Uit de krant van morgen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Uit de krant van morgen

Bericht door Morbide »

Wat je zegt ben je zelf

Ruimte voor iedereen, zo luidt het credo van onze gemeente. Alleen geldt dat helaas niet voor iedereen en het geldt ook niet overal. Hier niet bijvoorbeeld. Er is geen ruimte in de Breeduit voor meningen van lezers. Raadsleden daarentegen mogen bij toerbeurt verslag doen van de afgelopen raadsvergadering. Nou is dat in dit geval helemaal niet zo erg. Waarschijnlijk wilt u helemaal geen stukjes schrijven en wellicht zitten anderen niet op uw stukjes te wachten. En mocht dat wel zo zijn, dan kunt u de redactie gaan bombarderen met brieven in de hoop uw tekst geplaatst te krijgen.

Erg wordt het pas wanneer er ergens geen ruimte voor iemand is omdat diegene afwijkt van de norm en daarom lastig gevallen wordt. Dat gebeurt en dat gebeurt veel te vaak. Daarom is er vorige maand op mijn initiatief een anti discriminatie bepaling opgenomen in de voorwaarden voor een exploitatievergunning voor horecagelegenheden. Om daar handen en voeten aan te geven heb ik dinsdag een motie ingediend waarin ik het college oproep om onder de noemer wat je zegt ben je zelf een anti-discriminatie campagne in het leven te roepen.

Hoe een en ander uit gaat pakken, weet ik niet. Mijn voorstel richtte zich in eerste instantie vooral op het uitgaansleven en het college lijkt het breder te willen gaan oppakken maar dat het gaat gebeuren is zeker. Daarom ook mijn oproep aan u. Denk even na voordat u iets naar een ander roept. Wat je zegt ben je zelf.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
anjatheefee
ForumFan

Bericht door anjatheefee »

Goed initiatief :P
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

link Het staat op pagina 3, helaas zijn de laatste woorden weggevallen. *dient klacht in bij de griffie*
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie