Ik ben een man en dat is een geluk
Ik doe niet hysterisch al heb ik het druk
Ik verspil niet mijn leven met 'wat moet ik aan'
Kan zonder depressie van de weegschaal afgaan
Ik gooi dingen weg, heb geen spullen teveel
En als iets kapot is dan maak ik het heel
Parkeren is easy; gewoon in een keer
En we doen wel hetzelfde, maar ik verdien meer!
Ik ben een man en ik denk logisch na
Ik leef niet op light-drank en drie blaadjes sla
Als ik ergens heen loop, weet ik de weg terug
Ik maak van een olifant in no time een mug
En al deel ik met duizenden vrouwen het bed
Ben ik juist de man, in plaats van een slet
Als ik zeg dat ik klaar ben, dan kunnen we gaan!
En tijdens het plassen kan ik blijven staan!
Ik ben een man ja, dat doet me plezier
Ik word niet dronken van twee glazen bier
Ik weet wat 'buitenspel' is, daarom geef ik een brul
want voetbal is passie en de scheids is een ***
Publieklijk huilen dat doe ik dus nooit
He, ik kan het vangen als iemand iets gooit
En ik hoef niet te baren, dus geen centje pijn
Is het niet geweldig om een man te zijn?
Het antwoord op bovenstaand gedicht:
Ik ben een vrouw, en da's heus geen pech,
Heb geen last van aggressie als ik rijd op de weg
Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop
En ik ruim de rotzooi achter me op
Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer!
Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer!
Van een griepje is bij mij niet veel te merken
Ik neem een asperine en ga gewoon werken
Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen
In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen!
Al is vrouw zijn een enorme zegen,
Helaas houdt 'De Man' onze ontwikkeling tegen!
Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie
Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt dan zijn prakkie?
Dat is niet het ergste in dit geval
Wat echt irritant is bij mannen is: hun gebral
Ze denken zelf de beste te zijn
Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn
Uiteraard laten we ze in die waan
Want de waarheid kunnen ze psychisch niet aan:
Mannen zijn eigenlijk nog een kind
Dat spelen met auto's het einde vindt,
Die een potje gaan vechten als hun club verliest,
Computerspelletjes speelt en maar aan knoeit als'ie piest
Nee, mannen willen de waarheid niet horen:
Zonder een vrouw zijn ze verloren!
[bron: koffieautomaat]
Man - vrouw
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Man - vrouw
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hmmm... Mijns inziens vooral leuk doordat het 100% steriotype bevestigend is...
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Frederique, die is oud, maar ik ken er nog meer M/V stukjes:
Wij horen altijd “de vrouwen-regels". Daarom nu eens de regels van de mannelijke kant. En….. alles is regel nummer 1.
1. Borsten zijn om naar te kijken en daarom doen we dat. Dat moet je niet veranderen.
2. Let nu eens op die toiletbril. Je bent een grote meid. Als ie omhoog staat, doe je hem omlaag. Wij willen hem graag omhoog, jij omlaag, maar je hoort ons er nooit over dat je hem weer eens omlaag hebt laten staan.
3. Zondag is voor sport. Dat is net als de maan en het wisselen van de getijden. Laat ons.
4. Winkelen is geen sport. En nee, dat gaan we ook nooit zo zien.
5. Huilen is chantage.
6. Vraag wat je wil vragen. Laat duidelijk zijn dat: subtiele hints niet werken, concrete hints niet werken, hele duidelijke hints ook niet werken, dus Zeg het gewoon!
7. Ja en Nee zijn algemeen geaccepteerde antwoorden op bijna elke vraag.
8. Kom alleen met een probleem bij ons als je onze hulp wil bij het oplossen ervan. Dat doen we. Voor medelijden heb je je vriendinnen.
9. Een hoofdpijntje dat 17 maanden duurt is een probleem. Ga naar de dokter!
10. Alles wat we zes maanden geleden gezegd hebben is nu geen argument meer. Sterker nog, alles wat we ooit zeggen, is na 7 dagen niet meer geldig.
11. Als jij denkt dat je dik bent, dan zul je dat ook wel zijn. Maar vraag dat dan niet aan ons..
12. Als iets wat we gezegd hebben op twee manieren opgevat kan worden, en een van de twee maakt je droevig of boos, dan bedoelden we het andere.
13. Je kunt ons vragen iets te doen of ons vertellen hoe je het gedaan wil hebben. Niet allebei. En als je al weet hoe je het moet doen, doe het dan gerust zelf.
14. Als het mogelijk is, zeg dan wat je wil zeggen tijdens de reclame.
15. Columbus had geen routebeschrijving nodig en wij ook niet.
16. Mannen zien maar zestien kleuren, zoals de default Windows instellingen. Perzik, bijvoorbeeld, is een vrucht, geen kleur. Aubergine ook niet. En we hebben geen idee wat 'mauve' is.
17. Als het jeukt, krabben we eraan. Zo simpel is het.
18. Als we vragen wat er mis is, en jij zegt "Niks," dan gaan we er vanuit dat er niets is. We weten dat je liegt, maar het is waarschijnlijk de moeite niet waard.
19. Als je een vraag stelt waar je geen antwoord op wil, verwacht dan het antwoord dat je niet wilde horen.
20. Als we ergens heen moeten, staat echt alles je goed, echt waar.
21. Vraag niet wat we denken, als je geen zin hebt om te praten over sex, sport of auto's.
22. Je hebt wel genoeg kleren en juist veel te veel schoenen.
23. Ik ben in vorm. Rond is ook een vorm.
Bedankt voor het lezen. Ik weet dat ik op de bank moet vanavond, maar weet je, dat vinden mannen niet erg. Da's net camperen.
Handleiding voor de vrouw
1. Zeg niet wat je bedoelt. Nooit.
2. Wees onduidelijk. Altijd.
3. Huil. Huil vaak. Zeg dat het zijn schuld is.
4. Kom met dingen aan die maanden, jaren, eeuwen geleden gezegd, gedaan of gedacht zijn.
5. Laat hem zich voor alles verontschuldigen.
6. Verstop kleine vrouwelijke dingetjes in zijn sporttas als kleine herinnering dat je aan hem denkt.
7. Jank.
8. Zet de plaat 'You Oughta Know' ("je zou eens moeten weten") van Alanis Morissette keihard aan. Kijk hem aan. Glimlach.
9. Kijk hem diep in de ogen en begin te lachen.
10. Begin te huilen, geeft niet waarom.
11. Word overal kwaad om. Het is altijd zijn schuld.
12. Lok een rechtstreekse discussie uit over ongesteldheid. Geniet ervan hoe hij zich in alle bochten wringt om er onderuit te komen...
13. Blijf wrok houden.
14. Sta er op tussen de middag een e-mail van hem te krijgen. Of vaker. Ga jengelen als hij het niet doet.
15. Als hij complimentjes maakt, zorg dan voor een flinke paranoïde inslag. Neem niets zomaar aan.
16. Gebruik je pappie tegen hem. Vertel hem over hoe je vader vroeger "iedereen in elkaar ramde" die aan zijn "kleine prinsesje" dorst te komen.
17. Wees (te) laat met alles, altijd en overal. Ga schreeuwen als hij te laat is.
18. Vertel over je vroegere vriendjes. Vergelijk hun goeie dingen met de zijne en laat het verschil duidelijk merken.
19. Ga overal in een groep heen, het damestoilet in het bijzonder. Doe niets alleen. Onafhankelijkheid is een vorm van zwakte.
20. Snotter.
21. Laat hem raden wat je wilt en wordt boos als hij het mis heeft.
22. Maak een plan voor kleine Liefdes-Vieringen, zoals de maandelijkse viering van de dag van de eerste zoen, de dag van de verloving, de dag van de eerste keer, de dag van het aanzoek, de dag van...... (naar behoefte aanvullen). Word boos als hij er een vergeet. Ga dan huilen.
