-fetisjiste
Uw sterverslaggeefster