Janiek2 schreef:Pitty Brad schreef: En ja, het gebeurt anno 2008 (ook) in Nederland.
Vast wel. Net als auto-ongelukken, moorden, brandstichting, etcetera.
Wat ben jij er toch een ster in om van die vrij uitzonderlijke gevallen met het air van een algemene uitspraak te presenteren. In alle verschillende omgevingen waarin ik geleefd heb, ben ik dit bijvoorbeeld nog nooit tegengekomen. Vrouwen die mannen "aftappen". Klinkt meer als iets voor op een "afwerkplek".
Laten we het houden op je ongeneeslijk politiek gehersenspoelde toestand oa mbt 'vrouwenemancipatie'.
Ik laat mijn eigen lotgevallen hier even buiten.....maar stel dat die 2 vrouwelijke collega's waren geterroriseerd door mannelijke collega's, wat dacht je dat er dan gebeurd was?
Juist...de 2 dames hadden maar hoeven te kikken, en de herencollega's waren tot mootjes gehakt en als varkensvoer uitgestrooid. Op wettelijke basis van bv een arbeidsconflict.
Vrouwen zijn namelijk voor wat betreft 'emancipatie' zo ongeveer bovenwettelijk beschermd, en 'heilig' verklaard, waardoor vrouwen per definitie altijd 'slachtoffers' zijn en mannen per definitie altijd 'daders'....
Maar dit waren vrouwen
onderling die elkaar terroriseerden, waardoor het bij een waarschuwing en een aantekening in hun dossier bleef.
Vrouwen kunnen toch geen daders zijn in de beleving van politiek correcten?
Dat maakte het zo wrang voor de slachtoffers van vrouwenterreur onderling, en voor mij ook zo ongeveer onbegrijpelijk.
En ja, het gebeurt dat mannen worden 'afgetapt' door vrouwen, en nee, die mannen hebben wettelijk geen poot om op te staan waar het hun evt ontkende vaderschap betreft. Laat staan persoonlijk.
Zal ik je nog maar een klein voorbeeldje geven van mijn vorige werk?
Psych X werd te hulp geroepen bij het bemiddelen tussen een bio vader en een lesbisch stel waarvan 1 zwanger was. Die bio vader was tevens een goede vriend.
Uiteraard was eea doorgenomen voor de conceptie en het lesbische stel ging akkoord met de wens tot deeltijd vaderschap van de bio vader. op basis daarvan werden er mondelinge afspraken gemaakt tussen het lesbisch stel en de bio vader.
In de 5e maand van de zwangerschap trokken de dames plots alle gemaakte afspraken mbt het deeltijd vaderschap in; het kind was van
hun en de bio vader werd pardoes buiten spel gezet.
Biovader in paniek, wend zich tot X (op mijn vorige werk dus) om te 'bemiddelen'.
De dames kwamen zwanger en wel voor de vorm naar de sessies, maar bleven bio vader al zijn huidige
en toekomstige rechten mbt
ook zijn kind ontzeggen.
Het was van hun, en hij deed er als bio vader gewoon niet meer toe. In dit geval was de arme man onder valse voorwendselen idd; afgetapt dus.
Na een paar weigersessies van beide dames ging de biovader, volkomen begrijpelijk, door het lint en sloeg de hele spreekkamer uit onmacht luid schreeuwend kort en klein.
De man vertrouwde zijn vriendinnen (helaas onterecht) had niets op papier laten zetten, werd onder valse voorwendselen afgetapt, buiten spel gezet, en besefte toen pas dat hij wettelijk gezien geen poot had om op te staan.
Niets. He-le-maal niets. Niks.
Geheel tegen de 'vriendschappelijke'afspraken in kon hij simpelweg geen aanspraak meer maken op zijn
eigen vaderschap. En al helemaal niet wettelijk gezien.
Hij was in de ogen van de dames 'gewoon een regenbuitje'......zijn vadergevoelens, ach, hij is toch een man? Wat doet dat er nou toe?
Dat de arme man van onmacht schreeuwend en de spreekkamer kort en klein slaand volkomen uit zijn bol ging, daar kon toen het hele 5 verdiepingen tellende kantoor 'van meegenieten'.......
Hoe het later is afgelopen? De man is botweg ontvaderd, want niet als vader erkend.
Dus wettelijk gezien geen poot om op te staan.
Ja, ook in Nederland gebeurt het ja.
Het recht op vaderschap ligt wettelijk gezien volledig in handen van de moeder,
wanneer het haar uitkomt.
Niets meer, niets minder.
Overigens was een tot voor kort redelijk populaire 'afwerkplek' om sperma 'te tappen'; namelijk de spermabank.
Ach, vrouwen die geen mannelijke partner hadden moesten toch ook zo kinderen kunnen krijgen?
En wat deed de vader er nou toe? Kindje was gewenst, kindje moest er komen, dus even wat sperma tappen bij de spermabank (van een vaak volkomen anonieme vader).
Ach, moederschap is zoiets moois. Vaderschap, nou ja, ach, als ie er is dan he?
Tot anno nu.......Spoorloos krijgt talloze verzoeken tot opsporing van bio vaders van spermabank kinderen, die inmiddels volwassen zijn. Ja die kinderen willen graag weten wie hun bio vader eigenlijk precies is.
Ach jeetje, daar had gretige single mama indertijd nou toch helemaal geen rekening mee gehouden.
Wat deed de bio vader er toe? Voor gretige mama niets, die wilde gewoon een kind.
Voor het kind inmiddels dus wel.
Oh oh, de vruchten van de vrouwenemancipatie!
'Daarom luisteren vrouwen niet'.
Als het hun zo uitkomt.