23. Laat je vriendinnen komen en dans met z'n allen mee op "I Will Survive" – met hem erbij. Zing de hele tekst. Zing het zo hard als je kan.
24. Verbeter zijn taalfouten.
25. Zeg hem dat jouw hoofdpijn zijn schuld is.
26. Zeg doorlopend dat je vindt dat je te dik bent. Vraag het hem. Ga dan huilen, ongeacht het antwoord.
27. Laat de leuke delen weg uit je verhalen.
28. Toon belangstelling voor de andere mannen in zijn vriendenclub. Veroorzaak vooral problemen met ze.
29. Laat hem zich verbazen. Verwarring is een goede zaak.
30. Zeg zo vaak als je kunt dat je geen idioot bent en dat je je zeker niet aanstelt.
31. Lever kritiek op zijn manier van kleden.
32. Lever kritiek op de muziek waar hij naar luistert.
33. Maak aanmerkingen over zijn haar.
34. Negeer hem. Als hij vraagt: "Wat is er?", zeg hem dan dat als hij dat niet weet, jij het hem zeker niet zal vertellen.
35. Probeer hem te veranderen.
36. Probeer hem te kneden.
37. Stel voor om je moeder twee weken te logeren te vragen.
38. Doe alsof je geïnteresseerd bent, moedig hem aan en veins onwetendheid als hij er later op terugkomt.
39. Als hij iets in de soep laat lopen, zorg dan dat hij het nooit meer zal vergeten.
40. Doe alsof je het niet begrijpt en laat het hem nog een keer uitleggen. En nog eens.
41. Schuif alles op je PMS (pre-menstrueel syndroom).
42. Wijt alles aan je PMS, maar alleen na het hem verweten te hebben.
43. Vraag altijd als er een stilte valt: "Waar denk je aan?"
44. Word kwaad als hij niet ziet dat je naar de kapper bent geweest. Ook als het niet te zien is.
45. Zoek overal iets achter.
46. Jank.
47. Stel als je volgende doel: hem laten huilen.
48. Zeg altijd dat jij alles alleen moet doen.
49. Begin een discussie over dat je te weinig aandacht krijgt, vlak voordat het voetballen begint.
50. Peper hem in dat hij te weinig geld verdient en dat de buurman/zijn broer/jouw broer/zijn vrienden/enz. het allemaal veel beter voor elkaar hebben.
Tenslotte:
HIJ en ZIJ bij de pinautomaat.
HIJ:
1. Rij tot aan de pinautomaat.
2. Stop pinpas in de automaat.
3. Toets pincode en bedrag.
4. Neem pasje, geld en bonnetje.
5. Rij weg.
ZIJ:
2. Check make-up in achteruitkijkspiegel.
3. Zet motor af.
4. Stop sleutels in handtasje.
5. Stap uit auto, omdat je te ver van de pinautomaat staat.
6. Zoek pinpasje in tasje.
7. Stop pasje in automaat.
8. Zoek in tasje naar tampon, met pincode erop.
9. Toets pincode.
10. Bestudeer instructies gedurende 3 minuten.
11. Druk op "Cancel ".
12. Toets opnieuw correcte pincode.
13. Check saldo.
14. Zoek voor papiertje in tas.
15. Zoek voor pen in tas.
16. Noteer saldo.
17. Druk op "geld opnemen".
18. Bestudeer instructies gedurende 3 minuten.
19. Toets op 50,= .
20. Neem geld uit automaat.
21. Stap in auto.
22. Check make-up.
23. Zoek sleutels.
24. Start auto.
25. Check make-up.
26. Rij weg.
27. STOP.
28. Rij achteruit naar automaat.
29. Stap uit de auto.
30. Neem pinpas en bonnetje
31. Stap terug in auto.
32. Stop pas in portemonnee.
33. Stop bonnetje in mapje.
34. Maak ruimte in tas voor portemonnee en mapje.
35. Check make-up.
36. Zet auto in achteruit.
37. Zet auto in eerste versnelling.
38. Rij weg van automaat.
39. Rij 3 kilometer.
40. Haal auto van de handrem af
Wij horen altijd “de vrouwen-regels". Daarom nu eens de regels van de mannelijke kant. En….. alles is regel nummer 1.
