Passabiliteit: part 193

Algemeen

Moderator: Moderators

Hoe erg is het om niet-passabel te zijn?

Niet mee te leven!
3
14%
Vreselijk!
1
5%
Erg!
5
24%
Geen mening
3
14%
Niet zo erg...
4
19%
Helemaal niet erg...
2
10%
Prima mee te leven!
3
14%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Passabiliteit: part 193

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Nog een heel andere insteek van passabiliteit is: stel dat iemand niet passabel is, hoe erg is dat dan?

Ik stel de vraag omdat ik de volgende foto van mijzelf van februari 2005 tegenkwam:

Afbeelding

Voor wie geen loupe erbij pakt: bedenk dat de baardschaduw -zeer- duidelijk aanwezig is :wink: . Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik er ooit zo bijgelopen heb. Toch weet ik dat ik het deed. Sterker nog: ik weet ook dat het voor mij -op dat moment- de enige juiste mix van mannelijkheid en vrouwelijkheid was: had ik er make-up bij gedragen dan was het -te- vrouwelijk geweest...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
JennyChan
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 13:27

Bericht door JennyChan »

Tja, tis alleen zo erg als je het zelf vind denk ik?
I'm Conceited. I've Got a Reason~
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb op prima mee te leven gestemd, maar er waren nog wel meer opties mogelijk, daaruit concludeer ik knappe poll, want soms voel ik me gedwongen niet te stemmen, omdat er eenvoudig weg geen antwoord bijstaat waar ik me in kan vinden.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Irene schreef:Ik heb op prima mee te leven gestemd
Had Frederique er prima mee kunnen leven, was ze zeker nooit naar het VU gelopen :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mara schreef:
Had Frederique er prima mee kunnen leven, was ze zeker nooit naar het VU gelopen
Dat heeft volgens mij helemaal niks met passabiliteit te maken.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Irene schreef:Dat heeft volgens mij helemaal niks met passabiliteit te maken.
Ik denk toch......loopt niet iedereen naar het VU in verwachting passabeler te worden :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Zo heb ik er in ieder geval nog nooit tegen aan gekeken, maar ik sluit niet op voorhand uit dat je gelijk hebt.

Ik zou me dan ook de vraag kunnen stellen zou ik passabel kunnen worden zonder de VU.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Tsja ik heb op vreselijk gestemd.

Al zegt iedereen om me heen dat ik er (redelijk) passabel uitzie, voor mijn eigen gevoel klopt dit dus totaal niet, daar heb ik het een paar maanden geleden erg moeilijk mee gehad.
Toen zou ik ''niet mee te leven'' hebben gestemd, maarja leven gaat gelukkig verder en heb nu weer de energie om er het beste uit te halen.

Denk ook wel dat niet passabel zijn voornamenlijk een gevoel van onszelf is, ofwel we willen er supervrouwelijk uitzien om iets te compenseren, maar dan spreek ik vanuit mezelf.

groetjes Lianne
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara schreef:
Irene schreef:Ik heb op prima mee te leven gestemd
Had Frederique er prima mee kunnen leven, was ze zeker nooit naar het VU gelopen :roll:
Klinkt goed, tot je je realiseert dat ik hormonen voornamelijk neem om eigen borsten te krijgen (ik voel me een mens-met-borsten en dan is het vreselijk om alleen plakborsten te hebben en vrouwen wel met "eigen" borsten te zien lopen). En ik geef eerlijk toe dat ik het heerlijk vind dat mijn gezicht ook wat vrouwelijker wordt.

Aan de andere kant: als ik alleen meer borstvorming had gekregen en mijn gezicht was gebleven wat het was dan had ik daar ook prima mee kunnen leven.

Overigens wel aardig om te zien hoe verschillende mensen hier gestemd hebben. 't Is wel duidelijk waardoor discussies over passabiliteit vaak zo'n strijd zijn... Wat ik wel interessant vind (want: dat had ik niet verwacht) is dat niet voornamelijk de extremen "niet mee te leven!" of "prima mee te leven!" gekozen zijn. Er is dus meer nuance als dat uit de discussies over dit onderwerp blijkt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Niemand
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: ma dec 10, 2007 17:43

Bericht door Niemand »

Lianne schreef: Denk ook wel dat niet passabel zijn voornamenlijk een gevoel van onszelf is, ofwel we willen er supervrouwelijk uitzien om iets te compenseren, maar dan spreek ik vanuit mezelf.

groetjes Lianne
Dat gevoel ken ik maar al te goed.

