testjes
Moderator: Moderators
testjes
hoi meiden,
ik weet niet goed waarom maar steeds als ik een "gendertest(je)" tegenkom kan ik het niet laten die die toch eens in te vullen en te zien welk resultaat het geeft. waarschijnlijk zoek ik ergens bevestiging ofzo... ik heb tot nu toe geen enkel gevonden die me als man bestempeld. nu wie kan dit ook niet laten of heeft er gewoon een bloed hekel aan? wie kent er nog zo van die plaatsen waar er zulke testjes staan?
groetjes samantha
ik weet niet goed waarom maar steeds als ik een "gendertest(je)" tegenkom kan ik het niet laten die die toch eens in te vullen en te zien welk resultaat het geeft. waarschijnlijk zoek ik ergens bevestiging ofzo... ik heb tot nu toe geen enkel gevonden die me als man bestempeld. nu wie kan dit ook niet laten of heeft er gewoon een bloed hekel aan? wie kent er nog zo van die plaatsen waar er zulke testjes staan?
groetjes samantha
- lightningbolt
- ForumFan
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Zeker in het begin dat ik mijn vrouwelijke kant erkende kon ik er niet genoeg van krijgen. Tegenwoordig ben ik in rust over wie/hoe ik ben, ik heb er daardoor minder behoefte aan.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik heb in het verleden ook regelamtig van dat soort test gedaan, niet om bevestiging te zoeken, maar juist in de hoop dat ik zou ontdekken dat het toch wel meeviel.
Patricia heeft gelijk, die testjes zijn bloedlink. Bijvoorbeeld de Cogiati test, bevestigd steeds weer wat je eigenlijk al lang wist, maar wat je liver niet wil horen.
Irene
Patricia heeft gelijk, die testjes zijn bloedlink. Bijvoorbeeld de Cogiati test, bevestigd steeds weer wat je eigenlijk al lang wist, maar wat je liver niet wil horen.
Irene
Kleine stapjes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
...of omgekeerd: testjes baseren hun mening op statistiek en zeggen dus niets over je gevoel maar alles over de ziekelijke genderdichotomie van de wereld om de wereld op de raarste manieren altijd weer in m/v te splitsen...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Van de meeste ziekten ga je na verloop van tijd dood of het gaat weer over en soms beelden mensen zich een ziekte in, omdat dat ze makkelijker afgaat dan als gezond mens leven. Maar met die genderdichotomie (schrijf ik dat goed?) weet de wereld zich aardig te redden, tot nog toe. Dus om hier nou van ziekte te spreken .Frederique_ schreef:...of omgekeerd: testjes baseren hun mening op statistiek en zeggen dus niets over je gevoel maar alles over de ziekelijke genderdichotomie van de wereld om de wereld op de raarste manieren altijd weer in m/v te splitsen...
Die testjes zijn ook nog voor een groot deel gebaseerd op stereotypen, die met veel hartstocht gekoesterd worden om het houvast dat ze bieden. Laatst las ik een recensie van een feministe over een boek dat probeerde terug te grijpen op een traditioneler beeld van mannelijkheid, om de huidige man uit zijn chronische identiteitscrisis te verlossen. Zij legde er haarfijn de vinger op dat die beelden alleen nog in de fantasie bestaan en in de realiteit, vooral door vrouwen, niet eens gewenst worden.
Zo van: mannen zijn nu eenmaal jagers, dus die komen na een middag shoppen met een vette haas (lees: computer of camera) thuis. Vrouwen zijn meer een soort bessenpluksters, dus als die gaan winkelen doen ze gewoon de boodschappen en wat nodig is om zichzelf en het huis mooi te laten ogen. Net oermensen. Oer = echt, dus net echte mensen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- lightningbolt
- ForumFan
Ja ok, maar als je het niet of nog niet weet lijkt me die cogiati test levensgevaarlijk (voor sommige dan)Irene schreef:Bijvoorbeeld de Cogiati test, bevestigd steeds weer wat je eigenlijk al lang wist, maar wat je liever niet wil horen.
Irene
Reken maar dat er mensen zijn die nog niet weten wat ze zijn die jubelen van de uitslag.
Dan weten ze wel waar ze graag in bevestigd willen worden en dat betekent toch meestal wel dat ze ernaar blijven hunkeren en dat ze zich in elk geval meer bewegingsruimte moeten verschaffen, anders blijft het maar zo'n obsessie.lightningbolt schreef:Ja ok, maar als je het niet of nog niet weet lijkt me die cogiati test levensgevaarlijk (voor sommige dan)Irene schreef:Bijvoorbeeld de Cogiati test, bevestigd steeds weer wat je eigenlijk al lang wist, maar wat je liever niet wil horen.
Irene
Reken maar dat er mensen zijn die nog niet weten wat ze zijn die jubelen van de uitslag.
hoi meiden,
nu zo'n test is toch maar een test, het zegt inderdaad niets of toch heel weinig over hoe je jezelf aanvoelt. eender welke test is gemaakt omdat er een behoefte aan is, denk ik toch.
of een test nu "bloedlink" is dat weet ik nog zo zeer niet. ik denk vooral dat als je een ander resultaat bekomt dan wat je had verwacht en welke waarde je er dan aan hecht, dat daar vooral het gevaar schuilt. ik vind het tot nu toe gewoon eens leuk om te doen, waarschijnlijk ook omdat ik steeds een gunstig resultaat bekom en er weinig belang aan hecht. En als ik dan eens een ander, niet verwacht resultaat bekom, wat ooit misschien wel eens gebeurt, dan kan ik nog altijd zeggen/denken "das een test die op niets trekt." de waarde, voor mij, zit er vooral in het feit dat ik het gewoon eens leuk vind.
ik weet vooral dat ik MEDE door zo'n testjes ontdekt heb wat me dwars zat al die jaren en nu ik me erbij neergelegd heb, dat het eenmaal zo is, ik me veel gelukkiger voel. hoe je je voelt is toch één van de belangrijke dingen des levens.
groetjes samantha
nu zo'n test is toch maar een test, het zegt inderdaad niets of toch heel weinig over hoe je jezelf aanvoelt. eender welke test is gemaakt omdat er een behoefte aan is, denk ik toch.
of een test nu "bloedlink" is dat weet ik nog zo zeer niet. ik denk vooral dat als je een ander resultaat bekomt dan wat je had verwacht en welke waarde je er dan aan hecht, dat daar vooral het gevaar schuilt. ik vind het tot nu toe gewoon eens leuk om te doen, waarschijnlijk ook omdat ik steeds een gunstig resultaat bekom en er weinig belang aan hecht. En als ik dan eens een ander, niet verwacht resultaat bekom, wat ooit misschien wel eens gebeurt, dan kan ik nog altijd zeggen/denken "das een test die op niets trekt." de waarde, voor mij, zit er vooral in het feit dat ik het gewoon eens leuk vind.
ik weet vooral dat ik MEDE door zo'n testjes ontdekt heb wat me dwars zat al die jaren en nu ik me erbij neergelegd heb, dat het eenmaal zo is, ik me veel gelukkiger voel. hoe je je voelt is toch één van de belangrijke dingen des levens.
groetjes samantha
hey sticky,
een gunstig resultaat is in mijn ogen voor verschillende mensen ook verschillend. gunstig is vooral dat wat men verwacht tenzij je het antwoord/resultaat vreest. voor mij gunstig, is bevestiging van hoe ik me voel, en ook dat er zo'n test bestaat vind ik al gunstig. want zoals ik al eerder schreef het feit dat er behoefte is aan een gendertest, dat het bestaat, strerkt me dat ik niet alleen ben met twijfels over mijn "normaal" zijn. (misschien niet zo een zeer goede woordkeuze. ).
dat ik/iemand anders niet pas(t) in de maatschappelijke norm, wil niet zeggen dat ik/iemand anders niet normaal is volgens mijn normen.
misschien wou je het iets persoonlijker? wel, ik ben eigenlijk wel blij met het feit dat ik in die tests als vrouw "bestempeld" wordt, (nu toch).
ik ben niet echt voor de hokjes-mentaliteit, maar had ik mogen kiezen was ik lichamelijk toch anders geboren. nu ik het besef heb dat lichamelijk en geestelijk niet volkomen overeen komen voel ik me al veel gelukkiger. ik kan het een plaats geven en volgens mij is dat een begin. waar dat begin zal leiden kan alleen de tijd uitwijzen, ik zie wel.
groetjes samantha
een gunstig resultaat is in mijn ogen voor verschillende mensen ook verschillend. gunstig is vooral dat wat men verwacht tenzij je het antwoord/resultaat vreest. voor mij gunstig, is bevestiging van hoe ik me voel, en ook dat er zo'n test bestaat vind ik al gunstig. want zoals ik al eerder schreef het feit dat er behoefte is aan een gendertest, dat het bestaat, strerkt me dat ik niet alleen ben met twijfels over mijn "normaal" zijn. (misschien niet zo een zeer goede woordkeuze. ).
dat ik/iemand anders niet pas(t) in de maatschappelijke norm, wil niet zeggen dat ik/iemand anders niet normaal is volgens mijn normen.
misschien wou je het iets persoonlijker? wel, ik ben eigenlijk wel blij met het feit dat ik in die tests als vrouw "bestempeld" wordt, (nu toch).
ik ben niet echt voor de hokjes-mentaliteit, maar had ik mogen kiezen was ik lichamelijk toch anders geboren. nu ik het besef heb dat lichamelijk en geestelijk niet volkomen overeen komen voel ik me al veel gelukkiger. ik kan het een plaats geven en volgens mij is dat een begin. waar dat begin zal leiden kan alleen de tijd uitwijzen, ik zie wel.
groetjes samantha
Afgezien van die COGIATI-test zijn dergelijke testjes ook bij het grote publiek populair, hoor. Iedereen wil graag bevestigd zien dat zijn of haar gevoel over zichzelf klopt, wat dat ook is. Zelfde reden waarom mensen waarde hechten aan horoscopen, tarotkaarten en andere orakels.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Een goed orakel heeft een ander doel, namelijk om door allerlei vormen van vaagheid je te laten nadenken over allerlei zaken. En om je bij te staan in je gevoel, zonder direkt een oplossing te bieden (zodat je de kracht vindt om die zelf te zoeken).
Althans: dat is mijn ervaring met een (goed) orakel!
Groetjes,
Frederique
Althans: dat is mijn ervaring met een (goed) orakel!
Groetjes,
Frederique