- Borsten zijn om naar te kijken en daarom doen we dat ook. Probeer dat niet te veranderen, werk liever een beetje mee. Trek een strak truitje aan of zo.
- Leer met de toiletzitting om te gaan. Je bent een grote meid. Staat hij omhoog, laat je hem gewoon zakken. Wij willen hem omhoog, jullie willen hem naar beneden. Jullie horen ons ook niet klagen als hij naar beneden staat.
- Zondag = sport. Net als volle maan of eb en vloed. Laat het zo!
- Winkelen is GEEN sport. En NEE, zo gaan we er ook nooit over denken.
- Huilen is chanteren.
- Vraag wat je wilt. Laat ons even duidelijk zijn: Subtiele, sterke of kennelijke hints werken niet, ZEG HET MAAR GEWOON!
- ‘Ja’ en ‘Nee’ zijn perfect acceptabele antwoorden op eigenlijk alle vragen.
- Kom naar ons met problemen die je echt opgelost wilt zien. Dat is wat we dozen. Voor sympathie en gezeik heb je vriendinnen.
- Alles wat we zes maanden geleden hebben gezegd, is niet meer bespreekbaar. In feite is alle commentaar verlopen na zeven dagen.
- Alles wat we zeggen kan twee kanten op. En als de ene kant je boos of kwaad maakt, bedoelen we natuurlijk de andere kant.
- Of je zegt ons wat te doen. Of je zegt hoe we het moeten doen. Niet allebei!! En als je het zelf beter weet, doe het dan zelf.
- Als je wat wilt zeggen, doe dat dan tijdens de reclame.
- Als we vragen of er wat is en jij zegt “niks”, dan doen wij ook alsof er niks is. We weten dat je liegt, maar het is geen discussie waard. Ga dan achteraf niet lopen zeuren dat we er geen aandacht aan besteden….!
- En als we weer ergens heen gaan……….echt waar: alles staat je goed. Heus.
- Vraag ons niet waar we aan denken, tenzij je bereid bent om te praten over Sex, Sport, of Auto’s.
- Je hebt genoeg kleren. Een gemiddeld Derde Wereld-dorp is er jaloers op…….
- Ik ben in vorm. Rond is ook een vorm.
1. Borsten zijn om naar te kijken en daarom doen we dat. Dat moet je niet veranderen.
2. Let nu eens op die toiletbril. Je bent een grote meid. Als ie omhoog staat, doe je hem omlaag. Wij willen hem graag omhoog, jij omlaag, maar je hoort ons er nooit over dat je hem weer eens omlaag hebt laten staan.
3. Zondag is voor sport. Dat is net als de maan en het wisselen van de getijden. Laat ons.
4. Winkelen is geen sport. En nee, dat gaan we ook nooit zo zien.
5. Huilen is chantage.
6. Vraag wat je wil vragen. Laat duidelijk zijn dat: subtiele hints niet werken, concrete hints niet werken, hele duidelijke hints ook niet werken, dus Zeg het gewoon!
7. Ja en Nee zijn algemeen geaccepteerde antwoorden op bijna elke vraag.
8. Kom alleen met een probleem bij ons als je onze hulp wil bij het oplossen ervan. Dat doen we. Voor medelijden heb je je vriendinnen.
9. Een hoofdpijntje dat 17 maanden duurt is een probleem. Ga naar de dokter!
10. Alles wat we zes maanden geleden gezegd hebben is nu geen argument meer. Sterker nog, alles wat we ooit zeggen, is na 7 dagen niet meer geldig.
11. Als jij denkt dat je dik bent, dan zul je dat ook wel zijn. Maar vraag dat dan niet aan ons..
12. Als iets wat we gezegd hebben op twee manieren opgevat kan worden, en een van de twee maakt je droevig of boos, dan bedoelden we het andere.
13. Je kunt ons vragen iets te doen of ons vertellen hoe je het gedaan wil hebben. Niet allebei. En als je al weet hoe je het moet doen, doe het dan gerust zelf.
14. Als het mogelijk is, zeg dan wat je wil zeggen tijdens de reclame.
15. Columbus had geen routebeschrijving nodig en wij ook niet.
16. Mannen zien maar zestien kleuren, zoals de default Windows instellingen. Perzik, bijvoorbeeld, is een vrucht, geen kleur. Aubergine ook niet. En we hebben geen idee wat 'mauve' is.
17. Als het jeukt, krabben we eraan. Zo simpel is het.
18. Als we vragen wat er mis is, en jij zegt "Niks," dan gaan we er vanuit dat er niets is. We weten dat je liegt, maar het is waarschijnlijk de moeite niet waard.
19. Als je een vraag stelt waar je geen antwoord op wil, verwacht dan het antwoord dat je niet wilde horen.
20. Als we ergens heen moeten, staat echt alles je goed, echt waar.
21. Vraag niet wat we denken, als je geen zin hebt om te praten over sex, sport of auto's.
22. Je hebt wel genoeg kleren en juist veel te veel schoenen.
23. Ik ben in vorm. Rond is ook een vorm.
Bedankt voor het lezen. Ik weet dat ik op de bank moet vanavond, maar weet je, dat vinden mannen niet erg. Da's net camperen.
Handleiding voor de vrouw
1. Zeg niet wat je bedoelt. Nooit.
2. Wees onduidelijk. Altijd.
3. Huil. Huil vaak. Zeg dat het zijn schuld is.
4. Kom met dingen aan die maanden, jaren, eeuwen geleden gezegd, gedaan of gedacht zijn.
5. Laat hem zich voor alles verontschuldigen.
6. Verstop kleine vrouwelijke dingetjes in zijn sporttas als kleine herinnering dat je aan hem denkt.
7. Jank.
8. Zet de plaat 'You Oughta Know' ("je zou eens moeten weten") van Alanis Morissette keihard aan. Kijk hem aan. Glimlach.
9. Kijk hem diep in de ogen en begin te lachen.
10. Begin te huilen, geeft niet waarom.
11. Word overal kwaad om. Het is altijd zijn schuld.
12. Lok een rechtstreekse discussie uit over ongesteldheid. Geniet ervan hoe hij zich in alle bochten wringt om er onderuit te komen...
13. Blijf wrok houden.
14. Sta er op tussen de middag een e-mail van hem te krijgen. Of vaker. Ga jengelen als hij het niet doet.
15. Als hij complimentjes maakt, zorg dan voor een flinke paranoïde inslag. Neem niets zomaar aan.
16. Gebruik je pappie tegen hem. Vertel hem over hoe je vader vroeger "iedereen in elkaar ramde" die aan zijn "kleine prinsesje" dorst te komen.
17. Wees (te) laat met alles, altijd en overal. Ga schreeuwen als hij te laat is.
18. Vertel over je vroegere vriendjes. Vergelijk hun goeie dingen met de zijne en laat het verschil duidelijk merken.
19. Ga overal in een groep heen, het damestoilet in het bijzonder. Doe niets alleen. Onafhankelijkheid is een vorm van zwakte.
20. Snotter.
21. Laat hem raden wat je wilt en wordt boos als hij het mis heeft.
22. Maak een plan voor kleine Liefdes-Vieringen, zoals de maandelijkse viering van de dag van de eerste zoen, de dag van de verloving, de dag van de eerste keer, de dag van het aanzoek, de dag van...... (naar behoefte aanvullen). Word boos als hij er een vergeet. Ga dan huilen.
23. Laat je vriendinnen komen en dans met z'n allen mee op "I Will Survive" – met hem erbij. Zing de hele tekst. Zing het zo hard als je kan.
24. Verbeter zijn taalfouten.
25. Zeg hem dat jouw hoofdpijn zijn schuld is.
26. Zeg doorlopend dat je vindt dat je te dik bent. Vraag het hem. Ga dan huilen, ongeacht het antwoord.
27. Laat de leuke delen weg uit je verhalen.
28. Toon belangstelling voor de andere mannen in zijn vriendenclub. Veroorzaak vooral problemen met ze.
29. Laat hem zich verbazen. Verwarring is een goede zaak.
30. Zeg zo vaak als je kunt dat je geen idioot bent en dat je je zeker niet aanstelt.
31. Lever kritiek op zijn manier van kleden.
32. Lever kritiek op de muziek waar hij naar luistert.
33. Maak aanmerkingen over zijn haar.
34. Negeer hem. Als hij vraagt: "Wat is er?", zeg hem dan dat als hij dat niet weet, jij het hem zeker niet zal vertellen.
35. Probeer hem te veranderen.
36. Probeer hem te kneden.
37. Stel voor om je moeder twee weken te logeren te vragen.
38. Doe alsof je geïnteresseerd bent, moedig hem aan en veins onwetendheid als hij er later op terugkomt.
39. Als hij iets in de soep laat lopen, zorg dan dat hij het nooit meer zal vergeten.
40. Doe alsof je het niet begrijpt en laat het hem nog een keer uitleggen. En nog eens.
41. Schuif alles op je PMS (pre-menstrueel syndroom).
42. Wijt alles aan je PMS, maar alleen na het hem verweten te hebben.
43. Vraag altijd als er een stilte valt: "Waar denk je aan?"
44. Word kwaad als hij niet ziet dat je naar de kapper bent geweest. Ook als het niet te zien is.
45. Zoek overal iets achter.
46. Jank.
47. Stel als je volgende doel: hem laten huilen.
48. Zeg altijd dat jij alles alleen moet doen.
49. Begin een discussie over dat je te weinig aandacht krijgt, vlak voordat het voetballen begint.
50. Peper hem in dat hij te weinig geld verdient en dat de buurman/zijn broer/jouw broer/zijn vrienden/enz. het allemaal veel beter voor elkaar hebben.
Tenslotte:
HIJ en ZIJ bij de pinautomaat.
HIJ:
2. Stop pinpas in de automaat.
3. Toets pincode en bedrag.
4. Neem pasje, geld en bonnetje.
5. Rij weg.
ZIJ:
2. Check make-up in achteruitkijkspiegel.
3. Zet motor af.
4. Stop sleutels in handtasje.
5. Stap uit auto, omdat je te ver van de pinautomaat staat.
6. Zoek pinpasje in tasje.
7. Stop pasje in automaat.
8. Zoek in tasje naar tampon, met pincode erop.
9. Toets pincode.
10. Bestudeer instructies gedurende 3 minuten.
11. Druk op "Cancel ".
12. Toets opnieuw correcte pincode.
13. Check saldo.
14. Zoek voor papiertje in tas.
15. Zoek voor pen in tas.
16. Noteer saldo.
17. Druk op "geld opnemen".
18. Bestudeer instructies gedurende 3 minuten.
19. Toets op 50,= .
20. Neem geld uit automaat.
21. Stap in auto.
22. Check make-up.
23. Zoek sleutels.
24. Start auto.
25. Check make-up.
26. Rij weg.
27. STOP.
28. Rij achteruit naar automaat.
29. Stap uit de auto.
30. Neem pinpas en bonnetje
31. Stap terug in auto.
32. Stop pas in portemonnee.
33. Stop bonnetje in mapje.
34. Maak ruimte in tas voor portemonnee en mapje.
35. Check make-up.
36. Zet auto in achteruit.
37. Zet auto in eerste versnelling.
38. Rij weg van automaat.
39. Rij 3 kilometer.
40. Haal auto van de handrem af
liefs, Josette
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
- anjatheefee
- ForumFan