Voordat ik hier kwam zou ik "Vreselijk!" hebben gestemd.
Nu?
"Niet zo erg"
Niet dat ik het niet zou willen zijn, maar ja.., je kan maar zoveel doen en dan houdt het op.
Ben ik dan niet passabel, jammer dan want ik voel me het wel.
Alleen de spiegel is het meestal niet met me eens. ;)
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Irene schreef:Zo heb ik er in ieder geval nog nooit tegen aan gekeken, maar ik sluit niet op voorhand uit dat je gelijk hebt.

Ik zou me dan ook de vraag kunnen stellen zou ik passabel kunnen worden zonder de VU.
Ik heb het zonder VU gered.....de ervoor nodige hormonen had ik niet van hun....okee, die operatieverklaring dan wel.....maar de operatie zelf liet ik elders doen.....

......en ja, jaren na zo'n operatie ga je nog flink vooruit qua passabiliteit als ik het feedback wat ik van anderen krijg mag geloven......

Voor alle duidelijkheit vind ik me zelf helemaal niet passabel en vind het nog steeds vreselijk het niet te zijn! Maar ik ben gelukkig zo ver dan nu te zijn gekomen.....

En @ Frederique, ik geloof je niet helemaal dat je het nie erg vind met je mannenhoofd en borsten prima te kunnen leven.....op ten duur zal het je opvreten :roll:

Borsten alleen maken niet passabel......
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

'Erg' is wat ik heb gestemd.
Erg genoeg om er nog heel wat tijd, energie en geld in te willen stoppen, want wat zou ik het toch fijn vinden om overal vanzelfsprekend mevrouw te zijn.
Zo half-passabel als ik me voel, lukt het me ook wel om te doen wat ik wil, maar dat is toch net zoiets als dat je op krukken ook nog best vooruit komt. Je zou toch liever gewoon willen lopen.

Dat ik hormonen ben gaan slikken, was niet in eerste instantie om passabeler te worden. Fysiek man-zijn, daar viel niet meer mee te leven. Dat mijn lichaam niet meer mannelijk voelt, is fantastisch. De uiterlijke vervrouwelijking is dan een vanzelf sprekende icing on the cake voor mij.

Sticky
Vrouw
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

xou bijna willen zeggen, tijd voor de foto' s :wink: :D
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Sticky schreef:
maar dat is toch net zoiets als dat je op krukken ook nog best vooruit komt. Je zou toch liever gewoon willen lopen.
Dat is precies wat ik bedoelde, natuurlijk wil iedereen graag passabel zijn, maar het is geen absolute voorwaarde om te kunnen leven.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara schreef:En @ Frederique, ik geloof je niet helemaal dat je het nie erg vind met je mannenhoofd en borsten prima te kunnen leven.....op ten duur zal het je opvreten :roll:

Borsten alleen maken niet passabel......
Nee, maar passabiliteit is ook niet mijn doel.

Mijn doel is om in vrede met mijzelf en met mijn uiterlijk te leven.

Weet je, ik ben als lang mens ook lid van KLM: de Klub voor Lange Mensen. Als ik daar de klaagzangen op lang zijn mag geloven dan is het leven voor mensen die langer dan 1:90m zijn gewoon heel zwaar. Mensen worden door hun omgeving nagestaard, nageroepen, mensen kunnen geen goede kleding en geen goede meubels vinden. Ik moet zeggen: al deze dingen heb ik in mijn leven nog nooit als probleem ervaren. Er is voor mij maar één ding vervelend als lang mens: het gebrek aan beenruimte in het openbaar vervoer en auto. In de auto leidt dat er toe dat ik na elke maximaal 1 uur het gewoon niet meer uithoudt en dus een stukje moet gaan lopen voor ik verder kan.

Wat ik er maar mee zeggen wil: mensen ervaren hetzelfde verschijnsel anders. Jij vindt passabiliteit schijnbaar belangrijk. Ik kon er in 2005 mee leven om er met een on-geëpileerd gezicht zonder make-up mee over straat te gaan. Tegenwoordig ga ik niet meer zonder make-up op straat en ik ben er van overtuigd dat als mijn gezicht niet zou veranderen dat dit voor mij ook prima vol te houden zou zijn...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie